Contactează-ne

Actualitate

ApaVital, performanțe neașteptate în reducerea pierderilor

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ într-o lună și o săptămână, operatorul ieșean a reușit să reducă pierderile de apă la Roman cu 5% ■ așa susține deputatul liberal, Laurențiu Leoreanu, care crede că a avut o contribuție semnificativă la urmărirea modului în care firma își achită obligațiile ■ în Roman, rețeaua de apă și canal are 95.591 metri, dar peste 45 % din aceste rețele au durata de viață expirată ■ în oraș rețelele sunt „ciur”, pentru că nu s-a investit mai nimic în infrastructura de acest tip ■

Deputatul PNL, Dan Laurențiu Leoreanu, unul din principalii susținători ai trecerii municipiului Roman la un nou operator regional, potent din punct de vedere financiar,  a declarat, la recenta inaugurare a bâlciului anual, faptul că acest proiect promis în campania electorală pentru funcția de primar și materializat de mai bine de o lună, a condus deja la reducerea pierderilor de apă, într-un procent de luat în seamă, după un interval de timp atât de mic.

„Trecerea Romanului la ApaVital în condițiile în care multă lume în timpul campaniei electorale  spunea, fără să aibă argumente, că nu vom putea trece, în ruptul capului, la noul operator, e un proiect în permanență supravegheat de mine. Iată că a trecut mai bine de o lună de când, la Roman, de la 1 iulie,  operează firma ieșeană și constatăm cu toții că e vorba de o altă atitudine, în favorea și în respectul consumatorilor.

E cazul ca romașcanii să știe că ApaVital a reușit, deja, să reducă pierderile de apă cu aproximativ 5 procente, într-un interval atât de scurt, ceea ce înseamnă că e o promisiune făcută și deja, în parte,  îndeplinită”, a spus deputatul liberal. Pierderile declarate pe zona Roman, cauzate de lipsa de investiții în rețele, care au 95.591 metri și în situația în care peste 45 % din ele au durata de viață expirată și dacă se ține cont că, teoretic, durata unei conducte e de 38 de ani, performanța companiei ieșene e de luat în seamă.

Criza apei la Roman, provocată, în principal de pierderile din rețele, a făcut, în timp, obiectul unor dezbateri atât în Comitetul Local pentru Situații de Urgență, cât și în Colegiul Prefectural, în timpul mandatului de prefect al ex-președintelui PNL Neamț, George Lazăr și al fostului prefect PSD, Adrian Niță.  În timp, statisticile fostului operator nemțean, ApaServ, relevau faptul că  din înteg volumul de apă intrat în sistem, consumul autorizat facturat şi nefacturat reprezenta circa 41,321%, apa facturată fiind de aproximativ 39,72%, diferența însemnând pierderi.

Tot factorii de răspundere ai vechiului operator explicau că la pierderi de apă intră două categorii: pierderile fizice, cele reale şi pierderile aparente, care sunt pierderile comerciale. Pierderile fizice sunt scurgerile din reţeaua de distribuţie şi din conductele de transport, sunt scurgerile şi preaplinurile din rezervoare, scurgerile din branşamente până la limita de proprietate.

Pierderile comerciale înseamnă cantitatea consumată, dar neplătită de o parte dintre consumatorii rău-platnici. Pierderile reale erau, în ultimii ani, la peste 54,87%, în timp ce pierderile aparente reprezentau 3,81%. Consumul neautorizat se împarte, la rândul lui, în pierderi comerciale şi pierderi fizice. În pierderi sunt incluse  şi operaţiunile de golire a conductelor, atunci când sunt avarii şi trebuie să fie remediate prin management performant și prin investiții în infrastructură.

Teoretic, în planul de acţiune pentru reducerea pierderilor de apă sunt prevăzute  măsuri precum: conştientizarea personalului din cadrul companiei privind importanţa reducerii pierderilor, sectorizarea reţelei de distribuţie, prioritizarea sectoarelor, instalare de vane de reducere a presiunii pentru sectoarele cu regim de presiune ridicată, împărţirea sectoarelor în districte, în ordinea prioritizării stabilite.

În planul menționat mai sunt controlul activ al pierderilor, viteza şi calitatea intervenţiilor, lucruri pe care operatorul ieșean a început deja să le facă. În condițile în care în zona Roman 49% din reţeaua de distribuţie este uzată (FOTO – ROMAN TV), adică peste 100 de kilometri liniari, însemnă că ApaVital va trebui, așa cum s-a angajat ca,să înlocuiască 86% din reţea este uzată. Întrebarea care se pune este însă cât la sută din pierderi se regăsește în tariful practicat de operatori?

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending