Contactează-ne

Administrație

La Poliţia Neamţ, o investiţie de 290 miliarde de lei vechi

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ pînă în anul 2022, sediile IPJ Neamţ intră în proces de reabilitare termică ■ este vorba de o investiţie în valoare de peste 29 milioane de lei noi ■ „Implementarea acestui proiect va avea ca rezultat atît creşterea calităţii serviciului poliţienesc, cît şi o serie de beneficii economice, sociale, asupra mediului, prin economiile făcute“, a declarat şeful IPJ Neamţ ■

Inspectoratul Judeţean de Poliţie Neamţ intră în reabilitare, iar pînă în anul 2022 toate corpurile de clădiri pe care le deţine instituţia vor fi ca noi, în urma unei investiţii de peste 29 milioane de lei. Este vorba de un proiect care are în vedere reabilitarea termică în vederea creşterii eficienţei energetice şi modernizarea spaţiilor de lucru pentru corpurile de clădiri C1, C2 şi C6 şi la U.M. 0819 pentru corpurile C1 şi C2. Proiectul este realizat în parteneriat cu unitatea militară 0807 Iaşi şi este cofinanţat prin Fondul European de dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2014 – 2020, axa prioritară 3 – sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon. Durata de implementare este de 73 de luni, între data de 14.04.2016 şi 30.04.2022, cuprinzînd şi perioada de desfăşurare a proiectului înainte de semnarea contractului de finanţare. Valoarea totală a investiţei cu tot cu tva este de 29.336.619,53 de lei. Sursa de finanţare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 15,77 milioane de lei, achivalentă cu 85% fin valoarea totală eligibilă a proiectului iar durata de execuţie a lucrărilor este de 24 de luni. Scopul proiectului îl reprezintă creşterea performanţei energetice a clădirilor ţinînd cont de condiţiile climaterice exterioare şi de amplasament, de cerinţele de confort interior, de nivelul optim din punct de vedere al costurilor, al cerinţelor de performanţă energetică prin reabilitare termică şi modernizarea spaţiilor de lucru la clădirile IPJ Neamţ şi U.M.nr. 0807 Iaşi, Sediul din Piatra Neamţ. Obiectrivele specifice constau în scăderea anuală specifică a gazelor cu efect de seră (echivalent tone de CO2) pentru IPJ Neamţ şi U.M. nr.0807 Iaşi, sediul din Piatra Neamţ cu 291,91 tone CO2/an, precum şi scăderea consumului anula de energie primară (kwh/an) pentru cele dou instituţii menţionate cu 1.770.915,96 kwh/an. Principalele lucrări de reabilitate termică şi energetică aferentă investiţei sînt: îmbunătăţirea izolaţiei termice a anvelopei clădirii (pereţi exteriori, tîmplărie, planşeu peste ultimul nivel, planţeu peste subsol), şarpantelor şi sistemului de termo şi hidroizolaţie; modernizarea prin introducerea sistemelor de ventilare şi climatizare, a sistemelor de ventilare mecanică cu recuperarea căldurii (296 recuperatoare de caldură), inclusiv sisteme de răcire pasivă şi achiziţionarea şi instalarea echipamentelor aferente; lucrări de reabilitare şi modernizare a instalaţiilor pentru distribuţia apei calde menajere; instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei electrice şi termice pentru consum propriu (9 pompe de caldură, 528 panouri fotovoltaice) pentru scăderea emisiilor de CO2 – gaze cu efect de seră; lucrări de reabilitare şi modernizare a instalaţiilor de iluminat în cladiri (înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent şi incandescent cu corpuri de iluminat cu eficienţă ăidicata şi durata mare de viaţă -tehnologie LED; implementarea sistemelor de management energetic integrat (BMS) pentru cladiri avînd ca scop îmbunătăţirea eficienţei energetice şi monitorizarea consumurilor de energie. Principalele lucrări constau în modernizarea şi optimizarea spaţiilor de lucru, zonelor administrative şi zonelor de acces; recompartimentări şi refacerea finisajelor interioare; înlocuirea circuitelor electrice; refacerea reţelei de voce/date; refacerea instalaţiei de alimentare cu apă rece şi de colectare a apelor reziduale şi pluviale; refacerea sistemului de iluminat perimetral, control acces, supraveghere video şi de semnalare a incendiilor. Ansamblul măsurilor luate vor duce la creşterea eficienţei energetice în clădirile care fac parte din proiect, reducerea consumului energetic şi a emisiilor de gaze cu efect de seră şi creşterea calităţii mediului de lucru pentru personalul celor două instituţii. „Implementarea acestui proiect va avea ca rezultat atît creşterea calităţii serviciului poliţienesc, cît şi o serie de beneficii economice, sociale, asupra mediului, prin economiile făcute, îmbunătăţirea confortului şi esteticului clădirilor şi prin reducerea emisiilor de carbon“, a declarat şeful Poliţiei Neamţ, Paul Tablan.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Scandal, explicaţii şi o demisie de onoare, la Spital

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ directorul medical Oana Onu şi-a dat demisia ■ ea a fost înlocuită cu Iulia Bora, de la Compartimentul Îngrijiri Paleative ■ după apariţia iniţiativei PÎM de a se institui o comisie de anchetă a CL, în spital se strîng semnături, de la salariaţi, care sînt obligaţi să declare că nu-şi doresc comisie externă de anchetă ■ a doua victimă, se pare, va fi purtătorul de cuvînt al SMU, Andreea Trifan ■

O primă victimă „colaterală” a scandalului privind modul în care sunt trataţi pacienţii la Spitalul Municipal de Urgenţă Roman este directorul medical al unităţii sanitare, dr.Oana Onu, care a decis să- şi dea demisia de onoare.

Aceasta i-a fost acceptată la întrunirea restrînsă de la Primăria Roman, de joi, 21 ianuarie, cu cei din conducerea unităţii sanitare, întîlnire la care a asistat, în prima parte, „întîmplător” şi deputatul Dan Laurenţiu Leoreanu, preşedintele PNL Roman.

Locul dr.Oana Onu va li luat de dr. Iulia Bora, de la Secţia de Îngrijiri Paleative a Spitalului Roman. Tot pe surse am aflat că se doreşte şi înlocuirea purtătorului de cuvînt, Andreea Trifan, cu o persoană mai „eficientă, dar la fel de obedientă”, însă rămâne de văzut cine ar putea să-i ia locul.

Asta dacă s-ar dori o comunicare eficientă şi promptă. Numai că în ceea ce priveşte comunicarea la spital cică nu se poate fără avizul conducerii, care se dă după ce termină dr. Maria Andrici, zilnic, intervenţiile chirurgicale în Secţia de Ortopedie. Evident ar zice unii primează interesul pacientului, aşa că informaţiile, în interesul cetăşenilor, se dau, de regulă, dup orele 13.30. Iar managerul unităţii sanitare a cerut să ştie, şi să aprobe, pînă şi declaraţiile unui specialist, despre purtarea măştii, aşa cum s-a întîmplat recent, în cazul dr. Răzvan Hotăranu.

Aşteptăm să se verifice şi informaţia potrivit căreia conducerea unităţii sanitare ar strînge semnături de la personalul din spital, prin care aceştia, susţin că nu-şi doresc comisie de anchetă a Consiliului Local, sub ameninţare că a cel care va semna un asemenea document îşi va pierde locul de muncă, avînd în vedere faptul că „la poarta spitalului ar aştepta alţi 100”. Dacă lucrurile stau aşa, este extrem de grav, într-un stat democratic, în care trebuie să existe un control, reciproc, al puterilor, şi nu o dictatură.

De remarcat că absolut toate comentariile la aceste decizii, comunicate, pe scurt de viceprimarul Radu Samson, la presiunea opiniei publice, care l-a acuzat că „ar fi dat la pace cu primarul”, sînt defavorabile manierei de conducere a unităţii sanitare romaşcane, unde, în secolul XXI, bolnavii de la izolator sînt puşi să-şi facă nevoile fiziologice „la pungă”. Asta, în timp ce, onor Consiliul Local are pe ordinea de zi, pentru a doua oară, un proiect de hotărîre, de acordare, din bugetul local, a unor salarii „de merit”, pentru managementul unităţii. „Curat, murdar, coane Fănică, să trăiţi!”, vorba lui Nenea Iancu Caragiale.

Decizii luate la presiunea opiniei publice

Cu doi comunicatori, plătiţi din bani publici, substanţial, unul la Primăria municipiului Roman şi unul la Spitalul Municipal Roman, pe o chestiune extrem de sensibilă, ca aceea în care se vorbeşte despre nemulţumirile miilor de nemţeni, care ajung să fie umiliţi în Spitalul de la Roman, de un mangement, bine intenţionat, în aparenţă, dar din ce în ce mai ilogic, aflăm despre discuţiile avute la Primărie, nu de la cei doi „purtători de vorbe”, ci de la viceprimar.

Asta după ce Radu Samson şi-a dat seama că spaţiul public „a explodat” în ceea ce priveşte modul în care sînt trataţi bolnavii, la unitatea sanitară romaşcană. Aşa că aflăm despre ceea ce s-a discutat, într-o întîlnire la nivelul conducerii primăriei, realizată la solicitarea redactorilor „Monitorul”, tot de pe facebook, dintr-o postare a viceprimarului, Radu Samson, „încolţit” şi el de internauţi, care-l acuză „că ar fi dat la pace” cu actuala conducere. În condiţiile în care de la purtătorii de cuvânt nu aflăm mai nimic pe marginea unui subiect despre care jurnaliştii au cerut în mod repetat explicaţii, ne mulţumim şi cu explicaţiile viceprimarului, Radu Samson, pe care-l propunem să încaseze el salariilor celor doi purtători de… tăcere.

„Am participat la o discuţie iniţiată de domnul primar, cu cei din conducerea Spitalului Municipal de Urgenţă Roman, pentru a clarifica acuzaţiile apărute în presă şi mediul online în ultima perioadă şi pentru a găsi, împreună, soluţii la problemele ridicate de reclamanţi şi nu numai”, spune Samson.

Viceprimarul a punctat cîteva concluzii ale întîlnirii din biroul primarului PNL; Leonard Achiriloaei, fost director economic al unităţii sanitare, bun cunoscător al problemelor din spital şi autor al proiectelor de hotărîre „salarii de merit pentru directorii de spital”. „Avem promisiuni că în perioada următoare se vor îmbunătăţi condiţiile pentru pacienţii aflaţi la izolator, în aşteptarea rezultatului testului Covid. Nu se poate construi baie pentru că modificarea structurii spitalului presupune birocraţie de lungă durată, achiziţionarea de scaune cu WC nu ar reprezenta neapărat o soluţie pentru că ar îngreuna procesul de dezinfectare/nebulizare al izolatorului între pacienţi, dar s-a găsit o soluţie care să ofere mai multă demnitate, decît sacul pe care îl primesc pacienţii acum, sac prevăzut în protocoalele de organizare a izolatoarelor din cîte am înţeles. Va comunica spitalul cînd va fi implementată noua măsură, probabil în cîteva zile.

Lipsa posibilităţii de a cumpăra ceva de băut sau de mîncare a celor care aşteaptă să fie procesaţi la CPU e o problemă pe care doar o iniţiativă privată o poate rezolva. A fost interesat un privat, în trecut, de amplasarea unui distribuitor automat de sandviciuri (contracost) dar, după ceva calcule, a considerat că nu e rentabil şi a renunţat. Spitalul nu poate oferi hrană decît pacienţilor internaţi. Pentru apă există un dozator în sala de aşteptare. Toaletă pentru pacienţii şi aparţinătorii de la CPU există în clădirea de la poartă. Nici eu nu am ştiu pînă azi că în clădirea de la poartă există o toaletă. E logic totuşi să fie, să aibă unde merge portarii. Ea este accesibilă şi persoanelor care aşteaptă să fie procesate la centrul de primiri urgenţe, doar că nu e semnalizată, pentru că ar deveni „toaletă publică” şi nu se permite în curtea spitalului (despre care aparţinătorii susţin că este o veritabilă bombă biologic, fiind mizerabilă tor restul zilei n.r).

Am propus să construim o toaletă publică în zona spitalului la care să poată merge şi pacienţii de la policlinică şi orice trecător „aflat în nevoie”. A rămas să ne ocupăm de rezolvare la nivel de primărie. Concluzia principală a întîlnirii de azi (joi, 21 decembrie nr.) este că spitalul trebuie să comunice mai bine şi mai transparent. Cadrele medicale sînt suprasolicitate de numărul mare de pacienţi care vin spre Roman, din întregul judeţ, pacienţii au şi ei toate motivele să-şi piardă răbdarea, uneori justificat, alteori pur şi simplu emoţional. Dreptate există şi în rândul pacienţilor nemulţumiţi şi în rândul cadrelor medicale care acuză stres şi oboseală.

Trecem printr-o perioadă dificilă şi trebuie să încercăm să comunicăm mai bine unii cu alţii. Atît ca om, cît şi ca membru al administraţiei locale vă stau la dispoziţie, oricînd, pentru mai multe clarificări sau pentru a prelua sesizări punctuale, despre orice situaţie în care vă putem ajuta. Nu există tabere, cu toţii sîntem oameni şi împreună vom depăşi această perioadă dificilă” a notat pe pagina de socializare vicele Radu Samson, care pe ziua de astăzi, cel puţin, poate încasa şi salariul mangerilor de la Spital, şi pe cel al celor doi comunicatori: unul al Primăriei şi celălalt al unităţii sanitare. E chestie, simplă, de eficienţă managerială şi de ştiinţă a comunicării. Atît!

Citește știrea

Actualitate

Ziua Unirii, sărbătorită on-line la Tîrgu Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Casa Culturii Ion Creangă Tîrgu Neamţ a invitat locuitorii urbei să participe la un eveniment on-line organizat cu prilejul Zilei Unirii Principatelor Române. Iniţiatorii s-au gîndit să marcheze şi Ziua Scrisului de mînă, de pe 23 ianuarie, şi au propus ca pe pagina de Facebook a inistituţiei să fie postate, pe 24 ianuarie, mesaje pe cărţi poştale, cu impresii despre personajele din opera Moş Ion Roată şi Unirea, de Ion Creangă.

,,De Ziua Unirii mici – Unirea Principatelor, vă propunem să vă alăturaţi şi să ne trimiteţi într-un format de carte poştală, în cîteva rînduri, părerea dumneavoastră despre personajele importante din Moş Ion Roatăşi Unirea, de Ion Creangă. Vă provocăm să vă faceţi timp pentru o reţetă de succes şi să scrieţi de mînă, deoarece în data de 23 ianuarie este sărbătorită Ziua Internaţională a Scrisului de Mînă, cele două zile unindu-se perfect. Aşteptăm …Cartea dumneavoastră poştală, scrisă de mînă!”, au precizat în anunţul evenimentului cei de la Casa Culturii.

Date fiind restricţiile impuse de contextul epidemiologic, majoritatea evenimentelor din agenda Casei Culturii s-au mutat în mediul virtual, unde au atras numeroşi participanţi din rîndul copiilor şi tinerilor din localitate.

Citește știrea

Actualitate

Salariile funcţionarilor Primăriei Tîrgu Neamţ, la votul consilierilor

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ pe ordinea de zi a şedinţei din 28 ianuarie sînt 16 proiecte de hotărîre

Consiliul Local Tîrgu Neamţ se va întruni, pe 28 ianuarie, în şedinţa lunară, urmînd să dezbată 16 proiecte de hotărîre iniţiate de conducerea primăriei. Unul dintre acestea se referă la stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Aparatului de specialitate al primarului şi al serviciilor publice din cadrul Consiliului Local, în contextul ordonanţei guvernamentale ce îngheaţă lefurile din sectorul bugetar la nivelul lunii decembrie 2020.

De asemenea, va fi luată o hotărîre în ce priveşte acordarea normei de hrană personalului din cadrul Poliţiei Locale a oraşului Tîrgu Neamţ începînd cu luna ianuarie 2021. Alte proiecte vizează alegerea preşedintelui de şedinţă pentru luna februarie şi analiza solicitărilor unor persoane fizice, de scutire la plata majorărilor de întîrziere conform legislaţiei în vigoare, pentru obligaţii fiscale restante datorate bugetului local.

Va fi cerută apoi aprobarea consilierilor pentru darea în administrare a unor terenuri din domeniul public către SC Civitas, în scopul amenajării şi administrării parcărilor de reşedinţă, Planul anual de acţiune şi lucrări de interes local, pentru anul 2021, în vederea repartizării persoanelor care trebuie să efectueze muncă în folosul comunităţii, respectiv completarea inventarului bunurilor care aparţin domeniului public al oraşului. Cu prilejul aceleiaşi şedinţe, va fi modificat Regulamentul pentru repartizarea suprafeţelor de teren disponibile şi libere de sarcini, în vederea construirii de locuinţe proprietate personală pentru tineri, precum şi a vînzării acestora.

Participanţii vor mai avea de stabilit reprezentanţii Consiliului Local în Comisia de analiză în baza Legii 15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construire unei locuinţe proprietate personală, iar la un alt subiect vor fi consultaţi în legătură cu intenţia dezmembrării suprafeţei de 6173 mp teren aparţinînd domeniului public. Aleşii vor mai avea de stabilit criteriile şi punctajele ce vor sta la baza evaluării solicitărilor pentru un sediu venite din partea partidelor politice. Dezbaterile vor mai viza scoaterea la licitaţie publică deschisă în vederea închirierii a două spaţii situate pe Bulevardul Ştefan cel Mare nr.48, aparţinînd domeniului privat al oraşului şi a unui spaţiu din incinta Ambulatoriului spitalului, respectiv darea în folosinţă gratuită a unui teren de pe strada Cuza Vodă către DELGAZ GRID.

Vor mai fi supuse aprobării proiecte despre reţeaua şcolară a oraşului Tîrgu Neamţ pentru anul şcolar 2021- 2022 şi trecerea unui teren din domeniul privat al urbei în cel public.

Citește știrea

Trending