Arhivă 2005-2017
Contraatacul profesorilor la „evaluãrile“ Inspectoratului
• „nu sîntem corigentii tîrgului“, considerã un profesor de la Liceul Auto, sintetizînd perfect opinia dascãlilor nemteni fatã de modul de evaluare a directorilor
Evaluarea directorilor rãmîne în atentia opiniei publice. Sindicalistii din învãtãmînt au fãcut primul pas în radicalizarea pozitiei sale. Unii dintre directori au primit sprijin aproape total din partea Consiliilor profesorale si nu sînt dispusi sã renunte. Un prim exemplu: Colegiul Tehnic de Transporturi Piatra Neamt. În 27 septembrie, Consiliul de Administratie analizeazã situatia rezultatã în urma evaluãrii directoarei Elena Murariu si considerã „neavenitã procedura de acordare a calificativului“. Este convocat Consiliul Profesional în aceeasi zi. Cei 76 de profesori titulari semneazã toti pentru „sustinerea conducerii scolii si a doamnei director Elena Morariu în demararea actiunii de protest si contestare a calificativului acordat“. Pozitia unora dintre profesori este extrem de semnificativã. Profesor Florin Alcaz apreciazã calificativul acordat ca fiind „mizerabil“. Profesor Cristinel Secarã: „acest calificativ este acordat numai pe criterii politice, ceea ce este rusinos“. Profesor Eugen Ghirvu: „acest lucru este un abuz care dãuneazã foarte mult imaginii unitãtii. Consider cã nu este normal sã acceptãm aceastã situatie. Nu sîntem corigentii tîrgului“. Profesor Dana Mitrea: „Cine sînt membrii Consiliului de Administratie ai ISJ si cum motiveazã dumnealor acordarea acestor calificative. D-na profesor n-ar vrea sã creadã cã aprecierile sînt de naturã politicã pentru cã ar fi foarte urît si considerã normalã toatã actiunea de protest“. Exemplele pot continua si este de remarcat solidaritatea profesorilor si dorinta ca scoala lor sã fie apreciatã la adevãrata valoare. Colegiul Tehnic „Danubiana“ Roman reprezintã un alt exemplu. Consilul Profesoral trimite Inspectoratului Scolar adresa 3.986 din 26.09.2005 cu urmãtorul continut: „Consiliul Profesoral al Colegiului Tehnic Danubiana Roman, întrunit în sedinta din 26.09.2005, sustine solicitarea Consiliului de Administratie de reevaluare a punctajului acordat directorului scolii, profesor Leonard Vacaru, pentru anul scolar 2004-2005, de Consiliul de Administratie al ISJ Neamt. Solicitãm ca aceastã reevaluare sã se realizeze avîndu-se în vedere activitatea desfãsuratã. Considerãm cã prin cele 4 proiecte implementate în scoalã în anul scolar 2004-2005, în valoare de aproximativ 700.000 de euro pe care le coordoneazã a demonstrat cã desfãsorã o activitate managerialã eficientã, care a favorizat afirmarea scolii pe plan local si national.“ O privire asupra cv-ului directorului de la „Danubiana“ demonstreazã cã este unul dintre cei mai titrati directori. Douã masterate, coordonator de programe, cãrti publicate si participarea la diferite seminarii creioneazã imaginea unui om implicat în ceea ce face. De aici pînã la imaginea unui rasist e cale lungã care se poate lãsa cu un proces.
„Directorii au fost pusi în fata unui fapt împlinit!“ Sindicatul Liber din Învãtãmînt are o pozitie nuantatã. Florin Florescu, liderul sindicatului, dupã ce spunea cã nu va mai participa nimeni la evaluãri, revine si spune: „Am participat la sedintã, directorilor li s-a comunicat punctajul si li s-a spus cã au dreptul la contestatie. Noi vom avea clar o pozitie la contestatii. Am revenit asupra deciziei de a nu participa la evaluãri, domnul profesor Baroi este cel delegat. El a cerut doamnei Luminita Vîrlan si domnului inspector Negru care este metodologia si i s-a spus cã nu sînt în posesia ei. Poate este la doamna inspector general în fiset, dar ar trebui sã fie publicã. Domnul Baroi va studia dosarele cu tot ce cuprin ele si va vedea dacã solicitatea Inspectoratului de a veni directorii cu toate documentele la ei foloseste la ceva“. În paralel, în numele biroului executiv, domnul profesor Corneanu are o pozitie mult mai radicalã : „Biroul Executiv crede cã nu s-a respectat cadrul general de evaluare, directorii au fost pusi în fata unui fapt împlinit, li s-a comunicat un punctaj întocmit arbitrar, nu se stie de cãtre cine, li s-a cerut sã aducã o documentatie pe care n-au folosit-o si nu stim dacã procesele-verbale de evaluare din scoli fac parte integrantã din dosarul de evaluare al Inspectoratului scolar“. Din discutiile purtate cu mai multi directori au mai rezultat douã întrebãri care meritã sã fie luate în calcul înainte de contestatii. 1. Cum este posibil ca un inspector de zonã sã obtinã un punctaj foarte bun, 95 de puncte, spre exemplu si aproape toate scolile din zona sa, prin directorii cu care se presupune cã a colaborat si la altceva în afarã de protocoale, au primit calificativul „nesatisfãcãtor“ sau „satisfãcãtor“? 2. Cum este posibil ca un inspector numit de douã (douã) sãptãmîni în functie sã semneze calificative pentru activitatea de anul trecut al unor grupuri scolare pe care nu credem cã a avut timp nici sã le viziteze? Pînã la proba contrarie, avem un rãspuns: „Da, este posibil“. Doar nu s-a încãlcat nici o dispozitie legalã.

-
Actualitate2 zile,
MARSAT SA Roman
-
Actualitate3 zile,
Ratis Serv – angajează
-
Prima pagină2 săptămâni,
Apar în sfârșit dovezi „indubitabile” privind „ingerințele în alegerile din România”
-
Prima paginăo săptămână,
Proiect de 80 de milioane de euro pentru drumuri și poduri din Neamț
-
Eveniment2 săptămâni,
Artefactele de aur și argint din Neamț, în siguranță după furtul din Olanda
-
Prima pagină2 zile,
Camelia Stoean: o viață pentru copiii nimănui
-
Actualitate2 săptămâni,
Unirea Principatelor, la Turnul lui Ștefan. „Am făcut poate primul pas pentru a înființa România modernă” FOTO
-
Eveniment2 săptămâni,
Jaf spectaculos în Olanda: tezaurul dacic al României, furat în doar două minute