Contactează-ne

Prima pagină

Consilieri locali, cadre didactice, greviști activi la protestul care începe luni. Câteva păreri

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în legislativul local de la Roman sunt șase didactice ■ dintre ei, Roxana Iorga și Dana Păiuș, una directoare, celaltă inspector general adjunct, nu au dreptul să facă grevă ■ restul se numără printre cei care de luni vor intra în grevă generală ■

Că paharul nemulțumirilor în sistemul de Educație s-a umplut, dând pe dinafară, nu mai e o noutate. Din discuția pe care am avut-o cu liderul FSLI, Gabriel Ploscă, a rezultat că aderarea la grevă s-a făcut masiv în colegiile de prestigiu. Un exemplu în acest sens îl constituie Colegiul Național „Roman-Vodă” (CNRV), unde lider de sindicat este profesoara Anda Nacu.

Aceasta ne-a precizat faptul că, în sindicat sunt înscriși 127 angajați, din care 108 se află în grevă, iar 80 dintre aceștia sunt cadre didactice. O altă curiozitate a jurnalistului a fost legată de modul în care cadrele didactice implicate în politică se situează față de grevă. Iată o parte din opiniile acestora.

Consilierul PSD în CL Roman, Radu Curpăn, îndeplinește funcția de secretar la Școala Buruenești, din comuna Doljești. „Evident că am aderat la grevă, ținând cont de faptul că sunt secretar I cu 20 de ani vechime. Am studii superioare și cu toate acestea am un salariu brut de 5.653 lei, din care plec acasă cu 3.200 lei. Nu primesc spor de rural, așa cum se întâmplă în cazul cadrelor didactice. Sper ca această grevă să ducă la rezolvarea revendicărilor noastre legitime și la înlăturarea a măcar o parte dintre inechități”.

Elena Chelmuș este consilier local PNL și ca profesie psiholog la LPS Roman. „Evident că sunt solidară cu revendicările tuturor colegilor mei și voi intra în grevă de luni, 22 mai. Există însă câteva revendicări interpretabile, dar asta e altceva. Ca psiholog, vă pot spune că în condițiile în care lucrăm în școli, am constatat că suntem transformați în ceea ce se cheamă «om orchestră», bun la toate.

Noi facem și consiliere școlară, atât cu elevii, cât și cu părinții, dar uneori și cu câte un coleg. Facem orientare școlară, suntem și logopezi, dar în primul rând suntem foarte, foarte puțini la un număr atât de mare de copii și la problemele care se ridică acum în școala românescă, mai ales în ceea ce privește combaterea violenței, consumul de substanțe interzise, fumatul, consumul de alcool, etc.

Soluțiile încercate de cei aflați la conducerea ministerului nu sunt totdeuna cele mai bune. Ca psiholog văd, în general în societate și în special în cancelarii, că oamenii sunt obosiți, blazați, sunt copleșiți de greutățile materiale, în special de facturi. Pe de altă parte, constat că cei aflați la conducere au reușit să determine un val de ură împotriva oamenilor de la catedră, scoțând în evidență lucrurile cele mai urâte din școală”.

Profesorul dr. Ovidiu Albert, consilier local IPM la Roman, se află poate în postura cea mai ingrată. Titular la CNRV el este director la Liceul „Vasile Alecsandri” din Săbăoani. Acesta a ținut în cursul zilei de vineri, 19 mai, o lecție de istorie, în care i-a lămurit pe elevii de la CNRV despre greșelile clasei politice față de sistemul de educație.

„Sunt conștient că mă aflu într-o postură ingrată, aceea de director de școală, căruia legea îi interzice să participe la grevă. În același timp însă, la «Roman Vodă», am aderat, fără rezerve, la grevă, pentru că am credința că cei din clasa politică au greșit grav față de școala românească. Asta pentru că, în societate, educația trebuie să fie cea mai importantă armă de dezvoltare. Nu se poate face nimic,  fără educație.

Am predat astăzi, la o clasă despre «Miracolul Japonez », care după al Doilea Război Mondial a ridicat țara, transformând-o în ceea ce este astăzi, cea mai educată națiune de pe mapamond. Pe de altă parte, am constatat faptul că în sistemul din România s-a investit haotic. În clasă, în mediul rural ne folosim de videoproiector, dar toaleta este, de multe ori, în fundul curții. Au fost copiate la noi tot felul de experimente, precum legile din sistemul anglo-saxon, care reprezintă o teorie a formelor fără fond.

Așa încât peste jumătate din absolvenții școlilor noastre sunt analfabeți funcționali. Este o culpă comună a oamenilor din sistem, care au acceptat multe lucruri nelaocul lor, manifestând dezinteres, blazare. Așa se face că după 8 ani «România Educată» este un eșec, un program pornit cu stângul din fașă. Este cazul ca oamenii din sistem să rezolve cu ocazia acestei greve lucruri importante, sistem, începând cu salarizarea și terminând cu probleme importante legate de investiții”.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending