Contactează-ne

Actualitate

Despre trenduri în antreprenoriat

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Psiholog Dr. Ana Aurelia Huţanu ■

Karl Lagerfeld, celebrul designer francez, spunea că a urmări trendurile este etapa imediat înainte de kitsch. Marii designeri nu urmăresc trenduri, le creează. Turma copie.

Oamenii pe care îi admirăm au realizat ceva special care i-a diferențiat în mod pozitiv și original de ceilalți. Rareori admirăm pe cineva pentru că este fix ca toată lumea.

Încercând să copieze rețete de succes, cei mai mulți se pierd în anonimat. Observ o frică de originalitate la antreprenorii noștri iar acest lucru are un cost imens pe termen lung, după ce se duce “noutatea” și nu mai au nimic interesant de oferit. Originalitatea poate speria la început, dar ca orice lucru de nișă, cu timpul și cu promovarea potrivită atrage constant o clientelă fidelă. Exclusivismul, excelența și autenticitatea au un magnetism mult mai puternic decât ceva cu de toate pentru toți lângă alte ceva-uri cu de toate pentru toți. Mai avem de învățat la acest capitol, mai ales curajul de a nu fi pe placul tuturor și de a ne educa noi clientela, nu ea pe noi. Ca antreprenori, feedback-ul clientului e vital până la un punct, dincolo de care riscă să își piardă identitatea.

În ultimele decenii a fost o adevărată “explozie” de pensiuni care între timp s-au și închis, nu toate din vina pandemiei. Multe dintre aceste unități de cazare chiar nu au nimic special, nu se diferențiază prin nimic, nu au nicio temă specifică, oferă servicii cel mult mediocre și își irosesc potențialul.

Una e să alergi după trenduri și cu totul altceva e să le creezi sau să fii primul care le aduce undeva. Lumea călătorește mai mult ca oricând, peste tot. Dacă vecinii tăi strâmbă din nas, învață să te promovezi pe alte continente. Nu te poți lansa cu succes în HoReCa fără să înveți bine o limbă străină, de preferință engleza sau limba publicului clienților cărora te adresezi. Deschide-te spre lume, spre acest mare sat numit Pământ și oferă o experiență inedită dacă vrei să nu rămâi fără clienți.

Îndrăznește să fii special, definește-ți și asumă-ți identitatea. Educă-ți și cultivă-ți gusturile. Fă cursuri, citește, cercetează, angajează oameni pricepuți cărora nu le este frică să gândească diferit. Lasă-te inspirat dar nu copia. Șlefuiește, rafinează și simplifică. Îndrăznește să nu fii în urma unui trend, mai degrabă creează unul. Trendurile sunt comune și trec repede dar cei care le-au creat rămân.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending