Contactează-ne

Prima pagină

Autostrada Unirii, Târgu Neamț – Iași – Ungheni, a fost aprobat studiul de fezabilitate

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ realizarea acestui tronson din A8 presupune o investiție de aproximativ 5,2 miliarde de euro ■ lungimea este de 93 de kilometri ■

Cristian Pistol, directorul Companiai Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a precizat miercuri, 14 august 2024, că a fost aprobat Studiul de fezabilitate pentru construcția tronsonului Târgu Neamţ – Iași – Ungheni, parte a Autostrăzii Unirii.

Sectorului drumului din Neamț și Iași are ca punct final în satul Ungheni, unde se va face joncțiunea cu podul de peste Prut, la granița cu Republica Moldova, lungimea fiind de 93 de kilometri. Valoarea estimată pentru construcție este 26,39 miliarde lei (fără TVA), adică circa 5,2 miliarde de euro.

Directorul CNAIR a mai precizat că pentru lansarea în licitație a contractului pentru construcția autostrăziimai trebuie parcurse câteva etape. Studiul de fezabilitate trebuie avizat de Ministerul Transporturilor, de Consiliul interministerial, iar Guvernul trebuie să aprobe indicatorii tehnico-economici.

Pe cei 93 de kilometri din acest sector al Autostrăzii Unirii vor fi 101 poduri și pasaje, 14 tuneluri, 11 noduri rutiere la intersecția cu diverse drumuri, patru  spații de servicii, două centre de întreținere și coordonare și șase parcări de scurtă durată. A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni este împărțită în patru tronsoane.

Tronson 1 Km 0+000 – km 31+500 – Târgu Neamț (zona Moţca) – Târgu Frumos, Tronson 2 Km 31+500 – km 60+100 – Târgu Frumos (zona Lețcani), Tronson 3 Km 60+100 – km 77+800 (zona Lețcani) și Tronson 4 Km 77+800 – km 93+270.

Sfârşitul proiectului va fi în punctul vamal de la podul peste Prut, la Ungheni. Autostrada A8 este un proiect de importanță strategică pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, conectând regiunile istorice Moldova și Transilvania, facilitând legătura cu granița de est a Uniunii Europene.

Tronsoanele de la Târgu Mureș și până la Miercurea Nirajului (25 km) și de la Leghin la Târgu Neamț și până la Moțca/DN2 (circa 30 km) sunt prinse pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția era ca proiectele să fie finalizate până în 2026.

Pentru secțiunea de munte, Miercurea Nirajului – Leghin (Pipirig), care are 159 de kilometri), a Autostrăzii Târgu Mureș – Ditrău – Pipirig – Târgu Neamț – Târgu Frumos – Iași – Ungheni costul estimat este de 6 miliarde de euro. Două din cele șase loturi au fost scoase la licitație pentru proiectare și execuție

 

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trending