Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

Miliarde pentru chilii

Știre publicată în urmă cu

în data de

• constructia casei de pelerini din masivul Ceahlãu costã zeci de miliarde • peste 12 miliarde valoreazã doar o parte din materiale si constructii • „donatiile“ armatei si politiei, din banii publici, se ridicã la peste 3 miliarde •

Constructia pe care o ridicã Mitropolia Moldovei si Bucuvinei în masivul Ceahlãu, pe platoul de lîngã vîrful Toaca, costã miliarde de lei, o parte din ei fiind bani publici. Reprezentantii bisericii au afirmat la începerea lucrãrilor cã se vor reabilita chiliile de la schitul ridicat în 1991, pentru cã vietuitorii locuiau în conditii inumane, în bordee sãpate sub pãmînt. Cã lucrurile nu au stat tocmai asa o demonstreazã fapul cã reamenajarea chiliilor nu a fost decît pretextul, pe muntele declarat rezervatie naturalã apãrînd acum o constructie de mari dimensiuni. Pînã în acest moment, doar pentru transportul materialelor, construirea si proiectarea acestei clãdiri s-au cheltuit peste 12 miliarde de lei, bani care provin din fondurile bisericii, dar si a celor care plãtesc cu sîrguintã taxele cãtre stat. Numai evaluarea estimativã a lucrãrilor se ridicã la 4,189 de miliarde de lei, iar din aceastã evaluare reiese cã nu este vorba de orice constructie, ci de un adevãrat hotel alpin. Pentru a exemplifica este bine de mentionat cã la edificiul intitulat „Casã de pelerini si chilii monahi «Panaghia»“, s-au folosit geamuri termopan, gresie si faiantã, iar mobilierul se pare cã va fi din lemn de esentã tare. Alte 4,644 miliarde de lei au fost cheltuite de Mitropolie pentru devizul general, în care sînt cuprinse sumele date de aceastã institutie pentru lucrãrile legate de teren, de obtinerea avizelor necesare etc. La aceste sume trebuie adãugat transportul efectuat cu elicopterele Unitãtii Militare 01025 Bacãu sau a Ministerului de Interne. Primele aparate IAR 330 (Puma n.r.), folosite pentru transportul materialelor pe Ceahlãu au efectuat zboruri în vara anului trecut, cînd au fost ridicate pe munte materialele necesare construirii clãdirii. Cele douã aparate de zbor au efectuat între o cursã si 10 pe zi între statiunea Durãu si platou. Cu toate cã au fost mai multe zile în care s-au efectuat în jur de 10 zboruri, facem o medie si rezultã cã au fost efectuate 5 curse pe zi, a cîte 30 de minute fiecare. De aici reiese cã elicopterele au zburat în medie 2 ore si jumãtate pe zi, la care adãugãm si cele 45 de minute pe care elicopterele le fac parcurgînd distanta de la Bacãu la Durãu. Astfel rezultã cã aparatele de zbor Puma au zburat, în medie, 4 ore zilnic. Dacã activitatea a început pe data de 1 august, cu o întrerupere în zilele de 11,12 si 13 august, si a fost reluatã pînã pe data de 17 rezultã cã s-au efectuat curse timp 14 zile. În final, 14 zile a cîte 4 ore rezultã cã s-a zburat, estimativ, 56 de ore. Înmultind cele 56 de ore cu circa 1.600 de dolari (costul unei ore de zbor) rezultã cã pînã în momentul de fatã armata „a sponsorizat“ Mitropolia cu 89.600 de dolari. Convertit în lei, înseamnã cã s-au cheltuit peste 2.889 miliarde de lei pentru transportul de balastru, ciment si lemn. Reamintim cã anul acesta pentru transportul materialelor s-a apelat la Ministerul Administratiei si Internelor, care a dat aprobarea ca un elicopter sã efectueze zboruri. Un astfel de aparat a dus recent ultimele cutii cu gresie si faiantã. (FOTO: În loc de chilii renovate, pe Ceahlãu a apãrut o constructie impunãtoare)

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending