Contactează-ne

Actualitate

Energie la cel mai bun preţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ măsura este valabilă pînă la jumătatea anului ■ între timp, consumatorii trebuie să încheie un contrat de furnizare în sistem concurenţial ■ prin completarea unui formular, clientul poate alege direct oferta optimă ■

Data pînă la care consumatorii de energie electrică pot să-şi aleagă un furnizor şi să încheie un contract în regim concurenţial a fost amînată pînă la 30 iunie 2021. Pînă atunci, actualul furnizor al fiecărui client trebuie să furnizeze energie electrică la cel mai bun preţ din oferta concurenţială, fără abonament, conform unei decizii a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie.

„Astfel, clienţii vor beneficia de cel mai bun preţ din oferta concurenţială a furnizorilor şi vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puţin pînă la data de 30 iunie 2021, clienţii casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, şi vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială cu valoarea cea mai mic“, conform ANRE.

Ordinul ANRE 5/2021 simplifică procesul de contractare şi informare cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încît clientul final să poată decide în cunoştinţă de cauză cu privire la oferta cea mai potrivită pentru nevoile lor. Sînt prevăzute obligaţii suplimentare pentru furnizorii de ultimă instanţă de informare a clienţilor casnici, respectiv de a transmite, o dată cu fiecare factură emisă pînă la data 30 iunie 2021, o informare privind procesul de liberalizare, precum şi un formular de selecţie ofertă.

Acest formular conţine oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurenţială alternativă şi oferta de serviciu universal, toate aplicabile în primul semestru din acest an, precum şi valoarea reducerii comerciale acordate dar şi perioada de aplicare. Prin completarea acestui formular clientul poate alege direct oferta concurenţială optimă, iar transmiterea formularului prin selecţia unei oferte constituie acordul de contractare şi, implicit, obligaţie contractuală pentru ambele părţi.

Contractul intră în vigoare în 5 zile de la data primirii de către furnizor a formularului de ofertă completat şi semnat de client. După cel puţin 5 zile de la data primirii formularului de selecţie completat, furnizorul transmite clientului final, cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat. Astfel, se simplifica procesul de contractare, clienţii nu mai marg la ghişeu şi nu se mai formează cozi.

„Noile reglementări au în vedere necesitatea asigurării unei mai bune informări a clientului final de energie electrică de către furnizorii de ultimă instanţă, precum şi simplificarea încheierii contractelor de furnizare a energiei electrice în condiţiile impuse de contextul pandemic actual, şi pentru ca procesul să se desfasoare în beneficiul consumatorului final“, conform aceluiaşi comunicat.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Balamuc şi în CL Piatra. “Ca în Caragiale”

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ discuţii aprinse, dar majoritatea sterile în şedinţa de CL Piatra Neamţ ■ majoritatea PNL USR PRO şi-a trecut proiectele ■

“Suntem ca în Caragiale”. Aceasta este concluzia şedinţei de Consiliu Local Piatra Neamţ, de joi, 29 iulie. Iar concluzia nu ne aparţine, deşi o împărtăşim în totalitate, ci aparţine preşedintelui de şedinţă Mihai Obreja.

Şedinţa se anunţa una cu scântei în ceea ce priveşte câteva proiecte de hotărâre,cum ar fi cele referitoare la tarifele de blocare-deblocare a roţilor autovehiculelor parcate ilegal sau subcontractarea cosirii ierbii în cartierul Dărmăneşti, subiecte care au determinat deja dezbateri mai ales în mediul on-line.

Cu toate acestea, şedinţa a debutat relativ paşnic, cu primarul liberal Andrei Carabelea anunţând că retrage cinci proiecte de pe ordinea de zi şi le va reprograma peste o săptămână când va convoca o şedinţă extraordinară. Oarece surprize au fost încă de la debut, şi asta pentru că PMP a votat altfel decât PSD, la unele dintre primele proiecte de pe ordinea de zi.

S-a schimbat însă repede calimera şi la proiectul privind creşterea tarifului de blocare/deblocare PNL a rămas cu aliaţii tradiţionali. Adică USR PLUS şi PRO România şi şi-a trecut proiectul la limtă, cu 12 voturi pentru. Probleme au apărut la proiectele de hotărâre 15 şi 16 ce priveau schimbarea destinaţiei unor spaţii/terenuri de la Colegiul Tehnic Forestier.

Consilierul Ciprian Enache a spus că el nu a fost convocat pentru şedinţa de CA a liceului, în care s-a dat vot pentru schimbarea destinaţiei, şi ca atare consideră că proiectele de hotărâre nu pot fi votate în legalitate. În ajutorul său au sărit cei de la PSD şi PMP, iar primarul Carabelea, împăcuitor, a afirmat că va retrage şi aceste proiecte de pe ordinea de zi. Ba, mai mult, l-a invitat pe consilierul Enache să meargă împreună în vizita pe care o va face la colegiul cu pricina şi să afle din gura directoarei care e motivul neconvocării. Restul discuţiilor pe această temă au eşuat lamentabil la capitolul discuţii sterile, consilierii locali dându-şi cu părerea asupra unor aspecte juridice care îi depăşeau pe mulţi dintre ei în mod evident.

Şi la schimbarea destinaţiei unor spaţii/suprafeţe de la Liceul Victor Brauner şi Colegiul Spiru Haret au fost discuţii, care în final au îmbrăcat forma unui amendament, care a sunat cam aşa: find vorba de amplasarea unor automate pentru băuturi etc să fie precizat în hotărâre că se vor vinde doar produse “acceptate” de lege. Unii au opinat că se subînţelege că numai astfel de produse vor fi vândute – ar fi şi culmea ca prin hotărâre de CL să se avizeze vânzarea unor produse interzise de lege – dar pentru “liniştea” consilierilor a fost votat amendamentul “redundant”.

Tot la limtă, cu 12 voturi pentru, a fost votat şi proiectul de hotărâre care prevede că Urban poate subcontracta cositul ierbii în cartierul Dărmăneşti. Au fost discuţii, că la o adică dacă Urban nu face faţă la cosit, de ce nu se reziliează contractul integral, ceea ce sună logic, dar până la urmă a rămas după explicaţia primarului: dacă se reziliează contractul, cine mai coseşte iarba, care şi aşa e mare şi tăierea ei în întârziere. Aşa că unde nu poate Urban, să dea la alţii şi pe viitor mai vedem dacă mai rămâne cositul în sarcina societăţii la care acţionar majoritar e consiliul local. Şi aici a fost formulat un amendament, uşor alambicat exprimat, dar am înţeles noi că s-a dorit ca tariful pe care îl va practica firma ce va tăia iarba să nu fie mai mare decât cel pe care ar fi trebuit să-l încaseze Urban.

Şi a mai fost făcută o precizare, tot întru liniştirea celor care suspicionau vreo afacere obţinută de vreun băiat deştept printr-o încredinţare directă: s-au dat asigurări că viitoarea firmă va fi “găsită” în urma unei licitaţii. Deci cât de transparent se poate.

Cireaşa de pe tort, apropos de balamuc, a fost pusă la un “amărât” de proiect de hotărâre privind alegerea viitorului preşedinte de şedinţă. PSD ar fi vrut să fie Florentina Moise, PNL tot Mihai Obreja. A fost o dispută caraghioasă ce propunere să fie votată prima, ambele tabere susţinând că au avut prima propunere. Până la urmă a fost votată prima propunerea cu Moise, doar 11 voturi pentru, apoi propunerea Obreja, care a şi avut câştig de cauză, cu 12 voturi.

Dar unii consilieri locali nu s-au putut abţine de la comportamente puerile, probabil glumeţe în opinia lor, afirmând când erau întrebaţi cum votează fie “de două ori pentru”, fie “de două ori împotrivă”. Cam ca la creşă.

Pe finalul şedinţei, Mihai Obreja şi Bogdan Gavrilescu s-au “gratulat” declarându-se fiecare îngrijorat de faptul că celălalt s-ar putea “lipi” de scaun, dar cel care a încheiat “en-fanfare” balamucul a fost consilierul local Adrian Grigoraş. Care a anunţat la finalul şedinţei că la două proiecte de hotărâre de pe la începutul ordinii de zi el nu a… participat la vot.

“Dar aţi participat domnul Grigoraş. V-aţi hotărât acum…”, a fost replica lui Mihai Obreja. “Suntem ca în Caragiale”, a continuat el. Şi lucrurile au rămas ca… în tren. Dar ce să-i faci dacă e “căldură mare mon cher”.

Citește știrea

Actualitate

Tarifele de blocare-deblocare a autovehiculelor parcate neregulamentar în Piatra-Neamț actualizate pentru respectarea comunității

Știre publicată în urmă cu

în data de

Având în vedere apariția în mediul online a unor informații privind propunerea de modificare a tarifului de blocare – deblocare a autovehiculelor parcate neregulamentar în parcările publice cu plată, de la 30 la 50 de lei, venim cu o serie de  clarificări referitoare la această Hotărâre a Consiliului Local Piatra-Neamț votată astăzi:

  • Taxa de deblocare de 30 lei care a fost până acum în vigoare a fost stabilită prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 294 din Aveam până la momentul sedinței de consiliu local de astăzi cel mai mic tarif prevăzut pentru deblocarea autovehiculelor parcate neregulamentar în parcările publice cu plată dintre municipiile de același nivel din țară.
  • Un aspect extrem de important este faptul că această măsură coercitivă nu este o taxă care se aplică tuturor cetățenilor. Rolul său este de educare și de sancționare a celor care refuză să plătească taxa pentru parcarea publică.
  • Pentru o imagine de ansamblu, vă oferim câteva exemple de tarife de deblocare din orașe din regiune și din țară: 50 de lei în Bacău, 75 lei în Botoșani, 100 lei în Vaslui, Alexandria și Iași, iar în Brașov între 500 și 1000 lei.
  • Principalul argument care a stat la baza schimbării acestei taxe este nevoia de a transmite tuturor cetățenilor importanța respectării comunității, a legii și a regulamentelor care asigură buna funcționare a comunității. Nu este un secret faptul că nivelul redus de până acum a generat dezinteres din partea unor cetățeni pentru achitarea taxelor aferente parcărilor publice.
  • Referitor la taxa suplimentară, de 25% pentru fiecare zi în plus de staționare, facem mențiunea că aceasta exista din anul 2015, fiind prevăzută încă de atunci în contractul încheiat între Municipiul Piatra-Neamț și Xdata Soft.

Reiterăm faptul că această taxă nu poate fi asimilată cu celelalte taxe și impozite locale, NU este o taxă aplicabilă tuturor cetățenilor, ci un tarif perceput pentru blocarea – deblocarea aplicată în condițiile nerespectării unei legi locale, respectiv a unei Hotărâri a Consiliului Local.

Citește știrea

Actualitate

Bâlci politic într-o transmisiune execrabilă, în CJ Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ sămânţa de scandal a pornit de la spitalul de la Leţcani ■ şedinţa a fost on-line iar transmisia sub orice critică ■ s-a cerut ca şedinţele să fie “faţă în faţă” şi să fie făcute dezbateri ■

Bâlci politic şi o transmisiune execrabilă, acestea au fost coordonatele şedinţei de Consiliu Judeţean Neamţ, de joi, 29 iulie. Bâlciul a fost asigurat de dialogul dintre consilierii opoziţiei şi preşedintele Ionel Arsene, iar transmisia… a fost una criticată inclusiv de aleşi: “nu vă auzim”, “vă aud cu întreruperi”, “nu ştiu dacă aţi auzit ce am spus”, au fost cele mai dese replici.

Revenind la şedinţa în sine, ea a fost una destul de liniştită, cele mai multe proiecte au trecut în unanimitate, iar la restul majoritatea PSD-PMP-Pro România şi-a impus punctul de vedere, chiar dacă cei de la PNL şi USR-PLUS s-au abţinut sau chiar au votat împotrivă. Cum a fost în cazul proiectelor de hotărâre privind aprobarea temei de proiectare aferentă unui obiectiv de investiţii de interes judeţean, aprobarea execuţiei bugetare la data de 30 iunie 2021 sau aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2021 al Societăţii Comerciale „Drupo Neamţ” SA.

Scandalul a fost anunţat chiar din debutul şedinţei, când un consilier judeţean i-a cerut preşedintelui Arsene să îşi ceară scuze pentru nişte afirmaţii făcute anterior – din cauza transmisiunii nu s-a înţeles exact la ce a făcut referire – că altfel nu votează procesul-verbal al şedinţei anterioare. S-a trecut peste – nu s-au auzit scuze – şi şedinţa a mers liniştită până la punctul diverse.

Atunci, un consilier judeţean a cerut explicaţii privind situaţia spitalului de Leţcani, cel pentru care nemţenii au contribuit cu peste 3 milioane de euro. De menţionat că pe ordinea de zi a şedinţei a fost şi un proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor Judeţului Neamţ în cadrul Adunării Generale a Asociaţilor a Asociaţiei de dezvoltare Intercomunitară „EURONEST”, în sensul trecerii spitalului în subordinea ISU Iaşi. Care a trecut cu votul majoritarilor.

Când s-a ajuns la diverse, Ionel Arsene a fost întrebat de ce au dat nemţenii 3,5 milioane de euro pentru acest spital, ce s-a făcut cu aceşti bani şi care sunt avantajele nemţenilor. Deşi nu se prea auzea sau se auzea cu întreruperi, Arsene şi-a făcut jocul obişnuit. A dat vina pe Guvern, care ţine spitalul închis, i-a atacat pe consilieri ba că ar citi de pe foi, nu ar vorbi liber, ba că nu sunt pregătiţi, ba că să facă solicitări, adrese pentru a primi răspunsuri la întrebări. Apoi a încercat să deturneze discuţia vorbind despre PNDL, care ar fi fost blocat de Guvern, despre câte voturi a obţinut el în alegeri faţă de restul consilierilor, ba chiar s-a interesat de ce un consilier judeţean nu mai este şef la RAR. La un moment dat, printre desele întreruperi, s-a auzit ceva despre nişte dosare penale, iar consilierul în cauză a declarat ulterior că va reasculta şedinţa şi va decide dacă îl va acţiona sau nu în judecată pe preşedintele CJ.

Revenind la situaţia spitalului de la Leţcani, Ionel Arsene a spus totuşi ceva, deşi nu a răspuns în clar la întrebarea de ce au stat în frig pacienţii, puţini, care au apucat să fie trataţi acolo: a spus că spitalul a fost închis/stă închis pentru că nu există personal medical ca să lucreze în el. Evident, tot Guvernul este vinovat pentru că nu ar aloca fonduri. Acest lucru e de noutate în condiţiile în care până mai ieri susţinea că spitalul stă închis din „raţiuni politice”, deşi nimeni nu înţelegea care ar fi miza politică în condiţiile în care nu mai e campanie electorală.

Oricum, şi explicaţia cu deficitul de personal e oarecum neclară, în sensul că totuşi spitalul a funcţionat câteva luni – deci unde sunt medicii care lucrau atunci acolo. Apoi, vor găsi mai uşor cei de la ISU medici şi asistente pe care să le angajeze dacă vreodată spitalul va mai fi redeschis? Ca să nu mai spunem că în momentul în care a fost închis s-a vorbit despre faptul că se va face curăţenie, nu despre deficit de personal. Oricum, Ionel Arsene nu a răspuns nici la întrebarea unde sunt cele 10 paturi ATI aduse la Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ de la Leţcani. Doar l-a „sfătuit” pe consilierul care a formulat întrebarea să se adreseze reprezentanţilor spitalului nemţean.

Din tot bâlciul descris, am putut totuşi reţine o propunere mai mult decât pertinentă venită din partea unui consilier USR – sperăm să nu greşim, dar transmisiunea a fost… – şi anume ca pe viitor să se renunţe la şedinţele în format on-line şi să se revină la şedinţele „faţă în faţă”. Vom vedea dacă va fi aşa. Nu că vine valul 4, dar au venit… concediile.

Citește știrea

Trending