Actualitate
Cea mai mare afacere de lux a anului: Cine a cheltuit 1,25 miliarde EURO pentru un imperiu al modei

O mutare istorică în fashion: un gigant italian cumpără unul dintre cele mai emblematice branduri din lume.
Într-o tranzacție spectaculoasă evaluată la 1,25 miliarde de euro, un colos italian al modei preia controlul asupra unuia dintre cele mai recunoscute branduri de lux din lume. Este cel mai puternic semnal din acest an că Italia își revendică poziția în topul global al industriei fashion.
Este oficial: cea mai mare achiziție din industria de lux a anului a fost semnată!
Prada a anunțat că va cumpăra Versace cu suma de 1,25 miliarde de euro, potrivit The New York Times.
Achiziția, finanțată în principal prin împrumuturi de peste un miliard de euro, urmează să fie finalizată în a doua jumătate a anului 2025, sub rezerva aprobărilor de reglementare și marchează un moment istoric pentru fashionul italian și mondial.
Ce înseamnă asta pentru industrie?
Achiziția pune capăt definitiv visului Capri Holdings de a construi un conglomerat american care să rivalizeze cu greii francezi ai industriei – LVMH și Kering. În schimb, ea consolidează poziția Italiei ca centru de putere în moda globală.
„Este o mișcare îndrăzneață și ambițioasă din partea Prada. Achiziția ar poziționa Prada pentru a-și diversifica portofoliul și a concura pe o scenă globală mai mare”, a declarat Robert Burke, expert în fashion, pentru The New York Times.
Versace, simbolul opulenței și al luxului ostentativ, va sta de acum alături de branduri precum Miu Miu, Marchesi, în cadrul noului imperiu fashion italian.
Ce urmează
Andrea Guerra, CEO-ul grupului cumpărător, a declarat că tranzacția aduce „o nouă dimensiune, diferită și complementară” și a recunoscut că revitalizarea Versace va fi o provocare reală, mai ales după ce brandul a raportat o scădere a veniturilor.
Un atu important este faptul că Dario Vitale, noul director creativ al Versace, a lucrat timp de 14 ani alături de Miuccia Prada la Miu Miu, ceea ce sugerează o continuitate în viziunea creativă și o tranziție lină sub umbrela noului grup.
Totodată, relația apropiată dintre Miuccia Prada și Donatella Versace este văzută ca un avantaj-cheie în integrarea brandului, într-un climat care favorizează colaborările și respectul pentru moștenirea artistică a fiecărei case de modă.
Perspectivele
Pe fondul provocărilor globale din piața de lux, grupul italian a reușit o creștere remarcabilă în 2024, cu Miu Miu ca motor de succes. Integrarea Versace vine ca o continuare firească a unei strategii de expansiune agresivă și creativă.

-
Actualitate2 săptămâni,
INTERVIU: „România a manifestat o obediență constantă, România prin liderii ei a stat cu mâna întinsă”
-
Actualitate2 săptămâni,
INTERVIU: “George Simion e un cârlan, lipsit de experienţă. Eu sunt patriot, mă voi lupta în primul rând pentru siguranța României”
-
Actualitate2 săptămâni,
Zi de meci pe Municipal. Ceahlăul primește vizita celor de la CS Afumați
-
Actualitate2 săptămâni,
WhatsApp și „blue circle”: Meta AI a ajuns în Europa – ce face și de ce nu poți scăpa de el
-
Actualitate2 săptămâni,
Salvează o viață, câștigă un prieten! Eveniment special de adopție la Piatra-Neamț
-
Actualitate2 săptămâni,
Iarna din aprilie. Ce spune prognoza meteo pentru următoarele zile
-
Actualitate2 săptămâni,
COMES – Unicul producător român de echipamente statice sub presiune implicat în modernizarea unei importante rafinării
-
Actualitate2 săptămâni,
Împiedicat de alcool, un biciclist din Piatra Șoimului a ajuns direct la spital