Contactează-ne

Prima pagină

Drumul expres Bacău – Piatra Neamț, șapte oferte depuse. Proiectul costă 1,3 miliarde de euro

Știre publicată în urmă cu

în data de

Șapte societăți din România, Bulgaria, Turcia și Ucraina au depus oferte pentru adjudecarea contractului necesar proiectării și execuției celor 51 de kilometri ai acestui nou drum expres, care va asigura conexiunea municipiului Piatra Neamț cu A7 – Autostrada Moldovei.

Contractul, care este estimat la 6,7 miliarde de lei (circa 1.340.000.000 de euro) fără TVA, lansat în licitație de Compania Națională de Administrare a Infrascructurii Rutiere, prevede o durată de 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție, ceea ce înseamnă că aer trebui să fie gata în 4 ani.

„Pe traseu vor fi construite 30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aproximativ 16 kilometri; 5 noduri rutiere (nod rutier pentru conexiunea cu A7 , nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvinești și nod rutier Piatra Neamț)”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Vor mai fi două spații de servicii și un centru de întreținere și coordonare. Noul drum expres va fi mărginit de perdele forestiere care vor fi plantate pe o lungime de aproximativ 20 de kilometri. Finanțarea investiției este asigurată prin Programul Transport 2021-2027.

După cum se știe, Autostrada Unirii, cea care va lega Ardealul de Moldova, a capătat și mai mult contur după ce, pe 20 martie 2025, a fost semnat contractul pentru construcția lotului montan Ditrău – Grințieș, cel mai lung și dificil sector din A8 unei asocieri de firme din România și Bosnia..

„Noul lot de autostradă, în valoare de 6,14 miliarde de lei fără TVA (circa 1,2 miliarde de euro – n.r.), trebuie finalizat în 54 de luni (14 luni alocate pentru proiectare și 40 de luni alocate fazei de execuție a lucrărilor)”, declara Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Pe acest sector, constructorii, UMB, cunoscuta firmă a lui Dorin Umbrărescu și Euro-Asfalt, societate din Bosnia-Herțegovina, trebuie să realizeze 19 tuneluri, 63 de poduri și viaducte, plus lucrările efective la drum. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor, 21 km, reprezintă 57 % din lungimea lotului.

 

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement



Trending