Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

Gazul metan, bun de consum

Știre publicată în urmă cu

în data de

• multi nemteni nemultumiti de calitatea si compozitia gazului metan au sesizat angajatii OJPC Neamt

Tot mai multe dintre sesizãrile si reclamatiile primite în ultima perioadã la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt se referã la calitatea si compozitia gazului metan. Potrivit precizãrilor fãcute de cãtre inginer Gheorghe Bud, consilier superior în cadrul OJPC, fie cã au sau nu centralã termicã proprie, multi dintre nemtenii se plîng cã nu au presiune suficientã la aragaz, cã flacãra este rosiaticã sau cã pur si simplu compozitia si concentratia gazelor nu corespund standardelor din moment ce oalele nu se mai înnegresc la exterior dupã cîteva ore de fierbere. „Printre persoanele nemultumite de calitatea gazelor de la bucãtãrie sînt destule care, în necunostintã de cauzã, sustin cã acestea ar contine aer. Am încercat sã explicãm oamenilor cã aerul contine oxigen, care arde, si, dacã Doamne fereste ar exista cît de putin în gazele de bucãtãrie, cînd s-ar da foc la aragaz, ar exploda instalatia cu totul. Fiind interesati totusi dacã se respectã compozitia standard a gazelor de ardere menajere, am fãcut mãsurãtori caracteristice la capãtul magistralei de gaz metan venite de la Bacãu si am constatat cã amestecul contine 97,2% metan, 1,4 % azot, care este un gaz inert din punct de vedere al combustiei, dar imprimã a anumitã vitezã de deplasare si 1% dioxid de carbon. Aceasta este compozitia standard a unui amestec de gaze de bucãtãrie, asa cã nemtenii pot fi linistiti din acest punct de vedere. Unii dintre cei care au centralã proprie spun cã în locuintele lor se încãlzeste greu si cã din acest motiv ard foarte mult gaz metan si ca atare au de plãtit sume foarte mari. Am verificat si puterea calorificã a gazului si aceasta corespunde cerintelor, adicã este de 8.000 kilocalorii pe metru cub“, a declarat inginerul Gheorghe Bud. Potrivit precizãrilor fãcute de sursa citatã, de la începutul anului pînã acum la institutie au fost înregistrate 622 de sesizãri si reclamatii, din care 593 au fost cercetate. Verificãrile efectuate de cãtre angajatii OJPC au arãtat cã 383 dintre reclamatii au fost întemeiate, iar 141 nu erau întemeiate. 69 de sesizãri si reclamatii nu au fost solutionate din lipsa elementelor necesare cercetãrii.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement

Trending