Arhivă 2005-2017
IMM-urile, nepregãtite pentru UE
• intrarea României în Uniunea Europeanã va reprezenta un soc pentru întreprinderile mici si mijlocii
Prin intrarea României în Uniunea Europeanã, întreprinderile mici si mijlocii autohtone se vor afla, practic, fatã în fatã cu firmele europene. Vor rezista ele competitiei? „Intrarea tãrii noastre în Uniunea Europeanã va însemna un tribut greu dat de populatie si mai ales de întreprinzãtori, pentru cã activitãtile economice din Uniunea Europeanã se desfãsoarã dupã anumite rigori. În tãrile UE, producãtorii de bunuri si servicii respectã diverse reglementãri, directive, legate atît de activitatea de productie, cît si de forma de prezentare a produselor, de asigurarea securitãtii lor pe parcursul drumului de la producãtor la consumator. Producãtorii respectã numeroase standarde de calitate, care la noi au cam lipsit. În cei 15-16 ani cîti au trecut de la revolutie, în economia de piatã care s-a înfiripat în România nu s-au aflat, printre obiective, si respectarea unor astfel de reglementãri. La noi, doar producãtorii care s-au confruntat cu probleme de export au mai fãcut eforturi pentru a fi competitivi pe pietele europene si mondiale. Si pentru ei, însã, simplul fapt cã sînt certificati ISO nu corespunde decît în parte rigorilor UE si reflectã, ca sã spunem asa, bunãvointa lor de a corespunde acestor rigori. Însã existã, în acest moment, foarte multe programe care urmãresc sã aloce fonduri pentru ca întreprinzãtorii autohtoni care-si dau seama de importanta acestei probleme sã beneficieze de sprijinul statului pentru ca activitatea lor sã corespundã normelor europene“, afirmã Vasile Avãdanei, consilier în cadrul Centrului de Informare, Consultantã si Instruire Neamt. România are nevoie, asadar, de un studiu aprofundat al impactului însusirii aquis-ului comunitar si armonizãrii cu standardele europene. Dupã integrare, foarte multe dintre firmele românesti nu vor rezista pentru cã trebuie sã facã investitii de naturã tehnologicã, în protectia mediului, în domeniul calitãtii, al managementului etc. O altã problemã de rezolvat este nevoia foarte mare de informatii si de cunostinte în domeniul aquis-ului comunitar. Dar cea mai importantã problemã constã în îmbunãtãtirea mediului de afaceri. România a trecut, pe parcursul celor 15 ani de cînd a început tranzitia la economia de piatã, de la faza de mediu de afaceri restrictiv, prohibitiv, la faza de mediu permisiv. Din pãcate nu existã nici acum un mediu favorizant pentru IMM-uri. Ori, pentru ca firmele românesti sã poatã concura cu succes cu firmele strãine este absolut necesar ca ele sã posede acelasi mediu favorizant ca si firmele strãine din punct de vedere juridic, bancar, cel al consultantei, al trainning-ului si al culturii antreprenoriale. Fãrã un mediu similar celui din statele UE, IMM-urile autohtone vor rezista foarte greu competitiei directe cu peste 24 de milioane de IMM-uri din toatã Europa. În acest timp, în România, circa 25% din firme se plîng de blocaje financiare, iar un procent destul de ridicat din întreprinderile mici si mijlocii românesti, adicã 15,5%, nu au nici un calculator si nu utilizeazã internetul.
-
Actualitate2 zile,
MARSAT SA Roman
-
Actualitate2 săptămâni,
Criza de personal din MAI: 6000 de pensionări în 2024 și un deficit istoric
-
Prima pagină2 săptămâni,
„Ordonanța trenuleț” lovește cumplit și în Educație
-
Eveniment2 săptămâni,
Sindicalismul în Poliția Română: în cătarea cercetării disciplinare
-
Actualitate2 săptămâni,
Tatiana Bălău aduce acasă Premiul de Excelență, purtând tradițiile românești până la Montreal
-
Actualitate2 săptămâni,
Un cal a fost salvat dintr-un bazin în comuna Bârgăuani
-
Actualitate2 săptămâni,
Crin Antonescu își „suspendă” candidatura la alegerile prezidențiale
-
Actualitate2 săptămâni,
Autostrada Unirii: CNAIR amână decizia pentru Lotul de Munte Pipirig-Leghin