Actualitate
Autostrada Unirii: CNAIR amână decizia pentru Lotul de Munte Pipirig-Leghin
■ în timpul acesta, marii constructori se luptă pe contractul de execuție de 760 milioane de Euro ■
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis să amâne desemnarea câștigătorului licitației pentru supervizarea lotului montan Pipirig – Leghin (19 km) de pe Autostrada Unirii A8, informează Ziarul de Iași.
Valoarea estimată a contractului de supervizare variază între 56 și 66 de milioane de lei, finanțarea fiind asigurată prin Programul European Transport 2021-2027.
Ofertele pentru supervizare pot fi depuse până la 3 februarie și vor fi evaluate atât pe baza prețului (30% din punctaj), cât și a criteriilor tehnice. Câștigătorul va superviza lucrările de proiectare și execuție, verificarea documentației, organizarea arhivelor și închiderea contractului.
Verdictul era așteptat pe 20 decembrie, însă CNAIR a optat să mute acest moment după vacanța prelungită de Sărbători.
Contractul de proiectare și execuție pentru Lotul Pipirig – Leghin, cu o lungime de 19 kilometri, are o valoare estimată între 3,3 și 3,8 miliarde de lei. Pe traseu sunt prevăzute 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,4 kilometri și 46 de structuri (poduri, pasaje, viaducte). Durata contractului este de 4 ani – 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Pentru acest contract se luptă trei mari companii: UMB, deținută de Dorinel Umbrărescu, Danlin XXL, deținută de antreprenorul neamțean Dan Amurăriței, și consorțiul turc Ozaltin.
UMB, liderul pieței construcțiilor din România, a dominat anul 2024, finalizând 77,84 kilometri pe A7 (loturile 2, 3 și 4 Buzău-Focșani), plus 19,5 km pe DEx12 Colonești-Albota, adică 97,34 km. Au promis 125 km în 2024 dar au ratat podul peste Buzău și implicit lotul 1 Buzău-Focșani, plus segmentul Albota-Pitești din DEx12 și DEx6 Galați-Brăila, conform proinfrastructura.ro.
Danlin XXL, o companie de construcții din Secuieni, județul Neamț, cu 389 de angajați, a raportat pentru 2023 o cifră de afaceri de 392,8 milioane lei (aprox. 79,4 milioane euro), cu un profit net de 107,3 milioane lei.
Consorțiul turc Özaltın, parte a parteneriatului cu Makyol, a câștigat în 2024 cel mai mare contract de infrastructură rutieră din România, pentru tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania A3. Proiectul include construcția tunelului Meseș, cel mai lung tunel de autostradă din România.
Özaltın face parte din cele 10 mari companii turcești care au câștigat licitații pentru proiecte mari în România, unele dintre ele de importanță vitală, precum cel mai dificil segment al autostrăzii A1 sau conducta de 300 km care va transporta gaze naturale din Marea Neagră. România devine astfel poarta de intrare a Turciei în Europa, pe proiecte de infrastructură.
C.V.
-
Actualitate9 ore,
MARSAT SA Roman
-
Actualitate2 săptămâni,
Criza de personal din MAI: 6000 de pensionări în 2024 și un deficit istoric
-
Prima paginăo săptămână,
„Ordonanța trenuleț” lovește cumplit și în Educație
-
Eveniment2 săptămâni,
Sindicalismul în Poliția Română: în cătarea cercetării disciplinare
-
Actualitate2 săptămâni,
Vacanțe și zile libere în 2025: 205 zile cu tot cu sâmbete și duminici n
-
Actualitate2 săptămâni,
Tatiana Bălău aduce acasă Premiul de Excelență, purtând tradițiile românești până la Montreal
-
Eveniment2 săptămâni,
Urmărit internațional arestat în noaptea de Revelion pentru crimă în Italia
-
Actualitate2 săptămâni,
Fața și reversul săptămânii politice