Prima pagină
„Moștenirea” primită de APAVITAL de la APASERV Neamț. Acuze și puncte de vedere total diferite
■ noul operator de la Roman are de rezolvat avarii în fiecare zi ■ „Am știut de la monitorizarea pe care am făcut-o la începutul anului 2024 că lucrurile la Roman sunt deosebit de grave”, spune Gheorghe Vlasie, reprezentantul firmei APAVITAL Iași ■ „Noi știm că am predat totul în regulă și nu am lăsat nici o lucrare cu avarii vizibile”, a declarat Vlad Angheluță, managerul APASERV Neamț ■
Romașcanii constată care este dimensiunea „moștenirii tehnice” lăsată de vechiul operator nemțean APASERV, pe care a preluat-o firma ieșeană APAVITAL. O „moștenire” mai mare sau mai mică, funcție de cine are opinii despre subiect. În primele două zile de la preluarea sistemului de operare, începând cu data de 15 iulie 2024, numărul avariilor rezolvate și în curs de rezolvare, este mare.
O statistică – avarie clinică IMC, la intersecția cu str. Tineretului și bulevardul Republicii, avarie str. Mărului din Cartierul Nicolae Bălcescu; avarie str. Smirodava la intersecția cu Ecaterina Teodoriu și avarie în Bulevardul ”Nicolae Bălcescu” din Cartierul Lipovenesc. Ultima avarie a fost pe str. C.A.Rosetti la intersecția cu Școala „Vasile Alecsandri” și Biserica Penticostală ”Marata”.
Despre aceasta din urmă, una de care reprezentanții APAVITAL au aflat de la redactorul Monitorul, a cărei evoluție poate fi observată în succesiunea de fotografii prezentate în pagină și care, până seara, la apusul soarelui, a fost rezolvată de „Mama Natură” și „Tata Soare”, deoarece căldura excesivă, resimțită undeva peste 44 grade Celsius la sol, a uscat locul, iar apa, presupunem că se scurge acum sub asfalt după bunul ei plac.
Între reprezentantul cu probleme de comunicare de la compania APAVITAL Iași, Gheorghe Vlasie și conducerea companiei APASERV Neamț există puncte de vedere diferite referitoare la modul de soluționare al avariilor realizate până la preluarea contractului de delegare de către operatorul ieșean.
„Este vorba despre avarii care s-au produs, în realitate, în urmă cu 2-3-4 săptămâni înainte de preluarea contractului de delegare a serviciilor de apă și canalizare de către APAVITAL Iași și de faptul că nu s-a intevenit cu promptitudine. Asta se pare că s-a întâmplat din momentul în care compania nemțeană a avut certitudinea preluării de către noi a acestei operații și a faptului că au știut că pleacă de la ei serviciul.
Acum, noi intervenim la fiecare lucrare în parte, pe care o rezolvăm cu cea mai mare seriozitate. De alfel, noi am știut de la monitorizarea pe care am făcut-o la începutul anului 2024 că lucrurile la Roman sunt deosebit de grave. În luna februarie, când oamenii noștri au intrat în diverse canale și au constatat avarii majore au văzut vane ruginite și blocate, care n-au fost schimbate la timp.
Am știut atunci că, nedispunând de resurse financiare și-au asumat riscul ca în situația unei avarii e necesar să-i dea prioritate celei pe care au considerat-o, la vremea producerii ei, cea mai gravă, preferând ca o alta să fie remediată fără a înlocui defecțiunile cu rigurozitate, urmând ca la o nouă avarie, când riscurile de a plesni deveneau iminente, să devină și aceea prioritară”, a precizat Gheorghe Vlasie.
A mai spus că de la preluarea contractului de operare și cu ceva timp înainte s-a decis strategia viitoare a operatorului ieșean, care va interveni punctual, la toate avariile, dar rând pe rând, în funcție de gravitatea acestora. „Este de înțeles că nu se produc concomitent 5, 6, 7 avarii în fiecare zi. La ora la care vorbim (miercuri, 17 iulie 2024 – n.r.) ne vin din urmă aproximativ 8-10 avarii, poate și mai multe. Și toate foarte serioase. Despre o parte din ele știu de la dumneavoastră, jurnaliștii, și sunt din categoria celor de care mi-ați pomenit.
Sper să le remediem în maxim una, două, maxim trei luni”, a mai susținut Gheorghe Vlasie, care ne-a asigurat că apariția unor noi avarii nu sunt efectul întreruperilor programate din aceste zile și a clasicei „lovituri de berbec” (de la repornirea operațiunii de furnizare a apei), pe care le face și compania APAVITAL între orele 23 și 6,00 și că nu există fenomenul „de a se împușca, rând pe rând”.
Remedieri făcute pas cu pas
Reprezentantul APVITAL ne-a vorbit despre strategia pe termen mediu de rezolvare a marilor avarii. „Așa cum am afirmat anterior, în următoarele 2-3 săptămâni se rezolvă avariile de care vorbim și eventual una-două care ar putea apărea din categoria celor despre care nu știm încă, după care se va trece la etapa de identificare punctuală a tuturor avariilor din rețelele subterane.
(Se va face cu ajutorul detectoarelor, a aparaturii speciale din dotarea APA VITAL – n.r). Ele nu au făcut parte din categoria celor de care am vorbit anterior și vă asigurăm că se va interveni și acolo pentru a le remedia exemplar, fără cârpeli. Modul în care am operat zilele acestea explică oarecum lentoarea necesară prin care s-a acționat pentru rezolvarea primelor avarii de care s-a vorbit.
Și, categoric, după acestă primă etapă nu vor mai fi chiar 20 de avarii, să zicem, ci 4-5-6-7 într-o zi. Lucrurile, repet, vor fi făcute temeinic pentru a nu mai exista posibilitatea să apară vreo altă avarie”, a conchis Gheorge Vlasie, care a mai adăugat faptul că avaria din str. Smirodava este rezultatul unei inițiative particulare a angajaților unei firme de construcții care execută proiectul european de înlocuire a rețelelor de apă și canalizare din zonă, angajați ce s-au apucat din proprie inițiativă să manevreze, fără știința operatorului, diverse vane, fără a comunica companiei APAVITAL. Și s-a produs o „avarie cu repetiție”.
„În relațiile cu firmele de construcție a diverselor proiecte ,conducerea companiei va înștiința, atunci când va da avizele, că doar APAVITAL va face aceste manevre în sistemul de rețele. În Smirodava, angajații unei firme de construcție au oprit apa pe o conductă și i-au dat drumul pe cea veche, producând avaria de care am discutat. Noi am remediat pozna făcută încă din seara de 16 iulie. Azi (17 iulie) se lucrează la cel puțin alte 4 avarii serioase, de care ați vorbit”, a mai afirmat Gheorghe Vlasie.
„Eu nu pot fi de acord cu supoziția domnilor de la APAVITAL”
Contactat telefonic, directorul APASERV Neamț, Vlad Angheluță, a ținut să contrazică multe din afirmațiile lui Gheorghe Vlasie, pe care le-a aflat de la redactorul „Monitorul” și de la colegii de la ROMANTV, menite să infirme ipoteza „lucrului de mântuială”, făcut în timpul mandatului său de manager și, nici într-un caz, cu știința sa.
„Lucrurile în teren nu stau chiar așa cum ni le-ați prezentat dumneavoastră. Domnii de la APAVITAL au fost în teren și au constatat starea reală a rețelelor. Și ceea ce mai știu e faptul că, în momentul predării-primirii rețelelor de distribuție și canalizare, în sistemul nostru de operare nu era nici o avarie, cu excepția celei din str. Smirodava, cauzată de reprezentanții unei anumite firme de construcții care modernizeză pe fonduri europene zona (e vorba de „Dorelul” de care vorbea și Gheorghe Vlasie – n.r).
Dacă e așa cum susțineți dumneavoastră, că ar fi mai mule avarii remediate de mântuială ar trebui să răspundă inginerul Cristian Buzdugan, fostul șef al Zonei ApaServ Est. Noi știm că am predat totul în regulă și nu am lăsat nici o lucrare cu avarii vizibile, pentru că dacă am fi făcut, deliberat, un asemenea lucru s-ar fi văzut. Din cauza vechimii rețelelor avarii au tot fost și probabil vor mai apărea.
Dar când o țeavă a plesnit, fisura a fost cauzată tocmai de vechimea țevii și a vanelor, atunci când s-a făcut o nouă reparație la o altă avarie. Eu nu pot fi de acord cu supoziția domnilor de la APAVITAL, că au fost lăsate la intervenții vane și piese ruginite pentru că, după știința mea, oamenii noștri din Zona Est, coordonați de inginerul Cristian Buzdugan, astăzi salariat al APAVITAL au avut la dispoziție materialele noi, necesare remedierii avariilor.
Și știu că s-a intevenit profesionist. Dacă intervențiile la avarii, știu domnii că s-ar fi făcut cu altfel de materiale (ruginte – n.r.), așa cum se spune acum, după predarea-primirea lor, de către domnii de la APAVITAL, adică altfel de cum trebuia, eu nu am cunoștință. Dacă e așa cum se afirmă acum, înseamnă că inginerul Buzdugan, fostul șef al Zonei Est, trebuie să răspundă”.
Aceasta este concluzia managerul APASERV Neamț, Vlad Angheluță. Acesta a adăugat faptul că, după desprinderea Romanului din compania pe care o conduce, APASERV rămâne în operare în Zona Est cu următoarele comune: Cordun, Săbăoani, Tămășeni, Bâra, Horia și Ruginoasa, localități în care speră să nu apară disfuncții majore de operare a serviciilor de apă și canalizare.
Lasă un răspuns
-
Actualitate21 de ore,
MARSAT SA Roman
-
Prima pagină2 săptămâni,
„Ordonanța trenuleț” lovește cumplit și în Educație
-
Actualitate2 săptămâni,
Impozitul auto 2025: la Neamț creșterea este zero %, conform calculweb.net
-
Actualitate2 săptămâni,
A ars casa unei femei de 93 de ani
-
Prima pagină2 săptămâni,
Monumentul arhitectonic incendiat de oamenii străzii va fi transformat în muzeu FOTO
-
Actualitate2 săptămâni,
Anunț de vânzare
-
Prima pagină2 săptămâni,
„A fost mereu un exemplu demn de urmat”. Arheologul Vasile Ursachi, nouă decenii de viață
-
Actualitate2 săptămâni,
Cabinet Medical Veterinar angajează
Ochi de soim
18 iulie 2024 at 1:49 PM
Leoreanu cunoaște adevărul despre rețeaua de distribuție a apei și canalizarea municipiului Roman, cum că în zonă este necesară suma de cel puțin 30 de milioane de euro pentru reparația capitală a acestora! In schimb in timpul campaniei electorale a tunat și a fulgerat cat a putut împotriva PSD – ului , cot la cot cu George Lazăr! Acum dacă tot a câștigat alegerile în municipiul Roman, ce este drept cam la limita, nu ar fi mai bine sa lase minciunile și să se apuce efectiv de treaba!? Așteptăm cu mult interes reacția acestuia!