Contactează-ne

Actualitate

Cosmetice cu probleme

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au depistat mai multe nereguli ■ au fost aplicate amenzi şi s-au dispus măsuri de remediere ■

Inspectorii din cadrul ANPC au avut acţiuni de control care au vizat respectarea prevederilor legale la comerţul produselor cosmetice, inclusiv cele comercializate online. La nivel naţional au fost verificaţi 889 de operatori economici, din care 878 la vînzarea directă şi 11 la vînzarea online. La 486 dintre aceştia, reprezentînd 54,66% din total, au fost depistate abateri. S-au aplicat 573 de sancţiuni, dintre care 345 de avertismente şi 228 de amenzi ce au totalizat 936.200 lei. S-au mai dispus 169 de măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse cosmetice de 342.296 lei şi 60 de măsuri de oprire definitivă, vizînd produse cosmetice expirate în valoare de 6.525 lei. Principalele deficienţe vizau informarea consumatorilor/etichetarea produselor, lipsa traducerii în limba română a informaţiilor, comercializarea unor produse expirate, condiţii improprii de depozitare, nerespectarea prevederilor legale in privinţa promoţiilor, practici incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii. În ce priveşte vînzarea online, au fost verificaţi 11 profesionisti cu site-uri de prezentare şi publicitate, la 3 dintre aceştia fiind depistate abateri, mai mult de informare. S-au aplicat 2 avertismente şi o amendă de 2.000 de lei. Specialiştii vin cu sfaturi şi pentru a nu avea probleme cosmeticele trebuie achiziţionate numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţă fiscală), de care este nevoie în caz de reclamaţie; produsele originale nu se vînd în afara lanţurilor de distribuţie cum ar fi tarabe sau persoane fizice „cu sacoşa”; atenţie la preţuri, deoarece preţurile mici propuse sînt dubioase, ele provin cu siguranţă din filiere paralele; să verifice dacă calitatea ambalajului corespunde valorii produsului; sînt şanse mari ca un produs zis „de lux”, ambalat în pungă de plastic sau într-o cutie banală, să fie de fapt o contrafacere; să examineze cu atenţie eticheta, o calitate proastă a tipăririi poate ascunde o contrafacere; să ştie că unii producători şi importatori „de marcă” au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu etichetă – hologramă, pentru securizarea lor şi pentru protejarea mărcii; să ştie că pe orice produs cosmetic trebuie să fie inscripţionat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piaţă, ori al importatorului de produse din afara UE; majoritatea produselor trebuie să aibă inscripţionată data de minimă; anumite produse precum cremele, au inscripţionat un simbol (PAO) constînd într-o cutie întredeschisă, pe sau lîngă care este menţionată perioada după deschidere în care produsul poate fi folosit în siguranţă, în luni de zile (6, 12, 24 luni de ex.); sînt produse la care data de minimă durabilitate este mai mare de 30 de luni şi atunci aceasta nu se mai menţionează (cazul recipientelor sub presiune cum sînt deodorantele).

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending