Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

Biruri speciale pentru pietreni

Știre publicată în urmă cu

în data de

• o noutate este taxa edilitarã, pentru refacerea fatadelor de bloc

Executivul pietrean a solicitat aprobarea Consiliului Local pentru modificarea valorii taxei pentru acordul unic, de la 70.000 de lei – cît a fost stabilitã, dintr-o eroare se pare, printr-o hotãrîre emisã anul trecut – la 500.000 lei. Una dintre noile taxe speciale introduse începînd din acest an este cea edilitarã, care va fi folositã pentru refacerea fatadelor de bloc. Aceasta va fi calculatã aplicînd cota de 15% la valoarea impozitului/clãdire datorat pentru apartamentul aflat în proprietatea contribuabilului. Aceastã taxã va putea fi achitatã în transe trimestriale, în ziua de 15 a lunilor martie, iunie, septembrie si noiembrie. Neplata acestei taxe poate atrage dupã sine plata dobînzilor si penalitãtilor, precum si unele mãsuri de executare silitã prevãzute de Ordonanta de Guvern nr. 92/ 2003 privind Codul de procedurã fiscalã, modificatã si completatã. Din taxa edilitarã se preconizeazã încasarea, în acest an, a sumei totale de 6,8 miliarde de lei. Un proprietar de garsonierã, cu o suprafatã de 15 mp, ar avea de plãtit 40.000 de lei/an, pentru un apartament cu douã camere (30 mp) – 90.000 de lei/ an, cu 3 camere (670 mp) -130.000 lei/ an, iar cu 4 camere (100 mp) – 210.000 de lei/ an. Lista taxelor speciale care vor fi plãtite în acest an este destul de lungã. Una dintre acestea este taxa pentru obtinerea autorizatiilor speciale pentru transportul de mãrfuri periculoase – stabilitã la 10 milioane lei/an/autovehicul, în cazul transporturilor ocazionale fiind de 500.000 lei/zi/autovehicul. Autorizatiile speciale pentru transportul cu vehicule cu mase totale sau dimensiuni de gabarit care depãsesc limitele admise de lege au fost fixate la 5 milioane lei/an/autovehicul, iar în cazul transporturilor ocazionale – la 200.000 lei. Nivelul taxelor de autorizare pentru transporturi cu depãsirea masei admise de lege, desfãsurate pe anumite strãzi centrale, a fost stabilit la 3 milioane lei/an/autovehicul – cînd masa este cuprinsã între 3,5 si 7,5 tone, la 5 milioane lei/an/autovehicul – între 7,5-16 tone, si la 6 milioane lei/an/autovehicul – peste 16 tone, iar pentru transporturi similare, dar ocazionale – la 100.000 lei/zi/autovehicul, 200.000 lei/zi/autovehicul, respectiv 300.000 lei/zi/autovehicul, iar pentru cele ocazionale, cu depãsirea dimensiunilor maxime admise de lege – la 300.000 lei/zi/autovehicul. Autorizatiile speciale pentru transportul cu tractoare cu/fãrã remorcã sau utilaje agricole care se desfãsoarã pe unele strãzi centrale vor costa douã milioane lei/an/autovehicul, iar în cazul transporturilor ocazionale – 100.000 lei/zi/autovehicul. În cazul transportului, pe strãzile principale, cu masini si utilaje folosite în constructii, taxa va fi de 200.000 lei/zi/autovehicul, iar în cazul vehiculelor nesupuse înmatriculãrii, dar care sînt înregistrate la Consiliul Local – douã milioane de lei. Taxa de înregistrare a vehiculelor cu tractiune animalã a fost fixatã la 150.000 de lei. Avizele de tranzit pentru transportul judetean, interjudetean si international se ridicã la un milion de lei/autobuz, respectiv 500.000 de lei/microbuz.Taxa pentru eliberarea avizului de transport special de cãlãtori a fost stabilitã la un milion de lei/an/vehicul/statie, iar pentru autorizarea autovehiculelor „SCOALA“ – un milion de lei/an/autovehicul. Cererea pentru emiterea certificatului de urbanism va costa 10.000 de lei, cea de prelungire a valabilitãtii certificatului de urbanism – 10.000 de lei, iar pentru emiterea autorizatiei de construire/desfiintare a constructiei si a prelungirii valabilitãtii acesteia vor fi plãtite aceleasi sume. Pentru eliberarea avizelor pentru lucrãri de racorduri si bransamente la retelele publice de utilitãti vor trebui plãtiti 90.000 de lei. De asemenea, agentii economici care desfãsoarã activitãti de colectare a deseurilor de la persoanele fizice vor plãti taxe de avizare de 600.000 de lei. Fondurile strînse din taxele speciale vor fi folosite, potrivit OUG 45/2003 – privind finantele publice locale – pentru acoperirea cheltuielilor efectuate cu înfiintarea serviciilor publice locale, precum si a celor de întretinere si functionare a acestora.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending