Contactează-ne

Educatie

Teste grilă la Bac şi la Evaluare?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ ministerul ar dori la testele grilă să fie introduse la examenle din anul 2010 ■ „experimente“ ar putea avea loc la simulările din acest an ■ Asociaţia Elevilor vrea ca noul an şcolar să înceapă pe 9 septembrie 2019 şi să se termine pe 12 iunie ■

Testele grilă la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat au revenit în planurile Ministarului Educaţiei pentru examenele din anul 2010. Asta după ce, în noiembrie anul trecut, s-a mai vorbit de o asemenea posibilitate în 2019, dar s-a renunţat la idee în urma unor luări de poziţie a societăţii civile. „În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a din anul şcolar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VII-a în anul şcolar 2018 – 2019 la Matematică vor conţine, în proporţie de minimum 30%, itemi obiectivi“, se arată în proiectul de ordin privind organizarea simulărilor anul acesta, conform edupedu.ro. Proiectul urma să fie dezbătut în Comisia de Dialog Social a Ministerului Educaţiei şi a fost obţinut de Edupedu.ro. La fel desec era şi proiectul de ordin în ceea ce priveşte BAC-ul: „În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Examenul de Bacalaureat Naţional din anul şcolar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea probei scrise la Matematică a examenului de Bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XI-a în anul ţcolar 2018 – 2019 vor conţine, în proporţie de minimum 30%, itemi obiectivi cu scopul de a se realiza evaluarea în baza unor răspunsuri exacte, neechivoce, specificate în barem, fiind astfel imposibilă alocarea unui punctaj diferit de către evaluatori distincţi“. La Bacalaureat, ar urma să fie extinse testele grilă în proporţie de peste 30% şi la Istorie, de anul următor. Ministerul pregăteşte astfel introducerea testelor grilă la examenul de Matematică de la Evaluarea Naţională de anul viitor, potrivit informaţiilor din proiectul de ordin trimis de guvern către partenerii de dialog social ai ministerului. Pentru a-i pregăti pe elevi pentru examene tip grilă, Ministerul Educaţiei vrea ca simularea Evaluării Naţionale să fie susţinută anul acesta pi de elevii de clasa a VII-a, care ar urma să dea la simulare chiar subiecte grilă la Matematică. În noiembrie anul trecut, ministerul anunţa că intenţionează să introducă teste grilă la Bacalaureat şi Evaluarea Naţională în 2019, dar s-a renunţat la idee în urma consultărilor cu reprezentanţii elevilor, ai profesorilor şi părinţilo. Se dorea modificarea structurii subiectelor la examenele de la sfîrşitul acestui an şcolar, astfel încît acestea să conţină 40% întrebări grilă, întrebări cu alegere duală sau întrebări cu răspuns „Adevărat“ sau „Fals“.

Ce ar vrea elevii

Există posibilitatea ca următorul an şcolar, 2019-2020, să înceapă pe data de 9 septembrie, nu pe 16 aşa cum propusese anterior Ministerul Educaţiei Naţionale. Iniţiativa aparţine Asociaţiei Elevilor şi au anunţat-o, joi, în cadrul Comisiei de Dialog Social din cadrul ministerului. „Am solicitat ca programa şcolară să fie mai ridicată. Propunerea ministerului a fost ca şcoala să înceapă pe 16 septembrie şi să se termine pe 19 iunie. În cadrul şedinţei am solicitat ca elevii să înceapă şcoala în data de 9 septembrie şi să se încheie la 12 iunie“, a spus, pentru mediafax.eo, preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa, Andrei Mihai Tănase. Iniţiatorii ideii spun că, în aceste condiţii, elevii care înscrişi pentru examenul de Bacalaureat ar putea să susţină proba mai devreme, astfel încât să nu să se confrunte cu temperaturile ridicate din timpul verii. Examenul naţional are loc după o săptămână de la încheierea anului şcolar şi în sensul acesta s-ar fi ajuns ca elevii să susţină examenele pe la mijlocul lunii iulie, cînd condiţiile de temperatură sînt foarte ridicate, vorbim de 34-35 de grade în unele regiuni, iar şcolile nu sînt dotate cu aparate de aer condiţionat“, a explicat Andrei Mihai Tănase. De cealaltă parte, secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Naţionale, Gigel Paraschiv, spune că în cadrul instituţiei va fi analizată propunerea şi vor anunţa decizia cît mai curînd. „Decizia va fi luată cînd va apărea Ordinul de ministru referitor la structura anului şcolar. (…) Am reţinut propunerea, analizăm şi venim cu răspunsul. Nu este luată încă o decizie“, a susţinut secretarul de stat Gigel Paraschiv. Potrivit unui proiect al Ministerului Educaţiei Naţionale, publicat în data de 12 februarie, anul şcolar 2019-2020 începe în data de 16 septembrie 2019 şi se termină pe 19 iunie 2020. În ceea ce priveşte anul şcolar 2018- 2019, cursurile vor însuma 168 de zile lucrătoare, adică 34 de săptămîni, semestrul I fiind între 10 septembrie 2018 şi 1 februarie 2019, iar semestrul II între 11 februarie 2019 şi 14 iunie 2019. Elevii vor mai avea vacanţă doar în perioada 20 aprilie şi 5 mai. Pentru clasele terminale din învăţămîntul liceal, anul şcolar se încheie pe 31 mai 2019, iar pentru clasele a VIII-a, pe 7 iunie 2019. BAC-ul va începe pe 3 iunie 2019 cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română. În zilele de 7, 10 şi 11 iunie este programată evaluarea competenţelor digitale (proba D), iar în 12 – 13 iunie se vor evalua competenţele lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională (proba C). Prima probă scrisă – Limba şi literatura română – Ea – va avea loc pe 1 iulie. Proba la Limba şi literatura maternă – Eb e programată pe 2 iulie, iar proba Ec – proba obligatorie a profilului pe 3 iulie. Ultima probă scrisă – cea la alegere a profilului şi specializării – proba Ed – se va desfăşura pe 4 iulie. Afişarea rezultatelor finale e prevăzută pentru 13 iulie. Înscrierile pentru susţinerea examenului în prima sesiune se fac între 27 – 31 mai 2019. Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a începe cu proba scrisă la limba şi literatura română, pe 18 iunie 2019, fiind urmată de proba la matematică, pe 20 iunie. Examenul se va încheia pe 29 iunie, cu afişarea rezultatelor.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Vreau să fiu un Schimbă-Lumea, proiect Impact la Şcoala Ceahlău

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ „Învăţarea este relevantă pentru elevi deoarece fac lucruri concrete în domenii precum protecţia mediului, antreprenoriat, educaţie, implicare civică, ajutîndu-i să-şi crească încrederea, independenţa, rezilienţa şi compasiunea“, a declarat Liliana Ciucanu, directorul Şcolii Ceahlău

La Şcoala Gimnazială Grigore Ungureanu Ceahlău, judetul Neamţ, s-au făcut primii paşi spre implementarea proiectului Impact, avînd sloganul Vreau să fiu un Schimbă-Lumea! Promovarea programului a început prin prezentarea lui în cadrul festivităţii de deschidere a anului şcolar, unde directorul unităţii, profesoara Liliana Ciucanu, a anunţat implementarea lui ca oportunitate pentru elevi. Săptămîna trecută, elevii interesaţi au discutat în detaliu subiectul, copiii au transmis detalii părinţilor şi au completat împreună formularul de înscriere. Membrii clubului se arată nerăbdători, entuziasmaţi şi curioşi, noii lideri debordînd de energia lor pentru a face următorii paşi, mari şi apăsaţi, intrînd în acţiune zilele următoare. „Şcoala a fost una dintre cele două din Neamţ, ce a avut şansa de a fi selectată în acest program de succes, cu recunoaştere internaţională, obţinînd o bursă care asigură formarea liderilor, materiale necesare pentru deschiderea clubului şi finanţarea a două proiecte, ce se vor desfăşura în acest an şcolar. În cluburile Impact, copiii îşi construiesc abilităţile de viaţă prin participarea la activitivităţi reale, conectate la propria lor comunitate. Învăţarea este relevantă pentru ei deoarece fac lucruri concrete în domenii precum protecţia mediului, antreprenoriat, educaţie, implicare civică, ajutîndu-i să-şi crească încrederea, independenţa, rezilienţa şi compasiunea. În cîteva vorbe, Impact înseamnă învăţare cu scop“ a declarat profesoara Ciucanu. Echipa de lideri de proiect este compusă din învăţătoarea Corina Creţu şi bibliotecara Cristina Răşchitor, o instruire desfăşurîndu-se între 28 şi 30 august în patru centre, la Iaşi adunîndu-se viitori lideri Impact din 12 şcoli din Regiunea N-E – Neamţ, Suceava, Bacău, Buzău, Galaţi, Vrancea şi Vaslui. Programul e unul de iniţiere şi susţinere pentru înfiinţarea şi funcţionarea unor cluburi pentru elevi de gimnaziu şi liceu. Este singurul program educaţional exportat de ţara noastră, astfel de cluburi înfiinţîndu-se în 24 de ţări. Referitor la cluburile Impact, structurile asociative presupun doi lideri, care gestionează clubul şi organizează activităţi săptămînale cu copiii, 15-25 elevi de gimnaziu, periodicitatea activităţii clubului derulîndu-se săptămînal, una-două ore, într-un loc stabil de întîlniri pentru activităţi. Elevii, membri ai clubului, vor explora propria comunitate, vor alege o temă, vor cerceta pentru a înţelege ce se întîmplă cu adevărat şi vor planifica un proiect, pe care îl vor implementa. Pentru implementarea acestor proiecte de serviciu în folosul comunităţii vor avea la dispoziţie 1.200 de lei – dacă proiectele elaborate vor fi eligibile. Clubul Impact va fi o clasă „simulată“, în care elevii nu vor primi note, se înscriu şi participă voluntar, vor învăţa prin activităţi practice, vor deveni cetăţeni activi, vor contribui prin forţe proprii la progresul comunităţii.

Citește știrea

Actualitate

Burse în SUA pentru liceeni

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Ministerul Educaţiei informează liceenii că pot să acceseze o bursă americană din Programul Flex. „Competiţia este deschisă liceenilor care îndeplinesc următoarele criterii: au cetăţenie română, sînt născuţi între 15 februarie 2002 – 15 iulie 2005, sînt în primele trei clase de liceu, studiază engleza, îndeplinesc criteriile pentru a obţine viza în SUA şi nu au stat aici mai mult de 3 luni în ultimii 5 ani. Candidaţii sînt invitaţi să competeze o aplicaţie on-line pînă pe 17 octombrie, la adresa: https://americancouncils.ro/programe/flex/“, a precizat inspectorul şcolar Elena Preda. Informaţii complete despre programul Flex sînt disponibile pe site-ul https://americancouncils.ro/.

Citește știrea

Educatie

Neamţ: Medicina şcolară e vai de capul ei

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ în Neamţ sînt 64 de cabinete şcolare ■ asistenţa sanitară este asigurată de doar nouă medici şcolari, patru medici de familie şi 63 de asistenţi ■ la cabinetele stomatologice şcolare situaţia e şi mai gravă, fiind opt stomatologi şi doi asistenţii, care îşi desfăşoară activitatea în 9 cabinete ■ în acest an şcolar, în judeţ urmează o formă de învăţămînt peste 67.000 de elevi ■

În fiecare an, în septembrie, cînd elevii se întorc în bănci, ne lovim de aceleaşi şi aceleaşi probleme. Factorii responsabili „numără“ şcolile cu autorizaţie sanitară, cu autorizaţie PSI, cu WC în curte, cu manuale pe bănci, cu elevi care au sau nu parte de cadre didactice calificate. O altă problemă este cea a asistenţei medicale în şcoli. În Neamţ, este mai mult pe hîrtie, deşi în judeţ există 64 de cabinete şcolare în 73 de comune, oraşe şi municipii, care deservesc 137 de unităţi cu personalitate juridică, la care se adaugă vreo 300 de şcoli şi grădiniţe subordonate acestora. În cabinetele medicale activează doar 9 medici şcolari, 4 medici de familie şi 63 de asistenţi. În Piatra Neamţ erau 31 cabinete şcolare şi 6 medici de familie, la Tîrgu Neamţ 6 cabinete şi 2 medici, la Roman 22 cabinete şi un singur medic şcolar, acesta fiind completat de 4 medici de familie cu care primăria avea încheiate raporturi de colaborare. În comune există asistenţi medicali comunitari, dar nu în toate. În Neamţ, în anul şcolar 2019-2020 sînt peste 67.000 de elevi, care studiază în 334 unităţi, fiind clar că pentru ei 9 medici sînt absolut insuficienţi. Cabinetele şcolare sînt subordonate Direcţiilor de Asistenţă Socială, bugetarea acestora fiind făcută de Ministerul Sănătăţii. La Neamţ, ultima bugetare a acestui timp de asistenţă medicală a fost făcută în urmă cu vreo cinci ani. Cît despre cabinetele de stomatologie şcolare situaţia este şi mai gravă, ţinînd cont că la cei 71.660 de elevi, cîţi au învăţat anul trecut în şcolille nemţene, existau doar 8 stomatologi şi doi asistenţi medicali, care lucrau în 9 cabinete: 7 la Piatra Neamţ şi cîte unul la Roman şi Tîrgu Neamţ. Pe pagina de socializare a Direcţiei de Sănătate Publică Neamţ sînt publicate şi cîteva lămuriri privind o problemă extrem de controversată la început de an şcolar, aceea a triajului epidemiologic al elevilor. Un subiect de interes, în condiţiile în care reţeaua sanitară şcolară, în Neamţ este „subţire“, mergînd, spre inexistentă. Cine trebuie să facă triajul epidemiologic al elevilor, este întrebarea pe care conducerile şi-o pun în fiecare an? „Triajul epidemiologic în şcoli şi grădiniţe este, teoretic, un consult sumar al copilului pentru supravegherea stării de sănătate în colectivităţi. Acesta se practică, după fiecare vacanţă şcolară în creşe, grădiniţe, centre de plasament, şcoli generale, profesionale şi licee, potrivit Institutului Naţional pentru Sănătate Publică. Cine face triajul? Răspunsul e simplu: doar medicii şi asistentele din cadrul cabinetelor şcolare, acolo unde acestea există, au calificarea şi obligaţia să facă acest triaj. Cadrele didactice nu fac triaj epidemiologic – ele pot cel mult să supravegheze copiii în timpul acestei acţiuni. Acolo unde nu există cabinet medical şcolar, triajul poate fi făcut, de medicul de familie, dacă acesta are încheiat contract de prestări servicii pentru acest serviciu cu finanţatorul şcolii, sau de către asistentul medical comunitar, în lipsa altui cadru abilitat, în cadrul unui parteneriat de colaborare cu şcoala“, se arată în postarea DSP Neamţ la secţiunea Promovarea Sănătăţii. Se dau şi cîteva lămuriri despre modul în care trebuie să se facă, corect, acest triaj: „Triajul se face prin cîteva întrebări puse copilului: dacă a răcit, dacă i-a curs nasul, dacă în familie are pe cineva răcit, apoi se face termometrizarea (măsurarea temperaturii corpului), dacă copilul pare febril. Urmează examenul clinic al cavităţii bucofaringiene, examen clinic al tegumentelor şi mucoaselor“, se mai spune în postare.

Citește știrea

Trending