Contactează-ne

Actualitate

La prefecţii Guvernului Cîţu, carnetul de partid va fi competenţă profesională

Știre publicată în urmă cu

în data de

Nu ştiu cum şi-au închipuit actualii guvernanţi că cea mai mare aşteptare a electoratului român, care s-a prezentat la urne pe 6 decembrie 2020, a fost creşterea nivelului politic al prefecţilor şi subprefecţilor şi nu creşterea nivelului de trai al populaţiei.

Drept consecinţă a închipuirii sale, Guvernul Cîţu, nou instalat, a amânat finalizarea urgentă a Bugetului de Stat, pentru a se dedica cu meticulozitate la ,,Marea împărţeală”a funcţiilor din nomenclatoarele Puterii. Funcţii existente în guvern, instituţii, administraţii locale şi judeţene, precum şi în alte structuri, de la miniştri, până la văcarul satului.

Timp de două luni de zile, pline de pandemie, am fost obligaţi să fim martorii în direct a acestui proiect de ţară, intitulat ,,Marea împărţeală”, pentru care coaliţia guvernamentală s-a bătut la propriu să-l aplice. Epopeea acestei bătălii, din care toţi combatanţii trebuiau să câştige, va rămâne scrisă în istoria României, ca fiind cel mai mizerabil model de împărţire a puterii într-o guvernare nou instalată.

Pentru a nu putea  fi confundată ,,Marea Împărţeală” cu o ,,Ciolaniadă” ordinară, coaliţia PNL, USR-PLUS, UDMR, i-a taxat ca incompetenţi pe toţi cei găsiţi pe funcţii, chiar dacă aceştia au fost puşi de Guvernul Orban, cu un an în urmă, pentru a înlocui ,,incompetenţii” puşi de PSD.  Toţi aceşti incompetenţi puşi de Orban, vor fi înlocuiţi cu incompetenţii lui Cîţu, dar, în premieră pe ţară, numai pe criteriile de competenţă enunţate de iniţiatorul proiectului ,,România normală”.

Astfel, asistăm sideraţi cum sunt selectaţi şi promovaţi, pentru funcţii cheie, diverşi indivizi dubioşi, tăietori de frunză la câini, interlopi, contravenienţi, foste secretare, dame de consumaţie, purtători de servietă cu acte sau cu bani, precum şi autori de falimente ori de acte pentru care s-a iniţiat mişcarea ,,Fără penali”.

În  CV-ul acestora, poţi descoperi fel de fel de atestate, dar mai puţine trimiteri concrete la experienţe profesionale probate, care să-i recomande pentru funcţia pe care sunt promovaţi. În schimb, toţi aceştia au o competenţă ca numitor comun, numită ,,Carnetul de partid”.

Sub Guvernul Dăncilă, chiar şi sub Guvernul Orban, pentru ocuparea unei funcţii, bătălia era mai discretă, fiind purtată în interiorul partidului de guvernământ.

Sub Guvernul Cîţu, pentru ocuparea unei funcţii, bătălia este mult mai zgomotoasă, dură şi murdară, deoarece este purtată între partidele coaliţiei de guvernare.

Bătălia, pentru promovarea într-o funcţie a statului, trebuie să fie practic o bătălie pe competenţe ceea ce este absolut normal, chiar obligatoriu. Dar în cazul competenţelor pentru funcţiile de prefect şi subprefect, actuala coaliţie de guvernare a descoperit ,,Cuiul lui Pepelea”. Că pentru a ocupa o astfel de funcţie, legea nu prevede şi îndeplinirea calităţii de membru de partid, ba din contra, o interzice. Legea trebuie corectată, pentru a avea, ce n-am avut, prefecţi şi subprefecţi membri de partid.

Pentru a împinge ţara pe făgaşul unei ,,Românii normale”, actuala coaliţie guvernamentală a luat o decizie briliantă. Nimeni nu va mai accede la funcţia prefect sau de subprefect, dacă nu deţine mai întâi calitatea de membru de partid. Şi nu al oricărui partid, ci doar al partidului de guvernământ, altfel nu pupă funcţia, fiind declarat incompetent.

 Carnetul de partid, obstacol major în depolitizarea administraţiei publice, ca obiectiv al UE

 În ,,Marea Împărţeală”, s-a ajuns ca actul împărţirii prefecturilor, între PNL, USR –PLUS şi UDMR, să fie realizat într-o manoperă tipic ,,ca la uşa cortului”, cu poalele în cap şi în văzul întregii naţiuni. Cea mai penibilă scenă a fost cea dedicată împărţirii aritmetice a funcţiilor între partide, care s-a realizat după lungi târguieli, certuri, plecări şi reveniri la masa aşa-ziselor negocieri. Târguielile au fost supravegheate îndeaproape de Klaus Iohannis, acesta punând la dispoziţie neguţătorilor şi Vila Lac.

Până la urmă, PNL  s-a pricopsit doar cu 23 prefecţi şi 47 subprefecţi, în timp ce USR-PLUS, primea 14 prefecţi şi 28 de subprefecţi, iar UDMR cinci prefecţi şi zece subprefecţi. Regiunea HarCov s-a extins acum peste cinci judeţe.

Nominalizarea definitivă pe funcţii a prefecţilor şi subprefecţilor este deocamdată blocată, până când aceştia nu devin membri de partid cu drepturi depline, conform iniţiativei Guvernului Cîţu de a-i înregimenta politic, după modificarea ,,Codului Administrativ”.

O reformă a administraţiei publice urmăreşte să aibă ca obiectiv şi crearea unui ,,corp de înalţi funcţionari publici”, stabil şi neutru din punct de vedere politic. Pentru a nu intra în conflict cu obiectivul urmărit, coaliţia de guvernare îşi propune să scoată prefecţii din categoria ,,înalţilor funcţionari publici” şi să-i transfere mai jos la categoria ,,funcţionarilor publici”,  care au dreptul să deţină şi carnet de partid.

Preocupaţi mai mult de clientelismul de partid, guvernanţii noştri ignoră faptul că problemele administraţiei publice, centrale şi locale, nu sunt probleme politice, ci mai curând manageriale. Depolitizarea funcţiei publice este impusă de principiile managementului funcţiei publice, urmărindu-se, eficientizarea birocraţiei, nu stabilitatea clientelei politice.

În anul 2005, România era invitată să semneze actul de aderare la UE, în care una din condiţionalităţile de bună guvernare impunea depolitizarea administraţiei publice. Prin lege s-a stabilit atunci, că prefectul şi subprefectul nu pot fi membri ai vreunei formaţiuni politice.

Una din principalele atribuţii ale unui prefect este aceea de a apăra ordinea de drept şi cetăţenii, în faţa eventualelor abuzuri ale organelor alese, locale şi judeţene.

Constituţia României prevede, la aliniatul (5) al articolului 123, că prefectul ,,poate ataca în faţa instanţei de contencios administrativ, un act al consiliului judeţean, al celui local sau al primarului, în cazul în care consideră actul ilegal. Actul atacat este suspendat de drept”.

În Legea nr. 340/2004, privind prefectul şi instituţia prefectului, la articolul 17 se stipulează că ,,prefectul şi subprefectul nu pot fi membri ai unui partid politic”. Simpli funcţionarii publici pot fi şi membri de partid, dar aceştia nu sunt investiţi cu legitimitatea votului popular, precum funcţiile alese. Pe cale de consecinţă, orice implicare a acestei categorii de funcţionari într-un act decizional este mai mult decât neavenită. În această logică, politizarea funcţiei de prefect este, pe cât de aberantă, pe atât de neconstituţională. Singurul izvor al logicii actualei guvernări este ,,Scopul scuză mijloacele”.

Politizarea prefectului – moartea competenţei

 Obligaţiile unui prefect, pentru a se menţine în funcţie sunt de a nu intra în conflict cu cetăţenii şi cu Guvernul. Politizarea funcţiei de prefect, îl va obliga pe acesta să nu intre în conflict nici cu partidul din care face parte, dacă vrea să se menţină pe funcţie. Astfel, relaţia mai largă a prefectului, cu toţi cetăţenii, este sacrificată în favoarea relaţiei, mult mai restrânse, cu partidul şi cu colegii de partid, care va prima. Rolul comunitar al funcţiei de prefect este restrâns astfel, pentru a face loc rolului de executant al deciziilor de partid.

Odată cu înregimentarea politică a instituţiei prefectului, între prefect şi cetăţenii judeţului se va interpune organizaţia partidului respectiv, care reprezintă interesele doar a unor categorii de cetăţeni. Aşteptările celorlalţi cetăţeni vor fi ignorate, după ,,pohta ce-am pohtit” a locatarului de la Cotroceni.

Situaţia explozivă din actuala coaliţie de guvernare, în care cele trei formaţiuni politice se luptă între ele zilnic, face să fim guvernaţi în plan local de trei categorii antagoniste de prefecţi şi subprefecţi. Dacă aceştia mai devin şi membri partidului care îi propune, antagonismul va creşte exponenţial. Având prefectul de la un partid, subprefectul de la alt partid, iar primarii, consiliile locale şi judeţene dominate de alte partide, ,,România normală” are toate şansele să devină o ţară guvernată de nebuni.

Chiar dacă se motivează că aceşti prefecţi şi subprefecţi, deşi nu erau membri de partid, au fost numiţi până acum de guvern, care este o entitate politică, trebuie ţinut cont că aceştia nu erau subordonaţi prevederilor statutare ale vreunui partid. Aveau o relativă independenţă faţă de partidele care îi propuneau. Nu erau obligaţi statutar să participe la şedinţele partidului, să primească sarcini de partid, să răspundă în faţa membrilor pentru neîndeplinirea acestor sarcini. Aberantă va fi situaţia în care printre colegii de partid ai prefectului sau subprefectului se vor afla primari şi consilieri pe care îi controlează administrativ, dar care, la rândul lor, le vor fi şefi pe linie de partid.

Dintre toate atestatele din CV-ul unui prefect sau subprefect, documentul care le va atesta principala competenţă, va fi carnetul de partid. Ca la PCR.

Politizarea prefecturii – accentuarea corupţiei

 Prin instituţia prefectului, guvernul urmăreşte ca în teritoriu să fie respectate legile în vigoare. Atâta timp cât sunt în vigoare, legile nu au culoare politică. Toţi trebuie să le respecte la fel. Pentru a urmări eficient şi echidistant respectarea acestor legi, instituţia prefectului trebuie să beneficieze de o anumită neutralitate politică.

Devenind membru de partid, încorsetat de ,,ascultare” faţă de partid, prefectul va fi obligat să facă anumite compromisuri, pentru a servi şi interesul de partid, alunecând periculos şi uşor pe panta ,,abuzului de autoritate”, care este una din faţetele corupţiei. Astfel, ,,munca de partid” va suplini lipsa unor competenţe, în caz de promovare pe funcţii.

Prin ce urmăreşte să facă actualul guvern, nu face decât să reinstaleze ceea ce coaliţia de guvernare critica până acum un an şi ceva la PSD; satisfacerea clientelei de partid. Satisfacerea clientelei se poate realiza prin desfiinţarea şi reînfiinţarea unor funcţii publice sau multiplicarea lor, ceea ce diminuează ,,stabilitatea funcţionarului public”.

Devenind membri de partid prin lege, prefectul şi subprefectul vor trebui să fie prezenţi în întreaga viaţă de partid. Să plătească cotizaţie, să participe la şedinţele de partid, să primească sarcini, să fie criticaţi şi sancţionaţi pentru nerealizarea lor. Principala lor sarcină, va consta în a fi combativi în raport cu reprezentanţii celorlalte partide din funcţiile alese, acelea de preşedinţi de consilii judeţene, primari sau consilieri locali şi judeţeni.

Ca membri de partid, prefecţii ar putea prelua şefia organizaţiilor judeţene, de la preşedinţii consiliilor judeţene, subordonând astfel guvernului aceste organizaţii.

Legea pentru modificarea Codului Administrativ, propusă de Guvernul Cîţu, va ajunge la promulgare, la Preşedintele României. Promulgarea acestei legi, va fi testul de sinceritate al preşedintelui Klaus Iohannis, care pe 25 ianuarie, după Ziua Unirii, cerea public depolitizarea administraţiei publice şi instalarea principiului meritocraţiei la promovarea în instituţiile statului, ca principală condiţie de a debloca vestitul program ,,România educată”.

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. Brustureanu

    7 februarie 2021 at 1:41 PM

    Da d-le Bivolaru le ziceți bine din condei dar PSD a fost mai breaz când a fost la guvernare ???va -ți dat jos propriile guverne și ultimul a fost cu viorica dancila care sa făcut de râs în a guverna dar și încăpăținarea de a fi președinte a țării! !!Și uite așa PSD sa dus pe topogan !!!!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Fost stareţ mesaj şoc: „Maici, mame surogat“

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Hrisostom Filipescu, fost stareţ al Schitului Maria Magdalena din Ţibucani, are pe Facebook susţineri şocante ■ „maicile de la Văratec şi de la Miclăuşeni sunt mame surogat, purtătoare de copii ale altora pe sume între 15.000-25.000 euro la clinici private din Turcia, Bucureşti şi Chişinău“, spune călugărul într-un filmuleţ ■

Fostul stareţ al Schitului Maria Magdalena din Ţibucani, judeţul Neamţ, Hrisostom Filipescu, după ce joi, 4 martie 2021, posta pe contul de Facebook un mesaj ciudat, în care făcea publice considerente personale despre pedofilie şi despre ce vrea să facă în viitorul apropiat, a revenit recent în spaţiul virtual cu alte „dezvăluiri“ stranii.

Preotul – călugăr, doctorand în Neuroştiinţe la UMF Carol Davila din Bucureşti, este extrem de apreciat de credincioşii din Neamţ şi nu numai, postările sale despre religie, credinţă şi viaţa duhovnicească având sute de mii de distribuiri. Dacă acum o zi spunea, pe Facebook, că nu suportă pedofilii, că nu are gânduri de suicid, deşi „nu sunt vrednic şi sunt bolnav psihic“ şi că va pleca la Athos să se pocăiască, astăzi a revenit cu un filmuţet difuzat pe YouTube, în care are alte susţineri şoc. Postarea a fost făcută dintr-o maşină a Poliţiei, se pare din Iaşi, în materialul video apărând în haine civile, cu mască de protecţie, cu ochelari de soare, susţinând că merge la o secţie pentru a da o declaraţie. De ce şi pentru ce, nu a specificat.

„Bună dimineaţa. Sunt foarte bine, a venit poliţia la mine la apartament (probabil în Iaşi – n.red.), a văzut că totul e bine, nu mă sinucid, am atras doar atenţia ca să mă creadă şi pe mine cineva că nu sunt bolnav psihic. Au venit SMURD, ISU, jandarmii, m-au verificat, totul e în regulă, sunt perfect sănătos, tensiune bună, temperatură bună, fără COVID, fără nimic, fără probleme psihice.

Şi acum mergem la secţie să dau declaraţie că sunt foarte bine, treaba e bună şi de acum justiţia să îşi facă datoria“, afirmă fostul stareţ.

În filmarea realizată în maşina Poliţiei, Hrisostom Filipescu cere să fie urmărit în continuare pe YouTube, Instagram şi pe Facebook, pentru că „nu vor mai fi postări necuviincioase. Nu voi şterge nimic ca să rămână mărturie a luptei ce-am dus-o împotriva sistemului, împotriva abuzurilor din BOR, împotriva favoritismului, împotriva ciumei roşie PSD finanţată de BOR din 1990, împotriva lui AUR, Şoşoacă, Teodosie (…) Teofan, toţi consilierii de la Centrul Eparhial corupţi şi bisexuali, versatili“.

„Nimeni nu vede lucrurile acestea, doar pe Hrisostom care are probleme psihice“

Continuă apoi cu nişte susţineri şocante: „Şantaj, masonerie, trafic de influenţă, trafic de stupefiante şi de substanţe halucinogene, ţigări de contrabandă pe Republica Moldova – vama Sculeni – Albiţa. Şi mai mult decât atât, maicile de la Văratec şi de la Miclăuşeni sunt mame surogat, purtătoare de copii ale altora pe sume între 15.000-25.000 euro la clinici private din Turcia, Bucureşti şi Chişinău.

Dar nimeni nu vede lucrurile acestea, doar pe Hrisostom care are probleme psihice. Aşa că se pare că aveţi de treabă băieţaşi“.

Fostul stareţ al Schitului Maria Magdalena din Ţibucani, mai avuse o postare stranie joi, 4 martie, spunând că va pleca la Muntele Athos. Din cele scrise în ultima postare pare că nu trece printr-o perioadă fastă a existenţei sale, reieşind că era în drum spre Bucureşti, de unde va merge spre Grecia şi că ar fi ţinta unor ameninţări din partea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române. Iată şi ce spune Hrisostom pe Facebook, cu menţiunea că textul ce ar avea ca titlu „Tac. Iert. Iubesc“ are mai multe greşeli de scriere, poate nu voite, pentru că anumite litere sunt înlocuite din simplul motiv că se află lângă altele pe tastatura unui telefon sau laptop, fiind atinse involuntar:

„Tac. Iert. Iubesc…“ Pentru «liniştea Bisericii»…cuk spunea un celebru pedofil în viata, nu dam nume k se ştie… nu, cirnelush? Nu tolerez pedofilia! Nici zoo! Sorry! Dont hate me! Plec în Athos să mă pocăiesc! Nu mai merit nimic… nu sunt vrednic… sunt bolnav psihic… Tocmai am fost sunat de medicul meu psihistri să închid tot, să plâng, să îmi cer iertare public şi să nu mai am gânduri de suicid că nu voi obţine nimic prin circul acesta ieftin!“, a postat Filipescu pe Facebook.

Iată şi un alt episod din viaţa preotului. Hrisostom Filipescu a dispărut fără urmă de la schitul din Ţibucani în octombrie 2018, dar şi-a anunţat revenirea în ţară din Germania, unde fusese la tratament, printr-un mesaj postat pe blogul său, pe 8 martie 2019: „Cu ajutorul lui Dumnezeu, după perioada de absenţă, am ajuns cu bine în ţară. Sunt sănătos şi în ascultare faţă de Înaltpreasfinţitul Părinte Teofan, Arhiepiscopul Iaşilor şi Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei. Pentru o vreme mă voi întoarce în Mănăstirea Secu, mănăstirea mea de metanie şi v-aş fi foarte recunoscător dacă mi-aţi putea îngădui liniştea duhovnicească, specifică rânduielilor monahale“.

Citește știrea

Actualitate

Achitare pentru primul inculpat pandemic

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ bărbatul de 35 de ani a încercat să evadeze din centrul de carantină de la Liceul Economic ■ a legat nişte cearceafuri, dar a căzut de la etajul 2 şi şi-a rupt piciorul ■ anterior, el plecase de acasă deşi era în izolare ■ a băut şi s-a certat cu soacra ■ la finalul procesului a fost exonerat de răspundere penală pentru zădărnicirea combaterii bolilor ■

Magistraţii din cadrul Judecătoriei Piatra Neamţ au finalizat procesul primului inculpat pandemic din judeţul nostru, iar prin sentinţa din 4 martie 2021, pietreanul a fost exonerat de răspundere penală. În cauză este vorba de Claudiu Ciubotaru, zis Omar, de 35 de ani, din Piatra Neamţ.

El a fost trimis în judecată pe 11 mai 2020, în plină stare de urgenţă, fiind primul nemţean care ajungea la proces pentru acuze de zădărnicirea combaterii bolilor. A urmat procedura de Cameră preliminară, iar mai apoi procesul, iar pe 4 martie 2021 magistraţii din cadrul Judecătoriei Piatra Neamţ au decis exonerarea de răspundere penală şi au dispus achitarea pe motiv că fapta nu este prevăzută de legea penală.

„În temeiul art. 396 alin. 5 Cod procedură penală raportat la art. 16 alin. 1 litera b teza I Cod procedură penală, achită pe inculpatul Ciobotaru Claudiu în ce priveşte săvîrşirea infracţiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, prevăzută de art. 352 alin. 1 Cod penal, cu aplicarea art. 41 alin. 1 Cod penal, întrucît fapta nu este prevăzută de legea penală. În temeiul art. 25 alin. 5 Cod procedură penală, lasă nesoluţionate acţiunile civile exercitate în procesul penal de părţile civile Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ şi Serviciul de Ambulanţă Judeţean Neamţ. Constată că inculpatul a fost reprezentat de apărător ales (d-nul avocat Popescu Valentin). În temeiul art. 275 alin. 3 Cod procedură penală, cheltuielile judiciare avansate de stat rămîn în sarcina acestuia“, conform instanţei.

Decizia Judecătoriei Piatra Neamţ nu este definitivă şi poate fi atacată la Curtea de Apel bacău. Cel mai probabil, anchetatorii vor uza de acest drept. Cercetările au stabilit că pietreanul a încercat să evadeze din centrul de carantină de la Liceul Economic din Piatra Neamţ. Dosarul a fost deschis pe 24 martie 2020, iar pe 11 mai procurorii au finalizat urmărirea penală şi au sesizat judecătorii.

„La data de 11.05.2020, procurorii din cadrul Parchetului de pe lîngă Judecătoria Piatra Neamţ au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a unui inculpat pentru săvîrşirea infracţiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, prevzută de art. 352, alin. 1, Cod penal. În fapt, la data de 24.03.2020, în jurul orelor 18:50, inculpatul a părăsit camera centrului de carantină instituţionalizată din cadrul Liceului Tehnologic Economic Administrativ Piatra Neamţ, situată la etajul 2 al clădirii, în care a fost amplasat în carantină, folosind cearşafurile din cameră pentru a coborî pe fereastră, circumstanţe în care a căzut, fiind găsit întins pe sol de un echipaj de ordine publică din cadrul Poliţiei Locale Piatra Neamţ“, conform unui comunicat al Parchetului de pe lîngă Judecătoria Piatra Neamţ.

Dacă inculpatul ar fi fost găsit vinovat de faptele reţinute în sarcina ar fi putut fi pedepsit, conform normelor legale în vigoare, cu închisoare de la 6 luni la 2 ani, sau amendă. Povestea este mai ampă decît faptele pentru care inculpatul a fost judecat acum şi a început pe 24 martie, cînd un individul era în izolare la domiciliu de pe de 18 martie, atunci cînd s-a întors din străinătate, se pare din Italia.

A rezistat „închis“ în casă timp de şase zile, dar în a şaptea i- a venit chef să bea, aşa că a părăsit locuinţa, deşi ştia că nu are voie. A cutreierat prin oraş, s-a delectat cu alcool, iar în jurul orei 17:30 i-a făcut o vizită soacrei, amintindu-şi că avea ceva de împărţit cu ea. Pe fondul consumului de licori bahice a izbucnit un scandal, iar femeia, speriată, a sunat la 112, solicitînd intervenţia forţelor de ordine. „Bărbat de 35 de ani, din Piatra Neamţ, se afla în autoizolare din 18 martie.

A ieşit, a consumat alcool, iar pe fondul acestuia s-a dus la soacra sa acasă pentru a genera scandal. Aceasta a sesizat în mod direct autorităţile, iar bărbatul a fost dus în centrul de carantină“, se preciza într-un comunicat al Prefecturii Neamţ. La imobilul unde este centrul de carantină, pietreanul a fost dus încătuşat de un echipaj de poliţie, care a fost însoţit şi de o ambulanţă. Bărbatul s-a manifestat agresiv, nu dorea să fie introdus în centru, dar a fost calmat în cele din urmă.

Toate acestea aveau loc în jurul orei 18.30. Peste jumătate de oră, un alt apel la 112, solicita o autosanitară deoarece un bărbat căzuse de la etaj. Era vorba despre pietreanul care se certase cu soacra şi fusese carantinat. „Bărbatul a suferit o fractură deschisă şi a fost transportat la spital, cu stare generală bună“, mai transmitea Prefectura Neamţ la acel moment.

Citește știrea

Actualitate

Dispensarul Policlinic, noi ”cîrpeli” impuse de pompieri

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ la un control recent privind securitatea la incendii au fost constatate grave nereguli ■ pompieri au dat mai multe avertismente şi termene de remediere a situaţiei ■ conducerea Spitalului a luat o serie de măsuri privind înlăturarea principalelor nereguli ■ Primăria tot promite modernizări ■

Una din clădirile centrale ale municipiului, în care se desfăşoară – culmea – activităţi sanitare, se află, de ani de zile, într-o stare avansată de degradare, autorităţile publice locale tergiversînd renovarea clădirii în mandatele ultimilor trei primari. Clădirea Policlinicii a fost construită în anii 1965 şi a adăpostit tot ceea ce a reprezentat asistenţă medicală în ambulatoriu.

De ani de zile jurnaliştii nu au încetat să atragă atenţia autorităţilor publice locale privind starea de degradare a clădirii şi pe cale de consecinţă insecuritatea miilor de bolnavi,  care intră în ea pe parcursul unei luni de zile, pentru probleme de sănătate. Ani de zile primarii Dan Laurenţiu Leoreanu, Lucian Micu şi, mai nou, Leonard Achiriloaei,  tot spun că intenţioneză modernizarea clădirii. Unul din pretextele invocate ani în şir, pentru a explica de ce nu se face totuşi modernizarea, a fost cel legat de inexistenţa schiţei tehnice a imobilului. La un control al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) au fost descoperite grave nereguli în ceea ce priveşte securitatea la incendiu.

”În urma controlului efectuat la Policlinica din Roman s-a constatat faptul că instalaţia electrică nu este verificată, periodic, conform reglementărilor în vigoare, dar şi faptul că s-au efectuat lucrări de recompartimentare ce au condus la modificarea sau blocarea gabaritelor căilor de evacuare, precum şi la anularea unor ferestre cu rol de iluminat natural. Cu această ocazie au fost aplicate şi sancţiuni, constînd în avertismente, dar au fost date şi termene de remediere ale acestor nereguli”, a precizat Irina Popa, purtător de cuvînt al ISU Neamţ.

Trei instituţii într-o clădire nesigură

Primarul municipiului Roman, Leonard Achiriloaei, a ţinut să dea o serie de explicaţii referitoare la situaţia juridică a acestei clădiri, unde, în ciuda intenţiilor de modernizare, există, de ani de zile probleme. ”În Policlinica din Roman funcţionează mai multe cabinete şi instituţii (cabinete ale medicilor comodaţi, ambulatoriul de specialitate al SMU, sediul DSP Neamţ n.r).

Am avut cu cei din conducerea Spitalului o discuţie aplicată referitoare la măsurile ce trebuie luate, în urma controlului ISU Neamţ, pentru cei care îşi desfăşoară activitatea în această clădire”, a spus primarul Leonard Achiriloaei.  Cum urma sancţiunea cu amenda, conducerea Spitalului Roman s-a conformat şi a luat primele măsuri. ”Ca urmare a procesului verbal de control, încheiat în 28 ianuarie,  în timpul controlului la Policlinica Roman privind măsurile de apărare împotriva incendiilor şi al protecţiei civile au fost remediate constatările comisiei. În acest sens au fost eliminate recompartimentările, înlăturîndu-se pereţii falşi de rigips. Căile de evacuare au fost şi ele eliberate, restabilindu-se iluminatul natural şi posibilităţile de desfumare.

Primăria municipiului Roman, proprietarul de drept al clădirii, intenţionează renovarea acestui spaţiu. În cadrul acestor lucrări  se va avea în vedere şi înlocuirea pe bază de proiect  tehnic a instalaţiei electrice, care  nu mai prezintă siguranţă în exploatare. Va fi verificată şi instalaţia electrică pentru spaţiile deţinute de SMU Roman, de la parterul policlinicii, de către o firmă autorizată pentru efectuarea intervenţiilor la instalaţiile electrice”, a precizat la solicitarea redactorilor ”Monitorul”, Andreea Trifan, purtătorul de cuvînt al SMU Roman. Aceasta a spus că, în perioada imediat următoare, se află în curs de soluţionare şi relocarea bacomatului BCR, amplasat în uşa de la intrarea principală din Policlinică, restabilindu-se gabaritul normal al căilor de evacuare de la intrarea principlă în clădirea Policlinicii.

Citește știrea

Trending