Contactează-ne

Actualitate

Încă sunt pierderi semnificative de apă și presiune redusă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în două treimi din Roman conductele sunt ciur ■ pe o treime din conducte schimbate în anii 2009-2015 au fost eliminate pierderile în totalitate ■ în cele patru luni de operare a firmei ApaVital Iași, în oraș au fost rezolvate 62 de avarii, din care 22 săptămâna 7-13 octombrie ■ pe rețele au fost montați sute de senzori, care noaptea indică pierderile subterane ■ procentul exact de pierderi va fi cunoscut în următoarele 2-3 luni, când se vor emite facturi pentru locuitori și societăți ■

Romașcanii constată faptul că intervalul de furnizare a apei s-a mărit cu aproximativ 2 ore, livrarea lichidului vital, cu restricții, făcându-se noaptea între orele 24.00 și 04.00, față de ora 22.00 – 06.00 atunci când operator era ApaServ Neamț. Totuși, locuitorii orașului de la malurile Moldovei și Siretului mai găsesc pe siteul ApaVital Iași următărul anunț:

„Având în vedere pierderile actuale semnificative de apă din rețeaua de distribuție, cantitatea de apă acumulată în rezervoarele de înmagazinare din care se realizează alimentarea cu apă potabilă a utilizatorilor din Municipiul Roman este insuficientă pentru a asigura furnizarea apei în regim de continuitate a utilizatorilor noștri.

Din această cauză, în vederea refacerii rezervelor de apă, APAVITAL, deocamdată, este pusă în situația neplăcută de a furniza către utilizatorii din municipiul Roman apă cu presiune redusă existând și posibilitatea întreruperii temporare a furnizării serviciului de alimentare cu apă potabilă, în perioada 15.10.2024 – 31.10.2024 (inclusiv), în intervalul orar 24.00 – 04.00.

La reluarea furnizării, există posibilitatea ca apa să înregistreze valori mai mari ale parametrului turbiditate, situație în care trebuie lăsat deschis un robinet timp de câteva minute, pentru ca apa să revină la caracteristicile normale de potabilitate. Dacă situația persistă, sunați la Centrul de Relații cu clienții al APAVITAL, la numărul 0232969, iar o echipă de lucru specializată se va deplasa în zonă pentru a evalua și soluționa problema sesizată.

În vederea evitării eventualelor efecte negative cauzate de lipsa apei, APAVITAL recomandă utilizatorilor afectați să-și creeze rezerve de apă potabilă pentru perioada de întrerupere. Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot accesa pagina companiei, www.apavital.ro sau pot suna la Centrul de Relații cu clienții al APAVITAL S.A., la numărul 0232969”, se precizează în comunicatul companiei.

Gheorghe Vlasie, consultant APAVITAL Iași, a declarat pentru Monitorul care sunt măsurile organizatorice și tehnice care se iau pentru aflarea volumului real de pierderi de la Roman. „În momentul de față nu putem comunica nivelul real al pierderilor la Roman,  pentru că va trebui să realizăm câteva luni de facturare pentru a compara diferența dintre ceea ce facturăm și volumul de apă livrată romașcanilor.

Acum abia au fost emise primele serii de facturi și încă avem clienți care nu au încheiat contracte cu APAVITAL. După câteva luni vom și volumul real al pierderilor, dar aici mai intervine o realitate și anume aceea că noi acționăm în permanență pentru eliminarea pierderilor. Ceea ce vă putem spune este faptul că în ultimele 2 săptămâni am detectat și reparat 22 de avarii de suprafață, la care se adaugă alte 40 în primele săptămâni de operare la Roman.

Din păcate 2/3 din conductele municipiului sunt <<ciur >>, excepție făcând conductele de pe suprafața de 1/3 din oraș, care au fost înlocuite între anii 2009-2015. De aproximativ o lună și jumătate am montat pe conductele din Roman sute de senzori care ne indică pierderile subterane pe timp de noapte, când consumul e minim”, a precizat Gheorghe Vlasie, care susține că lucrurile încep să intre sub controlul operatorului, urmând monitorizarea întregii rețele de distribuție a apei din Roman.

„Semnificativ este faptul că am diminuant programul de restricționare a furnizării apei. Acum programul de livrare a apei se face de la 4,24 față de 5,23 cu o săptămână înainte. În plus, încercăm ca sâmbăta și duminica să dăm apă non-stop, iar de Crăciun să nu se mai întrerupă apa la Roman, programul de livrare fiind non-stop”, a precizat Vlasie. De menționat că lungimea rețelelor de distribuție a apei la Roman este de aproximativ 95.591 metri conform evedențelor deținute de primăre Roman, proprietarul acestora.

 

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trending