Arhivă 2005-2017
Informatiile despre slujbele în strainatate se obtin la AJOFM Neamt
• atributiunile OMFM au fost preluate de agentiile judetene • cei care vor sa munceasca în strainatate vor depune dosarele la AJOFM • selectiiile se vor face tot la nivel local •
Descentralizarea în medierea si obtinerea de locuri de munca în strainatate va avea loc peste cîteva zile, iar, de la 1 iulie 2007, Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca va prelua atributiunile Oficiului pentru Migratia Fortei de Munca. Aceasta din urma institutie s-a desfiintat, iar nemtenii care doresc un contract de munca pe meleaguri straine pot rezolva aceasta problema la nivel judetean. „La nivelul fiecarei agentii judetene exista cîte un consilier Eures care se ocupa special si administreaza oferta de locuri de munca din strainatate, iar în aceste conditii, practic, Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca nu-si mai avea rostul. De luni, 2 iulie 2007, Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca Neamt va prelua aceste atributiuni, iar orice persoana interesata poate sa lase solicitarea la noi. Deocamdata, nu am primit toate informatiile în teritoriu, dar aveam acces la reteaua europeana de locuri de munca, iar un angajat al nostru este special pregatit în acest domeniu. Candidatii depun la noi dosarul, verificam actele, iar daca toata documentatia este în regula, o trimitem la Bucuresti. Asta deoarece interviul cu angajatorul strain si obtinerea contractului de munca nu se mai fac aici, ci la Bucuresti“, a declarat Rodica Popescu, directorul AJOFM Neamt. Selectia personalului se va face tot la nivel local iar directorul institutiei afirma ca are capacitatea si logistica necesara pentru a putea prelua si aceste atributiuni. În acest moment, în judet este numai un singur consilier Eures, care functioneaza la Agentia locala Roman, dar pentru eficientizarea activitatii în Neamt ar fi nevoie de cel putin trei astfel de salariati, cîte unul pentru fiecare agentie locala din teritoriu, respectiv Piatra Neamt, Roman si Tîrgu Neamt. Practic, la nivel judetean va avea loc ceea ce la OMFM se chema înscriere în baza de date si, în acest fel, cheltuielile celor care doresc un loc de munca în strainatate scad considerabil odata cu descentralizarea servicilor. Potrivit actului normativ care sporeste competentele agentiilor teritoriale de ocupare a fortei de munca, prin desfiintarea OMFM, drepturile si obligatiile „defunctei“, arhiva, documentele, bazele de date dar si bunurile mobile si imobile vor fi preluate de Agentia Nationala de Ocupare. Exceptie fac actele celor din domeniul eliberarii documentelor ce atesta dreptul la munca al strainilor, care au fost preluate de Oficiul Român pentru Imigrari. Tot prin reorganizare, la ANOFM vor functiona trei compartimente organizatorice noi, Directia aplicare instrumente juridice bilaterale, Directia protectie drepturi cetateni români care lucreaza în strainatate si Directia informare, consiliere si mediere privind încadrarea în munca în strainatate.

-
Actualitate2 săptămâni,
Dezinformarea electorală: cum să recunoaștem informațiile false și unde raportăm neregulile
-
Prima paginăo săptămână,
Doliu în familia Gheorghe Ștefan, fostul primar al Pietrei și președinte la FC Ceahlăul
-
Actualitate2 săptămâni,
Accident grav pe DN15, în Dumbrava Roșie: Mamă și fiică, rănite după ce un șofer beat și fără permis a provocat un accident rutier
-
Actualitate2 săptămâni,
Cea mai mare afacere de lux a anului: Cine a cheltuit 1,25 miliarde EURO pentru un imperiu al modei
-
Actualitateo săptămână,
Ceahlăul-Chiajna: 1-1. Test util pentru galben-negrii
-
Actualitate2 săptămâni,
Bani de la stat pentru păduri! APIA primește cereri până în iulie
-
Eveniment4 zile,
Papa care a refuzat gloria lumii: cum va fi înmormântat și ce urmează pentru Biserica Catolică
-
Actualitate5 zile,
Paște 2025 – ziua în care ortodocșii și catolicii se roagă împreună. Ce obiceiuri se respectă