Contactează-ne

Educatie

Admiterea, radicală schimbare de la anul

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în anul şcolar 2020-2021, la licee vor intra doar cei care obţin media 5 la examenul de Evaluare Naţională ■ absolvenţii de-a VIII- a care au sub media menţionată vor fi obligatoriu înscrişi la şcolile profesionale ■ ordinul care prevede această modificare în Educaţie a fost deja publicat în Monitorul Oficial ■ în acest an şcolar, în Neamţ au fost înfiinţate 58 de clase de şcoală profesională ■

Viitorul an şcolar, 2020-20121, aduce schimbări majore în ceea ce priveşte admiterea în unităţile de învăţămînt de după susţinerea Evaluării naţionale. Conform unui ordin al ministrului Educaţiei, Daniel Breaz, învăţămîntul profesional devine obligatoriu pentru elevii care obţin mai puţin de 5 la examenul menţionat. Concret, absolvenţii claselor a VIII-a nu vor mai putea intra în repartizarea la licee, adică nu vor mai fi situaţii ca acum, cînd cu medii de 2 şi trei ei intrau în clasa a IX-a la unităţi obscure, înfiinţate prin comunele mai răsărite. Noua prevedere a fost publicată zilele trecute în Monitorul Oficial, stipulîndu-se următoarele: „La procesul de admitere în învăţămîntul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021 participă numai elevii care au susţinut Evaluarea Naţională şi a căror medie de admitere, calculată conform punctului I al anexei 2 din prezentul ordin, este minimum 5“. Se poate spune că ministrul Breaz a venit în întîmpinarea fostei şefe a Învăţămîntului, Ecaterina Andronescu, care dorea ca cel puţin 35% dintre clasele învăţămîntului post gimnazial să fie clase de profesională. În acest fel, se speră că în cîţiva ani să fie rezolvată criza de forţă de muncă calificată. În Neamţ, în anul şcolar 2019-2020, au fost înfiinţate 58 de clase de şcoală profesională ce vor funcţiona în cadrul liceelor tehnologice şi pe lîngă unele şcoli gimnaziale. Preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Iulian Cristache, declara, pentru mediafax.ro, că măsura nu ar trebui privită neapărat sub forma unei obligaţii, ci mai degrabă sub forma unei orientări în domeniu care îi poate ajuta pe elevii în cauză: „Trebuia să ajutăm, chiar dacă pare un pic forţat, trebuia să asigurăm această alternativă pentru elevii care intrau la liceele teoretice cu medii mult sub 5 – nu aproape de 5, mult sub 5 – şi care sub nici o formă nu reuşeau să obţină apoi diploma de Bacalaureat“. În acest moment, învăţământul obligatoriu în România este de 11 clase, însă din 2020 se va mări treptat, ajungînd la 16. Pînă în 2020 devin obligatorii grupa mare de la grădinţă şi clasele a XI-a şi a XII-a – 14 ani în total, pînă în 2023 – grupa mijlocie – 15 ani în total, iar pînă în 2030 – grupa mică – 16 ani de învăţămînt obligatoriu.

Elevii se opun profesionalei obligatorii

Asociaţiile elevilor nu sînt de acord ca învăţămîntul profesional să devină obligatoriu pentru cei care obţin mai puţin de 5 la Evaluarea Naţională, susţinînd că măsura va scădea echitatea şi calitatea în Educaţie. Consiliul Naţional al Elevilor a precizat că „se opune cu vehemenţă unei măsuri care ar scădea drastic echitatea şi calitatea din sistemul de învăţămînt, conducînd spre tratarea şcolilor profesionale drept o opţiune dedicată elevilor care, din cauza unei predări ineficiente sau a lipsei de sprijin, nu promovează Evaluarea Naţională la finalul ciclului gimnazial“. Asociaţia contestă şi decizia adoptată de Comisia de Dialog Social şi consideră cu atît mai alarmantă implementarea ei cu cît măsura „nu a fost însoţită de un plan concret de iniţiative compensatorii, stabilit prin consultarea tuturor pilonilor implicaţi în educaţie“. O discuţie între reprezentanţii Comisiei de Dialog a avut loc la sediul Ministerului Educaţiei pe 14 august, cînd s-a dezbătut posibilitatea implementării acestei măsuri. Atunci, actorii educaţionali prezenţi „au ignorat cauzele problemelor întîlnite de elevi pe durata traseului de învăţare: impunerea notei 5 la examenul naţional susţinut în clasa a VIII-a, în vederea repartizării la liceu“. Consiliul a precizat şi faptul că, deşi şansele ca un elev care nu a promovat Evaluarea Naţională să aibă parte de o reuşită la examenul de Bacalaureat sînt reduse, „consideră că îngrădirea oportunităţii acestora de a alege ce îşi doresc pe viitor din punct de vedere al studiilor nu este o soluţie viabilă“. S-a mai spus că, prin adoptarea acestei măsuri, unii elevii vor fi constrînşi să se orienteze spre o şcoală profesională, chiar dacă acestora le lipsesc competenţele necesare activării în aria de specialitate atribuită. Reprezentanţii elevilor au cerut ca în eventualitatea în care măsura va fi adoptată, în ciuda contraargumentelor aduse, vor solicita ca aceasta să fie însoţită de o serie de măsuri compensatorii: „În acest sens, trebuie luat în calcul gradul scăzut de finanţare a instituţiilor integrate în sectorul învăţămîntului profesional şi tehnic, care nu prezintă echipamente, utilaje şi alte dotări moderne, care să faciliteze punerea în practică a informaţiilor livrate la clasă“. Reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor au ridicat şi problema numărului redus de consilieri şcolari care să ofere sprijin elevilor în procesul de orientare în carieră: unul raportat la 800 de elevi. „Acest fapt împiedică accesul la consiliere de specialitate, vitală în dezvoltarea elevilor. O măsură compensatorie este pregătirea precoce a elevilor pentru identificarea aptitudinilor proprii şi menţinerea permanentă a acestora în relaţie cu perspectivele de viitor pe care le pot avea“.

Ce-a fost în Neamţ la admiterea în liceu din 2019

Pentru amatorii de statistici, ne-am propus să facem o analiză a ultimelor medii cu care s-a intrat anul acesta în liceele din Neamţ. La Colegiul Naţional Petru Rareş, ultima medie la profilul Matematică-Informatică a fost de 9,21, superioară celei din 2018 (9,07). La Ştiinţe ale Naturii, în 2019 ultima medie de intrare e de 8,67, faţă de 8,7 anul trecut. La Ştiinţe Sociale, ultima medie de intrare este 8,13, faţă de 8,14 anul trecut. La Colegiul Naţional Calistrat Hogaş, la Filologie, ultima medie de intrare este de 8,11, faţă de 8,01 anul trecut, iar la Română-Engleză – 8,19, faţă de 8,07 în 2018. La Matematică -Informatică, s-a intrat cu 8,31, faţă de 8,21 în 2018. La Ştiinţele Naturii ultima medie este 8,78, faţă de 8,46, iar la Ştiinţe Sociale, s-a intrat cu 8,60, faţă de 8,37 anul trecut. La Colegiul Naţional Roman Vodă ultima medie de intrare la Filologie este 7,46, inferioară celei de anul trecut (7,58). La Mate-Info, anul acesta ultima medie a fost de 8,49, faţă de 8,79 anul trecut, iar la Ştinţele Naturii ultima medie a fost de 8,34, faţă de 8,3 în 2018. La Colegiul Gheorghe Asachi Piatra Neamţ, la Filologie ultima medie a fost de 7,80, faţă de 7,73 anul trecut, iar la Ştiinţe ale Naturii s-a intrat cu 7,97, faţă de 7,82. La Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ, ultima medie din acest an la Matematică-Informatică e 8,29, faţă de 8,37 anul trecut. La Liceul Tehnologic Vasile Sav din Roman ultima medie la profilul tehnic – electric e 6,86, faţă de 6,38, iar la Electronică şi Automatizări ultima medie e 7,28, inferioară celei de anul trecut (7,32). În schimb, la Matematică- Informatică ultima medie e 7,92, mai mică faţă de cea de anul trecut (8,13). La Colegiul Spiru Haret Piatra Neamţ, la profilul Economic ultima medie de intrare e 7,61, faţă de 7,44 anul trecut. La Liceul Carol I Bicaz, la Economic, ultima medie de anul acesta e 5,62, faţă de 5,6 anul trecut. La Matematică-Informatică s-a intrat cu 6,57, faţă de 5,31. La Ştiinţe ale Naturii, ultimul intrat are media 5,68, faţă de 5,13, anul trecut. La Liceul Teoretic Vasile Alecsandri Săbăoani, ultima medie de intrare la Filologie este de 5,30. La Ştiinţe ale Naturii s-a intra cu 6,17, faţă de 2,5 anul trecut. La Liceul Ghe. Ruset Roznovanu, Roznov, ultima medie de intrare e una destul de mică (6,14), dar în progres faţă de anul trecut (4,86). La Liceul Mihail Sadoveanu Borca, la Filologie ultima medie de intrare e 5,40, faţă de 5,21 anul trecut. La Matematică-Informatică ultimul intrat are media 5,91, faţă de 3,29 în 2018. La Colegiul Tehnic Danubiana Roman, la Industrie Alimentară, ultima medie e 5,28, faţă de 3,71 anul tecut, la Protecţia Mediului, în 2019, ultima medie a fost de 5,33, în timp ce anul trecut a fost 2,26, iar la Turism şi Alimentaţie, ultima medie anul acesta e 5,09, faţă de 2,19 anul trecut. La Liceul Tehnologic Ion Ionescu de la Brad, Horia, la specialitatea Resurse Naturale şi Protecţia Mediului ultima medie e 4,43, faţă de 3,1 anul trecut. O concluzie este aceea că în timp ce la colegiile de elită media de intare este una foarte ridicată (peste 8), la liceele din rural se intră şi cu medii sub 5, ceea ce explică şi rezulatele de la Bacalureat care păstrează cam aceeaşi tendinţă.

Actualitate

Planul de şcolarizare a fost regîndit cap coadă

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ 3.666 absolvenţi de gimnaziu vor învăţa în 149 de clase de liceu şi şcoală profesională ■ multe şcoli din judeţ au primit fie clase de liceu, fie de şcoală profesională ■ şi la gimnaziu a fost revzuit planul de şcolarizare ■

La solicitarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, inspectoratele şcolare teritoriale au regîndit planul de şcolarizare pentru anul de învăţămînt 2021-2022 la toate nivelele – primar, gimnazial, liceal şi profesional. În acest sens, timp de două zile, la Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ a fost definitivat acest document, unul de la care porneşte proiecţia actului educaţional pentru viitorul an şcolar.

„În urma emiterii ordinului de ministru privind efectivele de elevi la clasele de început, respectiv clasa a IX-a şi anul I şcoală profesională, ar trebui revizuit şi planul nostru de şcolarizare. Este bine de ştiut că efectivul de elevi care termină anul acesta clasa a VIII-a este de 3.666 de absolvenţi de clasa a VIII-a. În baza ordinului pe care l-am invocat, în zilele de 25 şi 26 ianuarie am regîndit acel plan de şcolarizare, care a fost transmis la începutul acestei luni şi în spaţiul public.

Au fost opertate şi în Sistemul Informatic de Evidenţă rezultatele. Făcînd acest proiect de plan de şcolarizare pentru anul 2021-2022 sînt propuse 149 de clase, deci mai mult faţă de cele 133 propuse în documentul precedent. Practic vom avea mai puţin faţă de anul şcolar în curs nu cu 25 de clase, ci doar cu nouă. Am făcut o analiză riguroasă, pe fiecare zonă geografică a judeţului şi acolo unde a fost necesar s-a mai dat încă o clasă în plus. Am realizat o analiză pertinentă, în baza unor indicatori referitori la rezultatele obţinute la Evaluarea Naţională, la Bacalaureat, programe proiecte“, a declarat Mihai Obreja, inspector şcolar general al ISJ Neamţ.

Astfel la Roman, unde iniţial erau trei clase în minus, au fost repartizate acum cinci clase în plus. Asta înseamnă că s-a revenit cu o clasă de profesională la Şcoala Adjudeni, cu una la Valea Ursului şi cu o clasă a IX-a la Liceul cu Program Sportiv. La Piatra Neamţ a mai fost repartizată o clasă de profesională la Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida, o clasă, tot de profesională, la Colegiul Tehnic Gheorghe Cartianu.

O clasă de liceu a fost repartizată Colegiului Spiru Haret şi cîte o clasă colegiilor naţionale Petru Rareş şi Calistrat Hogaş. O altă clasă de liceu a mers la Liceul de Artă Victor Brauner, care este singurul liceu vocaţional din Neamţ, cu bază de recrutare la nivelul întregului judeţ. „Tot la Piatra Neamţ, prin noul plan de şcolarizare va fi realizată o clasă la Liceul Forestier, care nu a mai primit o asemenea clasă de ani buni, în condiţiile în care creşte nevoia de silvicultori pe piaţa muncii.

O altă clasă de şcoală profesională va fi realizată la Liceul Economic. În zona Tîrgu Neamţ iniţial erau nouă clase. În urma regîndirii planului de şcolarizare din perspectiva amintită a scăderii numărului de elevi în clase, unităţile şcolare liceale au rămas acum cu şase clase mai puţin. Au primit două clase de profesională la Colegiul Ion Creangă, o clasă la Liceul Vasile Conta şi una la Liceul Borca“, a mai spus inspectorul general, Mihai Obreja.

Acesta a făcut o analiză şi la nivelul învăţămîntului gimnazial, pornind de la constatarea numărului de clase a IV-a, apreciind că apar un număr mai mare de clase a V-a la şcolile gimnaziale, deşi se ştie că mare parte din elevi se îndreaptă şi spre colegii. „Este greu de crezut că la nivelul şcolilor gimnaziale se vor putea realiza numărul de clase pe care şi l-au propus, dat fiind realităţile de care v-am pomenit“, a concluzionat profesorul Obreja.

Citește știrea

Actualitate

Părinţii nu vor să audă de profu’ cu hărţuirea sexuală

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ de pe 26 ianuarie, profesorul acuzat că a hărţuit sexual o elevă a trebuit să se prezinte la şcolile la care preda, respectiv Bicaz şi Dumbrava Roşie ■ la aceste unităţi s-au constituit comisii, dorindu- se desfacerea contractului de muncă ■ părinţii ameninţă că-şi retrag elevii dacă profesorul va fi primit la catedră ■

Inspectorul şcolar general, Mihai Obreja, susţine că procedurile de înlăturare din învăţămînt a profesorului Cristian Pipirigeanu, care a declanşat scandalul sexual de la Liceul Dimitrie Leonida din Piatra Neamţ, continuă la şcoli din Bicaz şi Dumbrava Roşie, unde cadrul didactic este titular.

Acesta a predat matematică, prin detaşare, la două licee din Piatra Neamţ şi a intrat în colimatorul opiniei publice pentru că ar fi hărţuit o elevă de 21 de ani, de la seral. Scandalul a intrat într-o nouă fază de luni, 26 ianuarie, zi în care s-a trecut la procedurile de desfacere ale contractului de muncă, de către comisii de la unităţile şcolare la care acesta este titular.

„Profesorul Pipirigeanu are contract de muncă şi la Şcoala Regina Maria din Bicaz şi la Şcoala Gimnazială Dumbrava Roşie. El şi-a dat demisia de la Liceul Tehnologic imitrie Leonidaţ, acolo unde a izbucnit scandalul, dar cercetarea disciplinară va continua şi acolo, pentru că aceasta va trebui finalizată printr-un document. Nu putem ca într- o situaţie ca aceasta, deosebit de gravă, să trecem lucrurile cu vederea şi un astfel de cadru didactic să mai rămînă în învăţămînt. Am înţeles că şi celelalte şcoli unde predă s-au autosesizat şi au demarat procedurile de desfacere a contractului de muncă, bazat pe încălcarea flagrantă a unor articole din Legea educaţiei, privitoare la comportamentul deviant al unui cadru didactic. Se vor continua procedurile de sancţionare administrativă a profesorului, care se poate finaliza cu cea mai grea măsură administrativă, aceea a desfacerii de către angajator, adică şcoala la care este titular, a contractului de muncă“, a declarat Mihai Obreja, inspector şcolar general.

Colegi intransigenţi, dar profesorul a trebuit primit la ore

Profesoara Elena Cristina Sasu, director al Şcolii Regina Maria din Bicaz, fost inspector şcolar, a declarat că la şcoala pe care o conduce profesorul ar trebui să predea matematica la o clasă a VIII- a, unde avea o completare de catedră, restul orelor predîndu-le la Şcoala Gimnazială Dumbrava.

„Ne-am întrunit luni, 26 ianuarie, în cadrul Consiliului de Administraţie al şcolii pentru a demara procedurile de înfiinţare a unei comisii de cercetare, formată din cinci membri. Vreau să vă mai spun că la şcoala noastră profesorul s-a prezentat doar cîteva zile, între 14 şi 21 septembrie, pentru că, ulterior, a obţinut detaşare la Liceul Dimitrie Leondida şi la Liceul Forestier. După cum se vede, anul acesta noi nu prea am avut interacţiune cu acest profesor. În cursul zilei de luni, 26 ianuarie, am întocmit un referat, pe care l-am înregistrat la secretariat, cu privire la comportamentul inadecvat al cadrului didactic, care a afectat imaginea învăţămîntului nemţean.

Toţi membrii CA au luat atitudine şi s-a ajuns la concluzia că nu putem tolera ca un astfel de cadru didactic să vină în contact cu elevii noştri, aflaţi la o vîrstă sensibilă şi extrem de vulenerabilă, în raport cu astfel de comportamente deviante ale unui adult“, a declarat profesoara Elena Sasu.

Aceasta a spus că deja s-a constituit comisia de cercetare disciplinară, care, în baza Legii educaţiei, a articolului 7, alineat 1, articolului 180, alineat 1 şi a articolului 280, ce stipulează foarte clar că încălcarea normelor de moralitate şi etică profesională, poate lua decizia duce la desfacerea contractului de muncă. Asta pentru că, prin ceea ce a făcut cadrul didactic la şcoala unde a izbucnit scandalul de hărţuire sexuală a unei eleve, pot constitui temeiuri de autosesizare în baza cărora se va putea proceda la cercetarea disciplinară a cadrului didactic, din motivele amintite şi în unităţile şcolare unde este titular.

Profesorul a mai fost cercetat pentru violenţă împotriva elevilor

„Începînd de luni, 26 ianuarie, avem la dispoziţie 30 de zile pentru a parcurge toţi paşii legali necesari ajungerii la sancţiunea administrativă ce mai gravă – desfacerea contractului de muncă, în baza raportului comisiei de cercetare disciplinară care va fi dezbătut în CA al şcolii. Ceea ce vă pot spune este că, urmare a scandalului de la Piatra Neamţ, unul urmărit în presa naţională şi locală, părinţii ne-au cerut, în scris, să nu-l primim pe profesor în şcoală. Din păcate, profesorul este titular şi a trebuit să fie primit la ore şi să predea on-line. Părinţii sînt însă extrem de nemulţumiţi de acest lucru. Ne-au ameniţat că, în cazul în care profesorul va călca în unitatea noastră, îşi vor retrage copiii de la şcoală şi-i vor înscrie la altele. Numai că aceştia nu cunosc Codul Muncii şi prevederile sale.

Trebuie să procedăm conform Legii educaţiei şi să respectăm prevederile Statutului personalului didactic, dar mai ales ale Codului Muncii. Altfel ne putem trezi daţi în judecată, a mai spus profesoara Elena Sasu.

Directoarea Sasu îşi aminteşte că, în anii din urmă, cînd îndeplinea funcţia de inspector şcolar a mai existat o anchetă administrativă la adresa aceluiaşi profesor, acuzat atunci de violenţă asupra unor elevi de clasa a VIII-a, de la Şcoala Regina Maria Bicaz.

„Din cîte am găsit eu în documentele şcolii, atunci a scăpat mai uşor, în sensul că a făcut ce a făcut şi s-a împăcat cu părinţii elevilor, care l-au iertat şi şi-au retras plîngerea“, a mai spus directoarea unităţii din Bicaz. Reamintim faptul că scandalul sexual a izbucnit la Liceul Dimitrie Leonida a fost legat de faptul că profesorul Cristian Pipirigeanu ar fi hărţuit sexual, prin mesaje şi cuvinte obscene, o tînără de 21 de ani, elevă la seral, de altfel şi cea care l-a reclamant la fosta conducere a liceului.

Ce scria în mesaje profesorul

Lecturarea mesajelor profesorului Cătălin Pipirigeanu, care sunt adresate elevei de la Liceul Dimitrie Leonida după ce tânăra a anunţat conducerea unităţii de învăţământ că este hărţuită sexual, arată caracterul unei persoane ce nu prea are nimic în comun cu conceptul de „educaţie“. Practic, acesta s-a dezlănţuit verbal la adresa elevei de 21 de ani de la o clasă de seral unde preda matematică, folosind, pe Facebook, invective şi jigniri, „condamnând“ într-un limbaj grobian faptul că a fost „pârât“ directoarelor şcolii.

Mai rezultă din cele scrise că acel cadru didactic era ferm convins că nu a procedat greşit cerând liceencei o poză nud – „Credeam că trimiţi o poză cu tine goală, că de matematică sunt sătul“, atât timp cât convorbirile nu erau făcute la şcoală sau în timpul orelor, argumentând că oricum nu va păţi nimic, deoarece avea „relaţii“. „Relaţia“ dintre cei a început pe Facebook, după ce tânăra a aceptat o „cerere de prietenie“, iar după dialoguri banale iată ce dorea cadrul didactic: „Credeam că trimiţi o poză cu tine goală, că de matematică sunt sătul“, „Doar suntem adulţi, Suntem discreţi, ce naiba. Ai peste 18 ani? Şi eu! Ce coincidenţă! De ce te ascunzi după deget? O poză «incendiară» ar mai înfrumuseţa zilele mele de om trecut de 45. Mai am oleacă… vreo 20 de de ani şi aştept pensia“, sugerându-i-se că nu va avea probleme la matematică:

„La mate nu am pus niciodată 2 şi 3 la elevele frumoase. Cel puţin nota 6, întotdeauna“. Şi revine cu alt mesaj: „Mulţumesc, apreciez… dacă vorbeai sincer, deja trimiteai o poză. Dar aşa… Ţi-e frică de mine, probabil. Sau de soţ. Sau de amant… Eu ştiu?“. Răspunsul e următorul: „Nu mi-e frică de nimeni“, replica fiind: „Aunci?… eu de ce nu văd nici o poză?“. La un moment dat, exasperată de insistenţele dadrului didactic, tânăra a prezentat conducerii unităţii conţinutul convorbirilor din mediul virtual, cel vizat a fost sfătuit să înceteze, dar nu s-a luat nicio măsură, considerându-se că era vorba despre dialoguri între două persoane adulte, care nu s-au petrecut în incinta şcolii.

Dar, după ce i s-a atras atenţia cu privire la comportament, cadrul didactic a început, tot pe Facebook, represaliile. „Toţi elevii mei ştiu ce fel de om sunt! Deci eşti de partea nepotrivită a baricadei! Nu uita, print screen! Şi la şefe! Spor la mârşăvii, jigodie ordinară! Şi nu uita să vii la ore chiar dacă sunt online!?“. Şi mai scria profu: „Eu după programul şcolar pot să fac orice îmi doresc!… Nici o şcoală din ţară nu are ore după ora 8 seara… de aceea nu pot fi tras la răspundere ce ştoarfă agăţ după 8 seara!… ca să ştii! Proaste în fundul gol şi cu urâtănii în loc de soţ găseşti şi în Italia!“. Probabil frustrat, cel în cauză o jigneşte pe eleva pentru care cel mai probabil făcuse o pasiune: „Eu propuneam o soluţie rezonabilă… dar cu o handicapată curvă ca tine (aşa cum singură mi-ai spus!) nu avem ce negocia… Abia aştept să vii la şcoală! Dacă ai curaj! O zi superbă!. Care a «fineţea ta»??? … că te- ai dus la ambele directoare ca o căţea în călduri? Hai sictir! Ţara e plină de curve proaste ca tine“. Ulterior, pentru aceste invective a avut şi o scuză penibilă: „Era o oră târzie şi am tras singur două damigene de vin (…) deci eram în timpul liber când pot agăţa câte curve vreau“, dar a ţinut să precizeze că nu prea poate fi tras la răspundere, pentru că este cineva: „Sunt strănepot de judecător, frate de grefier, iubitul unei persoane din justiţie, frate de poliţistă“.

Citește știrea

Actualitate

Controale în şcoli, pentru analiza modului de notare

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ inspectorii şcolari efectuează verificări pentru a se vedea cum sînt pregătite pentru încheierea situaţiei şcolare ■ elevii care nu au avut posibilitatea de a participa la lecţiile on-line vor rămîne cu situaţia şcolară neîncheiată ■

Inspectoratul Şcolar este preocupat de pregătirea unităţilor care sînt puse în situaţia de a încheia situaţia elevilor, după un semestru de învăţămînt on-line. E vorba de preoceduri care trebuiesc adaptate situaţiei specifice, în condiţiile în care ministerul, ca şi anul trecut, a decis să se renunţe la teze, din imposibilitatea susţinerii acestora în sistem on-line. În acest sens inspectorii şcolari fac teren, mergînd în fiecare şcoală pentru a constata modul în care fiecare cadru didactic a evaluat cunoştinţele elevilor.

„Colegii inspectori se află în această perioadă în şcoli, unde realizează un control tematic pentru a verifica modul în care unităţile sînt pregătite să încheie situaţia şcolară a elevilor pe semestru. A fost transmis în şcoli ordinul de ministru prin care s-a modificat Regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiilor de învăţămînt. Se poate încheia situaţia şi cu două note şi, obligatoriu cu a treia notă, acolo unde copilul se află în situaţia de corigenţă. Mai există o modificare a regulamentului, legată de încheierea situaţiei pentru elevii care nu vor putea avea încheiată situaţia, din cauza faptului că nu au avut acces la învăţămîntul on-line, din diverse motive. Pentru eis-a modificat perioada de la 4 la 8 săptămîni, cu scopul ca în cele 8 săptămîni, în care se propune încheierea situaţiei şcolare să derulăm activităţi remediale.

În acest sens, aşa cum v-am mai informat există şi un proiect al ministerului, în valoare de 30 milioane euro, pentru activităţi remediale“, a declarat Mihai Obreaj, inspector şcolar general. Conform estimărilor de la Ministerul Educaţiei, în toate unităţile şcolare din România se estimează că un număr de 65.000 elevi s-ar afla în situaţii de risc, cu privire la imposibilitatea de a li încheia mediile pe semestrul I, din cauza faptului că nu au avut acces la resurse tehnologice pentru a putea participa la învăţămîntul on-line. Reamintim că, în Neamţ, un număr de 147 de gospodării nu sînt conectate la reţeaua de energie electrică.

Plus că vreo cîteva sute de elevi, din diverse motive, nu au intrat în posesia tabletelor. Mai trebuie spus că, încă din mandatul ministrului Monica Anisie, s-a stabilit că media semestrială se calculează prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obţinute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat întreg. Dacă există o diferenţă de 50 sutimi, atunci rotunjirea se va face în favoarea elevului.

Citește știrea

Trending