Contactează-ne

Administrație

GALERIE FOTO: Evaluarea pagubelor după prăpăd, în plină desfăşurare

Știre publicată în urmă cu

în data de

Patru comisii acţionează în aceste ore în judeţ pentru a finaliza evaluarea pagubelor şi a realiza bilanţul definitiv al dezastrului abătut asupra judeţului după ploile torenţiale de la sfîrşitul săptămînii trecute. “Cele patru comisii constituite pentru evaluarea pagubelor se află de dimineață în comunele Farcaşa, Borca, Bicaz Chei şi Stefan cel Mare”, au comunicat reprezentanţii Prefecturii Neamţ.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Investiţii record în creşe. Ce se întâmplă cu Creşa Piatra Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Andrei Carabelea, a susţinut, luni, 3 octombrie, o conferinţă de presă în care a prezentat o serie de informaţii legate de proiectele ce au ca obiect o parte din creşele din Piatra Neamţ.

Concret, conferinţa de presă a fost organizată la fosta Creşă Mărăţei, cea care îşi va deschide porţile miercuri sub titulatura de Creşa Prichindelul, după ce a fost obiectul unui proiect de reparaţii/modernizare.

Din informaţiile oferite de primarul de Piatra Neamţ, Andrei Carabelea, am reţinut că a fost vorba despre un proiect de 1.600.707,14 lei (fără TVA), iar finanțarea a fost realizată prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile. Activitățile educaționale cu copiii vor începe de miercuri, 5 octombrie.

În cadrul contractului au fost realizate lucrări de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii, reabilitarea sistemului de încălzire/furnizare a apei calde de consum, instalarea sistemelor de climatizare, modernizarea instalațiilor de iluminat și amenajări exterioare. Totodată, în proiect a fost prevăzută achiziția de dotări necesare funcționării: mobilier, materiale didactice și jucării, electronice și echipamente IT, veselă și diverse amenajări.

Termenul pentru finalizarea activității de furnizare dotări și de încheiere a implementării proiectului este 30 decembrie 2022. “Până la finalul anului vor mai fi efectuate achiziţii de echipamente şi dotări şi vor continua lucrările de amenajare doar la exterior, în sensul realizării unui spaţiu de joacă pentru copii”, a mai completat edilul de Piatra, care i-a invitat pe jurnalişti, la finalul conferinţei , să realizeze un tur al investiţiei.

Un alt proiect ce are în prim-plan o creşă din Piatra Neamţ şi despre care primarul Andrei Carabelea a oferit informaţii este cel ce priveşte Creşa Primii Paşi. Aici am înţeles că este vorba despre o finanţare “mixtă”. În sensul că de la bugetul local al municipiului vor fi alocate aproximativ şapte milioane de lei pentru ca o ruină, o fostă centrală termică dezafectată, să fie transformată într-o “creşă modernă”, după cum a promis edilul pietrean.  Banii pentru dotări şi cheltuielile de salarizare provin din fonduri europene.

Concret, reabilitarea și modernizarea Centrului de zi „Primii pași” se face din bugetul local, valoarea investiției fiind de 6.670.873,0 lei, urmând ca dotările și serviciile oferite copiilor să fie asigurate din fonduri europene nerambursabile, în cuantum de 3.251.740,36 lei. Vor fi amenajate 4 săli de educație/activități, 8 dormitoare, 9 grupuri sanitare pentru copii, 4 spații de depozitare, un cabinet medical, o bucătărie, un oficiu alimentar și 3 spații de depozitare a alimentelor, dar și o sală de întâlnire cu părinții.

Grupul ţintă este format din copii proveniţi din familii cu dificultăţi, monoparentale, cu părinţi plecaţi în străinătate, familii cu venituri modeste etc.

În derulare se află și proiectul de reabilitare, modernizare și dotare la Creșa Precista, finanțat prin Programul Operațional Regional. Anul acesta au mai fost semnate încă două contracte de finanțare, pentru construcția a două noi creșe, în Cartierul Văleni și pe strada Mihai Viteazu.

În conferinţa de presă susţinută luni primarul de Piatra Neamţ a făcut şi o serie de precizări privind Creşa Piatra Neamţ, cea care a fost în centrul unui război declarativ între municipalitate şi Inspectoratul Şcolar.

Astfel, Andrei Carabelea a precizat că în sensul deblocării situaţiei a fost făcută o adresă şi către Ministerul Educaţiei, iar, coincidenţă sau nu, lucrurile au început să se mişte. Adică Inspectoratul Şcolar a făcut o propunere pentru un director al creşei, propunerea a fost avizată prompt de primar, ba chiar ar fi început să primească şi răspunsuri la adresele înaintate de primărie în ultima perioadă către Inspectorat.

Una peste alta, lucrurile par a se fi deblocat şi Andrei Carabelea i-a urat succes noului director, şi-a exprimat încrederea că acesta va face cât de rapid demersurile pentru angajarea personalului şi a dat asigurări că primăria va oferi tot sprijinul în ceea ce priveşte partea administrativă a activităţii creşei.

Citește știrea

Actualitate

Replica inspectorului şcolar general după ce primarul de Piatra i-a cerut demisia

Știre publicată în urmă cu

în data de

Florentina Moise, inspectorul şcolar general, i-a dat o replică şrimarului de Piatra Neamţ, Andrei Carabelea, care i-a cerut demisia. Ea afirmă, printre altele, că este trist că se politizează situaţia de la Creşa Piatra-Neamţ şi că se aruncă vina pe alţii.

Vă prezentăm în continuare integral replica inspectorului şcolar general:

“Câteva precizări despre înțelesul cuvântului „imediat”, pentru domnul primar al Municipiului Piatra-Neamț:

Imediat ce Creșa Piatra-Neamț a obținut statutul de creșă cu personalitate juridică, trebuia să vă preocupați de buna funcționare a instituției: angajarea unui contabil. Dacă nu aveați în statul de funcții, pe lângă cei 107 angajaţi. Să deschideți apoi contul instituției și să vă cumpărați ștampilă.

Imediat ce s-a numit director, la începutul anului școlar, de către ISJ NEAMȚ, conform metodologiei, cu respectarea prevederilor în vigoare, directorul detașat în interesul învățământului trebuia să beneficieze de toate drepturile salariale prevăzute de lege în cazul unui detașat. După o săptămână, și-a dat demisia, pentru că nu știați exact ce salarizare are și ați spus să aștepte până reveniți din India.

Imediat și pentru al doilea director numit trebuia să faceți același  lucru, dar au trecut două săptămâni, ați repetat aceeași greșeală și a demisionat și a doua doamnă.

Imediat, după ședința publică, ISJ Neamț a publicat rezultatele, 14 doamne puiericultor educatoare au fost repartizate pentru creșă și în data de 5 septembrie s-au prezentat la locul de muncă. Așa cum se știe, contractul individual de muncă se încheie de către angajatorul cu personalitate juridică pentru care angajatul prestează o muncă.

Imediat ce veți avea cont, veți face solicitare, iar ISJ Neamț va acorda costul standrad per antepreșcolar conform Hotărârii de Guvern nr. 72/2013.

E trist că imediat se politizează o situație și că se aruncă vina pe alții. E și mai trist că nu cunoașteți legislația!

Îi asigur pe toți cetățenii din Piatra-Neamț că Inspectoratul Școlar Neamț respectă TOATE legile și metodologiile și îi rog să aibă, ca și până acum, încredere în instituția noastră! Imediat și tot timpul!”.

Citește știrea

Actualitate

Sistemul de management inteligent al traficului – de ce avem mai multe semafoare în oraş?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în Piatra Neamţ se implementează un proiect de management adaptiv al traficului, care are o valoare de 35 de milioane de lei ■ până la finalizarea lui vor funcţiona vechile semafoare, iar la final vor rămâne doar cele noi ■

În vederea menţinerii unei fluenţe a circulaţiei pentru vehiculele private, asigurarea priorităţii pentru vehiculele de transport public la trecerea prin intersecţiile semaforizate, precum şi pentru creşterea siguranţei deplasărilor pentru toate tipurile de participanţi la trafic (şoferi, pietoni, biciclişti), se implementează un proiect de management adaptiv al traficului.

Acesta vine în completarea proiectelor de modernizare a principalelor artere din oraşul nostru şi asigură eficienţa lor. Valoarea totală a proiectului este de 35 de milioane de lei, iar implementarea lui se va realiza corelat cu celelalte proiecte de mobilitate urbană aflate în execuţie.

Străzile care sunt cuprinse în proiect sunt următoarele: Bd. Decebal, Piaţa Mihail Kogălniceanu, Bd. Traian, Bd. 9 Mai, str. Dimitrie Leonida, str. Mihai Viteazu, str. Petru Rareş, reprezentând un total de 53 intersecţii înfiinţate sau modernizate. Sistemul de gestiune inteligentă a traficului este implementat pentru a îndeplini următoarele funcţii importante:

  1. Asigurarea priorităţii pentru vehiculele de transport public în intersecţiile semaforizate şi a adaptării în timp real a ciclurilor de semaforizare în funcţie de informaţiile referitoare la poziţia vehiculelor de transport public.

  2. Asigurarea unui management adaptiv al traficului prin capacitatea de modificare a timpilor de semaforizare în funcţie de informaţiile în timp real asupra traficului; 3. Monitorizarea video în locaţiile semaforizate, în vederea creşterii siguranţei pentru toţi participanţii la trafic; 4. Oferirea de informaţii relevante pentru şoferi, cu efectul alegerii unor rute optime.

„În acest moment, sunt montate în paralel atât semafoarele vechi, cât şi cele noi. Până la finalizarea proiectului vor funcţiona vechile semafoare, iar la final vor rămâne în funcţiune doar cele noi, care fac parte din sistemul de management inteligent al traficului. Important de menţionat este şi că nu toţi stâlpii montaţi în prezent sunt pentru sistemul de semaforizare, ci pentru mai multe echipamente: camere, radare şi panouri de informare“, se arată într- un comunicat al Primăriei Piatra Neamţ.

Pentru asigurarea funcţionării optime a sistemului de management al traficului este necesară şi controlarea trecerilor de pietoni dintre intersecţiile semaforizate, astfel încât sistemul să poată calcula cu o predictibilitate suficientă corelarea semafoarelor din locaţii aflate în apropiere una de alta.

Trecerile de pietoni sunt prevăzute cu butoane de cerere pentru pietoni/biciclişti, după caz, astfel încât acestea să poată fi corelate cu diagramele de semaforizare din intersecţiile alăturate şi să asigure o perturbare cât mai mică a fluxului de vehicule, dar şi o traversare în condiţii de siguranţă de către pietoni.

În mod similar, pentru intersecţiile cu străzi laterale cu trafic redus, sistemul va asigura un timp de verde pentru ieşirea de pe străzile laterale doar în momentele în care sunt sesizate vehicule care vor să execute această mişcare. Prin aceste funcţionalităţi, fluxul de vehicule de pe direcţia principală va fi oprit în locaţiile respective doar dacă este sesizată o cerere din partea pietonilor sau a vehiculelor de pe străzile laterale.

Creşterea vitezei de circulaţie în special pentru transportul public şi respectarea graficelor de circulaţie sunt corelate cu alte măsuri de promovare a acestui mod de transport: achiziţia de vehicule ecologice şi implementarea de staţii inteligente de transport, care să permită planificarea călătoriei, comunicarea în timp real a momentului sosirii în staţie a vehiculelor de transport public, precum şi un confort sporit al aşteptării.

Toate acestea sunt măsuri care au rolul de a creşte gradul de utilizare a transportului public, prin renunţarea la deplasările cu vehicule personale. Scăderea traficului pe principalele artere rutiere ale municipiului şi implementarea sistemului adaptiv de management al traficului vor conduce la menţinerea unei fluenţe bune a circulaţiei pentru traficul general, conducând astfel la reducerea poluării, a gazelor cu efect de seră şi creşterea calităţii vieţii cetăţenilor municipiului.

Citește știrea
Advertisement









Trending