Contactează-ne

Actualitate

Cum se obţine concediul medical în caz de carantină

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Direcţia de Sănătate Publică anunţă că certificatele se eliberează de medicii curanţi ■ s-a stabilit şi cuantumul concediilor în caz de carantină ■

Avînd în vedere numărul de solicitări venite din partea angajatorilor persoanelor beneficiare de certificate de concediu medical pentru carantină, în vederea avizării de către Direcţia de Sănătate a exemplarelor de certificate de concediu medical, ca urmare a refuzului înregistrării acestora la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Neamţ, prima instituţie vine cu precizări pentru evitarea apariţiei unor alte situaţii de acest fel.

Astfel, procedura pentru eliberarea certificatelor de concediu medical în caz de carantină a fost aprobată şi comunicată de Ministerul Sănătăţii şi nu prevede avizarea certificatului de concediu medical de către Direcţia de Sănătate Publică Neamţ.

Certificatul de concediu medical pentru carantină se eliberează de medicul curant asiguraţilor cărora li se interzice continuarea activităţii din cauza unei boli contagioase, pe durata stabilită în certificatul eliberat de organele de specialitate ale direcţiilor de sănătate publică.

Direcţia de Sănătate Publică Neamţ eliberează certificat în care menţionează durata perioadei de carantină, ţinînd cont de recomandările Ministerului Sănătăţii şi de contextul epidemiologic internaţional.

Certificatele de concediu medical în caz de carantină se pot elibera şi la o dată ulterioară, numai pentru luna în curs sau luna anterioară. Durata concediilor medicale pentru carantină nu diminuează numărul zilelor de concediu medical acordate unui asigurat pentru celelalte afecţiuni.

Dacă durata perioadei de carantină stabilită de organele de specialitate ale direcţiilor de sănătate publică depăşeşte 90 de zile, nu este necesar avizul medicului expert al asigurărilor sociale. Indemnizaţiile pentru carantină se suportă integral din bugetul FNUASS. Cuantumul brut lunar al indemnizaţiei pentru carantină reprezintă 75 % din baza de calcul.

Cuantumul brut al indeminizaţiei pentru carantină reprezintă 75 % din baza de calcul. „În concluzie, certificatele eliberate de Direcţia de Sănătate Publică Neamţ, prin care sînt stabilite perioadele de catrantină pentru fiecare caz în parte, se regăsesc la nivelul cabinetelor medicilor curanţi ai persoanelor beneficiare de certificate de concediu medical în caz de carantină“, conform unui comunicat al Direcţiei de Sănătate Publică Neamţ.

Actualitate

Taxă prohibitivă la admiterea la INM

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ deşi este criză de personal la instanţe şi parchete, CSM a impus o taxă mare la admiterea la INM ■ cuantumul acesteia a fost dublat ■

Judecătoarea Alina Mihaela Niţă, de la Tribunalul Neamţ, recent întoarsă la post după o detaşare de cîteva luni la Roman, apreciază că solicitările Asociaţiei Naţională a Studenţilor la Drept (ANOSOR) Iaşi şi Bucureşti, de modificare a cuantumului taxei de înscriere la admiterea la Institutul Naţional de Magistratură este justificată din punctul său de vedere, în contextual actualei crizei de personal.

„Taxa nu trebuie să descurajeze candidaţii care au o situaţie financiara nefericită. Unicul criteriu de departajare al candidaţilor care doresc să devină magistraţi trebuie să rămînă meritocraţia. În primul rînd, taxa reprezintă mai mult decît dublul taxei impuse la ultimul concurs de admitere în magistratură, 650 RON/candidat. Nu există niciun fel de fundamentare a calculului prin care s-a ajuns la această sumă, niciun fel de analiză de impact, nicio estimare a posibilelor efecte negative.

În al doilea rînd, taxa reprezintă mai mult decît salariul minim net lunar din Romaânia la nivelul din iulie 2021 – 1.386 RON/lună. Sîntem absolut convinsşi că accesul într-o profesie atît de importantă precum magistratura nu poate să fie condiţionat de nivelul financiar al candidatului, mai ales cînd întreaga filosofie a sistemului ţine de asigurarea unei stabilităţi financiare pentru magistrat şi care să fie parte din independenţa reală a justitiţiei. În al treilea rînd, Plenul CSM nu a prevăzut nicio măsură compensatorie pentru cei care, din motive obiective, nu au resursele financiare necesare achitării acestei taxe absolut exagerate.

Considerăm că este de neimaginat ca parcursul unui candidat bine pregătit către funcţiile de judecător sau procuror să poată fi îngreunat de dificultăţile financiare în care se află. Procesul de recrutare a unor magistraţi bine pregătiţi ţine de interesul naţional al României şi, deşi este evident că organizarea concursului presupune anumite costuri inerente, acestea nu pot avea ca efect limitarea accesului în profesie pentru tinerii cu situatţii materiale mai putţin fericite. Solicităm Plenului CSM abrogarea Hotărîrii nr. 125/2021 şi stabilirea unei taxe cu rol pur administrativ, corelate cu nivelul financiar al unui tînăr absolvent al facultăţilor de Drept din România şi reglementarea unor proceduri privind scutirea de taxă în situaţii bine justificate“, apreciază şi judecătoarea Alina Niţă.

Acesta de-a lungul detaşării sale la Roman a vorbit despre volumul infernal de muncă al judecătorilor de la instanţa acestui oraş, unde din 11 posturi normate. ocupate efectiv sînt cîteva. „Volumul de muncă al unui judecător influenţează în mod direct durata de soluţionare a unui dosar, pentru că este mult mai uşor să îţi gestionezi şedinţele cu 30-40 de dosare o data la 2 săptămîni şi este foarte greu să le gestionezi pe cele cu 50-60 de dosare săptămînal, repartizate pe un interval de 4-5 luni.

Volumul de muncă al unui judecător determină durata de redactare a unei hotărâri, pentru că activităţile zilnice pe care le face pentru pregătirea şedinţelor săptămînale de judecată îi poate ocupa toate cele 40 de ore lucrătoare din săptămînă. Activităţile pe care le desfăşoară un judecător presupun un efort intelectual intens, iar volumul de muncă al unui judecător care necesită mai mult de opt ore de muncă, cinci zile pe săptămînă, fără a-i permite odihna necesară refacerii capacităţii intelectuale îi va afecta calitatea lucrărilor pe care le face, existînd premisele unor erori nedorite“, este de părere judecătoarea. Conform organigramei Judecătoriei Roman, magistratul Alina Iştoc se află în concediu de maternitate, Alinei Mihaela Niţă i-a încetat detaşarea, iar Alexandra Arseni se află în concediu de creştere a copilului. În activitate este Constantin Chiriluţă şi cu atribuţii de vicepreşedinte, Cristian Bîrjoveanu, Nicoleta Cristina Pavlovici, Robert Valerian Apetrei şi stagiara Raluca Andreea Foitaş, cu atribuţii restrînse.

Citește știrea

Actualitate

De Ziua Ambulanţei, o decoraţie şi mesaje

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Gabriel Roibu, asistent la Serviciul Judeţean de Ambulanţă Neamţ a fost decorat de preşedintele Klaus Iohannis ■ „Misiuni finalizate cu succes şi să vă întoarceţi mereu cu bine acasă! Cu toată preţuirea şi susţinerea“, a transmis medicul Dorice Albu, managerul SAJ Neamţ ■

Ziua Naţională a Ambulanţei din România, care se sărbătoreşte în fiecare an pe data de 28 iulie a fost şi în acest an prilej de a se organiza diverse manifestări, atît la nivel local, cît şi naţional. Acum două zile, sirenele ambulanţelor au sunat la unison, în toată ţara, la ora 10,00, aşa cum s-a petrecut şi la Piatra Neamţ, parte din personalul instituţiei din oraşul de la poalele culmii Pietricica adunându-se în curte, unde a avut loc un mic ceremonial, o luare de cuvînt aparţinînd managerului serviciului, medic Dorice Albu.

„Cu bucurie şi recunoştinţă marcăm astăzi, 28 iulie 2021, Ziua Naţională a Ambulanţei. Cu acest prilej, doresc să mulţumesc tuturor angajaţilor Serviciului Judeţean de Ambulanţă Neamţ, pentru dăruire, rapiditate, eficienţă şi atenţia pe care o acordaţi pacienţilor! La mulţi, mulţi ani! Misiuni finalizate cu succes şi să vă întoarceţi mereu cu bine acasă! Cu toată preţuirea şi susţinerea, M.G. Dr. Dorice Albu“, precizează managerul Dorice Albu, într-o postare pe contul de Facebook.

Şi Federaţia Sanitas a avut urări, cu prilejul Zilei Naţionale a Ambulanţei: „Transmitem toată aprecierea, respectul şi toate urările noastre de sănătate şi de mai bine personalului medical şi nemedical care lucrează în Serviciile de Ambulanţă. La mulţi ani, tuturor salvatorilor de vieţi omeneşti, care prin profesionalismul şi dăruirea profesională pot face diferenţa în ceea ce priveşte viaţa celor aflaţi în situaţii critice!“. Sanitas a menţionat şi cîteva date despre istoricul acestui serviciu:

„Ziua Ambulanţei este marcată anual la 28 iulie. Este data la care, în 1906, a apărut prima «Salvare» din Bucureşti, din iniţiativa profesorului Nicolae Minovici. Societatea de Salvare din Bucureşti îşi desfăşura activitatea sub deviza «Totdeauna şi tuturor, gata pentru ajutor!». România devenea a treia ţară din Europa în care devenea funcţional un astfel de serviciu“. Miercuri, 45 de medici şi asistenţi medicali din mai multe judeţe ale ţării au fost decoraţi de preşedintele Klaus Iohannis. La ceremonia din grădina Palatului Cotroceni, au participat ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat şi preşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19, Valeriu Gheorghiţă.

Preşedintele a acordat Ordinul Meritul Sanitar în grad de Cavaler pentru 21 de medici şi Medalia Meritul Sanitar clasa a III-a pentru 24 de asistenţi. Decoraţia a fost conferită acestora pentru „profesionalismul, dăruirea, curajul şi solidaritatea manifestate de la începutul pandemiei COVID-19 în cadrul Serviciilor de Ambulanţă Judeţene în scopul asigurării unui înalt nivel de îngrijiri destinate populaţiei“. Printre cei 24 de asistenţi medicali decoraţi de Klaus Iohannis s-a numărat şi Gabriel Roibu, de la Serviciul de Ambulanţă Neamţ. „Cei care lucrează în serviciile de ambulanţă, aflaţi mereu în prima linie, duc permanent o luptă epuizantă contra cronometru, care de cele mai multe ori face diferenţa dintre viaţă şi moarte. Sunteţi salvatorii noştri, oameni incredibili care acţionaţi, dincolo de chemarea datoriei, în circumstanţe extraordinare, pentru a răspunde prompt în momentele de cumpănă din viaţa semenilor. Vă mulţumim pentru tot ceea ce faceţi!“, a declarat Klaus Iohannis, preşedintele României.

În Neamţ, Ziua Ambulanţei a fost prilej pentru autorităţi să transmită gînduri bune angajaţilor din acest domeniu de activitate. Primarul Daniel Harpa a avut şi el un mesaj, în special pentru membrii echipajelor care deservesc autospecialele sanitare din localitate: „Mulţumiri alese cadrelor de la Serviciul de Ambulanţă Târgu Neamţ (şi celor din judeţ şi din întreaga ţară), pentru eforturile depuse zi de zi pentru salvarea vieţilor omeneşti. Devotamentul, profesionalismul şi acele secunde pe care reuşiţi să le cîştigaţi fac adeseri diferenţa dintre viaţă şi moarte! Sănătate şi Dumnezeu să vă ocrotească în misiunile pe care le desfăşuraţi!“, a transmis primarul.

Citește știrea

Actualitate

Balamuc şi în CL Piatra. “Ca în Caragiale”

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ discuţii aprinse, dar majoritatea sterile în şedinţa de CL Piatra Neamţ ■ majoritatea PNL USR PRO şi-a trecut proiectele ■

“Suntem ca în Caragiale”. Aceasta este concluzia şedinţei de Consiliu Local Piatra Neamţ, de joi, 29 iulie. Iar concluzia nu ne aparţine, deşi o împărtăşim în totalitate, ci aparţine preşedintelui de şedinţă Mihai Obreja.

Şedinţa se anunţa una cu scântei în ceea ce priveşte câteva proiecte de hotărâre,cum ar fi cele referitoare la tarifele de blocare-deblocare a roţilor autovehiculelor parcate ilegal sau subcontractarea cosirii ierbii în cartierul Dărmăneşti, subiecte care au determinat deja dezbateri mai ales în mediul on-line.

Cu toate acestea, şedinţa a debutat relativ paşnic, cu primarul liberal Andrei Carabelea anunţând că retrage cinci proiecte de pe ordinea de zi şi le va reprograma peste o săptămână când va convoca o şedinţă extraordinară. Oarece surprize au fost încă de la debut, şi asta pentru că PMP a votat altfel decât PSD, la unele dintre primele proiecte de pe ordinea de zi.

S-a schimbat însă repede calimera şi la proiectul privind creşterea tarifului de blocare/deblocare PNL a rămas cu aliaţii tradiţionali. Adică USR PLUS şi PRO România şi şi-a trecut proiectul la limtă, cu 12 voturi pentru. Probleme au apărut la proiectele de hotărâre 15 şi 16 ce priveau schimbarea destinaţiei unor spaţii/terenuri de la Colegiul Tehnic Forestier.

Consilierul Ciprian Enache a spus că el nu a fost convocat pentru şedinţa de CA a liceului, în care s-a dat vot pentru schimbarea destinaţiei, şi ca atare consideră că proiectele de hotărâre nu pot fi votate în legalitate. În ajutorul său au sărit cei de la PSD şi PMP, iar primarul Carabelea, împăcuitor, a afirmat că va retrage şi aceste proiecte de pe ordinea de zi. Ba, mai mult, l-a invitat pe consilierul Enache să meargă împreună în vizita pe care o va face la colegiul cu pricina şi să afle din gura directoarei care e motivul neconvocării. Restul discuţiilor pe această temă au eşuat lamentabil la capitolul discuţii sterile, consilierii locali dându-şi cu părerea asupra unor aspecte juridice care îi depăşeau pe mulţi dintre ei în mod evident.

Şi la schimbarea destinaţiei unor spaţii/suprafeţe de la Liceul Victor Brauner şi Colegiul Spiru Haret au fost discuţii, care în final au îmbrăcat forma unui amendament, care a sunat cam aşa: find vorba de amplasarea unor automate pentru băuturi etc să fie precizat în hotărâre că se vor vinde doar produse “acceptate” de lege. Unii au opinat că se subînţelege că numai astfel de produse vor fi vândute – ar fi şi culmea ca prin hotărâre de CL să se avizeze vânzarea unor produse interzise de lege – dar pentru “liniştea” consilierilor a fost votat amendamentul “redundant”.

Tot la limtă, cu 12 voturi pentru, a fost votat şi proiectul de hotărâre care prevede că Urban poate subcontracta cositul ierbii în cartierul Dărmăneşti. Au fost discuţii, că la o adică dacă Urban nu face faţă la cosit, de ce nu se reziliează contractul integral, ceea ce sună logic, dar până la urmă a rămas după explicaţia primarului: dacă se reziliează contractul, cine mai coseşte iarba, care şi aşa e mare şi tăierea ei în întârziere. Aşa că unde nu poate Urban, să dea la alţii şi pe viitor mai vedem dacă mai rămâne cositul în sarcina societăţii la care acţionar majoritar e consiliul local. Şi aici a fost formulat un amendament, uşor alambicat exprimat, dar am înţeles noi că s-a dorit ca tariful pe care îl va practica firma ce va tăia iarba să nu fie mai mare decât cel pe care ar fi trebuit să-l încaseze Urban.

Şi a mai fost făcută o precizare, tot întru liniştirea celor care suspicionau vreo afacere obţinută de vreun băiat deştept printr-o încredinţare directă: s-au dat asigurări că viitoarea firmă va fi “găsită” în urma unei licitaţii. Deci cât de transparent se poate.

Cireaşa de pe tort, apropos de balamuc, a fost pusă la un “amărât” de proiect de hotărâre privind alegerea viitorului preşedinte de şedinţă. PSD ar fi vrut să fie Florentina Moise, PNL tot Mihai Obreja. A fost o dispută caraghioasă ce propunere să fie votată prima, ambele tabere susţinând că au avut prima propunere. Până la urmă a fost votată prima propunerea cu Moise, doar 11 voturi pentru, apoi propunerea Obreja, care a şi avut câştig de cauză, cu 12 voturi.

Dar unii consilieri locali nu s-au putut abţine de la comportamente puerile, probabil glumeţe în opinia lor, afirmând când erau întrebaţi cum votează fie “de două ori pentru”, fie “de două ori împotrivă”. Cam ca la creşă.

Pe finalul şedinţei, Mihai Obreja şi Bogdan Gavrilescu s-au “gratulat” declarându-se fiecare îngrijorat de faptul că celălalt s-ar putea “lipi” de scaun, dar cel care a încheiat “en-fanfare” balamucul a fost consilierul local Adrian Grigoraş. Care a anunţat la finalul şedinţei că la două proiecte de hotărâre de pe la începutul ordinii de zi el nu a… participat la vot.

“Dar aţi participat domnul Grigoraş. V-aţi hotărât acum…”, a fost replica lui Mihai Obreja. “Suntem ca în Caragiale”, a continuat el. Şi lucrurile au rămas ca… în tren. Dar ce să-i faci dacă e “căldură mare mon cher”.

Citește știrea

Trending