Contactează-ne

Actualitate

Licitaţii controversate la CJ Neamţ – un element comun

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ şi în cazul licitaţiei pentru „Drumul Talienilor“, şi în cel al licitaţiei pentru investiţia de la Dragomireşti, printre ofertanţi apare aceeaşi firmă care pare să nu aibă prima şansă de a cîştiga ■ în primul caz, raportul procedurii a fost respins şi s-a cerut reevaluare ■ în al doilea se doreşte anularea procedurii ■ preşedintele CJ a dat vina pe... firme ■

Două licitaţii controversate derulate de Consiliul Judeţean, prezentate în ediţiile trecute ale Monitorului de Neamţ şi de Roman, au cel puţin un element comun. Este vorba despre licitaţia pentru modernizarea „Drumului Talienilor“ şi cea pentru o serie de investiţii ce însumează peste 6 milioane de euro. Unul dintre elementele comune, nu ştim dacă şi cît de relevant, este prezenţa printre ofertanţii la ambele proceduri a unei firme: SC Stef Edil CDP SRL. În cazul primei licitaţii, după cum am mai scris, raportul procedurii de atribuire a fost respins şi s-a cerut o reevaluare a ofertelor, în condiţiile în care din procesul verbal a rezultat următorul „clasament“: locul 1 – asocierea condusă de SC Con Ted Company SRL; locul 2 – asocierea condusă de SC Stef Edil CDP SRL. Fără a face alte speculaţii, dacă vor fi reevaluate ofertele, acest lucru ar putea însemna o şansă suplimentară pentru firmele clasate pe locul II. În cazul investiţiei de peste şase milioane de euro, firmele care au depus oferte la licitaţia structurată pe două loturi au fost: SC Lemar Industries SRL şi asocierea formată din SC Stef Edil CDP SRL, SC Drupo Neamţ SA şi SC Topoprest SRL, cu doi subcontractanţi. La primul lot, „Elaborare proiect tehnic şi execuţie lucrări pentru investiţia Construire clădire – Complex de servicii pentru persoane adulte cu Handicap Roman, în comuna Dragomireşti, judeţul Neamţ“, din datele de pe SEAP, SC Lemar Industries a constituit garanţia de participare, asocierea SC Stef Edil SRL – SC Drupo SA – SC Topoprest SRL nu a făcut dovada constituirii garanţiei de participare, ceea ce presupune descalificarea. Acest aspect a constituit motiv de contestaţie, dar aceasta a fost respinsă de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Ulterior, reprezentanţii Consiliului Judeţean Neamţ şi- ar fi dat seama că nu pot aduce gazul pînă la construcţie, situaţie relatată pe larg în articolul „Prostie sau interese? Investiţii de milioane de euro puse în pericol?“, şi s-a hotărît anularea procedurii. Chiar dacă la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a avut o altă opinie, facem un exerciţiu de imaginaţie şi admitem că pînă la urmă procedura va fi anulată. Şi cel mai probabil va fi făcută o alta, pentru că nu credem totuşi că se va renunţa la o investiţie de peste 6 milioane de euro. Atunci, acest lucru ar putea însemna o şansă suplimentară pentru asocierea SC Stef Edil SRL – SC Drupo SA – SC Topoprest SRL să se prezinte la o nouă licitaţie şi, probabil, de această dată să fie mult mai atentă la constituirea garanţiei de participare. Bineînţeles dacă vor mai dori respectivii operatori economici să mai participe. Sigur că în ambele cazuri prezentante, dacă vor fi reevaluate ofertele şi va fi refăcută licitaţia, vor exista şi nişte „perdanţi“: este vorba despre asocierea condusă de SC Con Ted Company SRL şi, la a doua licitaţie, SC Lemar Industries SRL. Însă, nu-i aşa, perdanţii nu prea suscită interes. Poate interes va exista din partea unor instituţii ale statului care pot clarifica prin anchete aspectele menţionate. Şi explica totuşi de ce două investiţii, una de aproape 2,7 milioane de euro, alta de peste 6 milioane de euro par a fi amînate pînă la o dată ce nu poate fi prevăzută, din motive ce unora li se poate părea că ţin de alte calcule decît interesul cetăţeanului. Care este unul evident: să fie făcute investiţiile în cauză cît mai bine, la un raport preţ- calitate cît mai avantajos pentru banul public şi cît mai repede posibil.

Drumul Talienilor, interpelarea şi răspunsul preşedintelui

Situaţia creată în legătură cu licitaţia pentru modernizarea „Drumului Talienilor“ a constituit subiect de interpelare în şedinţa de CJ din data de 24 iulie. Consilierul liberal Marius Nechita l-a întrebat pe preşedintele CJ Neamţ, Ionel Arsene, care este stadiul acestei investiţii, pentru că a fost contactat de mai multe persoane din Borca, sătule să tot aştepte finalizarea drumului. Răspunsul lui Ionel Arsene a fost: „Şi noi sîntem extrem de supăraţi pe chestiunea asta că nu reuşim odată să dăm un cîştigător la Borca. Şi iarăşi clarificări, iarăşi contestaţii între ei (firme – n.r.)“. Numai că nu prea înţelegem ce fundament are supărarea preşedintelui Consiliului Judeţean pe firmele care tot fac contestaţii, în condiţiile în care legislativul nemţean a respins raportul procedurii de atribuire şi a cerut reevaluarea. Motivul: divergenţe între preşedintele comisiei şi membrii ei. Deci ce vină au firmele? Unde mai pui că una dintre firme, cea care a obţinut punctaj maxim, tocmai asta cere: finalizarea procedurii. Deci nici vorbă să dorească vreo amînare. Iar reevaluarea, din motive nici pînă acum clarificate pe deplin – divergenţă de opinii, care ar fi putut fi tranşată prin vot – înseamnă taman o amînare. Şi motiv de eventuale viitoare contestaţii. Poate chiar prin instanţe. În rezumat, dacă se dorea finalizarea cu celeritate a procedurii, raportul putea fi acceptat şi contractul semnat. Sigur, dacă nu existau motive foarte bine întemeiate pentru a respinge raportul. Însă CJ Neamţ întîrzîie să facă publice astfel de motive, vorbind doar de divergenţe. Oare de ce?

Cînd aveţi de gînd să răspundeţi?

Aşa cum relatam într-un articol trecut, am încercat să obţinem un punct de vedere şi din partea preşedintelui CJ Neamţ Ionel Arsene. Am contactat telefonic purtătorul de cuvînt al instituţiei şi am trimis şi o cerere oficială de informaţii pe mail şi fax, explicînd că dorim publicarea rapidă a articolului, motiv pentru care ne-am dori ca răspunsurile să ne parvină miercuri, 18 iulie. Pînă acum nu am primit răspunsurile solicitate, motiv pentru care facem din nou publice întrebările şi ne exprimăm disponibilitatea să publicăm informaţiile atunci cînd le vom primi: Către Consiliul Judeţean, În atenţia preşedintelui Ionel Arsene: Vă rugăm, în conformitate cu prevederile Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, să ne răspundeţi la următoarele întrebări: 1. Care sînt motivele pentru care, prin adresa cu nr. 14.021/10.07.2018 aţi respins raportul procedurii privind atribuirea contractului de achiziţie publică avînd ca obiect «Executare lucrări modernizare DJ 209 B Mălini-Stînişoara-Borca km 44+000-51+000» şi aţi dispus reevaluarea ofertelor? 2. Care sînt motivele pentru care licitaţia nu a fost finalizată de mai bine de un an de zile de la organizare şi cum intenţionaţi să acţionaţi pentru a urgenta începerea lucrărilor de modernizare? 3. Cum comentaţi faptul că, în urma scurgerii acestui interval mare de timp de la organizarea licitaţiei şi a deciziei recente de reevaluare a ofertelor, au apărut suspiciuni exprimate public că aţi dori să încredinţaţi acest contract unei anumite firme participante la licitaţie?

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Pompieri la înălţime, pe vîrful Toaca. „Misiune“ îndeplinită după ce au urcat, în timp record, 519 trepte

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ un inedit concurs a fost organizat de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Petrodava“ Neamţ ■ „Scări pe Toaca“ a adunat la start 30 de pompieri, întrei ei fiind şi o femeie ■

Vârful Toaca, al doilea ca înălţime din masivul Ceahlău, a fost locul unde o misiune extremă a pompierilor de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Petrodava“ a avut loc la finalul săptămânii trecute. Complet echipaţi, ei au urcat 519 trepte.

Iar despre munte, se poate spune că a devenit o bază pentru testarea cadrelor ISU. În masiv, Ocolaşul Mare este cel mai înalt, 1907 metri, fiind urmat de vârful Toaca, care străjuie judeţul de la 1904 metri. Iar pe acesta din urmă a fost executată o „misiune“ extremă, pe data de 30 septembrie 2022.

„Pentru pompieri, pregătirea este foarte importantă. Pe lângă cea teoretică, privind modul de intervenţie, salvatorii desfăşoară şi pregătire fizică. De fiecare dată, pompierii nemţeni au fost răsplătiţi pentru eforturile depuse atât la intervenţii, cât şi la competiţiile la care au participat“, se arată într-un comunicat al ISU Neamţ.

Şi a fost organizată prima ediţie a concursului „Scări pe Toaca“, la ea participând 30 de pompieri de la detaşamentele din Piatra Neamţ, Roman şi Târgu Neamţ, dar şi de la structurile suport ale instituţiei – logistică, inspecţie, secretariat, serviciul pentru pregătirea populatiei şi centrul operaţional.

„A fost prezentă şi o femeie, care a urcat treptele, echipată corespunzător, alături de colegi. Plutonier adjutant Stârlichi Ancuţa a terminat în 07:57. Intenţionăm ca ediţia 2023 să fie deschisă tuturor celor care vor să ni se alăture, să-şi testeze limitele, cu menţiunea că vor păstra dress code-ul din acest an (costum de pompier cu aparat de respirat)“, a declarat Irina Popa, purtător de cuvânt al ISU Neamţ.

Dis-de-dimineaţă, 30 de pompieri din cadrul instituţiei au plecat spre muntele Ceahlău. Urcarea până la locul unde avea să se desfăşoare evenimentul s-a făcut pe cel mai scurt traseu, prin Poiana Stănilelor – Cabana Dochia, la refugiul de pe creastă având loc o ceremonie de premiere.

Întrecerea a vizat urcarea celor 519 trepte ale scării care pleacă din apropierea Staţiei Meteo (1771 metri altitudine) până pe vârf, la cota 1904. Cei care s-au încumetat să concureze nu au făcut-o în echipament sportiv, ci echipaţi ca la o intervenţie reală: în bocanci, cu costum Nomex, cască, mănuşi şi aparat de respirat cu butelie goală.

Câştigător a fost plutonier adjutant şef Mario Ciprian Grecu, cu timpul de 4 minute şi 52 de secunde, urmat de plutonie Alin Iancu, 04:53 şi plutonier Samuel Găvriluţ, 05:00. Aceşti timpi reprezintă adevărate recorduri, pentru că doar cei care au urcat scările pomenite ştiu ce înseamnă acest lucru.

Citește știrea

Actualitate

Accident cu victimă în Piatra Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Un accident rutier, soldat cu o victimă, a avut loc luni, 3 octombrie, pe strada General Dăscălescu din municipiul Piatra Neamţ. În accident au fost implicate trei autoturisme, din care două erau parcate.

„Pompierii nemțeni au fost înștiințați prin e-call la ora 15:21 despre producerea unui accident rutier pe strada General Dăscălescu în municipiul Piatra Neamț.

La locul producerii evenimentului s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Piatra Neamț cu o autospecială pentru descarcerare, o autospecială complexă pentru intervenție și o ambulanță SMURD TIM.

Ajunși la locul solicitării,  pompierii au constatat că în evenimentul rutier au fost implicate trei autoturisme (dintre care două erau parcate).

Conducătorul auto, un bărbat de 53 de ani, semicoștient, a fost evacuat de pompieri din autoturism. Acesta a fost preluat de echipajul SMURD TIM și transportat la UPU Piatra Neamț”, au comunicat reprezentanţii ISU Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Lefuri frumușele în primărie. Ce salarii au primarul, vicele, administratorul public și secretarul general

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ pînă la 30 septembrie 2022, instituțiile publice erau obligate să afișeze salariile angajaților ■ Primăria Roman a publicat, pentru început, salariile celor 419 angajați din aparatul propriu al primarului ■ edilul șef are o indemnizație de 18.200 lei, viceprimarul de 15.600 lei ■ administratorul public primește o retribuție de 11.440 lei, iar secretarul general 10.984 lei ■

Conform prevederilor articolului 33, aliniatul 1 din Legea 153/2017 de salarizare a personalului plătit din fonduri publice, Primăria Roman a afișat pe site-ul său, în ultima zi a lunii septembrie, lefurile salariile celor 419 angajați din aparatul de specialitate al primarului. Dintre aceștia, 203 sînt funcționari publici.

Astfel, primarul Leonard Achiriloaei, care se regășește în organigramă la secțiunea „demnitari”, primește 18.200 lei brut, în timp ce viceprimarul, Radu Samson, are o indemnizație de 15.600 lei. Cei 21 de consilieri locali primesc 1.456 lei pe ședința ordinară, respectiv 10% din indemnizația primarului, în condițile în care participă la toate întrunirile.

Administratorul public, Aldo Pellegrini, este retribuit cu 11.440 lei, salariul acestuia fiind stabilit de către primar, în limita maximă a salariului de bază al secretarului general al instituției, Gheorghe Carnariu, care are 10.984 lei. Arhitecta șefă a municipiului, Andreea Cătălina Dănilă, este retribuită cu 9.223 lei. Au fost afișate și funcțiile celor patru directori executivi, care au 8.925 lei, în timp ce alți doi directori adjuncți au 8.925 lei, respectiv 8.331 de lei.

Un șef de serviciu are 7.736 lei, în organigramă fiind patru asemenea funcții, iar un șef de birou 7.439 lei, fiind cinci în total. Ce 14 inspectori superiori au între 5.951 lei și 3.654 lei (debutant). Auditorul Primăriei are un salariu de 6.564 lei. Inspectorul cu protecția civilă este salarizat cu 4.973 lei, în timp ce doi consilieri achiziții publice sînt remunerați cu 5.951 lei, respectiv 4.509 lei. În organigramă există doi consilieri juridici, remunerați cu 5.951 lei și 4.224 lei.

Primăria are patru referenți de specialitate, din care unul cu studii de scurtă durată, ce este retribuit cu 4.152 lei, ceilalți fiind salarizați cu studii medii, primind între 3.644 lei și 3.748 lei, singurul referent asistent avînd 3.357 lei. În aparatul propriu al primarului sînt încadrați și 5 polițiști locali superiori, care sînt retribuiți cu salarii între 5951 lei maxim și 4734 lei minim. Există și 4 polițiști cu studii medii care au salarii între 3457 lei și 3913 lei.

În categoria personal contractual intră și subinginerul instituției, care este retribuit cu 4.152 lei. Un muncitor calificat are între 2.688 lei și 3.633 lei, în schemă funcționînd 13 oameni. Administrația are angajați și cinci referenți cu studii medii, care au un nivel de retribuție de 3748 lei. Cei 2 arhivari sînt plătiți cu 3748 lei, respectiv 3.555 lei. Mai sunt doi administratori, care primesc 3.657 lei, respectiv 3.568 lei.

Cei doi magazineri ai instituției au salarii de 3.737 lei și 3.387 lei. Primăria are în schemă trei casieri cu retribuții de 3.340 lei și 3.356 lei. Doi șoferi primesc 3.729 lei și 3.638 lei. În aparatul propriu al primarului sînt angajați cinci pompieri, cu salarii între 2.994 lei și 3.729 lei. Cei 13 muncitori calificați au retribuții între 2.688 lei și 3.633 lei, în timp ce un muncitor necalificat are între 2.238 și 2.600 lei, în schemă existînd șase posturi. Cei 6 îngrijitori au salarii între 2.645 și 3.292 lei.

Citește știrea
Advertisement








Trending