Contactează-ne

Educatie

Teste grilă la Bac şi la Evaluare?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ ministerul ar dori la testele grilă să fie introduse la examenle din anul 2010 ■ „experimente“ ar putea avea loc la simulările din acest an ■ Asociaţia Elevilor vrea ca noul an şcolar să înceapă pe 9 septembrie 2019 şi să se termine pe 12 iunie ■

Testele grilă la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat au revenit în planurile Ministarului Educaţiei pentru examenele din anul 2010. Asta după ce, în noiembrie anul trecut, s-a mai vorbit de o asemenea posibilitate în 2019, dar s-a renunţat la idee în urma unor luări de poziţie a societăţii civile. „În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a din anul şcolar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VII-a în anul şcolar 2018 – 2019 la Matematică vor conţine, în proporţie de minimum 30%, itemi obiectivi“, se arată în proiectul de ordin privind organizarea simulărilor anul acesta, conform edupedu.ro. Proiectul urma să fie dezbătut în Comisia de Dialog Social a Ministerului Educaţiei şi a fost obţinut de Edupedu.ro. La fel desec era şi proiectul de ordin în ceea ce priveşte BAC-ul: „În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Examenul de Bacalaureat Naţional din anul şcolar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea probei scrise la Matematică a examenului de Bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XI-a în anul ţcolar 2018 – 2019 vor conţine, în proporţie de minimum 30%, itemi obiectivi cu scopul de a se realiza evaluarea în baza unor răspunsuri exacte, neechivoce, specificate în barem, fiind astfel imposibilă alocarea unui punctaj diferit de către evaluatori distincţi“. La Bacalaureat, ar urma să fie extinse testele grilă în proporţie de peste 30% şi la Istorie, de anul următor. Ministerul pregăteşte astfel introducerea testelor grilă la examenul de Matematică de la Evaluarea Naţională de anul viitor, potrivit informaţiilor din proiectul de ordin trimis de guvern către partenerii de dialog social ai ministerului. Pentru a-i pregăti pe elevi pentru examene tip grilă, Ministerul Educaţiei vrea ca simularea Evaluării Naţionale să fie susţinută anul acesta pi de elevii de clasa a VII-a, care ar urma să dea la simulare chiar subiecte grilă la Matematică. În noiembrie anul trecut, ministerul anunţa că intenţionează să introducă teste grilă la Bacalaureat şi Evaluarea Naţională în 2019, dar s-a renunţat la idee în urma consultărilor cu reprezentanţii elevilor, ai profesorilor şi părinţilo. Se dorea modificarea structurii subiectelor la examenele de la sfîrşitul acestui an şcolar, astfel încît acestea să conţină 40% întrebări grilă, întrebări cu alegere duală sau întrebări cu răspuns „Adevărat“ sau „Fals“.

Ce ar vrea elevii

Există posibilitatea ca următorul an şcolar, 2019-2020, să înceapă pe data de 9 septembrie, nu pe 16 aşa cum propusese anterior Ministerul Educaţiei Naţionale. Iniţiativa aparţine Asociaţiei Elevilor şi au anunţat-o, joi, în cadrul Comisiei de Dialog Social din cadrul ministerului. „Am solicitat ca programa şcolară să fie mai ridicată. Propunerea ministerului a fost ca şcoala să înceapă pe 16 septembrie şi să se termine pe 19 iunie. În cadrul şedinţei am solicitat ca elevii să înceapă şcoala în data de 9 septembrie şi să se încheie la 12 iunie“, a spus, pentru mediafax.eo, preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa, Andrei Mihai Tănase. Iniţiatorii ideii spun că, în aceste condiţii, elevii care înscrişi pentru examenul de Bacalaureat ar putea să susţină proba mai devreme, astfel încât să nu să se confrunte cu temperaturile ridicate din timpul verii. Examenul naţional are loc după o săptămână de la încheierea anului şcolar şi în sensul acesta s-ar fi ajuns ca elevii să susţină examenele pe la mijlocul lunii iulie, cînd condiţiile de temperatură sînt foarte ridicate, vorbim de 34-35 de grade în unele regiuni, iar şcolile nu sînt dotate cu aparate de aer condiţionat“, a explicat Andrei Mihai Tănase. De cealaltă parte, secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Naţionale, Gigel Paraschiv, spune că în cadrul instituţiei va fi analizată propunerea şi vor anunţa decizia cît mai curînd. „Decizia va fi luată cînd va apărea Ordinul de ministru referitor la structura anului şcolar. (…) Am reţinut propunerea, analizăm şi venim cu răspunsul. Nu este luată încă o decizie“, a susţinut secretarul de stat Gigel Paraschiv. Potrivit unui proiect al Ministerului Educaţiei Naţionale, publicat în data de 12 februarie, anul şcolar 2019-2020 începe în data de 16 septembrie 2019 şi se termină pe 19 iunie 2020. În ceea ce priveşte anul şcolar 2018- 2019, cursurile vor însuma 168 de zile lucrătoare, adică 34 de săptămîni, semestrul I fiind între 10 septembrie 2018 şi 1 februarie 2019, iar semestrul II între 11 februarie 2019 şi 14 iunie 2019. Elevii vor mai avea vacanţă doar în perioada 20 aprilie şi 5 mai. Pentru clasele terminale din învăţămîntul liceal, anul şcolar se încheie pe 31 mai 2019, iar pentru clasele a VIII-a, pe 7 iunie 2019. BAC-ul va începe pe 3 iunie 2019 cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română. În zilele de 7, 10 şi 11 iunie este programată evaluarea competenţelor digitale (proba D), iar în 12 – 13 iunie se vor evalua competenţele lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională (proba C). Prima probă scrisă – Limba şi literatura română – Ea – va avea loc pe 1 iulie. Proba la Limba şi literatura maternă – Eb e programată pe 2 iulie, iar proba Ec – proba obligatorie a profilului pe 3 iulie. Ultima probă scrisă – cea la alegere a profilului şi specializării – proba Ed – se va desfăşura pe 4 iulie. Afişarea rezultatelor finale e prevăzută pentru 13 iulie. Înscrierile pentru susţinerea examenului în prima sesiune se fac între 27 – 31 mai 2019. Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a începe cu proba scrisă la limba şi literatura română, pe 18 iunie 2019, fiind urmată de proba la matematică, pe 20 iunie. Examenul se va încheia pe 29 iunie, cu afişarea rezultatelor.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educatie

Din cabinetul premierului, la “Viitorul eşti TU”

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Oana Bulai a demarat un program dedicat tinerilor ■ pe 22 februarie va avea loc o nouă etapă ■

Oana Bulai, fost consilier al premierului Viorica Dăncilă, a demarat un program dedicat tinerilor cu vîrste între 16 şi 18 ani din Roman. “Viitorul eşti TU” e organizat în colaborare cu Fundaţia Episcop Melchisedec şi s-au derulat deja două “etape”, o a treia fiind programată pentru 22 februarie atunci cînd tinerii interesaţi se vor putea întîlni cu Mihaela Stroe şi Alin Ghizăşan.

Revenind la iniţiatoarea proiectului, Oana Bulai, după ce a plecat din Bucureşti odată cu Guvernul PSD, multă lume o vedea revenind pe vechiul post, cel de manager al judeţului. Nu s-a întîmplat nimic oficial în acest sens, dar managerul judeţului de la acea dată şi-a dat demisia, practic vacantînd postul. Mai nou, informaţii neoficiale o dau pe Oana Bulai pe primele locuri, deci nu chiar primul, al listei PSD pentru alegerile parlamentare. La deputăţie. Context în care astfel de programe se potrivesc mănuşă. Ceea ce e absolut normal pentru un politician în an electoral.

Vă prezentăm în continuare comunicatul de presă emis privind proiectul „Viitorul eşti TU”.  „La 18 ianuarie, la mine acasă, la Roman, în judeţul Neamţ am început o călătorie impresionantă. Am demarat un program de leadership dedicat tinerilor din oraşul meu care au vîrsta între 16 şi 18 ani. Am fost consilier în aparatul de lucru al primului-ministru, am răspuns de educaţie şi sănătate. După ce am plecat de la guvern, am ştiut că trebuie să lucrez în continuare în domeniul sensibil al educaţiei.

În parteneriat cu Fundaţia Episcop Melchisedec, am creat programul „Viitorul eşti TU!”. Sînt convinsă că în fiecare tînăr stă ascuns un super-erou. Ştiu că tinerii au idei şi, mai ales, au ideal. Şi mai ştiu că noi, adulţii, îi ascultăm prea puţin. Aşa că am decis să scoatem super-eroii la suprafaţă, să îi ajutăm să îşi pună în valoare ideile şi, mai ales, să îi facem cunoscuţi.

Programul înseamnă workshop-uri pe care nu le fac la şcoală – dezvoltare personală, comunicare, management de proiecte. Dar înseamnă şi proiecte pe care le construiesc ei de la început pînă la sfîrşit. De la viziune, la implementare. La prima noastră întîlnire, 67 de tineri, fete şi băieţi, au participat la Atelierul de Comunicare. Lector a fost Tudor Artenie, scriitor şi publicist, un specialist în domeniul comunicării. Tinerilor le-a plăcut. La a doua întîlnire, pe 31 ianuarie, am fost 130.

Am ţinut un training de dezvoltare personală. Am vorbit despre responsabilitate şi respect, flexibilitate şi toleranţă. Despre cum să ne dezvoltăm punctele forte şi cum să ne transformăm visurile în realitate. Tot atunci, am deschis „Laboratorul de proiecte”. Începem cu o mare expoziţie de fotografie şi vom lucra împreună la un film. Ei, tinerii, au propus proiectele. Ne-am împărţit în echipe şi am ordonat ideile, aşa cum ar face orice manager de succes. Am planificat lucrurile şi ne-am organizat. Ei vor conduce proiectele. Pe 22 februarie vom avea o nouă întîlnire.

De la ora 11.00, la Casa Chianti din Roman. De data aceasta, şi-au anunţat participarea nu mai puţin de 300 de adolescenţi. Tinerii vor avea în faţă doi speakeri în vogă: Mihaela Stroe şi Alin Ghizăşan. Mihaela Stroe este doctor în sociologie, analist comportamental, coach, speaker, trainer. Din anul 2003, este parteneră de afaceri cu fostul agent FBI Joe Navarro, unul din fondatorii diviziei de Analiză Comportamentală din cadrul FBI, recunoscut drept cel mai bun profiler din ultimii 100 de ani ai FBI-ului. Alin Ghizăşan, antreprenor din 1999, consultant de business, creator de sisteme de business. Se descrie ca fiind un om liber – „sînt cine şi ce vreau să fiu!” – care găseşte întotdeauna soluţii, te scoate cu o glumă dintr-o dispoziţie nu tocmai bună, are o viziune constructivă despre lume şi viaţă şi are tolba plină cu poveşti inspiraţionale din parcursul său profesional.

Toţi lectorii sînt formatori acreditaţi. Sînt voluntari în acest proiect şi le mulţumesc pentru implicare. Participarea tinerilor la program este gratuită”, se precizează în comunicatul de presă emis de Oana Bulai.

Citește știrea

Actualitate

Roman: Clădirile fostul Liceu 1 reintră în circuitul public

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ consilierii locali au votat în unanimitate proiectul de hotărîre privind aprobarea trecerii clădirilor care au aparţinut fostului liceu din domeniul public al statului în domeniul municipiului

Clădirile din incinta fostului Grup Şcolar Industrial Construcţii de Maşini (cunoscut ca Liceul IMR) vor putea reintra în circuitul public, după un nou demers reuşit făcut de autorităţile locale romaşcane. Clădirea monument architectonic amplasată la ieşirea diun oraş, aproape de tgrecerea la nivel cu calea ferată era abandonată, în plin proces de degradare şi foarte greu de păzit în faţa celor puşi pe furtişaguri. Într-o recentă şedinţă, consilierii locali au votat două proiecte privind soarta viitoare a clădirilor fostului liceu, comasat în urmă cu cîţiva ani cu Liceul Petru Poni. Unul din ele se referă la aprobarea trecerii unor imobile din domeniul public al statului şi administrarea Ministerul Educaţiei şi Cercetării în domeniul municipiului Roman şi administrarea consiliului local, iar celălalt privea aprobarea schimbării destinaţiei unor imobile. Primul proiect se referă la două dintre clădirile complexului, cămin şi cantină, cel de-al doilea la celelalte nouă: clădire şcoală, cămin, anexe şi ateliere, clădiri care în urma abandonării lor nu mai sînt folosite. În referatul de aprobare, primarul Lucian Micu spune că două clădiri, cu terenurile aferente, aparţinînd fostului Grup Şcolar Industrial Construcţii de Maşini, au fost transmise în administrarea Inspectoratului Şcolar Neamţ şi, ulterior, au fost înscrise în inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al statului – Ministerul Educaţiei. Transmiterea a fost făcută în scopul amenajării acestora pentru elevi (se dorea amenajarea unui campus pentru Liceul cu Program Sportiv). Deşi lucrările au fost destul de avansate, acestea nu au fost finalizate, iar clădirile, în care Ministerul Educaţiei a investit destule fonduri, prin anii 1995, au fost abandonate şi acum se degradează. Primarul şi-a argumentat solicitarea astfel: „Apreciez că se impune întreprinderea demersurilor legale pentru revenirea celor două imobile în proprietatea publică a municipiului Roman şi administrarea consiliului local, în vederea schimbării destinaţiei imobilului. În raportul de specialitate al proiectului se dau amănunte privind ceea ce ar putea să se facă în aceste spaţii“. „Potrivit procedurii aprobate de Ministerul Educaţiei, avizul conform pentru schimbarea destinaţiei poate fi emis pentru imobilele/spaţiile în care nu se mai desfăşoară activităţi de învăţămînt sau acestea au fost restrînse şi nu există perspectiva creşterii efectivului populaţiei şcolare, dar care pot fi folosite în vederea funcţionării altor instituţii în care se desfăşoară activitate de educaţie extraşcolară, a altor instituţii aflate în subordinea consiliului local / consiliului judeţean, a unor instituţii care desfăşoară activităţi de utilitate publică sau pentru desfăşurarea altor activităţi de strictă necesitate pentru comunitate, definite ca atare de către consiliul local / consiliul judeţean, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare specifice domeniului de activitate şi care nu afectează, după caz, revenirea la destinaţia iniţială“, se menţionează în raportul de specialitate la cel de-al doilea proiect. Autorităţile locale şi-au exprimat de mai multă vreme intenţia de amenajare a unor sedii pentru instituţii de nivel judeţean sau de interes pentru locuitorii din Roman şi zonă, primul pe listă fiind un proiect pentru un punct vamal, absolut necesar oraşului, care are o zonă industrială bine dezvoltată şi cu societăţi care realizează export.

Citește știrea

Actualitate

Oferta instituţiilor militare de învăţămînt

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ sînt 600 de locuri pentru învăţămîntul liceal militar ■ 531 de locuri sînt pentru învăţămîntul postliceal militar ■

Ministerul Apărării Naţionale desfăşoară prin Biroul informare-recrutare din cadrul Centrului militar judeţean Neamţ, activităţi de recrutare a tinerilorbăieţi şi fete, absolvenţi ai învăţămîntului gimnazial cu certificat de absolvire, liceal cu diplomă de bacalaureat sau viitori absolvenţi ai învăţămîntului gimnazial şi liceal, în vederea şcolarizării în instituţiile militare de învăţămînt.

“Pentru anul de învăţămînt 2020/2021, Ministerul Apărării Naţionale vine în întîmpinarea tinerilor (băieţi şi fete) din judeţul Neamţ cu o ofertă educaţională generoasă: 600 locuri   pentru  învăţămîntul liceal militar, alcătuit din 5 colegii naţionale militare: Colegiul naţional militarDimitrie Cantemir”, Breaza, judeţul Prahova – 120 locuri; Colegiul naţional militarMihai Viteazul”, Alba Iulia, judeţul Alba- 120 locuri; Colegiul naţional militarŞtefan cel Mare”, Cîmpulung Moldovenesc, judeţul Suceava- 120 locuri; Colegiul naţional militarTudor Vladimirescu”, Craiova, judeţul Dolj- 120 locuri; Colegiul naţional militarAlexandru Ioan Cuza”, Constanţa, judeţul Constanţa- 120 locuri.

Se primesc candidaţi care sînt înmatriculaţi în clasa a VIII-a, care fac dovada promovării evaluării/ testelor naţionale şi care nu depăşesc vîrsta de 16 ani în cursul acestui an.

Termenul limită de înscriere a candidaţilor este 14 februarie 2020.”, se precizează într-un comunicat de presă emis de reprezentanţii Centrului militar judeţean Neamţ. Confom sursei citate 531 de locuri sînt pentru  învăţămîntul postliceal militar de formare a maiştrilor militari, alcătuit din 4 şcoli militare: Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor TerestreBasarab I”, Piteşti  – 169 locuri; Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor AerieneTraian Vuia”, Sat Boboc, jud. Buzău – 129 locuri; Şcoala Militară de Maiştri Militari a Forţelor Navale Amiral Ion Murgescu”, Constanţa – 101 locuri; Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri pentru Comunicaţii, Tehnologia Informaţiei şi Apărare Cibernetică, Sibiu – 132 locuri. Se primesc candidaţi cu diplomă de bacalaureat sau care sînt în clasa a XII-a şi care au vîrsta pînă în 28 de ani  împliniţi în cursul acestui an.

Mai sînt disponibile 481 locuri pentru  învăţămîntul postliceal militar de formare a subofiţerilor, alcătuit din 3 şcoli militare:  Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor TerestreBasarab I”, Piteşti  – 253 locuri; Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor AerieneTraian Vuia”, Sat Boboc, jud. Buzău – 130 locuri; Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri pentru Comunicaţii, Tehnologia Informaţiei şi Apărare Cibernetică, Sibiu – 98 locuri.

Se primesc candidaţi cu diplomă de bacalaureat sau care sînt în clasa a XII-a şi care au vîrsta pînă în 28 de ani  împliniţi în cursul acestui an.

 Alte 615 locuri sînt pentru învăţămîntul universitar militar de formare a ofiţerilor  alcătuit din: 1. Academia Forţelor Terestre „Nicolae Bălcescu”, Sibiu – 208 locuri; Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă“, Braşov – 99 locuri; Academia Navală „Mircea cel Bătr=n”, Constanţa – 98 locuri; Academia Tehnică MilitarăFerdinand I”, Bucureşti – 148 locuri; Institutul Medico – Militar, Bucureşti – 30 locuri şi Tîrgu Mureş – 15 locuri; Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”, Bucureşti – 7 locuri; Academia de Poliţie Alexandru Ioan Cuza”, Bucureşti – 10 locuri.

Se primesc candidaţi cu diplomă de bacalaureat sau care sînt în clasa a XII-a şi care au vîrsta pînă în 26 de ani/ 24 de ani pentru aviaţie-naviganţi, împliniţi în cursul acestui an.

„Învăţămîntul militar este învăţămînt de stat, vocaţional, gratuit, parte integrantă a sistemului naţional de învăţămînt.

Pentru a participa la concursul de admitere în instituţiile militare de învăţămînt, candidaţii vor parcurge următoarele etape:

– prezentarea pentru luarea în evidenţă (înscriere) la sediul Biroului informare-recrutare din cadrul Centrului militar  judeţean Neamţ;

– susţinerea probelor de selecţie (evaluarea psihologică şi evaluarea aptitudinilor fizice), la Centrul Zonal de Selecţie şi Orientare – Cîmpulung Moldovenesc;

– efectuarea unui examen medical la Spitalul Clinic Militar de Urgenţă Iaşi;

– definitivarea dosarului de candidat, la sediul Biroului informare-recrutare din cadrul Centrului militar  judeţean Neamţ;

– participarea la concursul de admitere în instituţiile militare de învăţăm=nt.

Pe toată durata pregătirii în instituţiile prezentate se oferă gratuit şcolarizare, cazare, echipament, hrană şi asistenţă medicală, acces la baze sportive, biblioteci, laboratoare şi multe alte facilităţi. Activităţile şcolare, dar şi cele extracuriculare, oferă elevilor reale condiţii de dezvoltare din toate punctele de vedere, într-un mediu adecvat, dar şi perspectiva unei cariere în cadrul Ministerului Apărării Naţionale.

 Armata oferă ceea ce-şi doreşte orice tînăr aflat în momentul crucial, al alegerii drumului în viaţă, respectiv: educaţie gratuită, o bună pregătire profesională, un loc de muncă la finalizarea studiilor, posibilitatea de afirmare şi construirea unei cariere, un trai decent garantat de un venit sigur şi atractiv.

Pentru candidaţii domiciliaţi în judeţul Neamţ, activitatea de recrutare se desfăşoară la sediul Biroului informare-recrutare din cadrul Centrului militar judeţean Neamţ, situat în Piatra Neamţ, strada Durăului nr. 9, luni, miercuri, joi şi vineri între orele 08.30-16.30, marţi între orele 10.30-18.30, iar informaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele 0233213886 sau 0233213473 int. 117.

Detalii suplimentare se găsesc şi pe internet, pe site–ul oficial al Ministerului Apărării Naţionale, la adresa www.mapn.ro. sau www.recrutare.mapn.ro sau paginile oficiale de Facebook, RecrutareMApN şi Centrul Militar Judeţean Neamţ”. se mai precizează în comunicatul de presă emis de CMJ Neamţ.

Citește știrea

Trending