Contactează-ne

Actualitate

GALERIE FOTO: Trăiri şi amintiri la Vacanţe Muzicale

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ ediţia a XLV-a a festivalului de la Piatra Neamţ a consemnat cîteva momente inedite ■ soprana Elena Moşuc a avut un proiect muzical, Resonance, prezentat în premieră absolută în România şi chiar o premieră mondială absolută ■ tot o premieră a fost şi opera pop- rock The One Born From A Tear ■ la festival au participat 379 de artişti muzicieni - solişti, instrumentişti, dansatori şi actori ■

Vacanţele Muzicale, ediţia cu numărul 45, s-au încheiat. Dincolo de serile muzicale oferite de artişti şi organizatori publicului nemţean şi turiştilor aflaţi ocazional prin urbea pietreană, au rămas în urmă ecouri, amintiri şi… date statistice. La începutul săptămînii trecute, în a doua zi de festival, profesorul Nicolae Gîscă, fondatorul şi dirijorul Coralei Cantores Amicitiae, se bucura „de o nouă prezenţă la Vacanţe, loc de muncă şi destindere (în egală măsură) estivală a mai multor generaţii de studenţi care au făcut parte din ansamblul nostru coral“ şi îşi amintea cu nostalgie „de o zi de iulie a anului 1982, cînd compozitorul şi profesorul ieşean Vasile Spătărelu saluta public, din loja centrală a Teatrului Tineretului, interpretarea coriştilor Cantoresului, în premieră mondială, a compoziţiei «Floare albastră», versurile aparţinîndu-i lui Mihai Eminescu“. La sfîrşit, în ultima seară a ediţiei, celebra soprană Elena Moşuc, apreciată pe cele mai mari scene ale lumii, se bucura sincer de prima prezenţă la Vacanţe, „festival de care am auzit încă de cînd eram elevă“. Între cele două borne temporale ar mai fi de reţinut munca asiduă şi marile emoţii încercate de valorosul clarinetist român Doru Albu, cel care şi-a dorit imens ca toate cele trei ieşiri ale sale la rampa Vacanţelor să fie de succes. Şi au fost. Atît la seara de jazz, atunci cînd a cîntat la recitalul colegului Romeo Cozma, cît şi la recitalul oferit de Ansamblul cameral Pro Musica Academica (Doru Albu, Daniel Dragomirescu – chitară, Daniel Paicu – clarinet, Ciprian Ciotloş – pian – şi invitaţii italieni, clarinetiştii Luigi Magistrelli şi Antonio Tinelli), precum şi la spectacolul clasei de măiestrie pe care a coordonat-o. Dacă din rîndurile anterioare se poate deduce că ieşeanul Doru Albu a fost muzicianul cu cele mai multe prezenţa pe scena ediţiei a XLV-a a Vacanţelor, vă mai putem spune că au fost şi o serie de premiere pentru Festival şi nu numai.

Premiere şi concerte inedite la festival. Şi statistici

Astfel, populara Loredana şi celebra Elena Moşuc au cîntat pentru prima dată la Vacanţe. Mai mult, în concertul de închidere al ediţiei propus de soprană, Resonance, a fost, cităm din programul editat special pentru acest eveniment, „un proiect muzical original conceput de soprana Elena Moşuc, prezentat în premieră absolută în România“. În timpul concertului, Elena Moşuc a anunţat chiar o premieră mondială absolută: urma să interpreteze pentru prima dată pe o scenă o compoziţie a lui Marius Dragomir. Tot o premieră pentru Vacanţele Muzicale a fost şi opera pop-rock „The One Born From A Tear“, cea care a ţintuit sute de pietreni pe scaunele din Piaţa Turnului pînă la acordurile finale. Iată şi cîteva alte elemente de statistică privind ediţia a XLV-a a Festivalului Vacanţe Muzicale: în cele şapte zile au fost douăsprezece spectacole; evenimentele artistice au avut loc în două locaţii – Teatrul Tineretului, respectiv Piaţa Turnului; pe scena Festivalului au urcat opt ansambluri: două corale (Corul Gavriil Musicescu al Filarmonicii Moldova Iaşi şi Corul Cantores Amicitiae; trei orchestre simfonice (respectiv cele ale Filarmonicii Moldova, Operei Naţionale şi Universităţii Naţionale de Arte George Enescu, toate din Iaşi); o orchestră folclorică (Orchestra Folclor a Filarmonicii Naţionale Serghei Lunchevici din Chişinău); un ansamblu de dansuri populare (Ansamblul Hora din Chişinău); nu în cele din urmă, Ansamblul cameral Pro Musica Academica; cel mai mare număr de spectatori la spectacolele din sală a fost înregistrat la concertul de deschidere, cel al orchestrei simfonice şi al corului Gavriil Musicescu ale Filarmonicii Moldova Iaşi; cel mai mare număr de spectatori la spectacolele din Piaţa Turnului a fost consemnat la trei evenimente: respectiv, la spectacolul folcloric oferit de îndrăgiţii basarabeni (Orchestra Folclor şi Ansamblul Hora, la concertul Loredanei, din penultima seară, şi la concertul susţinut de Elena Moşuc şi Bogdan Mihăilescu, acompaniaţi de orchestra Operei Naţionale Iaşi, din seara de închidere a manifestării; la festival, ediţia a XLV-a au fost invitaţi (şi au participat) 379 de artişti muzicieni (solişti, instrumentişti, dansatori, actori), dintre care 181 au evoluat pe scena mobilă din Piaţa Turnului şi 198 pe scena Teatrului Tineretului.

„Să fie încredinţaţi că eforturile lor nu au fost inutile“

Dincolo de aceste date prezentate de Centrul pentru Cultură şi Arte Carmen Saeculare, organizatorul Vacanţelor Muzicale, despre ce a fost şi a însemnat ediţia din acest an a manifestării a sintetizat medicul Virgil Răzeşu. Acesta, o persoană avizată în spaţiul cultural nemţean, a avut amabilitatea de a scrie cronici pentru Monitorul de Neamţ şi Roman despre fiecare spectacol. Iată ce spunea în ultima cronică: „Asemenea evenimente de anvergură şi, mai ales, care sunt menite să dureze, să continue, se cer analizate, pentru că de fiecare dată este vorba de o experienţă inedită din care avem ce reţine şi învăţa, din dorinţa de progres şi constantă creştere valorică. De la sine înţeles că spectatorul este interesat mai ales de Programul care îi este oferit. Din acest punct de vedere, suntem datori să spunem că programul întregului festival a fost susceptibil să satisfacă orice gust, a fost complex şi variat şi a interesat genuri foarte diferite, fie că a fost vorba de muzica simfonică şi de operă, de muzica instrumentală şi populară, de jazz sau chiar de divertisment, cu o menţiune specială pentru opera pop-rock, un gen care prinde din ce în ce mai mult teren şi auditoriu. Ar fi greu de realizat o scalarizare valorică a tuturor evenimentelor, ca şi a celor care le-au susţinut, le- au dat viaţă, pentru că, preferinţele şi gusturile nu sunt identice şi fiecare spectator are propriile criterii de judecată, în raport cu personalitatea şi pregătirea sa. Dar nota generală a tuturor prestaţiilor a fost calitatea şi valoarea, fără a putea remarca improvizaţii nefericite, lipsă de pregătire şi superficialitate sau kitsch, manifestări de prost gust, care uneori se strecoară în aria unor evenimente de amploare. De la sine înţeles că ponderea cea mai mare de implicare în organizarea festivalului a aparţinut Centrului de Cultură şi Arte Carmen Saeculare şi directorului festivalului, economist Carmen Elena Năstase, cu menţiunea că Centrul nu este o instituţie de impresariat artistic şi nu dispune de un colectiv numeros. El a fost sprijinit de Teatrul Tineretului şi de Liceul de Artă „Victor Brauner“, ca şi de Consiliul Judeţean (principalul finanţator), de Consiliul Local şi susţinut de parteneri media, societăţi comerciale care au sponsorizat manifestarea şi nu în ultimul rând de doamna conferenţiar doctor Mihaela Spiridon, director artistic al festivalului, căreia i-a revenit responsabilitatea artistică şi de care s-a achitat în mod onorabil. Indiferent de partea de contribuţie personală, organizatorii şi toţi cei care au sprijinit ultima ediţie a Vacanţelor Muzicale merită toate felicitările, mulţumirile şi recunoştinţa noastră. Să fie încredinţaţi că eforturile lor nu au fost inutile şi că au realizat un eveniment de valoare şi de înaltă ţinută“.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Asociația „Culiță Tărâță“, un real sprijin pentru Spitalul Municipal de Urgență din Roman

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Conducerea Spitalului Municipal de Urgență a anunțat finalizarea unei noi investiții în unitatea sanitară, ea fiind realizată grație unei sponsorizări. Este vorba de modernizarea accesului în Centrul de Primiri Urgențe, prin fonduri asigurate de omul de afaceri Mihai Tărâță, președintele Asociației „Culiță Tărâță“.

„Datorită unei sponsorizări a Asociației «Culița Tărâță», a fost schimbat întreg sistemul de acces în Centrul de Primiri Urgențe Roman. Investiția este în valoare de 103.969 de lei cu TVA inclus. Au fost schimbate ușile automate de acces în Centrul de Primiri Urgențe, ușă triaj central, ușă hol, montîndu-se opt confecții din tîmplărie de aluminiu, echipate cu geam tip comex (uși culisante aferente sistemelor automate).

A fost montată și tîmplărie PVC, de culoare albă, ușă exterior echipată cu un kit, mîner exterior inclusiv iluminator lateral; sistem automat tip dorma, șină în trei canate, acționate electric, senzori tip magic switch, selector KT3 cu deschidere exterior, încuietoare electromagnetică; sistem automat tip dorma și șină într-un canat, acționate electric, senzori tip magic switch, selector KT3 cu deschidere exterior și încuietoare electromagnetică. Mai este vorba despre un selector cu card cu acționare exterior”.

Aceasta este declarația oferită de către Andreea Trifan, purtătorul de cuvînt al Spitalului Municipal de Urgență Roman, care spune că această nouă donație a Asociației „Culiță Tărâță” se adaugă celor anterioare. Reamintim faptul că în iunie 2020, în plină pandemie de Coronavirus, la unitatea sanitară menționată a ajuns unul din cele mai performante aparate de testare a virusului.

Aparatul Real Time PCR a fost achiziționat din donațiile generoase ale unui grup de oameni de afaceri romaşcani, adunați în jurul lui Mihai Tărâță şi a costat aproximativ 45.000 de dolari, fiind primul aparat de acest fel din județul Neamț. Ulterior și la Spitalul Județean a ajuns un aparat Real Time PCR, darn u era așa de performant.

În 2021, Asociația „Culiță Tărâță” achiziționa pentru SMU Roman un extractor de ARN (acid ribonucleic), folosit tot în depistarea virusului SARS Cov 2, acesta oferind posibilitatea de a lucra probe în serii mai mici, rezultatele fiind oferite mai repede și mărind capacitatea de testare, reducînd substanțial timpul de așteptare în izolare al pacienților. În același an au fost achiziționate și șase tărgi hidraulice, utile pentru poziționarea și ridicarea pacienților.

Citește știrea

Actualitate

Avantajele streamingului online și evoluția industriei de divertisment

Știre publicată în urmă cu

în data de

Vă mai amintiți vremurile fără internet, fără calculator sau telefon? Dar ce ziceți de vremurile când muzica și filmele erau greu de găsit și de cele mai multe ori trebuia să le cumpărăm pe CD-uri sau le împrumutam de la unii la alții pentru că erau și scumpe?

Acum nu ne putem imagina viața fără smartphone și fără internet. Am ajuns atât de dependenți de tehnologie încât primul lucrul pe care-l facem când ne trezim este să deschidem telefonul și nu să ne dăm jos din pat. Poate fără apă caldă sau căldură mai rezistăm, dar fără internet oare cât putem rezista?

Internetul este folosit pentru majoritatea activităților cotidiene, atât pe plan personal, dar și în zona de business. Totodată, avem streaming online și platforme digitale pentru a putea accesa filme, muzică, emisiuni tv și chiar posturi de televiziune live. Totul este la îndemâna noastră.

Streamingul online a venit la pachet cu numeroase avantaje și dezavantaje. La elementele negative putem spune că oamenii sunt mai comozi și nu prea mai merg în cinematografe și nici nu mai au răbdare să aștepte episod de episod la săptămână, vor totul instant. Internetul ne-a făcut mai comozi și asta se traduce prin socializare și interacțiune redusă între oameni.

În același timp există multe alte avantaje ale streamingului online și putem spune că a schimbat industria divertismentului pentru totdeauna.

Înainte de apariția internetului și implicit a tehnologiei de live streaming, conținutul multimedia de divertisment era limitat, fără prea multe opțiuni. În schimb internetul a adus divertismentul și mai aproape de noi. Nu mai depindem de televiziuni pentru a urmări un film, pentru a asculta muzica favorită sau să vedem știrile de ultimă oră.

Streamingul online a dus la o diversificare a conținutului multimedia și de divertisment. Există foarte multe platforme de streaming unde putem urmări sute de seriale, filme artistice și documentare de toate genurile, pentru toate gusturile. Astfel, industria divertismentului este mult mai competitivă și încearcă să creeze cât mai mult conținut posibil.

Odată cu dezvoltarea streamingului online, răbdarea noastră nu mai este pusp la încercare și cu toate acestea încă mai suntem entuziasmați când sunt lansate episoade noi din serialele preferate sau vedem noi producții cinematografice.

Oamenii nu mai au răbdare să stea la coadă pentru un bilet la teatru sau să aștepte ca filmul preferat să fie difuzat exclusivist. Își doresc ca totul să fie ACUM pe streamingul online. Prin urmare, totul trebuie să fie prezentat online pe toate platformele digitale. Ba mai mult, sunt creatori care nu mai urcă pe platformă fiecare episod la un interval de timp, ci au început să prefere să urce toate episoadele simultan. Astfel, userii pot face binging, adica un maraton în fața ecranului pentru a urmări toate episoadele noi lansate.

Pe lângă clasicele formate de conținut (filme, seriale), platformele de streaming online au facilitat și crearea de conținut multimedia original. Astfel, creațiile respective nu le veți putea găsi pe altă platformă sau la televiziuni. Și influencerii sunt încurajați să producă conținut video de calitate.

Streamingul online a influnețat foarte mult și industria jocurilor online. Dacă în urmă cu câțiva ani, ne jucam individual pe desktop-uri sau în rețele locale, iată că astăzi putem să ne jucăm cu sute de alți jucători din întreaga lume prin intermediul acestor platforme de live streaming. Inclusiv în industria de gambling se simt influențele acestei tehnologii. Jocuri precum Ruleta, Poker sau Blackjack se pot juca acum online prin streamling online cu dealer real live.

Dincolo de conținutul de calitate și diversificat, streamingul online a facilitat și interacțiunea dintre utilizatori și creatori. Clienții pot oferi feedback în timp real, pot lăsa review-uri și pot distribui conținutul preferat. Aceste acțiuni duc la realizarea de topuri pe baza like-urilor și comentarii, influențând astfel succesul unei producții cinematografice, a unui joc sau serial.

Sunt platforme de streaming specializate în realizarea unui tip de conținut sau pe o nișă specifică, în funcție de preferințele userilor și abonaților. Au dispărut vremurile în care trebuie să continuați să schimbați canalele pentru a găsi conținutul preferat de vizionat. În schimb, dacă sunteți în căutarea unui tip de conținut, acum trebuie doar să accesați platformă digitală preferată.

Pentru că platformele de streaming au impus taxa de abonare, conținutul difuzat nu mai este fragmentat cu reclame ca la televizor, iar acest beneficiu este foarte apreciat de useri. Inclusiv industria de publicitate s-a adaptat noului conținut și reclamele la produse și servicii se fac direct în conținutul creat. Data viitoare când vedeți un brand de laptop, smartphone sau băutură în cadrul unui serial sau silm, să știți că este o formă de publicitate prin plasare de produse.

Un alt avantaj al platformelor de streaming stă în faptul că le putem accesa inclusiv de le smartphone-uri prin intermediul aplicațiilor dedicate, ceea ce înseamnă că ne putem bucura de conținutul respectiv în orice moment. Industria divertismentului se schimbă, de asemenea, odată cu evoluția internetulpentru a aduce publicului lucruri noi și interesante. Iar viitorul este promițător odată cu dezvoltarea și adoptarea noilor tehnologii cum ar fi realitatea virtuală, realitatea augmentată și multe altele.

Inclusiv trecerea internetului la vitezele 6G va influența foarte mult industria de divertisment pentru că vitezele mai mari vor duce la conținut mai bun, de calitate. Vom vedea tot mai multe creații 4K și chiar la rezoluții mai mari. Totodată, vom puteam comunica în timp real cu unii producători de conținut și chiar să schimbăm fluxul evenimentelor.

Din punct de vedere al cifrelor, piața de streaming online va depăși 90 de miliarde de dolari în 2023, iar platformele OTT (Over-the-top media service) vor depăși 400 de milioane de abonați. Tehnologia video a evoluat de-a lungul anilor, iar oamenii consumă din ce în ce mai mult conținut video online. Se estimează că la nivel global, conținutul difuzat prin streaming online va constitui peste 80% din totalul traficului de internet consumat.

Citește știrea

Actualitate

Accident cu două victime pe artera ocolitoare a Romanului

Știre publicată în urmă cu

în data de

Un accident rutier provocat de o neacordare de prioritate s-a soldat cu două victime, marţi, 27 septembrie, pe artera ocolitoare a municipiului Roman.

“Astăzi, 27 septembrie, în jurul orei 11:00, polițiștii Biroului Rutier Roman au fost sesizați cu privire la producerea unui eveniment rutier pe artera ocolitoare vest,  în municipiul Roman.

Din primele cercetări efectuate de polițiști a reieșit că, în timp ce un bărbat, de 38 de ani, din  județul Galați, conducea un autoturism pe sectorul de drum anterior menționat, ar fi efectuat manevra de schimbare a direcției de deplasare, intrând în coliziune cu un autoturism, condus de un bărbat de 64 de ani, din  București.

În urma evenimentului rutier, a rezultat rănirea conducătorului auto de 64 de ani și a unui pasager de 54 de ani, din același autoturism.

În cauză, polițiștii continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă, în vederea stabilirii cauzelor și condițiilor în care a avut loc evenimentul rutier”, a declarat subinspector Ramona Ciofu, purtător de cuvânt al IPJ Neamţ.

Citește știrea
Advertisement









Trending