Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

Bordelul, cîinele si substanta toxicã a… vecinului

Știre publicată în urmă cu

în data de

• nemtenii reclamã vrute si nevrute la Directia de Sãnãtate Publicã • „vecina din peretele meu introduce substante toxice care îmi intrã în casã si ca urmare îmi vine rãu la stomac, ficat si inimã, la nas am ranã“, „proprietarul apartamentului de sub apartamentul meu este plecat în Italia si pînã acum acolo a fost bordel“, „în timpul în care este singur cîinele latrã, scheaunã, plînge ca un copil. Este un animal pedepsit si chinuit si mã pedepseste si pe mine si cred cã am mor de boala mea si din cauza acestui cîine“, sînt cîteva din problemele cotidiene reclamate la DSP •

Una dintre atributiunile de serviciu mai putin cunoscute ale reprezentantilor Directiei de Sãnãtate Publicã Neamt o reprezintã verificarea reclamatiilor fãcute de cãtre unii nemteni nemultumiti de ceea ce se întîmplã în jurul lor. Numai cã multe dintre ele nu au nimic în comun cu specificul activitãtii institutiei amintite, fiind fãcute doar ca sã „crape si capra vecinului“. Cele mai multe dintre plîngerile care ajung fie la Inspectia Sanitarã de Stat, fie la Departamentul Medicinã Preventivã din cadrul DSP, îi incrimineazã pe vecinii care, într-un fel sau altul, chiar dacã stau sau nu acasã, deranjeazã. Majoritatea nemultumirilor celor care-si reclamã colocatarii sînt legate de inundatii accidentale sau repetate, provocate de uitarea robinetilor deschisi. Astfel „victima“ solicitã reparatii, efectuarea curãteniei generale sau despãgubiri. Cu toate cã în primã fazã „inculpatul“ promite sã se revanseze fatã de cel prejudiciat, în 90% dintre cazuri uitã. Si astfel, dupã ce pãgubitul se adreseazã asociatiei de locatari, primãriei sau chiar politiei, face o reclamatie si la Sanepid. Una dintre persoanele care si-a pus toate sperantele în ajutorul reprezentantilor Directiei de Sãnãtate Publicã Neamt reclamã cã „vecina din peretele meu, introduce substante toxice care îmi intrã în casã si ca urmare îmi vine rãu la stomac, ficat si inimã, la nas am ranã si nu mi se mai vindecã si am ceva toxic în mine.Vã rog sã veniti sã vedeti cu ce substante mã paralizeazã“. Într-o altã petitie ajunsã la Sanepid se aratã: „Vã aduc la cununstintã cã proprietarul apartamentului de sub apartamentul meu este plecat în Italia si pînã acum acolo a fost bordel. De la un timp, are cheia de acolo seful de scarã care intrã si dã cu gaze lacrimogene si ziua, cînd sînt acasã, si noaptea. Vin cu rugãmintea sã mã ajutati sã pot sta în casã“. Una din cele mai hilare petitii primite la DSP Neamt are ca principal acuzat un cîine. „Deasupra mea locuieste o doamnã care are un cîine bãtrîn si bolnav pe care îl lasã singur în casã cel putin 18 ore din 24. În timpul în care este singur cîinele latrã, scheaunã, plînge ca un copil, trînteste tot felul de obiecte prin casã. Nu am liniste nici zi, nici noapte, adorm si mã trezesc în zgomotele cîinelui. Nu mai rezist, sînt bãtrînã si bolnavã, nu am unde sã plec de aici. Am apelat la Protectia Animalelor, la Politie, dar nu s-a rezolvat nimic. (…) Cînd s-a întîlnit fata mea cu ea în lift a mintit cu nerusinare cã plãteste o fatã cu un milion de lei pe lunã, ca sã stea cu cîinele. Minte, cîinele stã singur mereu, iar ea dã rar pe acasã. Este un animal pedepsit si chinuit si mã pedepseste si pe mine si cred cã am mor de boala mea si din cauza acestui cîine“. „Primim lunar sute de reclamatii din partea multor nemteni nemultumiti de diverse aspecte. Multe dintre ele nu ar trebui sã ajungã la noi ci la alte institutii, altele sînt de-a dreptul absurde, iar noi sîntem obligati sã le dãm curs si sã le verificãm, avînd termen 30 de zile sã le rãspundem în scris petitionarilor. Cei mai multi din reclamanti sînt pensionari, care stau acasã si nu prea au ocupatie, iar din cauza veniturilor mici sînt în general nemultumiti de tot ce se întîmplã în jurul lor. Din toate reclamatiile care ajung la noi, cred cã numai 10% sînt cu adevãrat pertinente si tin de specificul activitãtii noastre, iar restul ne fac sã pierdem, inutil, foarte mult timp. Sînt situatii în care persoanele nemultumite de rãspunsul pe care îl dãm petitiilor lor, se adreseazã apoi Ministerului Sãnãtãtii, care bineînteles redirectioneazã cãtre noi respectivele reclamatii. Noi dãm acelasi rãspuns persoanei care face reclamatia, iar aceasta, nemultumitã, începe apoi sã ne bombardeze cu telefoane si amenintãri, ori chiar cu insulte“, a declarat doctor Ceclia Gafencu, director al Departamentului Medicinã Preventivã Neamt din cadrul Directiei de Sãnãtate Publicã Neamt.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending