Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

CARNAGIU

Știre publicată în urmă cu

în data de

• doi angajati ai Transgaz au murit, lîngã Timisesti, dupã ce masina de serviciu a fost spulberatã de un tren • Dacia papuc a fost tîrîtã 500 de metri de la locul impactului • circulatia CFR în zonã a fost opritã mai bine de patru ore • victimele erau cãsãtorite si aveau copii •

Doi bãrbati, cu vîrste de 48, respectiv 55 ani, angajati ai SC Transgaz, au avut parte, joi, 17 noiembrie, la ora 10.50, de o moarte extrem de violentã, în urma unui accident petrecut la o trecere la nivel de cale feratã din apropiere de Timisesti. Cauza tragediei a constituit-o o banalã „ignorantã“, din partea lui Benone Hîncu, în vîrstã de 55 de ani, din Bacãu, care a crezut cã are timp sã treacã peste sine înaintea unei locomotive care se apropia. Bãrbatul conducea masina de serviciu, autoturismul mixt Dacia 1309, carosat, înmatriculat SB 23 TEG, fiind însotit, pe bancheta din dreapta, de seful sãu, inginerul Alexandru Leru, în vîrstã de 48 de ani. Persoanele care au asistat, îngrozite, la întreaga scenã, au povestit cã „papucul“ a venit cu vitezã destul de mare spre trecerea la nivel, unde era amplasat indicatorul „Oprire“ si semnalizarea „Trecere la nivel cu calea feratã, fãrã bariere“. „Dupã cum se deplasa masina, soferul nu dãdea semne cã ar vrea sã opreascã, desi vãzuse trenul. Probabil, cel de la volan a crezut cã are timp sã treacã, desi locomotiva dãdea semnale sonore. Din cîte se pare, în ultima clipã, soferul s-a rãzgîndit si a frînat violent, dar oprindu-se pe sine si fiind lovit din plin. Probabil, dacã ar fi accelerat în continuare, ar fi trecut“, a spus un martor al groaznicului impact. Garnitura de tren, de cîteva sute de tone, a lovit, cu tampoanele si cîrligul de remorcare ale locomotivei, din plin, partea lateral-stînga a autoturismului. Mecanicul a început sã frîneze, dar inertia cauzatã de viteza de aproape 70 de kilometri la orã a fãcut ca locomotiva sã mai parcurgã, tîrînd Dacia, încã aproximativ 500 de metri. Distanta de la trecerea la nivel pînã la locul opririi pãrea un cîmp de luptã. Aproape din metru în metru, pe terasament si în lateral, puteau fi vãzute fragmente din ceea ce a fost odatã un autoturism: faruri, bucãti de tablã, piese de motor si caroserie, cioburi. La 50 de metri înainte de a se opri, autoutilitara a rãmas fãrã cupola benei, din fibrã de sticlã. Bena Daciei era prevãzutã cu banchete, fapt care i-a fãcut pe cei de fatã sã se cutremure, la gîndul cã acolo ar fi putut fi cãrati oameni. „Trenul circula cu o vitezã de aproximativ 70 de kilometri la orã, iar impactul a fost deosebit de puternic. Masina a fost lovitã si tîrîtã cîteva sute de metri, ajungînd un morman de fiare. Cînd ne-am dat jos sã vedem ce s-a întîmplat, am constatat faptul cã ambii pasageri, de pe locurile din fatã, erau decedati“, a declarat unul dintre controlorii trenului personal Tîrgu Neamt-Pascani.

Ore de groazã Actiunea de eliberare a perimetrului liniei, în urma accidentului, soldat si cu pagube de sute de milioane de lei a fost foarte grea. Întrucît calea feratã este, în acea zonã, pe o culme de dîmb, autospeciala de descarcerare a Inspectoratului pentru Situatii de Urgentã Neamt nu a putut ajunge. Militarii au trebuit sã îsi care de la sosea echipamentele, iar apoi sã astepte, pret de cîteva zeci de minute bune, sosirea unei locomotive de la Pascani. Aceasta a smuls, efectiv, masina lipitã de tampoanele si plugul celeilalte locomotive (care avea si ea avarii serioase, dar a rãmas pe linie), dupã care cei de fatã au putut scoate, cu eforturi însemnate, masina de pe sine. Înãuntru erau, încã, trupurile sfîrtecate, prinse între fiarele contorsionate. „Am aproape 70 de ani si de cînd mã stiu nu am vãzut asa ceva. Este oribil ce s-a întîmplat. Nu voi uita usor acest incident, mai ales faptul cã a trebuit sã stãm si în tren, în frig, în cîmp, mai bine de 4 ore“, a spus unul dintre pasagerii trenului. În cele din urmã, dupã ce garnitura a plecat, tractatã, spre Pascani, au intrat în actiune pompierii. Acestia au tãiat caroseria, scotînd cadavrele, ce au fost transportate la morga Spitalului Tîrgu Neamt. Din Dacia „papuc“ a mai rãmas doar un amestec diform de fiare, fãrã portiere, capotã, pãrti din motor, stîlpi si cupolã. Organele abilitate au declansat cercetãri, cazul fiind catalogat drept accident de muncã, întrucît victimele erau în timpul programului, cu masina de serviciu. Ancheta va fi coordonatã, în continuare, de un procuror. Colegii celor doi angajati ai Transgaz, sositi în scurt timp la fata locului, se aflau si în stare de soc. Dupã ce au ajutat la deblocarea cãii ferate si scoaterea masinii în afara acostamentului, acestia au contactat familiile victimelor, ambii defuncti fiind cãsãtoriti si avînd copii. „Amîndoi colegii nostri se aflau în timpul programului, acestia deplasîndu-se spre statia Tupilati pentru a face o serie de mãsurãtori. Cine stie ce o fi crezut cel de la volan de nu a oprit… Regretãm tragedia si sîntem alãturi de familiile îndoliate“, au spus angajatii Transgaz.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement

Trending