Contactează-ne

Prima pagină

Diferențele la apă îi exasperează pe locatari

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la asociațiile de proprietari din Roman domnește o stare de nemulțumire ■ costurile întreținerii au ajuns la cote aberante ■ oamenii se suspectează între ei ■ în Cartierul „Anton Pann“ oamenii nu au apă ore întregi și ziua, și noaptea ■ pentru familile în care sunt copii cheltuielile la întreținere sunt o povară ■ administratorii cred că în curând nu vor mai putea face față plății facturilor uriașe ■

La nivelul celor 78 de asociații de proprietari și 4 de locatari din Roman există o stare de nemulțumire generală, cauzată de criza apei și costurile ridicate pe care trebuie să le achite cei care locuiesc la bloc. Redactorul „Monitorul” a făcut o trecere în revistă a problemelor rezultate de lipsa apei și de sumele  pe care oamenii trebuie să le achite lunar la asociații, încercând să discute cu administratorii în capul cărora se „sparg”, pe nedrept, nemulțumirile.

La Asociația 1 Proprietari Smirodava, administrator M. Lucaci există 444 de apartamente în care locuiesc 575 de persoane. La 1 februarie, nivelul datoriilor la întreținere era de 42.452 lei, din ce în ce mai dificil de recuperat. Defalcat, cheltuielile cu salubritatea erau de 24,02 lei, cu energia electrică pe scară 0,34 lei și diferențele de apă de 9,7 lei de persoană.

La Asociația 11 din Aleea Tudor Valdimirescu, administratorul Mariana Ivasciuc declară că lucrând de foarte multă vreme în acestă funcție a reușit să țină în frâu problematica complexă a acestei munci. „Am făcut în așa fel încât în întreaga asociație în care avem 4 blocuri, cu 11 scări și 307 apartamente, să scoatem apometrele pe casa scării. Este foarte important ca citirea tuturor apometrelor de apartament să se facă în aceeași zi.

Și la noi, ca în întreg orașul Roman, au apărut în luna ianuarie diferențe mari de consum. În asociație avem nelocuite și 80-90 de apartamente, dar am determinat proprietarii să achite în avans pe 6-12 luni cheltuielile comune, indivize”, a precizat Mariana Ivasciuc, care administrează și Asociația 9 Aleea Tudor Vladimirescu, cu 6 blocuri, 20 de scări și 400 de apartamente.

 

Laurenția Ardeleanu este administrator al Asociației de proprietari 6 din str. Ecaterina Teodoroiu, care are 8 blocuri cu 330 apartamente. În ianuarie s-au înregistrat diferențe de apă la bl.29, scara B, de 15 m/c, la bl. 23, scara C de 26 m.c, la bl.25 scara A, de 17 m/c; la la blocul 23 A, scara D de 16 m.c și la bl.29 de 9,33 m.c de persoană: „Lumea e nemulțumită  că plătim aerul pompat în rețele la toate repornirile de apă. Singura noastră alternativă ar fi să nu achităm facturile și să ne judecăm cu operatorul, dar în România până te judeci trec ani și la facturile emise se adaugă penalități de întârziere”.

Anton Pann, cartierul fără apă ore întregi

Asociația 3 din str. Anton Pann are în administrare 18 blocuri, cu 40 de scări, unde sunt și  aproximativ 200 de apartamente nelocuite. „Diferențele dintre consumurile evidențiate de contorul de branșament al ApaServ și cele din blocuri sunt în medie de 10 m/c, dar avem și blocuri unde nu există diferențe. Totul depinde de marja de eroare a apometrelor din interior.

Ceea ce vă pot spune este faptul că apometrele de brașament sunt cu telecitirire de la distanță. Au fost luni în care aceste apometre au înregistrat jumătate din consumul raporat de proprietari. Când am constatat un asemenea lucru am anunțat imediat reprezentanții companiei ApaServ și au venit și am făcut, împreună, citirea manuală. Asta însemnă că din cauza deselor opriri și reporniri și aceste apometre se dau peste cap.

Am avut situații în care aceste apometre înregistrau 50 mc la un bloc, iar mie îmi declaraseră proprietarii un consum de 150 mc. Marea problemă pe care o avem în strada A. Pann este însă aceea a poziției. În acest cartier, atunci când se oprește apa în oraș nu mai curge pic de apă nici la parter, și la nici un etaj. Cei mai nemulțumiți sunt cei care pleacă la serviciu și dimineața se spală cu apă strânsă în tot felul de recipiente”, spune Gabriela Bolog, administrator.

Problemele nu sunt cu mult diferite nici în alte cartiere ale municipiului. Nina Urecheanu administrează mai multe asociații. Astfel, Asociația 51 din zona Pieții centrale are 478 de apartamente și 96  societăți comerciale la parterul blocurilor. Asociația 12 B din str. Roman Mușat are 6 blocuri, cu 322 alartamente și nelocuite 50. Tot Nina Urecheanu administrează asociația de la blocurile ANL, unde există 13 locuințe supraetajate, care au câte o scară, în total existând 280 apartamente.

„În adunarea generală a asociației s-a emis o hotărâre prin care cei care sunt plecați și nu vor să participe la împățirea acestor pierderi fac cerere și se debranșează, temporar de la alimentarea cu apă. În cazul în care revin la domiciliu se rebranșează. Problema acestor diferențe uriașe de apă este o situație greu de stăpânit, care va genera foarte multe necazuri. Ar exista o soluție în care operatorul de apă să încheie contracte individulale de servicii.

Eu am propus montarea contorilor cu telecitire, dar lumea nu a fost de acord. În ianuarie, au explodat aceste diferențe. Am solicitat proprietarilor să trimită la asociații fotografii cu indexul contorilor și atunci nu mai pot exista suspiciuni. Apometrele de interior care se numesc, de fapt repartitoare de costuri, trebuie și ele montate corect. Comparativ cu lunile trecute, consumurile declarate au fost mai mici. Cele mai mari probleme apar însă în familiile cu mulți copii care, practic, nu mai pot face față costurilor la întreținere”, a declarat Nina Urechianu.

 

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending