Contactează-ne

Actualitate

Ajutoare financiare de până la 710 lei pe lună pentru părinții care vor să își angajeze bone pentru copii

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ „Este o perioadă complicată pentru părinții care nu își mai pot trimite copiii la creșă din cauza reducerii numărului de locuri, pentru a preveni infecțiile cu virusul SARSCov-2”, a declarat Dragoş Chitic

Primăria municipiului Piatra-Neamț vine în sprijinul părinților, prin acordarea unui sprijin financiar, de până la 710 lei pe lună, în angajarea unei bone, având în vedere reducerea numărului de locuri din creșele publice existente, impuse de reglementările actuale, pentru prevenirea îmbolnăvirii cu virusul SARSCov-2.

 

Pentru a beneficia de acest ajutor financiar, părintele/reprezentantul legal al copilului de vârstă preșcolară, depune la registratura Direcției de Asistență Socială a Municipiului Piatra-Neamț, din str.Ștefan cel Mare nr. 5 sau pe adresa de email: daspiatraneamt@gmail.com, următoarele documente:

1) Cerere tip (formularul este disponibil atât la registratura direcției cât și pe  site-ul: www.daspn.ro la secțiunea comunicări/anunțuri);

2) Copie după documentul de identitate al părinților/reprezentanților legali ai copilului;

3) Copie după certificatul de naştere al copilului/copiilor pentru care se solicită ajutorul;

4)  Adeverinţe privind veniturile nete realizate în ultimele 6 luni de membrii familiei, eliberate, după caz, de angajator sau entitatea asimilată acestuia ori de organul fiscal;

5) După caz, certificatul de deces, în situația în care unul dintre părinți/ reprezentanți legali ai copilului este decedat, certificat/ sentință de divorț care să stabiliească încredințarea minorului către unul dintre soți, precum și obligațiile legale de întreținere datorate de părinți (definitivă și irevocabilă), copie a sentinței de încredințare în vederea adopției/ tutelă, definitivă și irevocabilă, copie a hotărârii/ sentinței de plasament, definitivă și irevocabilă, copie a sentinței de stabilire domiciliu minor, definitivă și irevocabilă, sentința civilă delegare temporară a autorității părintești, în situația în care părintele/reprezentantul legal al copilului este plecat la muncă în străinătate și a lăsat copilul în grija altei persoane.

6) Declarație pe proprie răspundere, conform căreia copilul nu este înscris la creșă/grădiniță acreditată (publică/privată) și că solicitantul nu a refuzat un loc la creșă/grădiniță acreditată (publică/privată) de pe raza municipiului ori nu a retras copilul de la creșă/grădiniță acreditată (publică/privată).

7) Copia documentului în baza căruia se desfășoară activitatea de bonă (contract de prestări servicii, încheiat între părinte/reprezentantul legal al copilului și persoana juridică care angajează bona sau contract de prestări servicii încheiat între părinte/reprezentantul legal al copilului și bona care desfășoară activitatea ca persoană fizică autorizată).

 

Pentru a putea desfășura activitatea de bonă, o persoană trebuie să fie calificată în meseria de bonă (să dețină o diplomă/un certificat/alt titlu de bonă).

 

„Este o perioadă complicată pentru părinții care nu își mai pot trimite copiii la creșă din cauza reducerii numărului de locuri, pentru a preveni infecțiile cu virusul SARSCov-2. Ei trebuie să meargă în continuare la serviciu, iar această măsură nu este doar una socială, ea susținând economia prin încurajarea întoarcerii la muncă a părinților, dar și prin sprijinirea acestui sector de activitate în care se exercită profesia de bonă” a declarat primarul Dragoș Chitic.

 

Ajutorul financiar va fi acordat lunar, pentru fiecare copil de vârstă preșcolară, în funcție de nivelul veniturilor nete lunare pe membru de familie, după cum urmează:

  1. a) până la 2.100 lei → 710 lei;
  2. b) de la 2.101 lei până la 2.500 lei → 550 lei;
  3. c) de la 2.501 lei până la 3.000 lei → 390 lei;
  4. d) de la 3.001 lei până la 3.500 lei → 250 lei.

 

Departamentul de specialitate din cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Piatra-Neamț primește dosarul complet și emite dispoziția pentru acordarea ajutorului financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bonă.

Actualitate

Modificări de posturi la Spitalul Roman

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Consilierii locali au aprobat, în şedinţa ordinară a lunii iulie, acte normative ce vizează activitatea Spitalului Roman. La Compartimentul de evaluare şi statistică medicală s-a decis transformarea a două posturi vacante de registrator principal în registrator medical debutant. La Laboratorul de analize s-a aprobat transformarea a patru posturi vacante de asistent principal, în posturi de asistent medical debutant specialitatea medicină generală, iar la Endocrinologie a fost necesară transformare unui post vacant de asistent principal, în post vacant de medic specialist în specialitatea Diabet zaharat, Nutriţie şi Boli metabolice.

Consilierii au fost de acord cu modificarea Serviciului MCIM, care de acum se va numi Serviciul de Management al Calităţii Serviciilor de Sănătate. La Farmacia cu circuit închis a fost transformat un post vacant de farmacist, cu drept de liberă practică, în post de farmacist specialist. Solicitările făcute de conducerea spitalului au fost justificată ca fiind o necesitate a adaptării structurii organizatorice la cerinţele asigurării cu personal , ţinînd cont şi de vacantarea unor posturi prin pensionare, precum şi de oferta de pe piaţa muncii.

Citește știrea

Actualitate

Taxă prohibitivă la admiterea la INM

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ deşi este criză de personal la instanţe şi parchete, CSM a impus o taxă mare la admiterea la INM ■ cuantumul acesteia a fost dublat ■

Judecătoarea Alina Mihaela Niţă, de la Tribunalul Neamţ, recent întoarsă la post după o detaşare de cîteva luni la Roman, apreciază că solicitările Asociaţiei Naţională a Studenţilor la Drept (ANOSOR) Iaşi şi Bucureşti, de modificare a cuantumului taxei de înscriere la admiterea la Institutul Naţional de Magistratură este justificată din punctul său de vedere, în contextual actualei crizei de personal.

„Taxa nu trebuie să descurajeze candidaţii care au o situaţie financiara nefericită. Unicul criteriu de departajare al candidaţilor care doresc să devină magistraţi trebuie să rămînă meritocraţia. În primul rînd, taxa reprezintă mai mult decît dublul taxei impuse la ultimul concurs de admitere în magistratură, 650 RON/candidat. Nu există niciun fel de fundamentare a calculului prin care s-a ajuns la această sumă, niciun fel de analiză de impact, nicio estimare a posibilelor efecte negative.

În al doilea rînd, taxa reprezintă mai mult decît salariul minim net lunar din Romaânia la nivelul din iulie 2021 – 1.386 RON/lună. Sîntem absolut convinsşi că accesul într-o profesie atît de importantă precum magistratura nu poate să fie condiţionat de nivelul financiar al candidatului, mai ales cînd întreaga filosofie a sistemului ţine de asigurarea unei stabilităţi financiare pentru magistrat şi care să fie parte din independenţa reală a justitiţiei. În al treilea rînd, Plenul CSM nu a prevăzut nicio măsură compensatorie pentru cei care, din motive obiective, nu au resursele financiare necesare achitării acestei taxe absolut exagerate.

Considerăm că este de neimaginat ca parcursul unui candidat bine pregătit către funcţiile de judecător sau procuror să poată fi îngreunat de dificultăţile financiare în care se află. Procesul de recrutare a unor magistraţi bine pregătiţi ţine de interesul naţional al României şi, deşi este evident că organizarea concursului presupune anumite costuri inerente, acestea nu pot avea ca efect limitarea accesului în profesie pentru tinerii cu situatţii materiale mai putţin fericite. Solicităm Plenului CSM abrogarea Hotărîrii nr. 125/2021 şi stabilirea unei taxe cu rol pur administrativ, corelate cu nivelul financiar al unui tînăr absolvent al facultăţilor de Drept din România şi reglementarea unor proceduri privind scutirea de taxă în situaţii bine justificate“, apreciază şi judecătoarea Alina Niţă.

Acesta de-a lungul detaşării sale la Roman a vorbit despre volumul infernal de muncă al judecătorilor de la instanţa acestui oraş, unde din 11 posturi normate. ocupate efectiv sînt cîteva. „Volumul de muncă al unui judecător influenţează în mod direct durata de soluţionare a unui dosar, pentru că este mult mai uşor să îţi gestionezi şedinţele cu 30-40 de dosare o data la 2 săptămîni şi este foarte greu să le gestionezi pe cele cu 50-60 de dosare săptămînal, repartizate pe un interval de 4-5 luni.

Volumul de muncă al unui judecător determină durata de redactare a unei hotărâri, pentru că activităţile zilnice pe care le face pentru pregătirea şedinţelor săptămînale de judecată îi poate ocupa toate cele 40 de ore lucrătoare din săptămînă. Activităţile pe care le desfăşoară un judecător presupun un efort intelectual intens, iar volumul de muncă al unui judecător care necesită mai mult de opt ore de muncă, cinci zile pe săptămînă, fără a-i permite odihna necesară refacerii capacităţii intelectuale îi va afecta calitatea lucrărilor pe care le face, existînd premisele unor erori nedorite“, este de părere judecătoarea. Conform organigramei Judecătoriei Roman, magistratul Alina Iştoc se află în concediu de maternitate, Alinei Mihaela Niţă i-a încetat detaşarea, iar Alexandra Arseni se află în concediu de creştere a copilului. În activitate este Constantin Chiriluţă şi cu atribuţii de vicepreşedinte, Cristian Bîrjoveanu, Nicoleta Cristina Pavlovici, Robert Valerian Apetrei şi stagiara Raluca Andreea Foitaş, cu atribuţii restrînse.

Citește știrea

Actualitate

De Ziua Ambulanţei, o decoraţie şi mesaje

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Gabriel Roibu, asistent la Serviciul Judeţean de Ambulanţă Neamţ a fost decorat de preşedintele Klaus Iohannis ■ „Misiuni finalizate cu succes şi să vă întoarceţi mereu cu bine acasă! Cu toată preţuirea şi susţinerea“, a transmis medicul Dorice Albu, managerul SAJ Neamţ ■

Ziua Naţională a Ambulanţei din România, care se sărbătoreşte în fiecare an pe data de 28 iulie a fost şi în acest an prilej de a se organiza diverse manifestări, atît la nivel local, cît şi naţional. Acum două zile, sirenele ambulanţelor au sunat la unison, în toată ţara, la ora 10,00, aşa cum s-a petrecut şi la Piatra Neamţ, parte din personalul instituţiei din oraşul de la poalele culmii Pietricica adunându-se în curte, unde a avut loc un mic ceremonial, o luare de cuvînt aparţinînd managerului serviciului, medic Dorice Albu.

„Cu bucurie şi recunoştinţă marcăm astăzi, 28 iulie 2021, Ziua Naţională a Ambulanţei. Cu acest prilej, doresc să mulţumesc tuturor angajaţilor Serviciului Judeţean de Ambulanţă Neamţ, pentru dăruire, rapiditate, eficienţă şi atenţia pe care o acordaţi pacienţilor! La mulţi, mulţi ani! Misiuni finalizate cu succes şi să vă întoarceţi mereu cu bine acasă! Cu toată preţuirea şi susţinerea, M.G. Dr. Dorice Albu“, precizează managerul Dorice Albu, într-o postare pe contul de Facebook.

Şi Federaţia Sanitas a avut urări, cu prilejul Zilei Naţionale a Ambulanţei: „Transmitem toată aprecierea, respectul şi toate urările noastre de sănătate şi de mai bine personalului medical şi nemedical care lucrează în Serviciile de Ambulanţă. La mulţi ani, tuturor salvatorilor de vieţi omeneşti, care prin profesionalismul şi dăruirea profesională pot face diferenţa în ceea ce priveşte viaţa celor aflaţi în situaţii critice!“. Sanitas a menţionat şi cîteva date despre istoricul acestui serviciu:

„Ziua Ambulanţei este marcată anual la 28 iulie. Este data la care, în 1906, a apărut prima «Salvare» din Bucureşti, din iniţiativa profesorului Nicolae Minovici. Societatea de Salvare din Bucureşti îşi desfăşura activitatea sub deviza «Totdeauna şi tuturor, gata pentru ajutor!». România devenea a treia ţară din Europa în care devenea funcţional un astfel de serviciu“. Miercuri, 45 de medici şi asistenţi medicali din mai multe judeţe ale ţării au fost decoraţi de preşedintele Klaus Iohannis. La ceremonia din grădina Palatului Cotroceni, au participat ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat şi preşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19, Valeriu Gheorghiţă.

Preşedintele a acordat Ordinul Meritul Sanitar în grad de Cavaler pentru 21 de medici şi Medalia Meritul Sanitar clasa a III-a pentru 24 de asistenţi. Decoraţia a fost conferită acestora pentru „profesionalismul, dăruirea, curajul şi solidaritatea manifestate de la începutul pandemiei COVID-19 în cadrul Serviciilor de Ambulanţă Judeţene în scopul asigurării unui înalt nivel de îngrijiri destinate populaţiei“. Printre cei 24 de asistenţi medicali decoraţi de Klaus Iohannis s-a numărat şi Gabriel Roibu, de la Serviciul de Ambulanţă Neamţ. „Cei care lucrează în serviciile de ambulanţă, aflaţi mereu în prima linie, duc permanent o luptă epuizantă contra cronometru, care de cele mai multe ori face diferenţa dintre viaţă şi moarte. Sunteţi salvatorii noştri, oameni incredibili care acţionaţi, dincolo de chemarea datoriei, în circumstanţe extraordinare, pentru a răspunde prompt în momentele de cumpănă din viaţa semenilor. Vă mulţumim pentru tot ceea ce faceţi!“, a declarat Klaus Iohannis, preşedintele României.

În Neamţ, Ziua Ambulanţei a fost prilej pentru autorităţi să transmită gînduri bune angajaţilor din acest domeniu de activitate. Primarul Daniel Harpa a avut şi el un mesaj, în special pentru membrii echipajelor care deservesc autospecialele sanitare din localitate: „Mulţumiri alese cadrelor de la Serviciul de Ambulanţă Târgu Neamţ (şi celor din judeţ şi din întreaga ţară), pentru eforturile depuse zi de zi pentru salvarea vieţilor omeneşti. Devotamentul, profesionalismul şi acele secunde pe care reuşiţi să le cîştigaţi fac adeseri diferenţa dintre viaţă şi moarte! Sănătate şi Dumnezeu să vă ocrotească în misiunile pe care le desfăşuraţi!“, a transmis primarul.

Citește știrea

Trending