Prima pagină
Autostrada Unirii, care va traversa și Neamțul, alt pas pentru realizarea acestui extrem de important proiect

În cadrul proiectului A8, autostrada care va lega Ardealul de Moldova pe traseul Târgu Mureș – Ditrău – Grințieș – Pipirig – Târgu Neamț – Pașcani – Târgu Frumos – Iași – Ungheni, a mai fost bifată o etapă. Compania Națională de Investiții Rutiere a finalizat și transmis spre validare, la Agenția Națională de Achiziții Publice o documentație esențială.
Aceasta a fost adresată, pe data de 23 aprilie 2025, Agenției Naționale de Achiziții Publice și se referă la lansarea licitațiilor de proiectare și execuție a ultimelor trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii. Cele trei sectoare dintre Lețcani, Iași și Ungheni au o lungime totală de 33 kilometri și un cost estimat de peste 9 miliarde lei.
,,Pentru aceste trei loturi, după întâlnirile cu antreprenorii, am inclus mai multe modificări în documentația de atribuire. Concret, dacă se optează pentru constituirea garanției de bună execuție prin rețineri succesive, CNIR a stabilit suma inițială în procent de 0,5 % din valoarea contractului. De asemenea, termenul pentru pregătirea ofertelor va fi extins și stabilit prin raportare la complexitatea proiectului.
Totodată, potențialii ofertanți își vor putea asuma documentația de atribuire prin semnarea electronică sau printr-o declarație pe proprie răspundere. Nu în ultimul rând am decis să simplificăm prezentarea graficului de execuție”, a precizat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.
Tronsonul 3 – Lețcani -Iași (DN 24) are o lungime de 17,7 kilometri și include 18 poduri și pasaje, 6 tunele și 2 noduri. Durata de proiectare și execuție este de 46 de luni, iar tronsonul 4 – Iași-Golăiești (12,7 km) are prevăzute 12 pasaje, 2 tunele și un nod. Durata de proiectare și execuție este de 46 luni.
Tronsonul 5 – Golăiești -Vamă (pod peste Prut la Ungheni) va avea o lungime de 2,77 km și va fi construit în 18 luni. După cum se știe deja, pe 25 martie 2025, pentru Autostrada Unirii era semnat contractul pentru cel mai dificil și scump lot, cel care va străbate zona montană dintre Ditrău (județul Harghita) și Grințieș (județul Neamț).
„Noul lot de autostradă (finanțat prin Programul Transport 2021-2027), în valoare de 6,14 miliarde de lei fără TVA (circa 1,2 miliarde de euro – n.r.), trebuie finalizat în 54 de luni (14 luni alocate pentru proiectare și 40 de luni alocate fazei de execuție a lucrărilor)”, declara Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Pe acest sector, constructorii, UMB, cunoscuta firmă a lui Dorin Umbrărescu și Euro-Asfalt, societate din Bosnia-Herțegovina, trebuie să realizeze 19 tuneluri, 63 de poduri și viaducte, plus lucrările efective la drum. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor este de aproximativ 21 de kilometri, ceea ce reprezintă 57 % din lungimea lotului.

-
Economie2 săptămâni,
COMES, o nouă reușită în portofoliul de proiecte. Au fost livrate cinci utilaje complexe unei rafinării din România FOTO
-
Actualitate2 săptămâni,
Nemţenii au votat. Ce spun politicienii. De la vocea poporului la criza politică
-
Politica2 săptămâni,
Cum au votat nemțenii la primul tur al prezidențialelor. Locurile II-IV au fost adjudecate altfel decât la nivel de țară
-
Actualitate2 săptămâni,
Cât de mult trebuie să mergi zilnic pentru a-ți proteja sănătatea. Răspunsul te va surprinde
-
Actualitateo săptămână,
PSD: PA de la guvernare. Da’ de ce nu şi din politică?!
-
Actualitate2 săptămâni,
La poale de Ceahlău, Ranger Junior, o altfel de școală. Una extrem de utilă și de actualitate
-
Actualitateo săptămână,
BCE schimbă banii din portofelele europenilor! Adio, 20 și 50 de euro!
-
Actualitateo săptămână,
Nemțenii, invitaţi la PIATRA OPEN CHAMPIONSHIP!