Publicitate

■ asta au descoperit inspectorii de muncă la firma la care prestaseră bărbaţii care au decedat în teribilul accident ■ şi şoferul maşinii avusese probleme penale ■ el fusese condamnat pentru lovituri cauzatoare de moarte ■ de cînd luase permisul a fost amendat de 10 ori pentru exces de viteză ■ famiile victimelor vor fi sprijinite financiar ■

Teribilul accident rutier de la Viişoara, din noaptea de 4/5 aprilie 2018, soldat cu 9 morţi, scoate la iveală noi amănunte. Avînd în vedere faptul că cele două microbuze care veneau de la Arad încărcate cu oameni care prestaseră activitate acolo în domeniul forestier, s-au sesizat inspectorii de muncă. A fost verificată firma la care au muncit victimele, iar cercetările au relevat că nu avuseseră încheiate contracte legale de muncă. Şi au fost mulţi în asemena situaţie, 23 de persoane au plantat puieţi dar „la negru“. Conform Mediafax ar fi vorba de o societate comercială din judeţul Timiş, cu punct de lucru în localitatea Petriş din judeţul Arad. „Noi ne-am autosesizat în momentul în care am aflat de accidentul urît din Neamt, pentru că singurul supravieţuitor a declarat ca veneau din judeţul Arad de la muncă. Muncitorii au lucrat în localitatea Petriş, din judeţul Arad, la plantat de puieţi pentru o societate cu sediul în judeţul Timiş, cu punct de lucru în Arad. O echipă de control de la ITM Arad s-a deplasat la Petriş pentru a vedea locul unde au lucrat persoanele respective. În total, au fost în jur de 23 de muncitori, iar la ora actuală, din toate verificarile, nu am tras concluzia ca ar fi avut vreo formă legală de angajare, deci se pare că ei lucrau la negru. Muncitorii plantau puieţi pentru o societate care deţine o suprafaţă de pădure în zona Petriş, cu sediul în judeţul Timiş”, a afirmat Ecaterina Isac, din cadrul ITM Arad. Controlul este în derulare, au fost ridicate documente, iar dacă se va ajunge la concluzia certă că a fost vorba de muncă la negru, pentru fiecare muncitor firma în cauză poate primi o amendă de 20.000 de lei. De altfel, toţii banii care ar fi trebuit să fie încasaţi de victime pentru munca prestată la Arad se aflau, în momentul accidentului, la şoferul microbuzului, Gabriel Nistor. După ce a fost scos din apele canalului de aducţiune al Bistriţei, anchetatorii i-au găsit în buzunar suma de 9.000 de lei. Avînd în vedere amploarea acestei tragedii, Guvernul a anunţat că va sprijini financiar familiile celor 9 bărbaţi care au decedat în Joia Mare. Dincolo de aceste aspecte, trebuie spus că şoferul micobuzului avea permis de conducere din anul 2016, iar de atunci a fost sancţionat de numai puţin de 10 ori pentru exces de viteză. Mai avea şi alte „bube“ penale, iar în anul 2011 a fost condamnat la închisoare pentru săvîrşirea infracţiunii de lovituri cauzatoare de moarte.

6 ani de detenţie pentru că vrut „să bată pe cineva

Fapta a avut loc pe 4 septembrie 2011, cînd Gabriel Nistor a plecat de la o petrecere exprimîndu-şi intenţia de „a bate pe cineva“. Primul care i-a ieşit în cale a plătit cu viaţa, în urma loviturilor administrate stingîndu-se pe patul de spital la două zile de la incident. De partea cealaltă, adolescentul şi-a ratat debutul în viaţă din cauza unui puseu de nervi inexplicabil sau de prea multă „personalitate“ pe fondul consumului de alcool. Pentru fapta sa, Gabriel Nistor a fost cercetat iniţial în libertate, iar după decesul victimei a fost încarcerat. Tribunalul Neamţ la condamnat la 4 ani de închisoare şi plata unor daune de un miliard de lei vechi, însă Curtea de Apel Bacău a sporit pedeapsa la 6 ani de închisoare. În ziua nefastă agresorul a mers la un bar unde s-a distrat în compania mai multor amici. S-a consumat şi destul alcool, iar în jurul orei 22 petrecerea s-a spart, iar tinerii au plecat împreună, către casă. Atunci Nistor şi-a declarat intenţia de „a bate pe cineva“. Pe traseu s-au întîlnit cu Luca P., de 58 de ani, din aceeaşi localitate. Deşi între victimă şi agresor nu existau nici un fel de relaţii, cei doi neştiindu-se, tînărul s-a postat în faţa bărbatului mai mare cu aproape 40 de ani şi fără nici un avertisment i-a aplicat un pumn în plină figură. Luat prin surprindere, bărbatul nu a apucat să schiţeze nici un gest de apărare şi a căzut cu faţa în sus. S-a lovit puternic la cap şi nu s-a mai ridicat. Acuzatul ar mai fi administrat cîteva lovituri după ce a doborît victima. Nici unul din grupul lui nu a tratat evenimentul cu gravitatea cu care ar fi trebuit. Au lăsat victima acolo şi fiecare şi-a văzut de drumul lui. Luca P. a fost descoperit ulterior de un sătean, care a sunat la 112. Bărbatul a fost internat în comă cu diagnosticul hemoragie intracerebrală şi edem cerebral, complicat în evoluţie cu bronhopneumonie bilaterală. Agresorul a susţinut la anchetă că a crezut că cel pe care l-a atacat era paznic la o firmă din zonă şi i s-a părut că l-ar fi apostrofat motivat de faptul că ar fi vrut să intre în curtea societăţii pentru a fura. Sancţiunea mică a fost motivată prin aceea că inculpatul şi-a recunoscut fapta. Revenind la tragedia de la Viişoara, reamintim că teribilul accident a avut loc în jurul orei 1, cînd microbuzul scăpat de sub control a plonjat în canalul de aducţie al rîului Bistriţa. Forţele de intervenţie au fost alertate de colegii din a doua maşină, aflată în spate. Din păcate, a fost un singur supravieţuitor care a reuşit să spargă parbrizul şi a ajuns la mal, Ionuţ Vîrlan. Alţi 7 bărbaţi, între care şi un minor de 17 ani, au fost găsiţi decedaţi în duba microbuzului de marfă, transfortmat ilegal pentru transport de persoane. Şoferul şi un alt pasager, care erau pe bancheta din faţă, au fost găsiţi la cîteva ore bune, în apă, decedaţi şi ei. Cercetările preliminare au stabilit că maşina a pierdut, probabil pe fondul unei viteze mari, roata din stînga spate, a intrat pe contrasens, a spart parapetul şi a plonjat în Bistriţa, în acea zonă apa avînd o adîncime de circa 7 metri. Ancheta este în derulare şi trebuie să răspundă la multe alte întrebări.

Comentarii Facebook
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.