Contactează-ne

Actualitate

„Bac-ul, acces la succes“ e deviza Liceului Carol I Bicaz

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ unitatea de învăţămînt implementează un proiect ce se va desfăşura pe o perioadă de 4 ani ■ obiectivele sînt creşterea ratei de promovabilitate la bacalaureat, îmbunătăţirea cunoştinţelor şi a competenţelor la materiile de examen, reducerea absenteismului, creşterea mediilor de absolvire etc ■

La Liceul Carol I Bicaz a fost demarat, începînd cu acest semestru, Proiectul pentru Învăţămînt Secundar (ROSE), avînd ca slogan „Bac-ul, acces la succes“. Obiectivul general este creşterea cu 5% a ratei de promovabilitate la examenul de bacalaureat pînă la finalul proiectului, ce se va desfăşura pe o perioadă de patru ani, în vederea continuării studiilor şi a îmbunătăţirii inserţiei pe piaţa muncii. Pe diferite etape, obiectivele intermediare se referă la îmbunătăţirea cunoştinţelor şi a competenţelor la materiile la care se susţine examenul căruia i se mai spune al „maturităţii“, reducerea absenteismului elevilor din grupul ţintă cu circa 10%, creşterea mediilor de absolvire a beneficiarilor direcţi cu aproximativ 5%, dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor pentru creşterea inserţiei pe piaţa muncii cu 5%, conştientizarea importanţei susţinerii examenului de bacalaureat şi a continuării studiilor cu 5% pe durata proiectului. Implicaţi în pregătirea elevilor prin acest proiect sînt profesorii Mihaela Apetroaei, Gianina Hreniuc, Carmela Botezatu, Roxana Dumitraşcu, Laura Manolică, Mihaela Cenuşă, Mihaela Scurtu, Gabriela Manole, iar ca echipă de proiect, Mirela Fîrţală, Valeria Balint şi Monica Stoian. Toţi aceşti dascăli de la Liceul Carol I Bicaz vor parcurge programe suplimentare de pregătire a elevilor înafara orelor de curs, în care vor fi incluse şi zilele de sîmbătă şi duminică. „Majoritatea celor implicaţi în proiect sînt copii care provin din familiile cu posibilităţi materiale reduse, acest lucru fiind un impediment în susţinerea financiară pe parcursul şcolarizării. Un număr mare îl reprezintă copiii ai căror părinţi au fost nevoiţi să caute surse de venit în străinătate, lipsindu-i astfel pe aceştia de sprijin emoţional şi supraveghere eficientă, situaţie care conduce la un absenteism foarte ridicat. O altă categorie este reprezentată de elevii cu cerinţe educaţionale speciale sau elevi înmatriculaţi în urma repartizării computerizate cu medii mici“, a declarat profesoara Mirela Fîrţală, coordonator de proiect. De subliniat faptul că în proiectul ROSE sînt implicaţi şi voluntari din rîndul liceenilor, care alături de profesori participă efectiv la activităţile avute în vedere.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending