Contactează-ne

Actualitate

Iată cine este cea mai frumoasă şoferiţă de TIR

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Diana Stoian a primit cele mai multe voturi la un concurs organizat de „Omul Şoselelor“ pentru desemnarea celor mai atrăgătoare şoferiţe profesioniste ■ „E greu să le ignori, au «handicapul» de a fi frumoase şi profesioniste“, spune Ilie Matei ■ concursul se va materializa prin editarea unui calendar ■

Ilie Matei, românul care a a creat o pagină dedicată şoferilor profesionişti din România, „Omul Şoselelor“, a iniţiat un inedit concurs pe Facebook, invitând pe cei care-l urmăresc să voteze cele mai frumoase şoferiţe de TIR. Ideea a prins, iar dintre cele nouă fete care au obţinut cele mai multe sufragii pe primul loc s-a clasat Diana Stoian, din Bicaz Chei, care va fi declarată cea mai frumoasă şoferiţă a anul 2020.

„Româncele care lucrează pe camioane întorc privirile chiar şi celor mai pudici bărbaţi prin toată Europa. E greu să le ignori, au «handicapul» de a fi frumoase şi profesioniste. Exista chiar o vorba în străinătate, prin parcări: «Bă, ce frumoasă e aia, sigur e româncă!».

La sfârşitul lunii viitoare avem in plan să punem in practica ideea cu calendarul «cspfe» pentru 2021. Cele mai frumoase şoferiţe românce vor apărea în primul calendar care a fost tipărit vreodată în România şi care este dedicat fetelor la volan de mastodont. În funcţie de numărul de like- uri acordate fiecarei poze vom lua în calcul ca o parte dintre participante să apară în calendarul Romania truckers team“, explică Ilie Matei, iniţiativa sa.

A mai spus că în calendarul care va fi realizat în luna decembrie vor apărea aproximativ 30 de fete, „colege noastre din trupa cspfe (Comunitatea şoferilor profesionişti fără experienţă – n.r.), aproximativ 20 fete plus aceste frumoase doamne şi domnişoare votate de dumneavoastră, cei care îmi urmăriţi pagina“.

Şi a detaliat pe marginea originalei sale idei, afirmând că aceste femei superbe sunt profesioniste, lucrează cot la cot cu bărbaţii, într-un mediu care uneori este greu de digerat şi de cei cu vechime în branşă. Votată ca cea mai frumoasă şoferiţă de TIR din România, Diana Stoian are 26 de ani şi conduce un camion de patru ani, având la „bord“ circa 800.000 de kilometri.

Că este pasionată de ceea ce face o doveşte şi faptul că şi-a creat o pagină pe Facebook, „Trucker girls“ „pentru a ajuta pe cât posibil şi a încuraja şoferiţele profesioniste cât şi viitoarele şoferiţe, dar şi pentru a le arăta celor care nu sunt în domeniul transportului dedesubturile acestei lumi“.

Diana spune că nu a fost pasionată de mică de şoferie sau camioane, dar i-a fost insuflată de un iubit, care i-a devenit şi soţ. „Pasiunea pentru camioane nu am avut-o de mic copil, ci mi-a fost insuflată de iubitul meu de la acea vreme, actualul meu soţ. Această meserie nu are legătură cu şcoala pe care am făcut-o, eu fiind asistent medical, dar dragostea m-a făcut să-mi schimb orientarea profesională.

Începutul a fost destul de greu, eu neavând nici cea mai mică experienţă în domeniu şi fiind primul meu loc de muncă“, destăinuie Diana. Mai spune că nu mi-a fost deloc uşor să ste cinci-şase luni doar în camion, să nu ştie unde se va opri seara, daca poate să facă undeva un duş, dacă va avea acces la o baie, dacă îi ajung proviziile şi multe alte lucruri ce se ivesc în cotidianul muncii la volan, străbătând Europa în lung şi în lat.

Meseria pe care o practică este periculoasă prin însăşi natura ei, şoferii de TIR fiind expuşi în principal oboselii şi stresului, dar în curse se mai ivesc şi alte riscuri. „Oboseala e cel mai mare pericol al unui şofer de TIR. Un alt factor care «ajută» la acumularea oboselii sunt pauzele efectuate pe timpul zilei. Mai exact noaptea conduci şi ziua dormi, lucru aproape imposibil în special în perioada caldă a anului când temperaturile pot ajunge la 30-40 de grade Celsius în anumite zone“, afirmă şoferiţa.

Alte elemente care contribuie la disconfortul şoferilor de pe camioanele de mare tonaj sunt traficul foarte aglomerat care de multe ori împiedică ajungerea la ora stabilită la descărcat sau descărcat marfa, lipsa de respect cu care eşti tratat cam peste tot, plus hoţii care pândesc prin unele parcări.

La toate acestea se adaugă şi dorul de cei dragi rămaşi acasă, în România. În prezent, Diana şi soţul, şi el camionagiu, s-au stabilit în Spania, efectuează curse tur-retur prin Europa. Şoferiţa profesionistă conchide că domeniul în care lucrează este unul care aparţine în foarte mare măsură bărbaţilor, dar fetele vin tare din urmă: „Momentan este un domeniu dominat de bărbaţi, dar în ultimii ani fetele au venit tare din spate şi cred că orice informaţie sau vorbă bună le poate ajuta să devină din ce în ce mai bune în ceea ce fac.

În concluzie, sunt fericită în ceea ce priveşte alegerea făcută şi mă bucur că munca a devenit o pasiune. Până atunci, cu bune şi rele, departe de ţară, de familie, s-aveţi numai drumuri bune şi multă sănătate, dragi colegi şoferi!“.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Accident grav la Girov: Un mort şi trei răniţi

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ victimele au rezultat în urma coliziunii dintre un autoturism şi o căruţă

Un accident rutier grav, soldat cu o persoană decedată şi alte trei transportate la spital, s-a produs sâmbătă, 6 martie, în comuna Girov. Conform informaţiilor oferite de reprezentanţii ISU Neamţ, a fost vorba de spre o coliziune între un autoturism şi o căruţă. “Prin apel la 112, în jurul orei 12:55, pompierii nemțeni au fost înștiințati despre producerea unui accident rutier produs pe raza comunei Girov,  pe DJ 156 A.

Accidentul rutier s-a produs între un autoturism și un atelaj hipo (căruță). La locul solicitării s-au deplasat pompieri din cadrul Detașamentului Piatra Neamț cu o autospecială pentru descarcerare,  o autospecială de stingere cu modul pentru descarcerare și o ambulanță SMURD TIM și două echipaje cu ambulanțe de la SAJ.

Conducătorul atelajului este în stop cardio-respirator.  Acestuia i se aplică manevre de resuscitare de către echipajul SMURD TIM.

Două persoane (conducătorul autoturismului și un pasager) au primit îngrijiri medicale de la echipajele SAJ și au fost transportate la spital.

Pompierii au asigurat măsurile de prevenire și stingere a incendiilor prin deconectarea bornelor autoturismului și vor curăța/degaja carosabilul de elementele rezultate în urma accidentului rutier”, au comunicat iniţial salvatorii nemţeni. Din păcate căruţaşul nu a mai putut fi salvat: “Medicul de pe ambulanța SMURD TIM a declarat decesul conducătorului atelajului.

A mai fost preluată o victimă (pasager din autoturism) și transportată la spital”, au transmis ulterior cei de la ISU Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Un nemţean la comanda Poliţiei Bacău

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ comisarul Dragoş Balău, şeful Poliţiei Roman, şi-a preluat funcţia de împuternicit adjunct la comanda Inspectoratului de Poliţie Bacău, începînd de vineri, 5 februarie ■ el îl va seconda pe comisarul Toader Buliga ■ numirea comisarului romaşcan s-a făcut în contextul scandalului de la Oneşti, în ”criza ostaticilor ■

Comisarul Dragoş Bălău, comandantul Poliţiei Roman a fost ”uns” în funcţia de împuternicit adjunct al şefului Inspectoratului de Poliţie Bacău, comisarul Toader Buliga, şi el împuternicit de către Ministerul de Interne la comanda Poliţiei Bacău, în cursul zilei de joi, 4 martie. Numirea a fost făcută, evident, în contextual crizei ostaticilor de la Oneşti, unde doi muncitori au fost sechestraţi şi schingiuiţi de către Gheorghe Moroşanu, un recidivist de 68 de ani, din cauza unor frustrări legate de pierderea unui apartament în oraşul Oneşti, acum 11 ani, cumpărat de Combinatul de la Borzeşti, de la un lichidator judiciar. ”Este adevărat că de vineri, 5 martie, am preluat prerogativele de adjunct al inspectorului şef al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bacău şi acum mă aflu în drum spre Oneşti. Dar informaţii legate de această numire pot fi obţinute doar de la IGPR. Ceea ce pot să vă spun este faptul că această împuternicire vine în contextul a ceea ce s-a întîmplat la Oneşti, la începutul acestei săptămîni. La Roman locul meu va fi preluat, tot prin împuternicire,  de către actualul adjunct, colegul meu, Costel Radu”, au fost declaraţiile, succinte, ale comisarului Dragoş Bălău.    La solicitarea redactorilor ”Monitorul”, purtătorul de cuvînt al IGPR, inspectorul principal Bogdan Ghebaur ne-a confirmat numirea şi ne-a remis conţinutul unui comunicat de presă, în acest sens. ”Cu data de 5 martie 2021, prin ordin al ministrului afacerilor interne, comisarul şef de poliţie Toader Buliga a fost împuternicit să exercite, pentru 3 luni, atribuţiile funcţiei de inspector şef al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bacău. Comisarul şef de poliţie Toader Buliga are peste 25 de ani de experienţă în structurile Ministerului Afacerilor Interne, din anul 2009 exercitînd atribuţii manageriale în mai multe structuri, printre care, în perioada 2016 – 2018, la nivelul conducerii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava.

 

În perioada 2018 – 2020 a ocupat funcţii de conducere în cadrul Corpului de Control al ministrului, iar, din luna august 2020 şi pînă în prezent, a ocupat funcţia de director general adjunct în cadrul Direcţiei Generale Management Resurse Umane din M.A.I.

Cu aceeaşi dată, din dispoziţia inspectorului general al Poliţiei Române, comisar şef de poliţie  Constantin Dragoş Balău a fost împuternicit să exercite, pentru 3 luni, atribuţiile funcţiei de adjunct al inspectorului şef al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bacău. Comisarul şef de poliţie,  Constantin Dragoş Bălău, are peste 23 de ani de experienţă în structurile Ministerului Afacerilor Interne, din anul 2005 fiind şef al Poliţiei Muncipiului Roman”, se precizează în comunicatul Centrului de Informare şi Relaţii Publice al IGPR.

Comisari de poliţie ”decapitaţi”

Reaminitim faptul că în urma tragediei de la Oneşti, de luni, 1 martie, în care au murit doi muncitori, luaţi ostateci de Gheorghe Moroşanu, ministrul Lucian Bode şi conducerea IGPR au luat decizia ”decapitării” conducerii Inspectoratului de Poliţie Bacău, unde au fost înlocuiţi din funcţie fostul şef al IPJ Bacău, chestorul Vasile Oprişan, cît şi adjunctul său, Adrian Tuluc, cărora li s-au reproşat grave greşeli de management a ”crizei ostaticilor”. Tot cu pierderea funcţiei au plătit acelaşi tip de greşeli manageriale şi şefii Poliţiei din Oneşti, Cristinel Andrieş şi adjunctul acestuia. De reamintit şi faptul că principalul suspect în cazul crizei de la Oneşti, Gheorghe Moroşanu, era recidivist şi avea la activ alte cîteva condamnări penale pentru furt, vătămare corporală şi pentru conducere sub influenţa alcoolului şi drogurilor. Victimele sale, Silviu Iştoan (36 de ani) şi Dan Pătatu (52 de ani) au fost legate cu mîinile la spate şi înjunghiate de mai multe ori  în spate şi în torace, de către criminal, care-şi pierduse, orbit de furia răzbunării,  şi ultima brumă de raţiune.În prezent acesta se află internat în spital, sub pază, urmînd a răspunde în faţa anchetatorilor pentru crimele comise, după externare.

Citește știrea

Actualitate

Se întoarce iarna!

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ meteorologii anunţă valori termice în scădere şi precipitaţii sub formă de nea ■ la mijlocul săptămînii viitoare vor fi temperaturi diurne de 1 grad ■ în cea mai rece noapte se vor înregistra -5 grade ■

Primăvara ne-a păcălit şi după cîteva zile foarte frumoase, cu soare şi valori termice peste media perioadei, pare că iarna se întoarce. Meteorologii anunţă o răcire accentuată şi precipitaţii sub formă de zăpadă. În cea mai rece zi de săptămîna viitoare, cu greu se va atinge o maximă de 1 grad, iar în cea mai rece noapte mercurul din termometre se opreşte la 0 grade.

Aşa stînd lucrurile, ziua de ieri a fost frumoasă, iar la ora 10:00, termometrele indicau 3 grade la Roman, 6 grade la Piatra Neamţ, iar la Tîrgu Neamţ deja erau 9. Cel mai frig era în vîrf de munte, pe Toaca, unde erau valori negative de -3 grade. Din cauza vîntului, indicele de răcire arăta -26 de grade. Cald va mai fi doar azi, 5 martie, cînd se anunţă 13 grade. Minima nopţii ajunge la 1 grad.

De sîmbătă, 6 martie, se răceşte dramatic, cu vreo 10 grade, nu vor fi mai mult de 3 grade şi ar putea ninge. Noaptea trecem la valori negative, de -1 grad. Condiţiile meteo se mai redresează niţel duminică, 7 martie, cînd reapare soarele şi s-ar putea înregistra 7 grade. După lăsarea întunericului se face frig şi ar putea fi – 4 grade. Luni, 8 martie, va fi soare dar nu mai mult de 7 grade, iar noaptea -2 grade. Cea mai rece zi din această primăvară pare a fi cea de marţi, 9 martie. Meteorologii spun că revin norii şi sînt anunţate precipitaţii sub formă de nea la o minimă de numai 1 grad. Se păstrează minimele negative şi vor fi -3 grade.

Cu începere de miercuri, 10 martie, începe să se încălzească, dar greu şi treptat. Nu scăpăm de nori, dar scăpăm de precipitaţii. Maxima diurnă creşte anemic pînă la 4 grade, însă noaptea va fi cea mai rece din acest sezon, iar mercurul din termometre se opreşte la -5 grade. Pînă joi, 11 martie, temperaturile diurne se dublează, se ajunge la 8 grade, dar din păcate nu zărim soarele. Se mai îmbunează şi noaptea care aduce o minimă la limita îngheţului, -1 grad.

Vineri, 12 martie, am putea vedea soarele în răstimpuri, iar maxima ajunge la 9 grade, în timp ce minima nocturnă va fi de 0 grade. Cam la fel va fi vremea şi sîmbătă, 13 martie, cu excepţia faptul că trecem la o minimă nocturnă pozitivă, de 2 grade. Duminică, 14 martie, cerul va fi acoperit, nu sînt anunţate precipitaţii, maxima diurnă ajunge la 10 grade, în timp ce minima nocturnă saltă la 3 grade.

Citește știrea

Trending