Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

70 miliarde de lei, plimbati de la BRD la BCR si retur

Știre publicată în urmă cu

în data de

Dupã ce, în urmã cu mai bine de douã luni, executivul pietrean a cerut avizul legislativului local pentru preluarea creditului pentru proiectul privind Managementul Deseurilor de cãtre BCR, acesta fiind contractat, în ianuarie 2005, de la BRD-GSG Piatra Neamt, în ultima sedintã a Consiliului Local, conducerea Primãriei Piatra Neamt a cerut retransferarea creditului la BRD. Motivul care a stat la baza solicitãrii de preluare a împrumutului de 70 miliarde de lei de cãtre BCR, rezultat în urma analizelor privind costurile cu dobînzile si comisioanele aferente, a fost efortul financiar prea mare al autoritãtilor locale. Asta ar fi însemnat cã împrumutul contractat de la BCR, în valoare de 1.380 miliarde de lei, ar fi fost suplimentat pînã la 1.450 miliarde de lei. Municipalitatea pietreanã apreciase la acel moment cã, prin acest transfer, economiile la bugetul local s-ar fi cifrat la douã miliarde de lei. Se pare cã demersurile autoritãtilor au avut ecou la nivelul conducerii BRD, prin adresele transmise acestia comunicînd cã oferã conditii identice de creditare cu cele ale BCR. Cum motivele care au stat la baza mutãrii creditului de la BRD la BCR s-au anulat, a fost fãcutã solicitarea retransferãrii celor 70 miliarde de lei la BRD. Acest credit a fost contractat în vederea sustinerii pãrtii de cofinantare localã a proiectului privind Managementul Deseurilor, primarul Gheorghe Stefan afirmînd cã, desi implementarea sa a fost începutã în legislatura trecutã, fosta conducere a Primãriei Piatra Neamt s-a limitat la a cheltui banii europeni, fãrã a asigura partea sa de contributie. Situatia – corelatã cu cea similarã înregistratã la nivel central – a dus la blocarea proiectului, pentru o lungã perioadã de timp. Managementul Deseurilor, în valoare totalã de 17,3 milioane de euro, beneficiazã de sprijin nerambursabil atît din partea Uniunii Europene – de 10,4 milioane de euro (reprezentînd 60%), cît si de fonduri nerambursabile oferite de Guvernul Danemarcei – de 2,21 milioane de euro. Contributia autoritãtilor locale este de 2,3 milioane de euro, la care se va adãuga suportul financiar – de 2,4 milioane de euro – oferit din fonduri guvernamentale. În prima parte a acestui an, va fi organizatã licitatia internationalã pentru selectarea operatorului de salubrizare, termenul final al implementãrii fiind 30 iunie.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement

Trending