Contactează-ne

Actualitate

Artera Roman-Est intră într-o nouă modernizare

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Primăria Roman a câștigat un nou proiect de modernizare a acestei șosele, în valoare de 27 de milioane de lei, inclusiv TVA ■ proiectul este finanțat prin Progamul Național de Investiții „Anghel Saligny” ■ modernizarea se va face în două etape ■ în etapa I se dorește modernizarea porțiunii cuprinse între DJ 207A și Strada Plopilor ■ în etapa a II-a urmează a fi modernizat tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la Dedeman de pe DN 2 și strada Plopilor ■ prin noul proiect se va lărgi artera cu câte un metru, într-o parte și alta a șoselei ■ lucrările pot începe imediat ce Consiliul Județean va elibera autorizația de construcții

Una dintre șoselele de mare importanță în zona Romanului este Artera Ocolitoare Roman-Est, gândită să descongestioneze, în special traficul greu din zonă. Finanțat prin Progamul Național de Investiții „Anghel Saligny”, proiectul modernizării Arterei Roman-Est a fost, în sfârșit, aprobat. Asta după ce, inițial, procedura a fost anulată din cauza unor abateri legislative. În cursa pentru câștigarea proiectului s-au înscris mai multe asocieri de firme. Prima asociere a fost formată din Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL, Străzi Concept SRL și Loial Impex SRL. Cea de-a doua asociere a fost formată din firmele Eky Sam SRL Târgu Frumos și Artcon Way SRL. Cea de-a treia ofertă înscrisă în cursă a fost cea a asocierii Danlin XXL și Mithras Build SRL. Obiectivul de investiții a fost gândit în a se derula în două etape. În etapa I se dorește modernizarea porțiunii cuprinse între DJ 207A și Strada Plopilor, iar în etapa a II-a, tronsonul cuprins între giratoriul Dedeman de pe DN 2 și strada Plopilor. Potrivit Sistemului Electronic de Achiziții Publice, Danlin XXL este firma care se va ocupa de lucrările de reabilitare a Arterei Roman EST – etapa I, valoarea proiectului fiind de 27 de milioane de lei, inclusiv TVA.

Directorul tehnic al Primăriei Roman, ing.Ovidiu Bojescu, susține că această nouă modernizarea a Arterei Ocolitoare Roman-Est este unul dintre proiectele cele mai importante din zonă, ținând cont de necesitatea descongestionării traficului în acest important colț de țară. ”În acestă nouă ertapă de modernizare a Arterei Ocolitoare Roman- Est prin fonduri europene pe Programul Național de Investiții <<Anghel Saligny>> se încearcă evitarea greșelilor făcute la prima execuție. Prin noul proiect urmează ca artera să se lărgească cu câte 1 metru într-o parte și alta, în special pentru a ușura circulația TIR-urilor, mai ales în curbe. Proiectul prevede și construirea unui sens  giratoriu, pe porțiunea de drum județean care duce la Luțca. După prăbușirea podului de la Luțca( în iunie 2022 la doar 8 luni de la inaugurare n.r) circulația a devenit extrem de intensă în porțiunea de șosea Tămășeni-Luțca. Șoferii evită aglomerația de pe E-85 din cauza traficului internațional intens. Pentru noi obținerea finanțării unui asemenea proiect(Artera Roman-Est n.r) este una din realizările foarte importante. Într-o lună de zile constructorul se poate apuca de treabă, dar noi, de regulă, evităm astfel de lucrări în sezonul rece. Suntem încântați de faptul că lider de asociere este firma Danlin XXL, una din primele zece firme din județ ca cifră de afaceri. Este o firmă serioasă și noi am mai avut colaborări cu aceasta de care am fost foarte mulțumiți”, a declarat pentru ”Monitorul”  Ovidiu Bojescu. De memnționat și faptul că pentru etapa a II-a nu a fost elaborat proiectul tehnic, deci reabilitarea acestui tronson nu are o valoare determinată, în acest moment. Lucrările, așa cum a declarat directorul tehnic al Primăriei Roman, vor putea demara în cel mai scurt timp posibil, după ce Consiliul Județean Neamț va emite autorizația de construire. Termenul de finalizare a acestora este de nouă luni de la data ordinului de începere. Reamintim faptul că Artera Roman-Est a devenit impracticabilă la doar câteva luni de la modernizarea sa, în anul 2016. În 2018, municipalitatea s-a îndreptat în instanță împotriva firmei constructoare – IMROM – proces care a ajuns la al 65-lea termen de judecată, însă fără nici o rezoluție până acum. Următorul termen la Tribunalul Neamț este pe 18 decembrie 2024, urmând ca expertul să răspundă la obiecțiunile formulate de părți la raportul de expertiză.

Referitor la acest litigiu, directorul tehnic Ovidiu Bojescu, susține că durează de 8 ani, timp în care s-au efectuat trei rânduri de expertize tehnice: una solicitată de Primărie, o alta de firma IMROM și de către proiectant( firma INTERPROIECT Bacău) și o a treia de către  instanța de judecată. Se va vedea dacă acest prejudiciu va putea fi recuperat vreodată cu atât mai mult cu cât se știe că municipiul, Municipiul Roman este înscris și în tabloul creditorilor Societății Darcons SRL, în dosarul de deschidere al procedurii de insolvență.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending