Contactează-ne

Prima pagină

Tîrgu Neamţ: Se caută chiriaşi în locuinţe ANL

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ sînt disponibile opt apartamente cu o cameră în blocurile V1 şi M5 din Tîrgu Neamţ ■ solicitanţii trebuie să fie tineri cu vîrste de pînă în 35 de ani şi să îndeplinească mai multe condiţii ■

În blocurile V1 şi M5, aflate în proprietatea Primăriei Tîrgu Neamţ, s-au eliberat opt apartamente cu o cameră, acestea fiind disponibile pentru închirierea către tineri cu vîrste de pînă în 35 de ani. Fiecare dosar depus va fi analizat, urmînd să fie declarat cîştigător solicitantul cu punctajul cel mai mare. Modul de repartizare a locuinţelor a fost reglementat prin hotărîre a Consiliului Local tîrgu Neamţ. La stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor se va ţine cont atît de criteriile de acces la locuinţă, cît şi de criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj. Astfel, titularul cererii trebuie să îşi desfăşoare activitatea în oraşul Tîrgu Neamţ, să aibă vîrsta de pînă la 35 ani la data depunerii solicitării şi să poată primi repartiţie pentru locuinţă în termen de cel mult 36 de luni de la împlinirea acestei vîrste. O altă cerinţă prevede ca titularul, membrii familiei sale sau persoanele aflate în întreţinerea sa, să nu deţină sau să nu fi deţinut o altă locuinţă în proprietate şi/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat sau a unităţii administrativ teritoriale sau a unităţii în care-şi desfăşoară activitatea, în oraşul Tîrgu Neamţ. Pentru cei care îndeplinesc condiţiile cerute, departajarea se va face în funcţie de criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj, acestea vizînd situaţia locativă actuală, starea civilă, starea de sănătate, vechimea cererii solicitantului, nivelul de studii şi pregătirea profesională, venitul mediu brut pe membru de familie, situaţii locative sau sociale deosebite. La nivelul oraşului există sute de cereri pentru locuinţe, dar sînt destul de rare situaţiile în care titularii primesc veşti bune, dat fiind faptul că în ultimii ani nu s-au mai construit blocuri de locuinţe la Tîrgu Neamţ. Situaţiile în care se eliberează apartamente se datorează, de regulă, faptului că titularii au împlinit 35 de ani şi nu mai pot prelungi contractul de închiriere.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Eveniment

Neamţ: Accident cu două victime. Trafic blocat

Știre publicată în urmă cu

în data de

Un accident rutier soldat cu două victime după coliziunea dintre un autoturism şI o autoutilitară a avut loc vineri, 16 august, în localitatea Dobreni. Conform primelor informaţii oferite de reprezentanţii IPJ Neamţ, traficul este blocat. “Accident rutier pe DN 15 C, în localitatea Dobreni. Coliziune între un autoturism și o autoutilitară, două victime. Trafic blocat”, au transmis cei de la IPJ Neamţ. Tot vineri a mai avut loc un accident rutier soldat cu o victimă pe strada Gara Veche din Piatra Neamţ. “Din primele cercetări efectuate de polițiștii rutieri din cadrul Poliției municipiului Piatra Neamț a reieșit că, în timp ce un bărbat, de 47 de ani, din Țibucani, conducea o autoutilitară pe strada Gara Veche din Piatra Neamț, a efectuat manevra de depășire a unei motociclete ce era staționată și nu ar fi păstrat o distanță corespunzătoare față de celălalt vehicul, moment în care brațul de calare s-a deschis, acroșînd motociclistul, în vîrstă de 45 de ani, din Zănești. În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a motociclistului, care a fost preluat și transportat la spital pentru îngrijiri medicale. Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițistii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de vătămare corporală din culpă”, au transmis reprezentanţii IPJ Neamţ.

Citește știrea

Administrație

Primarii, nevoiţi să mai strîngă cureaua

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ membrii Asociaţiei Comunelor din România au înaintat o petiţie Ministrului Dezvoltării Regionale şi Ministrului de Finanţe ■ primarii sînt nemulţumiţi de un proiect de ordonanţă prin care se impun măsuri fiscale de reducere a cheltuielilor ■ edilii susţin că unele dintre prevederile din document sînt neconstituţionale ■

Că nemulţumirea primarilor faţă de politicile fiscale ale Guvernului a ajuns la apogeu nu mai este o noutate pentru nimeni, aşa cum nu este o noutate nici faptul că luările de poziţii ale reprezentanţilor administraţiilor publice locale nu sînt luate în seamă. Înainte de rectificarea bugetară, primarii de municipii şi oraşe au ameninţat cu o serie de acţiuni de protest, dar iată că, mai nou, şi primarii de comune încep să-şi strige disperarea. Preşedintele Asociaţiei Comunelor din România (ACOR), Emil Drăghici, care este primar al comunei dîmboviţene Vulcana-Băi, a trimis o petiţie către vicepremierul Vasile Daniel Suciu, ministru al Dezvoltării Regionale şi către Ministrul de Finanţe, Eugen Orlando Teodorovici, prin care atrage atenţia că proiectul de Ordonanţă de Guvern privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, de reducere a cheltuielilor, lansat în dezbatere publică, este de natură să adîncească şi mai mult criza din administraţia publică locală. „Am avut patru runde de întîlniri cu Ministrul Fiananţelor Publice. La ultima, din luna iulie, aşa cum am arătat şi în memoriul trimis celor doi miniştri, ai Dezvoltării Regionale şi ai Ministerului de Finanţe, se vede că este nevoie de o analiză concretă la nivelul fiecărei comune, pentru a se interveni cu resurse financiare în vederea bunei funcţionări a unităţilor administrativ teritoriale. La ora la care discutăm, avem 7 luni de execuţie bugetară şi mai avem doar cinci luni pînă la sfîrşitul anului. Am solicitat ca să se elaboreze un calendar pentru adoptarea bugetelor pentru anul 2020 pentru ca să nu ne trezim şi la anul cu aceeaşi situaţie ca în 2019. Nu este normal ca oraşele, comunele, municipiile să nu aibă bugetul pentru anul următor, aprobat pînă la sfîrşitul anului calendaristic. Ministerul Finanţelor a dat această ordonanţă de rectificare a bugetelor, dar rămîne să vedem măsura în care se acoperă nevoile localităţilor pînă la sfîrşitul anului. La ultima noastră întîlnire, Ministrul Finanţelor ne-a promis o nouă rectificare, prin care să se asigure resursele de funcţionare. Sperăm să fie aşa, pentru că altfel nu vom putea funcţiona, dar mai ales nu vom avea bani pentru finanţarea unor proiecte, mai ales de tipul celor europene. Avînd în vedere că ne aflăm în luna august, este nevoie de un calendar de adoptare a bugetelor, înainte de începerea campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale. Dacă se va suprapune elaborarea bugetului cu această campanie electorală, ne vom afla în situaţia de a nu avea la timp buget nici pentru 2020“, a declarat preşedintele Asociaţiei Comunelor din România, Emil Drăghici.

Personal cu 30% mai puţin

Preşedintele ACOR a făcut referire şi la lipsa de personal, din primăriile rurale, situaţie în care aceste unităţi administrativ teritoriale au cu 30% mai puţini angajaţi decît ar avea nevoie. „Este o situaţie care vine din 2010. La comune există un număr de personal cu 30%, chiar 40% mai mic decît cel din categoria oraşelor şi municipiilor. Această anomalie este şi mai mare în ceea ce priveşte nivelul de salarizare. La comune nivelul salariilor este cu mult mai mic decît la oraşe şi municipii, ceea ce nu este normal“, a mai spus preşedintele ACOR. Acesta mai atrage atenţia şi asupra limitării prin ordonanţă de guvern a posibilităţii de a organiza concursuri de angajare pe posturile vacante, după principiul „unu la trei“, respectiv la trei posturi devenite vacante, doar un post va mai putea fi ocupat, numai în condiţiile încadrării în cheltuielile de personal, aprobate prin buget. Preşedintele ACOR atrage atenţia celor doi miniştri privind încălcarea principiilor autonomiei locale şi chiar a Constituţiei. Un alt reproş făcut de reprezentanţii ACOR în documentul amintit este legat despre măsurile de ecomomii preconizate prin reducerea cheltuielilor cu abonamentele la telefonia fixă şi mobilă, lucru pe care aceştia îl consideră o aberaţie, în mileniul al III-lea, atrăgînd atenţia că se vor crea probleme privind respectarea datelor cu caracter personal ale angajaţilor, care vor folosi la serviciu telefoane personale şi vor crea breşe de securitate prin conectarea acestora la reţelele interne ale instituţiilor publice.

Ce-i pe la primăriile din Neamţ

Redactorii Monitorul de Neamţ şi Roman au contactat primarii a trei comune din zone diferite ale judeţului, pentru a vedea situaţia încadrărilor şi a costurilor cu mijloacele de comunicare. În zona Roman, la Săbăoani situaţia arată astfel: la 11.600 de locuitori, conform legii, primăria ar trebui să aibă 78 de posturi, or’ în prezent se lucrează cu doar 36 de funcţionari. În comuna Alexandru cel Bun, lîngă Piatra Neamţ, primarul Ioan Rotaru a precizat că la 6800 de locuitori ar trebui să aibă 35 de salariaţi, în timp ce în organigramă la ora aceasta lucrează cu doar 20 angajaţi, la care se adaugă doi şoferi care conduc microbuzul şcolar. „Aştept normele de aplicare şi după aceea vom vedea se măsuri se impun. E într- adevăr o problemă cu telefoanele, dar vom acţiona în consecinţă după intrarea în vigoare a ordonanţei“, a declarat Ioan Rotaru. La Bicaz Chei, conform declaraţiilor primarului Gheorghe Oniga, la 3.960 de locuitori cît are comuna, ar fi necesară încadrarea a 14 funcţionari, însă primăria are 11 funcţionari publici şi 10 personal contractual. „Cît despre telefoane este şi asta o problemă, pentru că nu poţi obliga un funcţionar să folosească telefonul personal la serviciu. Nu se poate renunţa la telefoane, asta e clar“, a declarat edilul şef al comunei. Şi primarul comunei Săvineşti, Daniel Horciu, declară că la 7000 de locuitori are 30 de funcţionari. Acesta susţine că va exista o problemă cu telefonia, în condiţiile în care a accesat un proiect european de introducere a reţelei de Internet gratuit în comună, dar va trebui ca din bugetul local să fie suportată contravaloarea semnalului. Preşedintele ACOR a mai menţionat că se aşteaptă publicarea în Monitorul Oficial a ordonanţei privind reducerea cheltuielilor după care se va stabili modul în care se va acţiona în teritoriu şi la nivelul Asociaţiei pe care o conduce.

Citește știrea

Prima pagină

Neamţ: Apă cu ţîrîita, pe motiv de stranieri

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ locuitorilor comunei li se cere să nu mai folosească apa pentru a-şi uda grădinile ■ în perioada 14-21 august apa va fi furnizată cu presiune scăzută ■ primarul comunei găseşte decizia neavenită ■

Conducerea companiei judeţene Apa Serv a lansat un apel către toţi utilizatorii serviciilor sale din comuna Tămăşeni să folosească în mod raţional apa potabilă din reţeaua publică, respectiv să nu folosească apa potabilă şi pentru irigaţii, ci doar pentru băut şi igienă, pentru a se putea asigura furnizarea serviciului în condiţii normale tuturor clienţilor. „În perioada 14-21august 2019 în această comună se va furniza apă cu presiune scăzută, putîndu-se ajunge chiar la întrerupere totală. Conducerea companiei mulţumeşte pentru înţelegere clienţilor săi şi îi roagă să ţină seamă de sfaturile acesteia, ştiut fiind că în această perioadă se înregistrează şi temperaturi extrem de ridicate, care coduc la diminuarea nivelului apei din pînza freatică“, se arată în comunicatul de presă al companiei Apa Serv. Pe de altă parte, primarul comunei Tămăşeni susţine că dintr-o discuţie pe care a avut-o cu directorul Apa Serv, Vlad Angheluţă, ar fi aflat despre faptul că apa livrată comunei Tămăşeni provine din captarea de la Timişeşti, gestionată de societatea Apa Vital Iaşi, şi este furnizată în baza unui contract de livrare semnat între cele două companii. „Nemulţumirile mele şi ale cetăţenilor din comunitate sînt legate de faptul că în luna august, aşa cum se întîmplă în ultimii doi ani, nu avem presiune la apă şi de cîteva zile, mai ales după amiaza nu mai avem apă la robinete. Am purtat discuţii telefonice şi luni şi marţi cu domnul director Vlad Angheluţă şi am aflat că apa care se furnizează în comuna Tămăşeni vine din captarea de la Timişeşti, administrată de Apa Vital Iaşi, companie care nu livrează în această perioadă, în care a crescut consumul de apă, prin venirea acasă a cetăţenilor plecaţi la muncă în străinătate, întreaga cantitate necesară consumului mai ridicat. Domnul Vlad Angheluţă a purtat la rîndul lui o discuţie cu directorul de la Apa Vital care i-a spus că în această perioadă există un contract de livrare zilnică a 60 metri cubi, or’ în această perioadă consumul zilnic s-a mărit cu încă 10 metri cubi de apă, cantitate pe care Apa Vital nu o poate suplimenta. Eu nu cred că este normal aşa ceva, dar nici nu cred faptul că lumea foloseşte apa şi la udatul grădinii. Nu mi se pare normal ceea ce se întîmplă, chiar dacă ar mai fi cîte un cetăţean care udă grădina sau spală maşina. Cred însă că cele două companii ar trebui să discute între ele pentru a se putea suplimenta apa livrată, în aşa fel încît să se asigure necesarul de consum, ţinînd cont de faptul că e ruşinos ceea ce se întîmplă: să nu poată fi asigurată apa necesară. Doar nu aducem apa din Africa, ci doar de la Timişeşti, iar cu cît compania vinde mai multă apă, cu atît încasează mai mulţi bani“, a declarat Ştefan Lucaci, primarul comunei Tămăşeni.

Citește știrea

Trending