Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Ex-şeful Poliţiei, iar la judecată cu şefii

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ procesul care a fost sistat timp de două luni din cauza stării de urgenţă, se reia astăzi ■ comisarul şef Paul Tablan a contestat în instanţă ordinul prin care a fost demis de la comanda IPJ Neamţ ■ ofiţerul se luptă în instanţă cu toată şefimea, Ministerul Afacerilor Interne, ORNISS, Poliţia Română dar şi cu Poliţia Neamţ ■

Tribunalul Neamţ a decis reluarea procesului în care fostul şef al Poliţiei Neamţ, Paul Tablan, a contestat în instanţă demiterea din funcţia de conducere de la vîrful IPJ Neamţ.

Litigiul a demarat pe 4 martie, dar după două termene a fost sistat din cauza instituirii, pe teritoriul României, a stării de urgenţă. Măsura a fost luată în şedinţa de pe 18 martie, pe parcursul stării de urgenţă fiind suspendate, de drept, toate litigiile de natură civilă.

La ridicarea interdicţiilor şi trecerea la starea de alertă, s-au reluat procesele, iar în dosarul lui Paul Tablan a fost fixată o nouă înfăţişare pentru astăzi, 27 mai 2020.

Litigiul are ca obiect anulare act administrativ şi este pe rolul Secţiei a II-a Civilă de Contencios Administrativ şi Fiscal. În dosar, Paul Tablan are calitatea de reclamant şi a chemat în judecată Ministerul Afacerilor Interne, reprezentat prin ministrul Marcel Vela, Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin chestor principal de poliţie Liviu Vasilescu, dar şi Inspectoratul de Poliţie al judeţului Neamţ, prin comisarul care l-a înlocuit în funcţie, Neculai Catană.

Alături de aceştia calitate de pîrît în dosar o are şi Oficiul Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat (ORNISS), instituţia care nu a mai prelungit certificatul lui Tablan, iar în lipsa acestuia a pierdut funcţia de conducere.

Practica judiciară a arătat că ORNISS nu are obligaţia de a-şi motiva decizia nici măcar în faţa instanţei de judecată, însă dacă acest lucru se va întîmpla Tablan ar afla de ce a rămas fără documentul în lipsa căruia a fost demis.

Reamintim că Paul Tablan a fost demis după ani de zile în care controale şi verificări dispuse la instituţia pe care a condus-o nu au scos nimic imputabil la iveală. Pentru că, cel mai probabil, nu s-a găsit un alt mod de a-l înlătura din funcţie s-a găsit o soluţie de avarie, una ruşinoasă ca mod de operare şi cu implicaţii pentru viitorul profesional al poliţistului.

Nu i-a fost prelungit certificatul ORNISS, care se reînnoieşte din patru la patru ani şi permite accesul la informaţiile clasificate. Fără acest certificat, nici un ofiţer nu poate lucra în structurile operative. Centrul de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, prin adresa purtînd numărul 403.988/6 decembrie 2019, a trimis Monitorului de Neamţ un răspuns de o ambiguitate desăvîrşită, cum că ofiţerului îi lipsea un anume „document“, sau altfel spus – certificatul ORNISS.

„În urma verificărilor efectuate la structura de specialitate din cadrul Poliţiei Române a rezultat că Ordinul ministrului Afacerilor Interne nr.II/2059 prin care comisarul-şef de poliţie Tablan Costel Paul, şeful Inspectoratului de Poliţie Judeţean Neamţ, a fost pus la dispoziţia unităţii, a fost emis la data de 27 noiembrie 2019 cu aplicabilitate din data de 5 decembrie 2019, avînd în vedere faptul că ofiţerul nu mai îndeplinea o condiţie de ocupare a postului pentru care era numit“, se arăta în documentul amintit.

„Este foarte probabil să mă adresez justiţiei. O să încerc şi această varianţă, ca să nu îmi pară rău la un moment, dar şi ca să epuizăm toate variantele. Deocamdată, necunoscînd toate motivele, pot avea doar bănuieli.

Cel mai probabil voi beneficia şi de sprijinul sindicatului din care fac parte de la intrarea în sistem, poate ei ştiu, cunosc, au mai auzit şi vedem ce se poate face. La acest moment însă e prea devreme de spus ceva concret, trebuie mai întîi să iau la cunoştinţă oficial şi apoi vedem ce se poate face“, declara la acel moment Paul Tablan.

Se pare că demiterea acestuia de la comanda inspectoratului nemţean a venit ca urmare a faptului că a deranjat pe cineva sau pe mai mulţi din mediul politic, sau nu. Cu începere de pe 3 decembrie 2019 la comanda IPJ Neamţ a fost numit Nicolae Catană, pe o perioadă determinată, de 6 luni, pentru preluarea atribuţiilor de inspector şef.

Actualitate

Şpagă pentru angajare la Spitalul Judeţean, cătuşe pentru o angajată de la DSP

Știre publicată în urmă cu

în data de

O angajată de la Direcţia de Sănătate Publică Neamţ a fost reţinută de procurori, miercuri, 13 octombrie, fiind acuzată de comiterea infracţiunii de trafic de influenţă.

Ea a cerut şi primit 3.300 de euro pentru a “intermedia” angajarea unei persoane pe un post de asistent medical la Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ. Angajata DSP oferea servicii complete în sensul că promitea intervenţie şi pentru ca postul să fie scos la concurs şi pentru ca el să fie ocupat de cine plătea.

“Astăzi, 13 octombrie 2021. procurorul competent din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Neamț a dispus măsura preventivă a reținerii față de o persoană, angajată la Direcția de Sănătate Publică Neamț, pentru săvârșirea a două infracțiuni de trafic de influență.

În fapt, s-a reținut că, în cursul lunii august 2020, aceasta a pretins și primit de la o persoană suma de 300 de euro, în vederea exercitării influenței pe lângă funcționari publici, în scopul scoaterii la concurs a unui post de asistent medical în cadrul Spitalului Județean de Urgență Neamț.

Totodată, în cursul lunii septembrie 2020, a pretins suma de 4.000 de euro, de la aceeași persoană, din care a primit 3.000 de euro, pentru a-și exercita influența pe lângă membrii comisiei de concurs în scopul ocupării unui post de asistent medical în cadrul Spitalului Județean de Urgență Neamț.

În cauză, polițiștii anticorupție ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Neamț au desfășurat activități procedurale în baza ordonanțelor de delegare emise de către procuror”, se precizează în comunicatul de presă al DGA Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Spitalele sînt verificate zilnic, din trei în trei ore, de pompieri

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ sînt avute în vedere unităţile spitaliceşti cu secţii Covid-19, precum şi cele care au secţii ATI ■ măsura are drept scop preîntîmpinarea de noi tragedii ■

Tragediile care au avut loc în spitalele din ţară, între ele fiind şi cea din noiembrie 2020, cînd un incendiu a mistuit Secţia ATI a Spitalului Judeţean de Urgenţă Neamţ, iar 10 persoane au decedat, sau mai nou, cea similară, de la un Spitalul de Boli infecţioase din Constanţa, a făcut ca activitatea să se desfăşoare cu pompierii la uşă.

„Avînd în vedere situaţiile de urgenţă din ultima perioadă în care au fost implicate unităţi spitaliceşti pe fondul creşterii cazurilor Covid-19, în scopul prevenirii unor situaţii de urgenţă ce pot pune în pericol viaţa pacienţilor, pompierii nemţeni desfăşoară activităţi de recunoaşteri/verificări a secţiilor ATI“, se arată într-un comunicat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Neamţ.

La aceste misiuni va fi cooptat şi personalul cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor (cadru tehnic PSI, personal de pecialitate, SPSU, personal care asigură prima intervenţie la locul de muncă în caz de incendiu). Activităţile de verificare constau în dotarea cu stingătoare şi hidranţi interiori, după caz; practicabilitatea căilor de acces-evacuare şi intervenţie; modalitatea de încălzire a spaţiilor destinate ATI în vederea eliminării mijloacelor de încălzire neomologate; eliminarea utilizării tuturor surselor de foc deschis (lumînări, candele etc); operativitatea SPSU (Serviciu Privat pentru Situaţii de Urgenţă); integritatea instalaţiilor electrice (improvizaţii sau defecţiuni); asigurarea permanentă a personalului în secţia ATI şi cunoaşterea modului de intervenţie în cazul producerii unui incendiu (folosirea stingătorului şi modalităţile de evacuare);aerisirea periodică a spaţiului în care există riscul de creştere a concentraţiei de oxigen.

„Activităţile menţionate vor fi desfăşurate zilnic, din 3 în 3 ore, în intervalul orar 09:00 – 21:00 de către personalul operativ din cadrul subunităţilor de intervenţie, iar în afara acestui program, verificările vor fi executate ocazional de echipajele SMURD, după finalizarea misiunilor“, a mai comunicat ISU Neamţ. Neregulile constatate pe perioada acestor verificări vor fi aduse la cunoştinţa conducătorilor de instituţii, în vederea remedierii în cel mai scurt timp.

Citește știrea

Actualitate

Cad capete în Primăria Piatra Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ primarul Carabelea le-a cerut demisiile şefilor de la Urban şi de la Biroul de Gospodărire Municipală ■ motivul: “managementul defectuos al unor activități esențiale de gospodărire” ■ mai mult, edilul pietrean vrea dizolvarea CMI Urban ■

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Andrei Carabelea, a luat, luni, 11 octombrie, o decizie tranşantă: le-a cerut demisiile administratorului special al CMI Urban şi şefului Biroului de Gospodărire Municipală.

“Primarul Andrei Carabelea le-a cerut astăzi demisiile șefului Biroului de Gospodărie Municipală și directorului general al CMI Urban. La baza acestei decizii stă managementul defectuos al unor activități esențiale de gospodărire, deficiențe pe care le-au resimțit toți cetățenii:  întârzierea considerabilă a cositului ierbii de pe spațile publice, dar și a celorlalte activități de întreținere a spațiilor verzi, lucrările de întreținere a mobilierului urban, întreținerea și asigurarea locurilor de joacă din municipiu ș.a.m.d.”, se precizează în comunicatul de presă emis de reprezentanţii municipalităţii.

Cei doi, Cătălin Curelariu, şef BGM, şi Ruxandra Bosovici, administrator special al CMI Urban, şi-au depus demisiile, spune primarul Andrei Carabelea, care mai face o afirmaţie tranşantă: va propune dizolvarea CMI Urban.

„Activități esențiale de gospodărire a orașului au întârziat anul acesta nepermis de mult. Nu mai putem continua așa. Am spus de la începutul mandatului că aștept de la fiecare coleg un simț de responsabilitate față de pietreni și față de rolul pe care îl au în comunitate. După nenumărate discuții pe care le-am avut anul acesta cu directorul Urban și cu șeful departamentului de Gospodărie Comunală, astăzi am avut-o pe ultima.

Cei doi nu vor mai ocupa poziții de conducere și vor lăsa locul unor oameni care înțeleg misiunea de a fi în slujba oamenilor. Iar în următoarea ședință voi propune consilierilor locali dizolvarea societății Urban. Poate că pare o soluție radicală, dar după toate celelalte testate până acum, este singura care a mai rămas. Îmi doresc, la fel ca fiecare pietrean, un oraș bine întreținut, curat și sigur și vreau în echipa mea oameni care își doresc același lucru și își dedică timpul și cunoștințele pentru asta” a declarat primarul Andrei Carabelea.

Citește știrea

Trending