Contactează-ne

Actualitate

Centrele medicale de permanență din județul Neamț se reorganizează

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ de la 1 ianuarie 2023, în județ vor funcționa doar 24 de centre de permanență, față de 26, în prezent ■ 11 dintre ele vor fi în mediul urban și 13 în rural ■

Conform prevederilor Ordonanței Guvernului României nr. 17 din 3 august 2022, pentru modificarea și completarea Legii nr. 263/2004 privind asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, începând cu data de 1 ianuarie 2023 în Neamț vor funcționa 24 de centre de permanență. Dintre acestea, 11 se află în mediul urban, cinci în Piatra Neamț, trei în Roman și câte unul la Târgu Neamț, Bicaz și Roznov.

De la 1 ianuarie își vor înceta activitatea Centrul de permanență Văleni din Piatra Neamț și Centrul Melchisedec Ștefănescu din Roman. Centrul  de permanență Speranța din Piatra Neamț se reorganizează și din prima zi a anului viitor își va desfășura activitatea în localitatea Vaduri, comuna Alexandru cel Bun. Centrul  de permanență de la Gara Roman va avea activitate  în localitatea Săbăoani.

Alte 13 centre își vor desfășura activitatea în comunele Horia, Tămășeni, Moldoveni, Oniceni, Poienari, Sagna, Gâdinți, Dămuc, Grințieș, Poiana Teiului, Urecheni, Alexandru cel Bun și Săbăoani. În comunicatul de presă al DSP Neamț se precizează că  echipele medicale au minim șapte medici și cinci asistenți, dar este permisă funcționarea și cu cel puțin cinci medici/asistenți, acolo unde constituirea unei echipe complete este imposibilă, în unele localități din mediul rural.

Centrele de permanență asigură conform legislației sanitare continuitatea asistenței medicale primare în afara cabinetului medicului de familie având rolul de a asigura accesul pacienților la servicii de asistență medicală indiferent de oră și zonă, dar mai ales scopul acestora este de a reduce numărul de solicitări ale serviciului de ambulanță și deplasarea acestora doar la cazurile care sunt urgențe reale. Se are în vedere evitarea aglomerării unităților și centrelor de urgență din spitale.

Serviciile medicale în centrele de permanență se acordă gratuit tuturor persoanelor din zona arondată a centrului de permanență, indiferent dacă pacientul e asigurat sau neasigurat. În centre este asigurată asistenţa medicală în afecţiunile acute şi urgenţe medico-chirurgicale, în limitele competenţei medicului de familie şi posibilităţilor tehnice din centrul de permanență. Medicul de gardă asigură trimiterea către alte specialităţi în vederea internării, în situaţiile care depăşesc competenţele medicului de familie.

Pacienții se pot adresa centrelor pentru problemele de sănătate frecvente, care nu pun viața în pericol și nu necesită intervenția rapidă a cadrelor medicale de la unitățile de urgență din spitale. Centrele funcționează în regim de gardă asigurată de o echipă medicală formată din medic de familie și asistent medical, în afara programului cabinetului de familie. Medicii vor face de gardă în zilele de lucru, între ora 15.00 și 08.00 a doua zi. Sâmbătă, duminică și în zilele de sărbători legale, garda începe la ora 08.00 și durează 24 de ore.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending