Contactează-ne

Educatie

Din cabinetul premierului, la “Viitorul eşti TU”

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Oana Bulai a demarat un program dedicat tinerilor ■ pe 22 februarie va avea loc o nouă etapă ■

Oana Bulai, fost consilier al premierului Viorica Dăncilă, a demarat un program dedicat tinerilor cu vîrste între 16 şi 18 ani din Roman. “Viitorul eşti TU” e organizat în colaborare cu Fundaţia Episcop Melchisedec şi s-au derulat deja două “etape”, o a treia fiind programată pentru 22 februarie atunci cînd tinerii interesaţi se vor putea întîlni cu Mihaela Stroe şi Alin Ghizăşan.

Revenind la iniţiatoarea proiectului, Oana Bulai, după ce a plecat din Bucureşti odată cu Guvernul PSD, multă lume o vedea revenind pe vechiul post, cel de manager al judeţului. Nu s-a întîmplat nimic oficial în acest sens, dar managerul judeţului de la acea dată şi-a dat demisia, practic vacantînd postul. Mai nou, informaţii neoficiale o dau pe Oana Bulai pe primele locuri, deci nu chiar primul, al listei PSD pentru alegerile parlamentare. La deputăţie. Context în care astfel de programe se potrivesc mănuşă. Ceea ce e absolut normal pentru un politician în an electoral.

Vă prezentăm în continuare comunicatul de presă emis privind proiectul „Viitorul eşti TU”.  „La 18 ianuarie, la mine acasă, la Roman, în judeţul Neamţ am început o călătorie impresionantă. Am demarat un program de leadership dedicat tinerilor din oraşul meu care au vîrsta între 16 şi 18 ani. Am fost consilier în aparatul de lucru al primului-ministru, am răspuns de educaţie şi sănătate. După ce am plecat de la guvern, am ştiut că trebuie să lucrez în continuare în domeniul sensibil al educaţiei.

În parteneriat cu Fundaţia Episcop Melchisedec, am creat programul „Viitorul eşti TU!”. Sînt convinsă că în fiecare tînăr stă ascuns un super-erou. Ştiu că tinerii au idei şi, mai ales, au ideal. Şi mai ştiu că noi, adulţii, îi ascultăm prea puţin. Aşa că am decis să scoatem super-eroii la suprafaţă, să îi ajutăm să îşi pună în valoare ideile şi, mai ales, să îi facem cunoscuţi.

Programul înseamnă workshop-uri pe care nu le fac la şcoală – dezvoltare personală, comunicare, management de proiecte. Dar înseamnă şi proiecte pe care le construiesc ei de la început pînă la sfîrşit. De la viziune, la implementare. La prima noastră întîlnire, 67 de tineri, fete şi băieţi, au participat la Atelierul de Comunicare. Lector a fost Tudor Artenie, scriitor şi publicist, un specialist în domeniul comunicării. Tinerilor le-a plăcut. La a doua întîlnire, pe 31 ianuarie, am fost 130.

Am ţinut un training de dezvoltare personală. Am vorbit despre responsabilitate şi respect, flexibilitate şi toleranţă. Despre cum să ne dezvoltăm punctele forte şi cum să ne transformăm visurile în realitate. Tot atunci, am deschis „Laboratorul de proiecte”. Începem cu o mare expoziţie de fotografie şi vom lucra împreună la un film. Ei, tinerii, au propus proiectele. Ne-am împărţit în echipe şi am ordonat ideile, aşa cum ar face orice manager de succes. Am planificat lucrurile şi ne-am organizat. Ei vor conduce proiectele. Pe 22 februarie vom avea o nouă întîlnire.

De la ora 11.00, la Casa Chianti din Roman. De data aceasta, şi-au anunţat participarea nu mai puţin de 300 de adolescenţi. Tinerii vor avea în faţă doi speakeri în vogă: Mihaela Stroe şi Alin Ghizăşan. Mihaela Stroe este doctor în sociologie, analist comportamental, coach, speaker, trainer. Din anul 2003, este parteneră de afaceri cu fostul agent FBI Joe Navarro, unul din fondatorii diviziei de Analiză Comportamentală din cadrul FBI, recunoscut drept cel mai bun profiler din ultimii 100 de ani ai FBI-ului. Alin Ghizăşan, antreprenor din 1999, consultant de business, creator de sisteme de business. Se descrie ca fiind un om liber – „sînt cine şi ce vreau să fiu!” – care găseşte întotdeauna soluţii, te scoate cu o glumă dintr-o dispoziţie nu tocmai bună, are o viziune constructivă despre lume şi viaţă şi are tolba plină cu poveşti inspiraţionale din parcursul său profesional.

Toţi lectorii sînt formatori acreditaţi. Sînt voluntari în acest proiect şi le mulţumesc pentru implicare. Participarea tinerilor la program este gratuită”, se precizează în comunicatul de presă emis de Oana Bulai.

Actualitate

Elevii îşi vor evalua profesorii

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ din toamnă, semestrial, cadrele didactice vor fi evaluate şi de elevi ■ aceştia vor primi chestionare anonime ■ rezultatul evaluării elevilor nu va influenţa calificativele şi salarizarea cadrelor didactice ■

Ministerul Educaţiei Naţionale va definitiva în acest semestru metodologia de feedback a elevilor pentru activitatea cadrelor didactice, urmînd ca din toamnă acesta să se generalizeze în toate şcolile.

„Deocamdată vrem să vedem metodologia. După cum se ştie, domnul secretar de stat, Radu Szekely, a susţinut că din toamnă este obligatorie implementarea acestei metodologii, care se va materializa în completarea de către elevi a unor chestionare ce nu vor avea impact asupra calificativelor sau salariilor cadrelor didactice.

Această metodologie va putea fi îmbunătăţită, astfel încît să se obţină rezultate concrete, fără ca profesorii să fie lezaţi. De fapt, acest feedback din partea elevilor este obţinut şi în prezent la sfîrşitul fiecărei ore de curs de către toate cadrele didactice.

Cel mai important lucru este faptul că trebuie făcută diferenţa dintre acest procedeu şi componenta de evaluare, care se face de către cei ce au competenţe în acest domeniu. Fiecare cadru didactic trece la sfîrşitul anului şcolar prin acest proces de evaluare profesională. Se doreşte însă ca după implementarea metodologiei de feedback să se colecteze informaţii, cu adevărat relevante, despre activitatea unui cadru didactic, pentru că educaţia elevilor este foarte importantă şi este cheia rezolvării relaţiei profesor-elev“, a declarat Dana Păiuş, inspector şcolar general adjunct.

Legislaţia privind feedback-ul din partea elevilor a fost elaborată prin Ordinul MEN nr.4742/ din 2016, cînd s-a legiferat Statutul Elevului, însă aceasta nu a fost dezvoltată nici pînă în prezent prin acte subsecvente. Asociaţiile non-guvernamentale care au monitorizat aplicarea acestor acte normative susţin că aplicarea unor astfel de procedee de evaluare ar putea duce la apariţia unor încălcări ale legislaţiei privind datele cu caracter personal şi posibilitatea ca un cadru didactic să fie insultat la adăpostul anonimatului chestionarelor. „Numai prin educaţie temeinică vom putea evita apariţia unor situaţii în care cadrele didactice să poată fi insultate“, a mai adăugat Dana Păiuş. De altfel rezultatul feedback-ul nu se transmite altor elevi şi nu se face public, fiind unul confidenţial.

Citește știrea

Actualitate

Directorii de şcoli, la evaluare

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ 199 de şefi plini şi adjuncţi intră în procedura de evaluare managerială ■ vor fi evaluaţi şi 19 directori din şcolile private, dar şi cei eliberaţi din funcţie în luna ianuarie şi februarie ■

Inspectoratul Şcolar Neamţ a publicat pe site-ul său Procedura operaţională privind evaluarea anuală a managerilor din 156 de şcoli ale judeţului.

„Este vorba despre procedura de evaluare managerială a 199 directori şi directori adjuncţi din învăţămîntul de stat şi a 19 directori din învăţămîntul privat, care conduc 156 de unităţi şcolare de stat şi private. Se va face evaluarea managerială şi a directorilor de şcoli care şi-au încheiat activitatea în 9 ianuarie, respectiv 23 februarie.

Tot în această perioadă trecem la evaluarea activităţii pentru directorii care şi-au început activitatea, ulterior şi care au funcţionat minim trei luni. În acelaşi trimp vor fi evaluaţi şi directorii de şcoli a căror contract de management s-a încheiat anul acesta. Această procedură operaţională are la bază cadrul legislativ existent, un ordin al ministerului pentru organizarea acestor evaluări, metodologia anuală de evaluare a activităţi directorilor şi regulamentul cadru de desfăşurare a activităţii Inspectoratului Şcolar Neamţ.

Este o activitate care se desfăşoară anual şi pentru evaluarea cadrelor didactice din şcoli. Această procedură de evaluare se va ţine în mai multe etape, una care va începe în perioada imediat următoare şi alte două ulterioare. În prima va avea loc, prin intermediul inspectorilor şcolari teritoriali, o chestionare a personalului didactic şi nedicaticic din fiecare şcoală şi a liderilor de sindicat. Vor fi chestionate şi autorităţile publice locale, dar şi alţi parteneri educaţionali ai şcolilor.

Urmează cea de a doua etapă de evaluare, aceea din august, cînd directorii şi directorii adjuncţi vor depune la sediul ISJ Neamţ documentele justificative de evaluare managerială pentru anul şcolar 2020-2021. Cea de a treia etapă este aceea din luna septembrie, dată după care li se va comunica, în scris, foştilor şi actualilor manageri şcolari, calificativele primite“, a declarat Dana Păiuş, inspector şcolar general adjunct la ISJ Neamţ, responsabil cu problemele de management.

Aceasta va coordona activitatea a cinci subcomisii de evaluare a activităţii manageriale a actualelor şi fostelor conduceri de unităţi şcolare din judeţul Neamţ. Conform metodologiei comisiile de evaluare a activităţii manageriale a unui director plin sau a unuia adjunct vor acorda următoarele punctaje: pentru calificativul Foarte Bine candidaţii trebuie să obţină între 85 şi 100 puncte; pentru califacativul Bine e necesar un punctaj de 70-84,99 puncte; pentru obţinerea calificativului Satisfăcător e necesar ca un candidat să obţină minim 60 şi maxim 69,99 puncte.

În cazul calificativului Nesatisfăcător unui candidat care obţine sub 60 de puncte va fi eliberat din funcţie şi îi încetează contractul de management pe care-l are încheiat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, în cazul în care este director de şcoală gimnazială şi de către minister, în cazul directorilor de licee şi colegii, în situaţia în care unui asemenea director i-a fost respinsă contestaţia, pe care o poate depune în termen de cinci zile calendaristice, de la primirea, în scris, a calificativului aminitit.

Citește știrea

Actualitate

Notele de la simularea Evaluării din acest an, mai bune ca în alţii

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la Neamţ, promovabilitatea este de 65,53% ■ după primirea rezultatelor se va realiza o analiză şi se vor stabili măsurile remediale ■ cei 11 elevi de la Bîra, localitate aflată în carantină, la vremea simulării vor participa la o simulare, separat ■

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Neamţ a realizat o centralizare a rezultatelor obţinute la simularea examenului de Evaluare Naţională, în opinia inspectorului şcolar general, Mihai Obreja, rezultatele din 2021 fiind cele mai bune din ultimii cinci ani.

„La nivel de judeţ, procentul de promovabilitate la simulare este de 65,53%, aproximativ la acelaşi procent înregistrat la nivel naţional, care este de 65,6. Este un procent mai bun ca în alţi ani. La Limba română procentul este de 64,38%, ceea ce însemană mai mulţi elevi care au obţinut note peste 5. La Matematică procentul este de 59,81%.

Sînt, repet, rezultate mai bune ca în alţi ani. După ce vom primi rapoartele din şcoli vom face o analiză şi vom stabili un plan remedial pentru a vedea care sînt paşii ce trebuie urmaţi pînă la examenul propriu-zis. A rămas să mai luăm o decizie cu cei 11 elevi de la Bîra, localitate aflată la data simulării în carantină. Vom vedea dacă simularea va avea loc la aceeaşi dată cu ceilalţi elevi din ţară, care nu au susţinut din aceleaşi motive simularea sau dacă ni se va lăsa independenţa de a organiza în plan local“, a precizat Mihai Obreja, care insistă pe ideea că astfel de simulări pun elevii în situaţia concretă a unui examen şi este un exerciţiu care poate contribui la optimizarea rezultatelor din timpul examenului de Evaluare, propriu-zis.

Cele mai bune rezultate au fost obţinute în municipiul Bucureşti (82,1%) şi în judeţele Cluj (77,6%), Argeş (71,5%), Brăila (71,3%) şi Prahova (69,9%). Comparativ cu simulările din anii precedenţi, rezultatele indică o creştere substanţială a mediilor mai mari sau egale cu 5, după cum urmează: în 2016 – 44,05%, în 2017 – 51,47%, în 2018 – 47%, în 2019 – 53,1 %. În 2020 nu s-au organizat simulări, din cauza pandemiei.

Reamintim şi faptul că subiectele la Evaluarea Naţională 2021 sînt noi faţă de anii precedenţi, avînd ca model testele internaţionale, după o programă nouă, constînd într-o broşură cu 10 pagini care trebuie completată în două ore. Examenul de Evaluare Naţională se va desfăşura în perioda 22-25 iunie 2021.

Citește știrea

Trending