Contactează-ne

Actualitate

Controale amănunţite la centrele de permanenţă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ un medic de gardă nu a fost găsit la program ■ s-a aplicat o amendă contravenţională pentru manevrarea necorespunzătoare a deşeurilor periculoase ■

Inspectorii Direcţiei de Sănătate Publică Neamţ au efectuat, recent, un control tematic la două din cele şapte centre de permanenţă din Roman. Purtătorul de cuvînt al DSP Neamţ, Mirela Grădinaru, a prezentat concluziile inspecţiei şi măsurile dispuse pentru remedierea deficienţelor constatate. „Din cele şapte centre de permanenţă care funcţionează pe raza municipiului Roman au fost controlate două, în data de 16 februarie. Controlul a avut în vedere aspecte privind dotarea, verificîndu-se existenţa trusei de urgenţă, materialele sanitare folosite, medicamentele existente şi soluţii, materiale igienico-sanitare, dotarea cu mobilier specific, dotarea cu aparatură, echipamente de resuscitare respiratorie, aparatură de monitorizare şi evaluare. S-au verificat, de asemenea, înscrisurile şi documentele medicale, respectarea programului de activitate şi respectarea normelor igienico-sanitare. La unul din centrele de permanenţă controlate nu a fost găsit medicul de gardă la program, motiv pentru care s-a aplicat o amendă contravenţională, în conformitate cu Ordinul Ministerului Sănătăţii 857 din 2011. La acelaşi centru de permanenţă s-a mai constatat şi faptul că nu se respectau normele de manevrare a deşeurilor periculoase (ace, siringi de unică folosinţă întrebuinţate n.r.) cuprins în Ordinul Ministerului Sănătăţii 1226/2012. Din aceste motive, s-a aplicat o amendă contravenţională medicului coordonator al centrului de permanenţă respectiv“, a declarat medicul Mirela Grădinaru. De menţionat faptul că în Roman funcţionează şapte centre de permanenţă, din care două deschise în spaţii puse la dispoziţie de primărie, în Strada Bogdan Dragoş şi în Anton Pann. Celelalte cinci centre funcţionează în clinici private. Toată activitatea din centrele de permanenţă este finanţată de Ministerul Sănătăţii, care asigură plata medicilor şi personalului care face gărzi, decontează medicamentele şi materialele igienico-sanitare utilizate, în timp ce primăria asigură plata utilităţilor, legislaţia nepermiţîndu-le să se implice şi în dotarea cu aparatură a acestor centre. Din păcate, din lipsa dotărilor cu aparatură medicală minimală, adresabilitatea faţă de centrele de permanenţă este extrem de redusă, pacienţii luînd cu asalt Centrul de Primire Urgenţe al spitalului.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trending