Contactează-ne

Educatie

Neamţ: Boicot la noile simulări?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Consiliul Judeţean al Elevilor Neamţ critică noile simulări susţinînd că nu aduc niciun beneficiu nimănui ■ elevii sînt încurajaţi să dea foile goale sau să scrie pe ele nemulţumirile legate de actualul sistem de învăţămînt ■

Poziţie tranşantă adoptată de Consiliul Judeţean al Elevilor Neamţ referitoare la noile simulări prin care ar urma să treacă adolescenţii din clasele a VIII-a şi a XII-a. Într-un comunicat de presă, reprezentanţii elevilor critică organizarea acestor simulări, susţinînd că nu aduc nimănui nici un beneficiu şi îi încurajează pe adolescenţi să le boicoteze: fie să dea foile goale, fie să scrie nemulţumirile pe care le au referitoare la sistemul de învăţămînt. Fără a dori să intrăm de vreo parte într-o dezbatere pe această temă, vă prezentăm în cele ce urmează comunicatul de presă şi menţionăm doar că este printre puţinele dăţi cînd cei care ar trebui să beneficieze de sistemul de învăţămînt aleg să adopte o atitudine. Ceea ce, în principiu, este încurajator. “Consiliul Judeţean al Elevilor Neamţ, structura judeţeană de reprezentare a elevilor, atrage atenţia asupra noilor simulări pentru examenele de Evaluare Naţională şi Bacalaureat ce vor avea loc în judeţul Neamţ. În data de 9 mai, Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ a anunţat o nouă simulare pentru elevii claselor a VIII-a şi a XII-a, prima probă fiind cea la Limba şi literatura română, aceasta urmând să aibă loc în data de 17 mai. ISJ Neamţ susţine că această simulare face parte din planul de măsuri creat în urma simulărilor naţionale, ale căror rezultate au fost, aparent, nesatisfăcătoare. Ne întrebăm dacă protestul paşnic al elevilor, =foaiagoala, a fost cel “nesatisfăcător” în realitate. Totuşi, este imposibil să nu remarcăm faptul că aceste simulari reprezintă, în continuare, un factor de stres în plus pentru elevii deja presaţi să obţină o notă cât mai mare la examene, dar fără a se ţine seama de redundanţa acestui lucru. Astfel, beneficiarilor primari ai educaţiei le este cerut să aibă rezultate cât mai bune, dar fără o însemnătate reală. Este imposibil să nu remarcăm şi faptul că, în contextul acestui anunţ, nu este suficient timp ca să observi o diferenţă dramatică în rezultatele elevilor aşa cum se aşteaptă, întrucât examenele vor avea loc în câteva săptămâni. Aceste simulări nu aduc niciun beneficiu nimănui. În lumina acestei decizii a ISJ Neamţ, întelegem din nou că evaluările şi-au pierdut însemnătatea, iar la momentul actual acestea nu valorează mai mult decât o cifră pe o hârtie. Se doresc schimbări peste noapte, rezultate bune, dar lipsite de substanţă, se promovează învăţatul mecanic, iar în cadrul ambelor examene, accentul este pus asupra cunoştinţelor deţinute şi a capacităţii de a reţine informaţii, în detrimentul competenţelor dobândite. Aceste lucruri ne fac să ne gândim la ceea ce contează cu adevărat: cunoştinţe sau competenţe, cantitate sau calitate, aparenţă sau substanţă. Elevilor le este imprimată în continuare ideea că, dacă le este atribuită o notă cât mai apropiată sau egală cu 10, sunt inteligenţi şi silitori, îşi fac atât părinţii, cadrele didactice, cât şi statul mândri. Însă, în contextul actual, notele nu reflectă inteligenţa sau capacitatea unui elev. Faptul că pe hârtie sunt afişate note mari la examene şi simulări nu înseamnă nici pe departe că sistemul educaţional este bun sau eficient. Se uită de multe ori că elevul este în centrul tuturor acestea şi decidenţii aleg să nu observe implicaţiile acestor simulări continue, impactul acestor examene fără sfârşit asupra lor. Elevii sunt presaţi, stresaţi, forţaţi să accepte faptul că sunt buni doar în măsura în care notele lor sunt bune, ceea ce duce la o stimă de sine scazută, internalizarea stigmei şi în final la conturarea unor viitori adulţi nepregatiţi să facă faţă provocărilor şi responsabilităţilor ce vin odată cu părăsirea sistemului educaţional. Observăm că, din nefericire, cuvintele “principalii beneficiari ai sistemului educaţional” şi-au pierdut orice fel de însemnătate în faţa decidenţilor. De aceea, încurajăm elevii să se alăture protestului =foaiagoală încă o dată şi să predea foaia goală la simulări sau să scrie pe ea nemulţumirile legate de actualul sistem de învaţământ românesc. De ce? Pentru că suntem într-adevăr beneficiarii primari ai sistemului educaţional, iar protestul paşnic este un drept al nostru şi o modalitate prin care putem lansa un semnal de alarmă. Dacă şi tu vrei să dai =foaiagoală la simulări, dar îţi este teamă de ameninţările cu privire la trecerea notei obţinute în catalog, conform OMEN 3185/2019 nota obţinută va fi trecută exclusiv la cererea ta sau a părinţilor tăi. Nimeni nu te poate învinovăţi pentru că speri la o reformă educaţională şi nimeni nu te poate învinovăţi pentru că îţi doreşti ca acest sistem să nu se schimbe brusc şi nefundamentat. În final, rămâne la latitudinea ta, elevule, dacă te alături protestului sau alegi să rezolvi pur şi simplu subiectele. Orice decizie vei lua, o vei face pentru tine”, se precizează în comunicatul de presă.

Citește știrea
2 comentarii

2 Comments

  1. T

    17 mai 2019 at 2:19 PM

    SI EU AS SEMNA FOAIA GOALA DACA AS MAI FI ELEV

  2. J

    18 mai 2019 at 1:38 PM

    NICI UN COMENTARIU – HA !

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending