Contactează-ne

Actualitate

Învăţămîntul on-line, generaţii de sacrificiu

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ un părinte al unui elev de clasa a VIII-a, atrăgea atenţia asupra a ceea ce s-a petrecut în educaţie în anii pandemici ■ plecînd de la o situaţie punctuală, era făcură o radiografie a învăţămîntului on-line ■

Elena Ungureanu, mama unui copil de clasa a VIII-a, cu siguranţă nu străină de sistemul de educaţie, adresa, pe la începutul anului, o scrisoare deschisă, mai marilor peste destinele sistemului din România, atrăgînd atenţia despre tarele  acestuia, accentuate de criza pandemică din ultimii doi ani, care aruncă încet, dar sigur, încă o generaţie de sacrificiu, în braţele analfabetismului funcţional.

Aceasta solicita, cu argumente, decizii mai rapide, în ceeea ce priveşte cerinţele examenului de Evaluare Naţională din acest an.

„Domnule Ministru, Sorin Cîmpeanu, domnilor din conducerea Centrului Naţional de Politici în Educaţie vă solicit să publicaţi, de urgenţă, testele de antrenament la Limba română în vederea pregătirii examenului de Evaluare Naţională, dar şi a baremelor corespunzătoare fiecărui test, împreună cu precizări sau explicaţii cît mai clare, atît pentru elevi, cît şi pentru profesorii corectori“, cerea petiţionara.

Între timp, testele au fost publicate de minister, dar cele scrise de Elena Ungureanu rămîn de actualitate, fiind o radiografie a ceea ce s-a petrecut prin educaţie în anii pandemici.

Autoarea preciza: „Vă cer  aceste teste de antrenament avînd în vedere  următoarele“:

  1. Elevii care astăzi sînt clasa a opta sînt generaţia care au făcut şcoală „pe sărite“, uneori deloc, alteori online: al doilea semestru din clasa a şasea, aproape toată clasa a şaptea şi, pînă în acest moment, o bună parte din clasa a opta.

  2. Datele publice oferite de Ministerul Educaţiei arată că doar 1 profesor din 5 a fost pregătit să predea online.

  3. Aceleaşi date arată că aproximativ 1 milion de elevi învaţă în mediul rural, unde învăţarea online a fost cel puţin deficitară.

  4. Anul trecut, aproape un sfert din absolvenţii clasei a opta nu au promovat examenul de Evaluare Naţională.

  5. Elevii din clasa a VIII-a  sînt la a patra variantă de subiecte de examen pe care o cunosc de-a lungul gimnaziului. Elena Ungureanu mai susţine că la sfîrşitul clasei a VI-a, în 2020 ştiau un model, în august 2020 – altul , fiind vorba de o noutate, după modelul testelor Pisa. În 2 noiembrie 2020 s-a modificat schimbarea, modelul a fost urmat de publicarea abia în februarie a anului următor de teste de antrenament săptămînale, în condiţiile în care simularea examenului a avut loc la sfîrşitul lui martie. Pe 1 noiembrie 2021, s-a publicat un alt model care a adus noutăţi mai ales la cerinţele cu punctaj mare. Fără nicio explicaţie, fără nicio lămurire suplimentară, în condiţiile în care elevii abia se familiarizaseră cu structura subiectelor.

Nu se corectează în interesul elevilor

  1. Ultimul model (penultimul, pentru că au fost deja publicate testele pentru examenul din 2022 – n.r.), din 1 noiembrie 2021, are, de exemplu, la I A, punctul 6, o cerinţă nouă, pentru care nu există previzibilitate, nu se cunosc, ci doar se speculează, alternative la formularea propusă în model, nu se ştie ce altceva ar putea cuprinde acest punct 6, căci este greu de crezut că s-ar putea referi numai la trăsături ale unui personaj /mijloace de caracterizare.

Cum ar fi acest punct 6 adaptat la un alt text epic/liric/ dramatic? Speculăm, inventăm, intuim, ne dăm cu părerea ce ar mai putea fi la 6, sau avem variante de lucru? Cred că este o naivitate să se creadă ca elevii sînt oricum bine pregătiţi de la şcoală. Există şi alte cerinţe pentru care este nevoie de lucru suplimentar. Voi aminti măcar punctul 9, la care elevilor li se cere să identifice valori culturale comune în două texte. Pentru acesta, au nevoie să antreneze această abilitate prin lucrul cu texte relevante puse la dispoziţie.

  1. Culegerile apărute recent pe piaţă şi, teoretic, adaptate modelului din 1 noiembrie 2021, sînt în realitate reeditări în grabă ale precedentelor ediţii şi cuprind texte greoaie, scoase din context, cerinţe uneori neclar formulate, greşite chiar.

  2. Mulţi profesori nu lucrează la clasă cu elevii modele de teste, în primul rînd din cauza lipsei acestora. Cele de anul trecut corespund doar parţial cu noul model. În şcoli, în cel mai bun caz, se improvizează materiale de lucru sau se folosesc cele ale altor profesori, care le publică pe diverse pagini sau site-uri şi care, de multe ori, conţin erori de conţinut.

  3. Există foarte mulţi copii care nu au posibilitatea financiară nici de a cumpăra culegeri, nici de a urma cursuri de pregătire individuală, de multe ori nu au nici profesori dedicaţi, implicaţi.

  4. Din păcate, există mulţi profesori corectori care trec la o interpretare personală a baremelor sau, în niciun caz, nu ţin cont de un principiu de bun-simţ, acela de a corecta în interesul elevilor. Aşa se face că, în loc să ne concentrăm pe idei, ne concentrăm pe număratul de cuvinte, să nu depăşim 100, că nu ştim peste cine dăm la corectat şi, din exces de zel, ne scade 10 sutimi la fiecare redactare, în total 4, deci se pot pierde 40 de sutimi, doar din depăşirea limitei fixe de cuvinte.

De asemenea, există profesori care taie jumătate din punctaj acolo unde se cere simplu să se alcătuiască o frază, după un anumit criteriu. Asta pentru că elevii nu au subliniat predicatele sau nu au împărţit fraza în propoziţii, deşi nu asta li se cerea. Şi exemplele pot continua. Petiţionara subliniază şi  subiectivitatea corectării, dovedită de numărul mare de contestaţii.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Culmea filantropiei politice sau cum ne “învaţă” un politician să fim omenoşi de Crăciun

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

De obicei nu critic iniţiativele nimănui, chiar dacă mi se par, unele dintre ele, de-a dreptul penibile. Vorba domnului profesor Nae Ionescu, “omul e singurul animal care se poate rata”, inclusiv, zic eu, prin iniţiative idioate, deci să-i respectăm omului, fie el şi animal politic, această “calitate”.

Dar de această dată am să-mi permit să comentez, evident răutăcios, că nu văd altfel cum, iniţiativa unui om (aşa simte nevoia să se prezinte în primul rând), dar în paralel şi politician, care a reuşit să mă înfurie maxim.

Omul e mai puţin important cum se numeşte sau ce funcţie politică are, iniţiativa e “Nimeni singur de Crăciun”. Şi, în rezumat, la finalul postării puteţi vedea în integralitate mesajul omului cu pricina, spune că ar fi “cel mai frumos cadou” ca de Crăciun să mai facem loc la masa noastră pentru un om singur, citez, “un vecin, un prieten, o rudă”.

Asta-i marea iniţiativă şi chiar nu ştiu cum să o cataloghez: puerilă spre cumplit de idioată sau chiar… o înjurătură pe care omul, în plan secund şi politician, ne-o trânteşte de la obraz.

Adică, mă iertaţi, ce să înţelegem: că noi, românii, suntem, de obicei, nişte nemernici care mâncăm pe “întuneric”, “ascunşi” în casele noastre de Crăciun, Paşte şi… în fiecare zi, şi era nevoie de (i)luminatul om, în plan secund şi politician, ca să ne “gândim” să chemăm pe cineva la masa noastră?!

Nu domnule om, în secundar şi politician, românii nu au nevoie de politicieni, în plan secundar şi oameni, să vină cu astfel de iniţiative. Românii, mereu, au pus un scaun în plus la masă, mereu au pus în plus un blid de mâncare pentru oricine le-a trecut pragul. Şi de Crăciun, şi de Paşte, şi… în fiecare zi.

Aşa-zisa dumneavoastră iniţiativă e de fapt, cel puţin pentru mine, o insultă. Pentru că dumneavoastră se pare că nu ştiţi că românul e omenos de felul lui, nu trebuie să-i ceară nimeni, mai ales un politician, să fie aşa.

Şi vă mai spun ceva: românul pentru care aveţi dumneavoastră această “iniţiativă” face în mod firesc şi repetat ceea ce dumneavoastră “cereţi” acum, fără să se fudulească, fără să ceară ajutor de la presă să-l popularizeze cum a descoperit el “gaura de la covrig”, fără… să mizeze că măreaţa “iniţiativă” îi va mai aduce nişte voturi.

Românul, vă repet că poate înţelegeţi de ce m-aţi necăjit aşa de tare cu “iniţiativa”, a avut mereu o strachină de borş şi o bucată de mămăligă pentru românul de lângă el. Chiar dacă borşul era de lobodă şi.. atât, în vremuri de restrişte.

Asta în vreme ce politicienii, ca dumneavoastră, n-au avut de dat nicio firmitură din cozonacul pe care întingeau ca nişte hapsâni caviarul cumpărat din dările plătite de mâncătorii de mămăligă şi borş de lobodă.

Aşa că domnule politician, iniţiativa dumneavoastră de a ne împărţi noi borşul de lobodă în speranţa că veţi mai primi dumneavoastră nişte voturi ca să aveţi în continuare acces la caviar e chiar insultă. Vă rugăm să vă vedeţi de caviarul dumneavoastră şi să nu îndrăzniţi să ne suflaţi în borşul nostru. Măcar atât.

În rest, puteţi, pentru dumneavoastră, să aveţi iniţiativa de a chema vreun sărac singur la masa dumneavoastră. Şi dacă vreţi măcar să mimaţi că sunteţi sincer şi mai ale demn, nu vă mai fuduliţi prin presă cu “iniţiativa” dumneavoastră.

Că noi, aştia fără iniţiative, rămânem la fel de oameni cum am fost dintotdeauna. Şi la masa noastră are loc mereu oricine. Că, vorba românului, de dinainte de “iniţiativa” dumneavoastră, “unde mănâncă doi, mai poate mânca şi al treilea”.

Chiar, ştiaţi că românii au avut “iniţiativa” asta chiar de dinainte de vă naşte dumneavoastră? Nu v-au aşteptat pe dumneavoastră să-i şcoliţi într-ale omeniei.

 

N.R.: “INIŢIATIVA” în integralitatea ei

 

„NIMENI SINGUR DE CRĂCIUN -o inițiativă a omului Daniel Vasilică Harpa De sărbători, darurile pentru cei dragi sau donațiile pentru cei necăjiți vin în mod natural. Anul acesta, vă propun ă â ț ș îș ă . Fiecare dintre noi are un vecin, un prieten, o rudă pe care o știe singură. Vă rog… să lăsăm de o parte ambițiile, adversitățile sau micile conflicte, și să încercăm, si să reusim, noi, nemțenii, să fim o familie. Ă Ș Ă și să aducem alături de noi un om singur, care i-a pierdut pe cei dragi, care-i are la depărtare sau care poate că nu a știut niciodată ce înseamnă să ai o familie sau prieteni alături. Vă asigur că ar fi – . Haideți să facem fiecare în dreptul nostru ce putem ca nimeni să nu stea singur de Crăciun în acest an. Și să mulțumim lui Dumnezeu că noi… nu suntem singuri pe lume”.

 

Citește știrea

Actualitate

Tânără accidentată în timp ce traversa prin loc nepermis

Știre publicată în urmă cu

în data de

O tânără ce s-a aventurat să traverseze DN 15, dar nu pe o trecere pentru pietoni, a fost victima unui accident rutier, produs miercuri, 7 decembrie. Nedoritul incident a avut loc în localitatea Gâdinţi, iar şoferul implicat, un bătrân de 80 de ani, este anchetat pentru vătămare corporală din culpă.

„La data de 7 decembrie, în jurul orei 12:30, polițiștii din cadrul Biroului Rutier Roman au fost sesizați cu privire la producerea unui eveniment rutier, pe Drumul Național 15 D, în localitatea Gâdinți.

Din primele cercetări efectuate de polițiști a reieșit că, în timp ce un bărbat, de 80 de ani, din județul Iași, conducea un autoturism pe sectorul de drum anterior menționat, ar fi acroșat o tânără de 19 ani, din Gâdinți, ce se afla angajat în traversarea străzii, prin loc nepermis.

În cauză, polițiștii continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă, în vederea stabilirii cauzelor și condițiilor în care a avut loc evenimentul rutier”, a declarat subinspector Ramona Ciofu, purtător de cuvânt al IPJ Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Dăruind vei dobândi – Și eu sunt voluntar pentru Sfântul Nicolae. Daruri pentru copiii internați

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ personalul SMU Roman și liceenii voluntari de la Seminarul Melchisedec Ștefănescu, la inițiativa preotului unității sanitare, Silviu Petrea, au cumpărat cadouri pentru copiii pe care sărbătoarea Sfântului Nicolae i-a găsit internați

Ziua de Moș Nicolae nu a trecut neobservată de copiii internați în secțiile de Pediatrie și Chirurgie-Ordopedie de la Spitalul Municipal de Urgență Roman, angajații unității și elevii Liceului Teologic Episcop Melchisedec Ștefănescu devenind Moșul cel darnic.

„Îngerii în halate albe, fie ei medici, asistenți, infirmieri sau personal auxiliar, s-au alăturat într-un gest de omenie, călăuziți de preotul Silviu Petrea, slujitor al capelei spitalului și în același gând bun cu elevii Liceului Teologic Episcop Melchisedec, coordonați de cadre didactice – monahia profesor Olimpiada Goga, profesor Felicia Arcana și profesor Mădălina Bozieanu, au făcut pachete.

În ele au fost dulciuri, fructe și jucării, acțiunea având loc în cadrul proiectului Dăruind vei dobândi – Și eu sunt voluntar pentru Sfântul Nicolae. Toate acestea au adus zâmbete pe chipurile copiilor internați în Spitalul Municipal de Urgență Roman pe Secțiile Chirurgie-Ortopedie infantilă și Pediatrie. Gestul a avut efectul scontat și, preț de câteva clipe, durerea a dispărut de pe chipurile copiilor internați în spital, lăsând loc bucuriei“.

Acestea sunt precizările făcute de Andreea Trifan, purtătorul de cuvânt al unității, care a mai adăugat că, pe lângă dăruirea cu care își fac zilnic meseria, omenia este o altă calitate a colectivului spitalului. Aceasta a ținut să mulțumească elevilor că s-au alăturat personalului sanitar pentru acest act caritabil. Cele câteva zeci de copii aflați pe patul de suferință au primit 55 pachete de la angajații spitalului și 60 de la voluntari.

.

Citește știrea
Advertisement








Trending