Contactează-ne

Actualitate

Biruri ceva mai mari, sub Cetate

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ impozitele şi taxele locale au fost indexate cu rata inflaţiei de anul trecut, adică vor fi mai mari cu 3,8%

Tîrgnemţenii vor plăti, în 2021, sume cu 3,8% mai mari în contul birurilor locale. Consiliul Local a hotărît, în şedinţa din 20 noiembrie, indexarea impozitelor şi taxelor locale cu rata inflaţiei pe 2019, comunicată de Institutul Naţional de Statistică.

Aceeaşi majorare va fi aplicată şi în ce priveşte chiriile şi redevenţele pentru imobilele aparţinînd domeniului public şi privat al oraşului, precum şi taxa de intervenţie pe domeniul public şi privat. Proiectele propuse de conducerea primăriei s-au aflat în dezbatere publică şi au putut fi studiat de cei interesaţi atît la sediul administraţiei publice locale, cît şi la adresa de internet www.primariatgneamt.ro, la rubrica Dezbateri publice – Proiecte de hotărîre supuse dezbaterii publice.

Pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local au mai fost încă 10 proiecte de hotărîre, două avînd legătură cu rectificări bugetare ce au urmărit alocarea sumelor restante aferente lunii septembrie, pentru plata asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap, în condiţiile în care nu s-au primit de la Guvern fondurile cu această destinaţie.

A mai fost cerut un aviz de principiu în vederea vînzării unui teren situat în strada Mihail Kogălniceanu, aparţinînd domeniului privat al oraşului. A fost vorba despre o solicitare primită de la o familie care şi-a manifestat intenţia de a cumpăra o suprafaţă de 14,22 mp concesionată în faţa geamului apartamentului.

Participanţii la întrunire au avut de desemnat şi doi membri supleanţi în Consiliul de Administraţie al spitalului, în urma votului secret fiind aleşi consilierii Vasile Dron şi Maria Raicu. Membrii titulari, respectiv Maria Vrînceanu şi Ana Acsintoae, fuseseră deja stabiliţi într-o şedinţă anterioară. La un alt punct s-a acordat un aviz pentru renovarea unui spaţiu închiriat de un specialist ORL, după care s-a decis componenţa unor comisii ale Consiliului Local.

Astfel, din Comisia mixtă pentru spaţii cu altă destinaţie vor face parte Ana Acsintoae, Maria Raicu şi Gheorghe Vartic, iar din Comisia de Siguranţa Circulaţiei, Dragoş Andoni, Ovidiu Timişescu şi Gheorghe Vartic. A fost aprobat şi proiectul E- school call center, cu bugetul aferent, destinat elevilor din ciclul primar, în contextul învăţămîntului on-line. Undă verde a primit şi evenimentul on-line Cutia lui Moş Crăciun, ce urmăreşte promovarea tradiţiilor de iarnă.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Energie la cel mai bun preţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ măsura este valabilă pînă la jumătatea anului ■ între timp, consumatorii trebuie să încheie un contrat de furnizare în sistem concurenţial ■ prin completarea unui formular, clientul poate alege direct oferta optimă ■

Data pînă la care consumatorii de energie electrică pot să-şi aleagă un furnizor şi să încheie un contract în regim concurenţial a fost amînată pînă la 30 iunie 2021. Pînă atunci, actualul furnizor al fiecărui client trebuie să furnizeze energie electrică la cel mai bun preţ din oferta concurenţială, fără abonament, conform unei decizii a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie.

„Astfel, clienţii vor beneficia de cel mai bun preţ din oferta concurenţială a furnizorilor şi vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puţin pînă la data de 30 iunie 2021, clienţii casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, şi vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială cu valoarea cea mai mic“, conform ANRE.

Ordinul ANRE 5/2021 simplifică procesul de contractare şi informare cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încît clientul final să poată decide în cunoştinţă de cauză cu privire la oferta cea mai potrivită pentru nevoile lor. Sînt prevăzute obligaţii suplimentare pentru furnizorii de ultimă instanţă de informare a clienţilor casnici, respectiv de a transmite, o dată cu fiecare factură emisă pînă la data 30 iunie 2021, o informare privind procesul de liberalizare, precum şi un formular de selecţie ofertă.

Acest formular conţine oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurenţială alternativă şi oferta de serviciu universal, toate aplicabile în primul semestru din acest an, precum şi valoarea reducerii comerciale acordate dar şi perioada de aplicare. Prin completarea acestui formular clientul poate alege direct oferta concurenţială optimă, iar transmiterea formularului prin selecţia unei oferte constituie acordul de contractare şi, implicit, obligaţie contractuală pentru ambele părţi.

Contractul intră în vigoare în 5 zile de la data primirii de către furnizor a formularului de ofertă completat şi semnat de client. După cel puţin 5 zile de la data primirii formularului de selecţie completat, furnizorul transmite clientului final, cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat. Astfel, se simplifica procesul de contractare, clienţii nu mai marg la ghişeu şi nu se mai formează cozi.

„Noile reglementări au în vedere necesitatea asigurării unei mai bune informări a clientului final de energie electrică de către furnizorii de ultimă instanţă, precum şi simplificarea încheierii contractelor de furnizare a energiei electrice în condiţiile impuse de contextul pandemic actual, şi pentru ca procesul să se desfasoare în beneficiul consumatorului final“, conform aceluiaşi comunicat.

Citește știrea

Actualitate

Arestat după un furt comis la Stockholm

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ un romaşcan de 30 de ani a fost dat în urmărire internaţională după ce a furat un telefon mobil ■ Curtea de Apel a confirmat documentul european ■

Un romaşcan de 30 de ani a fost dat în urmărire internaţională de autorităţile judiciare din Suedia, după ce a furat un telefon mobil. Fapta e mai veche de un an, însă după cercetările preliminare suedezii i-au dat de urmă şi au stabilit identitatea făptaşului.

A urmat cooperarea internaţională şi ulterior instanţa de judecată din statul străin a emis un mandat european de arestare pe numele suspectului, pentru săvîrşirea infracţiunii de furt. Actele au ajuns în ţara noastră şi pe 21 ianuarie 2021, poliţiştii de investigaţii criminale din cadrul Poliţiei municipiului Roman l-au depistat pe bărbatul de 30 de ani, din Roman, care era urmărit la nivel internaţional.

Totul a avut loc la data de 15 noiembrie 2019. În timp ce suspectul se afla în Stockholm a sustras un telefon mobil prin smulgere din mîna victimei. Bărbatul a fost prezentat de poliţişti procurorului din cadrul Parchetului de pe lîngă Curtea de Apel Bacău, care a dispus reţinerea acestuia pentru 24 de ore, fiind încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă din cadrul IPJ Bacău. A doua zi a fost dus în faţa instanţei de judecată de la Curtea de Apel Bacău. După deliberări, s-a decis privarea de libertate pe o perioadă de două săptămîni, timp în care anchetatorii trebuie să traducă actele străine în limba română.

„În temeiul art. 102 al. 5 lit. a din Legea 302/2000 dispune arestarea provizorie a persoanei solicitate Cojocaru Remus Rică, pentru o perioadă de 15 zile începînd cu data de 22.01.2021 şi pînă la data de 05.02.2021 inclusiv. În temeiul art. 102 al. 6 din legea 302/2004 dispune comunicarea prezentei încheieri Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei.

Acordă termen la 03.02.2021, ora 11.30 în vederea prezentării de către Parchetul de pe lîngă Curtea de Apel Bacău a mandatului european de arestare emis de autorităţile judiciare suedeze pe numele persoanei solicitate, însoţit de traducerea în limba română. Se vor solicita relaţii de la autorităţile suedeze pentru înaintarea copiei certificate a sentinţei penale prin care s-a dispus condamnarea persoanei solicitate, pentru o eventuală recunoaştere pe cale incidentală, în vederea executării acesteia în România“, conform instanţei. Imediat după pronunţare romaşcanul a atacat soluţia instanţei de fond urmînd ca o decizie definitivă în acest caz să dea instanţa supremă.

Citește știrea

Actualitate

Ample verificări, 133 au rămas fără permis

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ totul s-a întîmplat în urma unor controale în trafic ce au avut loc săptămîna trecută ■ o treime dintre sancţiuni au fost pentru vitezomani ■

Pe toată durata săptămînii trecute poliţiştii rutieri nemţeni au supravegheat traficul, iar în urma neregulilor depistate peste 130 de şoferi au devenit pietoni.

Este vorba de conducători auto care au pus în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic prin depăşirea vitezei legale cu peste 50 km/h, efectuarea de depăşiri neregulamentare, neacordarea de prioritate pietonilor sau celorlalte vehicule şi conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice. Totul a avut loc în perioada 18-24 ianuarie 2021 cînd poliţiştii Serviciului Rutier Neamţ, cu sprijinul celor din cadrul Serviciului de Ordine Publică, au acţionat pentru prevenirea principalelor cauze generatoare de accidente grave.

Pentru neregulile depistate în trafic, au fost aplicate 937 de sancţiuni contravenţionale. „Din totalul acestora, 337 au fost pentru depăşirea regimului legal de viteză, 101 pentru abaterile săvîrşite de pietoni, 41 pentru abaterile săvîrşite de biciclişti, 19 pentru neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor, 17 pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul de către o persoană aflată sub influenţa băuturilor alcoolice, 12 pentru depăşiri neregulamentare, 12 pentru neacordarea priorităţii de trecere pietonilor, iar 380 pentru alte abateri rutiere“, conform unui comunicat al poliţiei Neamţ.

De asemenea, au fost reţinute în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce 133 de permise de conducere. Dintre acestea, 58 au fost pentru depăşirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime legale admise, 19 pentru neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor, 17 pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul de către o persoană aflată sub influenţa băuturilor alcoolice, 12 pentru depăşiri neregulamentare, 12 pentru neacordarea priorităţii de trecere pietonilor şi 15 pentru nerespectarea altor norme rutiere care atrag suspendarea dreptului de a conduce.

Totodată, au fost retrase 36 de certificate de înmatriculare pentru conducerea unor autovehicule avînd defecţiuni tehnice sau neîndeplinirea unor obligaţii legale. În această perioadă, poliţiştii au constatat 11 infracţiuni la regimul rutier. 7 au fost fapte de conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe, 3 au reprezentat fapte de conducere a unui vehicul neînmatriculat, iar un şofer era de ocazie, pentru că nu avea permis.

Citește știrea

Trending