Contactează-ne

Administrație

ANUNT DECIZIE REVIZUIRE AUTORIZATIE INTEGRATA DE MEDIU

Știre publicată în urmă cu

în data de

SC APISORELIA SRL, titular activitate, anuntă publicul interesat asupra luării deciziei de revizuire a autorizației integrate de mediu AIM nr.1 din 28.01.2020, emisă pentru desfășurarea activităților la punctul de lucru din Comuna Săvinești, str. Ghe. Caranfil,  județul Neamţ, titular proiect SC APISORELIA SRL, ca urmare a completării activităților desfășurate la punctul de lucru, respectiv:

  • desfășurarea activității prevăzute în anexa nr.1 a legii nr.278/2013, cu modificările ulterioare, la punctul 6.11Epurarea independentă a apelor uzate care nu sunt sub incidenţa prevederilor anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 188/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi care sunt evacuate dintr-o instalaţie prevăzută în cap. II
  • mărirea capacității de depozitare a deșeurilor periculoase de la 2000 tone la 3000 tone
  • desfășurarea activității non IPPC, încadrată la cod CAEN rev.2-3822, tratarea și eliminarea deșeurilor periculoase( prin stabilizare)

Documentele care au stat la baza luării deciziei pot fi consultate la sediul APM Neamț din Piatra Neamț, Piața 22 Decembrie, nr. 5, judetul Neamt, de luni până joi între orele 8,00-16,30, și vineri între orele 8,00-14,00.

Proiectul autorizației integrate de mediu revizuită, va fi accesibil publicului interesat pe site-ul APM Neamț  http://apmnt.anpm.ro

Orice persoană care face parte din publicul interesat, care are un interes legitim sau se consideră lezată într-un drept al său, se poate adresa instanței de contencios adminis-trativ.

Observațiile și propunerile fundamentate ale publicului interesat se primesc în scris la sediul APM Neamț, sau la adresa de e-mail office@apmnt.anpm.ro, în termen de 30 zile de la publicarea prezentului anunț.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Criză de sînge, fără precedent

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ numărul donatorilor a scăzut dramatic ■ una din cauze este şi preţul ridicol al tichetelor care se acordă la o donare ■

Spitalele din România se confruntă cu o criză fără precedent de sînge, numărul donatorilor scăzînd dramatic anul acesta, una din cauze find probabil şi frica de îmbolnăvire cu virusul SARS Cov 2. Asistenta Cristina Apetrei, şefa punctului local de recolatre de sînge spune că este o problemă la nivel naţional.

„Cu această scădere a numărului de donatori ne confruntăm încă înainte de izbucnirea pandemiei de Coronavirus, dar ca acum parcă niciodată nu a fost o asemenea criză. Este un fenomen naţional şi toate centrele fac apel la donatori, fără succes însă. Este o situaţie critică. Dacă înainte aveam şi peste 200 de donatori pe lună, acum foarte, foarte rar atingem această cifră.

Una din cauze ar fi şi aceea că nimeni nu se mai preocupă acum de donarea de sînge. Toate problemele din sistem se învîrt în jurul pandemiei şi atît. S-ar putea ca una din cauze să fie şi aceea legată de valoarea ridicolă a unui tichet de aimente pe care o persoană îl primeşte atunci cînd donează sînge. O filă din acest tichet valorează doar 9,57 lei, un asemenea tichet avînd 7 file.

Din păcate ne-am pierdut în ultima vreme şi din donatorii vechi, constanţi, care probabil, de frica de a nu se infecta cu virusul SRARS COV 2 nu mai trec pe la centrul de donare. Şi mai de mirare e faptul că, anul trecut, în timpul stării de urgenţă aveam mai mulţi donatori ca acum. Nu ştiu ce o să se întîmple dacă nu se va trece la impulsionarea donării de sînge.

Va fi jale. Din păcate ne lipseşte simţul civic şi nimeni nu-şi pune problema că oricine poate avea la un moment dat nevoie de sînge.Şi eu am fost donator de sînge, dar acum nu mai pot dona pentru că am ceva problem de sănătate“, a declarat Cristina Apetrei.

Aceasta spune că, anii trecuţi, conducerea Primăriei Roman se implica direct în activitatea de donare, fostul primar Lucian Micu rămînînd şi acum unul din donatorii constanţi. „Aştept să vedem dacă actualul primar al municipiului se va implica în această acţiune şi dacă donarea de sînge va mai fi impulsionată şi de acele tichete de intrare la ştrand, pe care le-a dat primăria inclusiv anul trecut. De altfel şi domnul primar a donat sînge în campania electorală. Poate o va mai face şi anul acesta“, a mai adăugat Cristina Apetrei.

Citește știrea

Actualitate

Primăria Târgu Neamţ a pus gînd rău hîrburilor auto

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ sînt incriminate şi expunerile spre vînzare a autovehiculelor ■ amenzile sunt între 400 lei şi 1.500 lei pentru persoanele fizice, respectiv 1.000 lei - 2.500 lei, pentru cele juridice ■

Primăria Tîrgu Neamţ a anunţat demararea, începînd cu data de 14 aprilie, a unei campanii de identificare a autovehiculelor fără stăpîn, abandonate pe domeniul public al oraşului. Acţiunea se va derula prin intermediul Poliţiei Locale, care va avea sarcina identificării şi somării proprietarilor. Dacă aceştia nu îşi vor lua maşinile, ele vor fi ridicate de administraţia publică locală.

„Conform HCL nr.62/2019 privind aprobarea Regulamentului de stabilire şi sancţionare a faptelor de încălcare a normelor în domeniul gospodăririi localităţilor, a întreţinerii curăţeniei, a ordinii şi liniştii publice în oraşul Tîrgu Neamţ, Capitolul IX, articolul 15, litera l şi Capitolul III, art.3, litera f, proprietarii vor fi identificaţi, somaţi, iar în termen de 6 luni de la somaţie autovehiculele vor fi ridicate“, se menţionează în anunţul semnat de primarul Daniel Harpa.

Potrivit actului normativ la care se face referire, „constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă contravenţională şi, după caz, cu lipirea de colante autoadezive pe parbrizele autovehiculelor, cu plata contravalorii prestaţiei efectuate“, mai multe fapte, printre care şi „abandonarea vehiculelor cu sau fără proprietar pe terenuri aparţinînd domeniului public sau privat al oraşului Tîrgu Neamţ pentru o perioadă de 6 luni“. În acest caz, amenda contravenţională este cuprinsă între 400 lei şi 1.500 lei, pentru persoanele fizice şi între 1.000 lei şi 2.500 lei, pentru persoanele juridice.

Aceleaşi amenzi se aplică şi în cazul în care se încalcă interdicţia de expunere spre vînzare pe domeniul public a unor vehicule, autovehicule, autoutilitare, remorci etc. Regulamentul aprobat de Consiliul Local în anul 2019 cuprinde 15 capitole ce fac referire la activităţi edilitar gospodăreşti, amenajarea teritoriului, urbanism şi activitatea de construcţii, administrarea domeniului public, administrarea fondului locativ public, canalizare, alimentare cu apă şi epurarea apelor uzate, alimentarea cu gaze naturale, energie termică, electrică şi iluminatul public, publicitatea pe domeniul public, transportul public local, întreţinerea şi repararea străzilor, salubrizarea oraşului, respectarea normelor de convieţuire socială, conservarea şi protecţia mediului, protecţia sanitară în locurile publice, protecţia sanitară publică în pieţe şi tîrguri din oraşul Tîrgu Neamţ.

Sînt detaliate şi procedura de constatare a contravenţiilor şi căile de atac, precum şi tarifele de determinare a despăgubirilor pentru pagubele pricinuite prin săvîrşirea contravenţiilor. Astfel, distrugerea unui metru pătrat de stradă asfaltată sau betonată „costă“ 1.700 lei, respectiv 700 lei, iar dacă este vorba despre un metru pătrat de trotuar, vor fi imputaţi 700 lei, sau chiar 1.700 lei, dacă trotuarul este pavat. Pentru distrugerea unui coş de gunoi contravenientul va plăti o despăgubire de 300 lei, pentru o bancă, 500 lei, pentru o floare ornamentală, 30 lei, pentru un tuia, pin, enupăr etc, 200 lei, iar pentru un metru pătrat din zona verde, 30 lei.

FOTO: generica

Citește știrea

Actualitate

Un spital, greu de făcut. Ce facem cu cel „vechi“

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ în urmă cu cîteva săptămîni, primarul vorbea de construirea unui nou spital ■ numai că, o asemenea investiţie ar putea costa 300 milioane euro ■ fiecare spital ar putea primi cel mult 2,5 milioane euro ■

Primarul Leonard Achiriloaei afirma într-o conferinţă de presă că avusese o serie de întîlniri, la Bucureşti, cea mai importantă fiind cea de la Ministerul Fondurilor Europene, unde s-a deplasat împreună cu managerul Spitalului Municipal de Urgenţă, Maria Andrici. Apoi a detaliat despre posibilitatea posibilitatea ca în municipiul de la confluenţa Moldovei cu Siretul să se construiască un nou spital, nu de talia celui promis în urmă cu ceva ani de preşedintele Ionel Arsene, la Piatra Neamţ, ci a unuia ceva mai mic. S-a vorbit chiar şi de un amplasament al acestuia, la ieşirea din Roman spre Luţca. Numai că, recent, primarul a venit cu alte susţineri.

„La întîlnirea de la Ministerul Fondurilor Europene, pe care am avut-o cu directorul POIM, s-a discutat stadiul proiectului referitor la dotarea cu aparatură a spitalului din Roman (în valoare de 8,6 milioane lei – n.r.). La această întrunire s-a analizat posibilitatea depunerii proiectului privind reparaţiile în zona circuitelor electrice ale spitalelor, fiindu-ne prezentate oportunităţile de finanţare. Vor fi alocate cîte 2,5 milioane euro pe fiecare unitate medicală. S-a stabilit că proiectul tehnic de execuţie să fie asumat de Primăria Roman, care în perioada următoare va alcătui şi nota de fundamentare.

Domnul secretar de stat, Cristian Roman, ne-a vorbit despre Planul Naţional de Rezilienţă (PNR) şi despre oportunităţile aduse de acesta, care se poate referi fie la construcţia de noi spitale, fie la modernizarea celor existente. Avînd în vedere costurile uriaşe de edificare a unui nou spital, care ajung la peste 300 milioane de euro, în condiţiile în care alocările totale pentru sănătate se cifrează la 3 miliarde euro, respectiv 10% din programul PNR, fezabilă rămîne modernizarea actualelor clădiri care adăpostesc unităţi spitaliceşti“, a declarat edilul Romanului.

Acesta nu a uitat să amintească despre importanţa socială a serviciilor de sănătate publică, mai ales în condiţii speciale de criză pandemică. Reaminitim că Spitalul Roman a depus la Ministerul Fondurilor Europene un studiu, „Protejarea sănătăţii populaţiei în contextul pandemiei cauzate de COVID-19“, Obiectivul specific 9.1 „Cresterea capacităţii de gestionare a crizei sanitare Covid-19, prin dotarea Spitalului Municipal de Urgenţă Roman cu echipamente şi aparatură medicală, dispozitive medicale şi de protecţie medicală, pentru care a obţinut alocarea în cuantum de 8.642.713,80 lei (TVA inclus), din care valoarea totală nerambulsabilă este de 8.632.713,80 lei( TVA inclus).

Contribuţia în proiect a Romanului reprezintă serviciile de consultanţă în domeniul elaborării cererii de finanţare şi a anexelor aferente depunerii proiectului. Astfel, prin documentul amintit s-a propus achiziţionarea mai multor repere: 5 aparate destinate ventilaţiei de lungă durată la pacienţi copii şi adulţi, 5 aparate non-invazive cu flux înalt de oxigen, 10 aspiratoare secreţii pentru pacienţii copii şi adulţi, 20 de monitoare pacienţi funcţii vitale, 3 staţii centrale monitorizare, 20 de paturi ATI cu 4 secţiuni şi 4 monitoare, 1 aparat radiologie de diagnostic mobil digital monitorizat,2 sisteme compresie mecanică antitrombotic(membre inferioare),5 sisteme compacte non-invazive de răcire/încălzire pacient, 1 ecograf, 5 sisteme de tratare şi sterilizare a deşeurilor medicale infecţioase, cu ciclul de măcinare şi sterilizare prin aburi, cu o capacitate de 40 de litri şi un sistem cu o capacitate de 80 de litri. Perioada de implementare a proiectului este prevăzută pînă în luna decembrie 2021.

Citește știrea

Trending