Contactează-ne

Actualitate

Biblioteca „G.T. Kirileanu“, (re)deschisă pentru public

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ activităţile se reiau, treptat, de pe 20 mai ■ rămîn suspendate serviciile de internet dar şi accesul la sala de lectură ■ sînt impuse anumite reguli de sănătate publică ■

Biblioteca Judeţeană „G.T. Kirileanu“ Neamţ reia, gradual, programul cu publicul de pe 20 mai 2020. Activitatea de relaţii cu publicul va fi reluată treptat, în funcţie de evoluţia contextului epidemiologic naţional şi de recomandările instituţiilor abilitate.

„Vor fi reluate activităţile de împrumut şi restituire de documente de bibliotecă, oferirea de informaţii legislative şi de referinţe bibliografice, prin multiplicare şi scanarea de documente, care vor putea fi expediate şi pe cale electronică: telefon, fax, e-mail, Messenger.

În această primă etapă, rămîn suspendate serviciile internet şi serviciile de lectură oferite de modulele şi sălile de lectură“, se arată într-un comunicat al Bibliotecii Judeţene.

Reluarea activităţilor cu publicul la nivelul bibliotecii implică respectarea regulilor generale de sănătate publică. În această primă etapă, au fost stabilite măsuri pentru accesul şi contactul cu publicul. Programul de lucru va fi luni – vineri: 9.00-18.00 – la sediu; luni, miercuri şi vineri: 10.00-16.00, marţi şi joi 12.00-18.00 – la filiale.

Punctul de lectură şi împrumut Speranţa va funcţiona cu public în zilele de luni şi miercuri, între orele 11.00 şi 14:00. Utilizatorii trebuie să folosească covoraşelor cu substanţe dezinfectante aflate la intrarea în instituţie şi în secţiile de public.

Accesul publicului va fi permis numai în condiţiile purtării măştii de protecţie pe toată durata prezenţei în instituţie. Se recomandă persoanelor care au febră să îşi amîne vizita la bibliotecă. Se limitează accesul publicului astfel încît să fie păstrată distanţa fizică recomandată de 2 metri, respectarea circuitelor (intrare/ieşire), a marcajelor existente în spaţiile de bibliotecă, evitarea staţionării în instituţie şi respectarea recomandărilor bibliotecarilor.

Se recomandă beneficiarelor serviciilor de bibliotecă să acorde prioritate persoanelor vîrstnice sau a celor cu dizabilităţi, precum şi respectarea fluxurilor de circulaţie unidirecţionale marcate pentru public la intrarea şi ieşirea din clădire. Organizarea rezervărilor documentelor se va face telefonic, e-mail, site – www.bibgtkneamt.ro, cu stabilirea unor intervale orare de ridicare a cărţilor, pentru a elimina formarea de aglomerări.

Pentru limitarea persoanelor care ating un obiect/document, personalul bibliotecii va merge la rafturi pentru a procura documentul solicitat de utilizator. Se recomandă utilizarea eficientă a materialelor dezinfectante de la punctele de acces intrare clădire/grupuri sanitare/secţii de public.

Accesul în spaţiile bibliotecii se va face eşalonat, nu mai mult de una-două persoane simultan, cu respectarea unei perioade de staţionare de 10-15 minute pentru restituirea/ împrumutul unor publicaţii. „Pentru susţinerea accesului publicului la lectură, dar şi pentru evitarea aglomeraţiei în secţiile bibliotecii în perioada următoare, sînt suplimentate atît numărul de publicaţii ce se pot împrumuta, cît şi perioada de împrumut a acestora (maximum 10 publicaţii – cărţi sau CD-uri Daisy pentru un utilizator, cu un termen de împrumut de 6 săptămîni; maximum 5 DVD-uri pentru un utilizator, cu termen de împrumut de 3 săptămîni“, mai anunţă Biblioteca.

Cărţile restituite de utilizatori intră în carantină

Pentru asigurarea unor măsuri de igienă şi prevenire sînt amenajate spaţii speciale de depozitare temporară a publicaţiilor restituite de public, în scopul carantinării acestora şi repunerii în circulaţie în condiţii de siguranţă.

Documentele pe hîrtie fără elemente de plastic – carte, reviste – vor fi 3 zile în carantină; documente hîrtie – monografii sau periodice cu coperte laminate – 10 zile de carantină; documente din plastic – CD/DVD – 10 zile de carantină sau dezinfectate cu material îmbibat cu produse biocide avizate, respectînd timpul de uscare, urmat de o perioadă de carantinare de 3 zile, dacă sînt documente din hîrtie în acel CD/DVD – broşuri, cutii de carton, apoi pot fi puse la raft.

În această primă etapă a stării de alertă, personalul sălilor de lectură va asigura doar servicii de referinţă şi comunicarea cu utilizatorii bibliotecii cu predilecţie prin intermediul mijloacelor electronice pentru solicitarea unor informaţii punctuale sau a unor referinţe legislative/bibliografice. Accesul utilizatorilor la serviciile Internet, studiul în sălile de lectură carte şi publicaţii periodice rămîne suspendat.

Atunci cînd situaţia epidemiologică o va permite, accesul în sălile de lectură va fi reluat, cu respectarea prevederilor referitoare la distanţarea fizică, astfel încît să fie asigurată o distanţă de 1,5 metri între două persoane sau 4 mp pentru fiecare utilizator.

Toate aceste acţiuni au ca scop intensificare măsurilor de igienă şi prevenire în ce priveşte COVID- 19, de contextul epidemiologic actual local, ele au ca scop eficientizarea aplicării măsurilor de prevenţie i evitarea unei posibile contaminări a persoanelor, permiţînd în acelaşi timp şi asigurarea unui cadru funcţional sigur.

Personalul cu atribuţii de coordonare monitorizează permanent starea de sănătate a angajaţilor şi respectarea măsurilor de igienă şi prevenire. Reamintim că revenirea la întreaga ofertă de servicii pentru public se va face în etape, odată ce situaţia epidemilogică o va permite. În această primă etapă, rămîn suspendate serviciile internet şi serviciile de lectură oferite de modulele/sălile de lectură.

Toate evenimentele culturale ale bibliotecii judeţene, cursurile pentru învăţarea limbilor străine, atelierele dedicate copiilor şi tinerilor, cluburile de lectură stabilite cu diverşi parteneri pentru perioada următoare se vor reprograma de comun acord, odată ce evoluţia situaţiei epidemiologice va permite acest lucru, iar instituţiile abilitate vor recomanda şi permite organizarea lor. Relaxarea tuturor acestor măsuri stabilite pentru perioada stării de alertă, cît şi modificarea acestora va fi anunţată ulterior pe toate canalele de comunicare ale instituţiei.

Actualitate

Localităţile carantinate, uşoară relaxare

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ slujbele religioase se vor putea face în biserici, cu maxim 20 de participanţi ■ noi reguli pentru ieşirea şi intrarea în localităţi ■

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Neamţ a luat decizia să mai relaxeze puţin restricţiile din cele două localităţi carantinate, Taşca şi Tarcău. Astfel, prin derogare de la prevederile art. 2 pct. 7 din Ordinul nr. 46596952 din 20.10.2020 și ale art. 2 pct. 7 din Ordinul nr. 46596953 din 20.10.2020, în zona prevăzută la art. 1 din cele două ordine este permisă oficializarea slujbelor religioase în interiorul clădirilor, cu prezența a maxim 20 de persoane și cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 privind distanțarea și portul măștii. Administratorul lăcașului de cult va amplasa recipiente cu dezinfectanți la intrare și va asigura respectarea măsurilor de prevenire. De asemenea, prin derogare de la prevederile art. 3 alin (1) din Ordinul nr. 46596952 din 20.10.2020 și ale art. 3 alin (1) din Ordinul nr. 46596953 din 20.10.2020, în zona prevăzută la art. 1 este permisă intrarea/ieșirea pentru persoanele care locuiesc în zona carantinată, în baza unei declarații din care să rezulte motivul justificat al deplasării, cum ar fi programări pentru schimbarea actelor de identitate, efectuarea inspecțiilor tehnice periodice la autoturisme, înmatricularea atoturismelor, prezentarea la RAR, prezentarea la examene, producerea unor situații familiale deosebite și alte situații de acest fel.

Cursuri suspendate, cursuri reluate

Tot prin decizie a CJSU, se suspendă și trec în regim online, conform propunerii Inspectoratului Școlar Județean Neamț, cursurile care presupun prezența „față în față” pentru următoarele clase: – Liceul cu Program Sportiv Roman – structura Școala Gimnazială „Roman Mușat” – clasa a VII-a, în perioada 21.10 –3.11.2020; – Scoala Gimnazială „Vasile Alecsandri” Roman – clasa a VIII-a A, în perioada 21.10 –3.11.2020; – Scoala Gimnazială comuna Tămășeni – grupa mare, în perioada 21.10 –3.11.2020; – Liceul Teologic Ortodox „Cuvioasa Parascheva”, comuna Agapia – clasa a IX-a, în perioada 21.10 –3.11.2020; De asemenea, se aprobă, conform propunerii Inspectoratului Școlar Județean Neamț, reluarea cursurilor școlare care presupun prezența „față în față” pentru clasa a X-a A din cadrul Colegiului Tehnic de Transporturi Piatra Neamț (începând cu data de 21.10.2020), clasa a IX-a C – grupa 1 din cadrul Liceului Tehnologic „Vasile Sav” Roman (începând cu data de 21.10.2020), clasa a XII-a C din cadrul Colegiului Național „Petru Rareș” Piatra Neamț (începând cu data de 21.10.2020), clasele a VIII-a, a X-a B și a X-a C din cadrul Colegiului Național „Petru Rareș” Piatra Neamț (începând cu data de 22.10.2020), clasa pregătitoare din cadrul Școlii Gimnaziale Tămășeni (începând cu data de 21.10.2020), clasa a X-a A, grupele II și III din cadrul Colegiului Tehnic „Ion Creangă” Târgu Neamț (începând cu data de 21.10.2020), clasa a XII-a C din cadrul Liceului „Vasile Conta” Târgu Neamț (începând cu data de 21.10.2020), clasa a VIII-a C din cadrul Școlii Gimnaziale nr. 3 Piatra Neamț (începând cu data de 22.10.2020), clasele a V-a și a XII-a D din cadrul Colegiului Național „Calistrat Hogaș” Piatra Neamț (începând cu data de 21.10.2020), clasa a VIII-a din cadrul Școlii Gimnaziale comuna Secuieni (începând cu data de 23.10.2020), clasa a II-a B din cadrul Școlii Gimnaziale „Regina Maria” Bicaz (începând cu data de 21.10.2020), grupa mare din structura Grădinița cu Program Prelungit „Lumea Copiilor” a Școlii Gimnaziale „Regina Maria” Bicaz (începând cu data de 21.10.2020).

Citește știrea

Actualitate

Eugen Țapu-Nazare, PNL: ”Le mulțumesc tuturor celor care au semnat pentru susținerea echipei din care fac parte”

Știre publicată în urmă cu

în data de

Am depus listele pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie, un moment încărcat de o puternică responsabilitate. Vorbim de responsabilitatea unui nou început, în care parlamentul să lucreze efectiv în favoarea cetățenilor, lucru care astăzi, din păcate, nu se întâmplă. Nimeni nu știe ce poate aduce o nouă zi, într-un parlament dominat de PSD. PNL rămâne principala forță politică din județul Neamț și le mulțumesc nemțenilor care au semnat pentru susținerea echipei din care fac parte. Județul Neamț are nevoie de un guvern și un parlament liberal. Peste tot pe unde a trecut PSD a rămas dezastru.Șomaj, depopulare masivă, lipsa unei infrastructuri adecvate, comunități întregi izolate, fără apă, canalizare și gaze, fără perspective. PNL merită să guverneze, merită să aibă majoritatea în parlament. Pentru că PNL pune preț pe investiții, singura cale de a putea majora pensii, alocații și salarii. Pentru că PNL a demonstrat că știe să guverneze și să ducă România înainte, chiar și în această perioadă extrem de dificilă, dominată de pandemia de coronavirus. Pentru că spunem oamenilor adevărul și dezvoltăm România.

Eugen Țapu-Nazare, Viceliderul Grupului PNL din Senatul României

Citește știrea

Actualitate

DREPT LA REPLICĂ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Ca urmare a articolului „Bătaie de joc: CJ Neamţ cheltuie în pandemie zeci de mii de euro pe foişoare şi fotografii. La spital, un bolnav mănâncă de 15 lei pe zi“, apărut în cotidianul „Monitorul de Neamț și Roman“, în data de 20.X.2020, facem următoarele precizări: Fondurile necesare construirii foișorului la care faceți referire au fost prevăzute prin proiectul „STEFAN – Susținerea Transversală a Educației prin Acțiuni în Județul Neamț”, finanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară 6 „Educație și competențe“, Prioritatea de investiție 10(i) „Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, non formale și informale pentru reintegrarea în educație și formare“, în care Consiliul Județean Neamț are calitatea de Partener 2, conform HCJ nr. 295 din 13.12.2016, cu modificările ulterioare. Proiectul se derulează pe o perioadă de 36 luni, începând cu data de 17.05.2018. De menționat că proiectul este cu finanțare europeană, fondurile fiind nerambursabile, iar beneficiar este Casa Corpului Didactic Neamț. Banii alocați prin acest proiect au o destinație precisă, fiind utilizați conform prevederilor contractuale, neputându-se redirecționa pentru alte cheltuieli așa cum sugerați prin articolul amintit, întrucât s-ar produce deturnare de fonduri, iar proiectul nu și-ar atinge scopul pentru care este implementat. Proiectul care se derulează din mai 2018 urmărește sprijinirea copiilor care provin din medii defavorizate și reducerea abandonului școlar, prin creșterea nivelului de atractivitate al procesului de învățământ, cu accentul pe învățarea activă, învățarea prin joc și promovarea metodelor alternative de învățare, copiii participând la activități de tip after school, activități extra curriculare (concursuri, cercuri). Amenajarea acestui foișor este un real sprijin pentru activitatea școlii, mai ales în conjunctura actuală, când activitățile în aer liber pot constitui un factor esențial în prevenirea răspândirii virusului. Ne vedem nevoiți să facem precizările de mai sus, întrucât în spațiul public au apărut informații eronate din cauza articolului „Bătaie de joc: CJ Neamţ cheltuie în pandemie zeci de mii de euro pe foişoare şi fotografii. La spital, un bolnav mănâncă de 15 lei pe zi“ și vă rugăm să publicați această replică, în virtutea drepturilor legale și pentru corecta informare a cititorilor cotidianului Monitorul de Neamț și Roman!

N.R. În virtutea dreptului la replică, publicăm cele spuse de reprezentanţii CJ. Cu câteva mici comentarii: referitor la banii pentru foişor, dacă sunt europeni, înseamnă că trebuie aruncat cu ei în câini? 20.000 de euro un foişor… o fi vreun chilipir. Iar banii europeni sunt tot bani publici, adică orice cetăţean are dreptul să îşi exprime o opinie asupra oportunităţii şi eficienţei cu care sunt cheltuiţi. Al doilea mic comentariu: CJ nu ne spune nimic despre celelalte zeci de mii de euro aruncaţi pe fotografii, hartă turistică şi tăiat iarbă. Poate într-un alt drept la replică. Iar de sugerat noi nu am sugerat nimic. Doar am calculat câte porţii de mâncare de 15 lei s-ar putea lua cu banii cheltuiţi pe altele. Iar Spitalul Judeţean este şi el în subordinea CJ. Adică întrebarea, formulată, nu sugerată este: E normal ca pentru foişor, fotografii, hartă şi iarbă acelaşi CJ să găsească zeci de mii de euro, iar pentru raţia de hrană a unui bolnav acelaşi CJ să găsească doar 15 lei pe zi? Întrebarea rămâne.

Citește știrea

Trending