Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

Ascensoare, pe picior gresit

Știre publicată în urmă cu

în data de

• un control efectuat la societãtile care au în administrare ascensoare si la acelea care se ocupã de verificarea si întretinerea lor a scos la ivealã „scãpãri“ • din lifturi lipsesc fie etichetele cu instructiunile de folosire, fie numãrul de telefon de la deranjamente • contractele încheiate între societãtile de întretinere a ascensoarelor si beneficiari au lipsuri care sînt în defavoarea consumatorilor •

Un control tematic efectuat de cãtre inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt, la finele lunii trecute, a avut în vizor respectarea drepturilor consumatorilor de cãtre societãtile care au în administrare ascensoare, precum si de cãtre acelea care se ocupã de verificarea si întretinerea lor. Au fost vizate zece asociatii de proprietari, respectiv, locatari, un agent economic cu activitate de administrare a imobilelor pe baza de tarife sau contract si cinci firme autorizate ISCIR care au ca obiect de activitate repararea si întretinerea ascensoarelor. Cu prilejul acestor vizite de lucru, inspectorii OJPC Neamt au costatat numeroase abateri de la reglementãrile prevãzute de actele normative. Cele mai grave dintre neregulile constatate au fost sanctionate cu patru amenzi, în valoare totalã de 8 milioane de lei, fiind acordat si un avertisment. De asemenea, au fost stabilite termene de remediere a deficientelor constatate. S-a descoperit cã unii dintre agentii economici verificati nu aveau afisatã denumirea firmei si orarul de functionare la sediile sociale care, conform înscrisurilor din certificatul de înregistrare emis de Registrul Comertului, se aflã la domiciliile administratorilor societãtilor. De asemenea, nu era afisatã data scadentei de verificare la ascensoare. În conformitate cu legislatia în vigoare, afisarea acesteia este obligatorie pe usa de la parter a ascensorului, în exteriorul si interiorul acestuia si pe caseta de la avizierul scãrii. Din interiorul cabinei liftului lipseau sau erau ilizibile etichetele cu instructiunile de folosire, desi acestea au fost atasate la momentul instalãrii lifturilor de cãtre producãtorul utilajelor. Nici unul dintre cei cinci agenti economici cu activitate de reparatii, revizii tehnice si întretinere ascensoare nu avea înscrisã în contract clauza din care sã rezulte cine este proprietarul ascensorului. Altii nu au indicat în contracte numãrul de telefon pentru deranjamente. De asemenea, contractele nu aveau capitole distincte referitoare la drepturile si obligatiile executantului, respectiv drepturile si obligatiile beneficiarului, termenele de interventie pentru deranjamente, intervalul în care trebuie sã se prezinte persoana autorizatã pentru efectuarea interventiei. Nu erau înscrise penalitãtile pe care le suportã agentul economic în cazul neexecutãrii la timp a reparatiilor, respectiv interventiilor. Agentii economici verificati nu au înscris în contractele încheiate modalitatea de platã a facturilor, precum si modul de solutionare a eventualelor litigii. La toti agentii controlati s-a constatat cã nu erau respectate prevederile legale care stipuleazã cã, atunci cînd reparatia efectuatã necesitã înlocuirea unor piese, se acordã garantie la piesele de schimb. Totodatã, acestea nu erau însotite de declaratii de conformitate si certificate de garantie.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending