Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Prefectul îl acuză pe preşedintele CJ de fake news. Drumul “cumătrului”, în prim-plan

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ George Lazăr a afirmat că Ionel Arsene dă informaţii false în spaţiul public ■ şi s-a referit la informaţiile privind reabilitarea a două drumuri din Neamţ: Piatra Neamţ-Girov şi Bicaz-Poiana Largului ■ faptul că ultima lucrare a fost încredinţată direct firmei “cumătrului” lui Arsene e o “coincidenţă”, a comentat, ironic, prefectul ■

Prefectul de Neamţ, George Lazăr, l-a acuzat de “fake news” pe preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene, făcînd referire la reabilitarea a două drumuri naţionale din Neamţ, respectiv Piatra Neamţ-Girov şi Bicaz-Poiana Largului. Afirmaţia a fost făcută într-o conferinţă de presă susţinută de prefect, luni, 11 mai.

Reprezentantul Guvernului în teritoriu a ţinut să precizeze că lucrările pe tronsonul Piatra Neamţ-Girov sînt efectuate în baza unui contract cadru semnat în 2018, cînd premier era Viorica Dăncilă iar ministru al transporturilor Răzvan Cuc, colegi de partid cu Arsene.

Contractul este unul valabil pînă în 2020 şi în fiecare an se semnează contracte subsecvente în baza cărora se efectuează lucrări de reabilitare. Informaţiile false ar fi, în opinia prefectului, că acest contract ar fi unul pentru care ar putea fi traşi de mînecă premierul Ludovic Orban şi actualul ministru al transporturilor şi că s-ar efectua lucrări care nu ar trebui făcute. Referitor la acest tronson de drum, George Lazăr a mai precizat că în ceea ce priveşte podul de la Girov, lucrările pentru reparaţia acestuia au fost scoase la licitaţie în 2018, dar nu s-a găsit nicio firmă interesată, şi, după o reevaluare, va fi organizată în viitorul apropiat o nouă licitaţie.

Cît priveşte drumul Bicaz-Poiana Teiului, prefectul de Neamţ a dorit să contrazică informaţia cum că Guvernul Orban ar bloca finalizarea lucrărilor pentru această arteră rutieră. El a precizat că a fost încheiat un contract în mai 2019 şi lucrările ar fi trebuit executate în termen de şase luni. Acest lucru nu s-a întîmplat, în opinia prefectului, din vina executanţilor, o asociere de trei firme, dintre care una ar fi controlată de cumătrul lui Ionel Arsene: Aqua Parc, iar cumătrul fiind Gheorghe Vlasie.

Prefectul de Neamţ a precizat că mai sînt de efectuat şi de plătit lucrări de 57 de milioane, care ar putea fi făcute în aproximativ 14 zile, iar guvernul liberal ar avea toată disponibilitatea, odată efectuate şi recepţionate lucrările, să fie făcută plata şi finalizat proiectul. Numai că… ar fi şi ceva probleme. Pornind de la modul în care a fost încredinţat direct proiectul, avînd la bază o decizie a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. Continuînd cu faptul că proiectul tehnic, ce trebuia depus la trei luni de la semnarea contractului, a fost depus după aproape un an, respectiv în aprilie 2020. Sigur, faptul că pînă la depunerea proiectului au fost efectuate plăţi, o fi legal?!, e un “amănunt” pe care poate îl vor descîlci procurorii, dacă vor avea interes.

Apoi, mai sînt şi nişte “mărunţişuri”, de vreo 12 milioane de lei, lucrări care nu pot fi demonstrate că ar fi fost efectuate sau materiale care nu s-ar regăsi în stocuri. Pe lîngă toate acestea, faptul că una dintre firmele executante ar fi controlată de cumătrul lui Arsene e din categoria “coincidenţe” sau cel puţin aşa a opinat, credem noi ironic, prefectul de Neamţ.

Actualitate

Autostrada A8 va afecta major puţurile de la captare

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ aceasta va trece prin zona a şapte puţuri de la Staţia de captare de la Pildeşti - Simioneşti ■ cu zonele de protecţie sanitară vor fi afectate în jur de 14 puţuri ■ primăria a fost solicitată să dea un aviz condiţionat ■ o soluţie ar fi construirea unei noi microhidrocentrale în zonă ■

La o recentă conferinţă de presă de la Compania ApaServ, directorul general, Bogdan Muşat, a anunţat faptul că Autostrada A8 va trece peste şapte puţuri de la Captarea de apă de la Simioneşti Pildeşti, astfel că, pe banii investitorilor, va trebui să se găsească o soluţie tehnică de relocare a acestora.

„În zona captării de apă de la Simioneşti-Pildeşti urmează a trece Autostrada A-8, fiind afectate, teoretic, 7 puţuri. În opinia noastră însă cu tot cu zonele de protecţie sanitară e vorba de 14-15 puţuri. Cei de la Autoritatea Naţională de Management au explicat că se caută variante tehnice de alimentare cu apă a municipiului Roman.

Printre acestea, domnul Ovidiu Bojescu, director tehnic adjunct la Primăria Roman, a sugerat ca posibilitate de rezolvare a alimentării cu apă a municipiuluii construirea în zonă a unei noi microhidrocentrale, de tipul celei de la Cotu Vameş, prin care se va putea menţine nivelul hidrostatic al zonei“, a declarat directorul general al ApaServ, Bogdan Muşat.

Directorul tehnic adjunct al Primăriei Roman, Ovidiu Bojescu, a confirmat susţinerile conducerii operatorului de apă şi canalizare.

„Primăria Roman a fost invitată să dea un aviz condiţionat privind trecerea autostrăzii Moldova, prin zonă. Acest lucru înseamnă că vor fi afectate cam şapte puţuri şi aşa cum a spus domnul director şi altele din zona de protecţie sanitară.

Noile puţuri vor fi forate pe banii investitorilor. Cert este că se caută soluţii tehnice viabile pentru alimentarea cu apă a municipiului. Prin debitele de apă existente la Simioneşti – Pildeşti municipiul Roman este alimentat în totalitate cu apă din această sursă.

Este adevărat că una din soluţiile alternative pe care am propus-o este aceea de a se construi în zonă o nouă microhidrocentrală de tipul celei de la Cotu Vameş, care după şapte ani îşi arată eficienţa. Nici nu se poate pune în discuţie că aceasta ar putea distruge ecosistemul din zonă, aşa cum mai susţin unele voci. Cînd se face o asemenea investiţie se realizează studii serioase de impact“, a declarat Ovidiu Bojescu.

Acesta a spus că după precipitaţiile de anul acesta, la Simioneşti – Pildeşti s-a refăcut în totalitate pînza freatică, ceea ce a determinat, într-adevăr, ca pentru moment ApaServ să sisteze achiziţionarea unui debit suplimentar de apă de la ApaVital Iaşi: „Dacă nu va interveni o secetă ca cea de anul trecut, Romanul nu va mai avea probleme de alimentare cu apă“.

Citește știrea

Actualitate

Cazier judiciar şi în oraşul Roznov

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ ghişeul va deveni operaţional cu începere de pe 12 aprilie ■ programul de funcţionare va fi luni, marţi şi joi ■

În vederea facilitării obţinerii certificatului de cazier judiciar şi a reducerii timpului de aşteptare la ghişeele de lucru cu publicul deja existente, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Neamţ vine în întîmpinarea cetăţenilor prin operaţionalizarea unui nou ghişeu de eliberare a certificatelor de cazier judiciar.

„Astfel, începînd cu 12 aprilie 2021, locuitorii oraşului Roznov se vor putea adresa Ghişeului de primire a cererilor şi de eliberare a certificatelor de cazier judiciar, ce se va afla în incinta S.P.C.L.E.P. Roznov, strada Tineretului nr. 646“, conform unui comunicat al Poliţiei Neamţ. Ghişeul va funcţiona numai trei zile pe săptămînă şi va avea următorul program: luni – marţi, între orele 8:30 – 12:30, precum şi joi, între orele 14:00 – 18:00.

Pentru a obţine un certificat de cazier judiciar, orice persoană fizică peste 14 ani, poate depune personal cererea-tip, la orice sediu în care există ghişeu de cazier judiciar. Pentru obţinerea documentului este nevoie de o cerere tip completată şi actul de identitate (cartea de identitate, buletinul de identitate, paşaport, cartea de identitate provizorie şi certificat de înregistrare a cetăţenilor U.E., carte de rezidenţă, carte de rezidenţă permanentă, permis de şedere temporară sau permanenta) aflate în termen de valabilitate.

Persoanele domiciliate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României. Certificatul de cazier judiciar pentru persoane fizice se poate solicita şi prin împuterniciţii acestora, conform procedurilor legale în vigoare, după cum urmează: în tară, numai pe baza unei procuri autentificate de către un notar public; în străinătate, pe baza unei procuri autentificate prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori de către un notar, cu respectarea cerinţelor legalizării actelor oficiale străine.

În situaţia în care cererea se depune prin împuternicit, aceasta va fi însoţită de copia actului de identitate a solicitantului, copia actului de identitate a împuternicitului şi de procura autentificată în condiţiile legi. Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile de la data solicitării, în cazurile în care cererea-tip este depusă în România. Documentele sînt valabile 6 luni de la data primirii şi numai în scopul pentru care au fost eliberate.

Citește știrea

Actualitate

Primarul Andrei Carabelea: Facem curățenie în fiecare cartier din orașul nostru!

Știre publicată în urmă cu

în data de

Primăria municipiului Piatra Neamț a definitivat calendarul campaniei de curățenie de primăvară, acțiune care va avea loc în intervalul 8 – 29 aprilie 2021. Timp de trei săptămâni, peste 50 de salariați ai SC Salubritas SA și SC Urban, la care se adaugă beneficiari ai ajutorului social, vor interveni în toate cartierele orașului, conform următorului grafic:

  • 8 – 12 aprilie, cartierul Precista;
  • 13 – 16 aprilie, cartierul Dărmănești;
  • 19 – 23 aprilie, cartierul Mărăței;
  • 26 – 29 aprilie, zona Centru.

„Este o curățenie de primăvară, așa cum se obișnuiește în fiecare casă cu oameni gospodari. Vreau să dăm un bun exemplu și îmi doresc ca fiecare dintre noi să conștientizeze că Piatra Neamț este casa noastră, a tuturor, și  trebuie să o menținem curată. Noi vom interveni în fiecare cartier, pe fiecare stradă, nu doar cu salariații societăților de profil și cu utilaje, ci și cu consilieri locali, voluntari, practic cu cu oricine dorește să ni se alăture acestui demers. Consider că este de datoria fiecăruia să întrețină spațiile din jurul blocurilor, să se comporte civilizat, să nu arunce resturile menajere pe unde apucă. Începem cu acest bun exemplu, dar pe viitor nu voi ezita să cer Consiliului Local Piatra Neamț înăsprirea sancțiunilor pentru cei care nu își respectă orașul și concetățenii. Este un moment bun să conștientizăm că toți avem drepturi, dar și responsabilități”, a declarat Andrei Carabelea, primarul municipiului Piatra Neamț.

În următoarele trei săptămâni, toți cei angrenați în activitatea de curățenie generală vor strânge resturile menajere și vegetale și vor igieniza suprafețele verzi și rigolele, în paralel cu toaletarea copacilor și a gardurilor vii. Cetățenii pot veni în sprijinul campaniei de curățenie și prin sesizări în aplicația Piatra Neamț City App.

Citește știrea

Trending