Contactează-ne

Actualitate

Experiență didactică valoroasă, în Franța

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ șapte elevi de la Colegiul ”Roman-Vodă”, însoțiți de profesoara Paula Dornescu, au participat la o mobilitate de grup la Guérande, Franța ■ obiectivul proiectului Erasamus a vizat dezvoltarea competențelor lingvistice ■ activitățile prevăzute le-au permis elevilor să reflecteze la probleme actuale, să conștientizeze cauzele și efectele încălzirii globale și să adopte un comportament responsabil pentru un mediu durabil ■

Una din oportunitățile instituțiilor de învățământ în a dezvolta la elevi și cadre  didactice cele mai diverse abilități rămân programele Erasmus+, programe ale Uniunii Europene în domeniile educației, formării, tineretului și sportului pentru perioada 2021-2027. Iar programul Erasmus+ este una dintre cele mai vizibile povești de succes ale UE. El se bazează pe realizările celor peste 35 de ani de programe europene în domeniile educației și formării, tineretului și sportului.

Pe pagina de Facebook a Colegiului Național ”Roman-Vodă” (CNRV) este anunțat faptul că, în săptămâna 13 – 17 mai 2024, șapte elevi, însoțiți de profosoara Paula Dornescu, au participat la o mobilitate de grup în localitatea Guérande, în Franța. Obiectivul principal al proiectului a vizat dezvoltarea competențelor lingvistice de limbă franceză, cele colaborative și multiculturale abordând domeniul educației pentru mediu și viață sănătoasă.

”Activitățile prevăzute în proiect, respectiv ateliere, jocuri, vizite, le-au permis elevilor să reflecteze la probleme actuale, să conștientizeze cauzele și efectele încălzirii globale și să adopte un comportament responsabil pentru un mediu durabil”, a precizat, la întorcerea în țară, echipa de proiect, care subliniază că deplasarea în Franța a fost cu adevărat o experiență valoroasă pentru toți cei implicați, care au participat pe întreaga perioadă de ședere în Franța  la cursuri și laboratoare.

”Elevii au intrat în contact cu sistemul de învățământ francez și au aflat lucruri noi despre cultura și civilizația țării gazdă. Important e și faptul că au făcut schimburi de bune practici, au învățat să lucreze în echipă și să coopereze într-o imersiune lingvistică totală”, se menționează în postarea amintită. Conform aceleeași surse  activitățile culturale au inclus vizitarea obiectivelor turistice din Guérande, Batz-sur-Mer, unde a fost vizitat  ”Muzeul Sării”.

Principalul obiectiv vizat în excursia la  Paris a fost vizitarea expoziției Brâncuși de la Centrul Pompidou. Localitatea Guérande este o comunitate mică din departamentul Loire Atlantique cu aproximativ 16.300 de locuitori. ”Educația, formarea, tineretul și sportul sunt domenii-cheie care sprijină cetățenii în dezvoltarea lor personală și profesională.

Educația și formarea de înaltă calitate, favorabile incluziunii, precum și învățarea informală și nonformală conferă, în ultimă instanță, tinerilor și participanților de toate vârstele calificările și competențele necesare pentru participarea lor semnificativă la societatea democratică, pentru înțelegerea interculturală și pentru tranziția de succes către piața muncii. Bazându-se pe succesul programului în perioada 2014-2020, Erasmus+ își consolidează eforturile în vederea multiplicării numărului de oportunități oferite.

Dar și a unui număr și mai mare de participanți și unei varietăți mai mari de organizații, axându-se pe impactul calitativ al programului și contribuind la crearea unor societăți mai favorabile incluziunii și cu un nivel mai mare de coeziune, mai verzi și mai pregătite din punct de vedere digital.Este necesar ca cetățenii europeni să fie mai bine înzestrați cu aptitudinile,cunoștințele și competențele necesare într-o societate care se schimbă într-un ritm dinamic și care este tot mai mobilă, mai multiculturală și mai digitală.

Șederea în altă țară pentru a studia, a învăța și a munci ar trebui să devină standardul, iar oportunitatea de a învăța încă două limbi pe lângă limba maternă ar trebui să fie oferită tuturor. Programul este o componentă-cheie care sprijină obiectivele Spațiului european al educației, ale Planului de acțiune pentru educația digitală (2021-2027), ale Strategiei UE pentru tineret și ale Planului de lucru al Uniunii Europene pentru sport (2021-2024)”, se precizează pe site-ul European Commission.

 

 

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending