Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

Consilierii CJ, interese de culise în transporturi

Știre publicată în urmă cu

în data de

• consilierii judeteni s-au certat pe împãrtirea traseelor, pe aranjamente de culise, pe numãrul de voturi si pe Regulamentul serviciului de transport public judetean • dupã ce s-au opintit ca sã treacã un mini-proiect, cînd sã-l voteze pe cel mare initiativa a picat ■

Vor sã parã dornici de a lucra pentru binele judetului, dar periodic consilierii judeteni îsi dau în stambã si pe la cîte un proiect de hotãrîre se itesc mai mult decît e nevoie, mînati fiind de interese. A fost cazul si la ultima sedintã a CJ, una cu caracter extraordinar, dar în care au fost dezbãtute si proiecte care nu sînt nici pe departe urgente. Ca de exemplu un proiect prin care firmei Troleibuzul i se acordau fãrã licitatie 12 trasee dupã care, ca sã nu fie loc de tãgadã, acest proiect sã fie inclus în urmãtorul care intra în dezbatere, adicã în Regulamentul serviciului de transport public judetean, care îsi astepta aprobarea. Proiectul Troleibuzului a intrat mai greu pe ordinea de zi, pentru cã a fost distribuit consilierilor înainte de sedintã si secretarul general Dana Soroceanu a precizat cã oricum ar fi votat ea va face obiectiune si prefectul ar fi cel care va avea putere de decizie, dacã hotãrîrea este legalã sau nu. Extrem de vehement s-a dovedit a fi tãrãnistul Cristian Tomulet, care alãturi de Gheorghe Vasiloiu au „strigat“ pentru binele Troleibuzul, pentru care cereau încredintare directã a celor 12 trasee de interes judetean. Din cînd în cînd se pronunta jurista Dana Soroceanu, care urmãrea textul legii, dar la un moment dat pedelistul Vasiloiu i-a spus: „Multumim de lecturã, doamna secretar, dar sã stiti cã 90% dintre proiectele de CJ nu stau pe site cîte 30 de zile, cum vreti sã stea acesta, si n-ati mai vorbit de ilegalitate“. Apoi, tot el, a strigat destul de amenintãtor cãtre presedinte: „Scrieti domnilor, pe Troleibuzul, «Faliment si gata!». Presedintele Tãrâtã i-a replicat cã la preluarea mandatului societatea era aproape în faliment, din cauza administrãrii pedeliste, iar acum a ajuns sã aibã oarece profit!. Contrele au continuat cu nemiluita, Vasiloiu propunîndu-i, ironic, secretarului general sã aducã si o tablã de care sã se foloseascã atunci cînd cautã sã le tinã lectii consilierilor. Pînã la urmã proiectul a trecut, dar a fost o victorie inutilã, pentru cã la aprobarea Regulamentului judetean în baza cãruia sã se organizeze licitatii pentru restul traseelor, iar cele date cãtre Troleibuzul sã fie prinse într-un amendament, pentru cã legislatia în vigoare permite societãtii de interes judetean sã primeascã trasee prin încredintare directã. Sãbiile s-au ascutit si au apãrut alte interese, expuse în prezenta unora dintre transportatorii din judet. Gabriel Farcas, despre care unii consilieri spun cã ar fi direct implicat în problema transportului de persoane, a sustinut cã dacã nu se voteazã regulamentul, se blocheazã toate aceste servicii cãtre populatie, pentru cã nu se mai poate organiza licitatia. Ultima zi în care s-ar putea depune acest regulament cãtre Ministerul Comunicatiilor este 27 octombrie. „Blocãm licitatiile dacã nu aprobãm proiectul. Si avem în judet atîtia agenti economici care au bãgat mii de euro în mijloace de transport si rãmîn fãrã activitate Si nu mai avem timp de altã aprobare, decît dacã mai facem o sedintã extraordinarã“, a sustinut Gabriel Farcas. Alte contre, ba despre forma proiectului, ba despre trasee, care si cum sã fie licitate, astfel încît presedintele a supus la vot textul. Si nu o datã, ci de patru ori, pentru a pica pe rînd. La un moment dat chiar s-au strigat 41 de voturi înregistrate, în conditiile în care erau 31 de votanti de toti. Înainte de ultima sfortare, consilierii au fost într-o pauzã de consultãri, iar cînd au revenit la vot presedintele a anuntat cã a fost o defectiune tehnicã la exprimarea optiunilor pînã atunci si de aceea a mai cerut o datã votul. Si a fost tot fãrã noroc, astfel cã în acest moment judetul Neamt nu are Regulament si caiet de sarcini care sã poatã fi trimis spre avizarea Ministerului Comunicatiilor si mai departe sã se organizeze licitatii si apoi sã se împartã traseele.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending