Publicitate

Apreciază postarea

■ un ONG, Observatorul Român de Sănătate a analizat gradul de satisfacţie al pacienţilor îngrijiţi în spitalele publice ■ unitatea din Roman se clasează pe poziţia 6 într-o nedorită ierarhie ■ conducerea SMUR vorbeşte de o campanie de discreditare ■

Ministerul Sănătăţii a renunţat la faimoasele chestionare de satisfacţie completate de bolnavi pe perioada internării, considerînd că răspunsurile nu erau obiective, şi a înlocuit acest sistem cu un altul. Astfel, pacientul ajuns la domiciliu este contactat prin SMS solicitîndu-i-se opiniile legate de perioada spitalizării. Datele respective sînt prelucrate apoi de Observatorul Român de Sănătate, o organizaţie non-guvernamentală care a făcut publice la începutul acestei luni un prim raport menit să răspundă la întrebarea „Cît de mulţumiţi au fost pacienţii români de spitalele publice din România?“. Conform datelor prelucrate pînă acum, peste o cincime din repondenţi s-au declarat nemulţumiţi sau foarte nemulţumiţi de curăţenia din spitale, iar 8 din 10 au răspuns că sînt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de activitatea sau implicarea medicului care i-a îngrijit. Din acelaşi studiu rezultă faptul că peste o cincime din pacienţi au fost nevoiţi să îşi cumpere medicamente sau materiale sanitare în perioada internării. Unui număr de 4798 pacienţi li s-au solicitat sume de bani sau atenţii din partea personalului, iar 21 % din spitale arată zero interes pentru părerea pacienţilor. În funcţie de răspunsuri, a fost întocmit şi un top al spitalelor pentru care pacientul contează, alcătuindu-se un clasament în care sînt incluse, de regulă, marile clinici universitare din ţară. Conform documentului amintit, se realizează o monitorizare a spitalelor din punct de vedere al transparenţei decizionale, al topului serviciilor medicale, al curăţeniei din spitale, dar şi un „top ruşine“ al unităţilor sanitare. În această ultimă ierarhie, Spitalul Municipal de Urgenţă Roman apare pe poziţia 6, înaintea sa fiind Spitalul din Craiova, Floreasca (Bucureşti), Spitalul Clinic din Tîrgu Jiu, Spitalul Judeţean Tulcea, unităţi care în perioada decembrie 2016 – ianuarie 2018 ar avea zero chestionare completate. Conducerea SMUR Roman a organizat vineri, 9 februarie, o conferinţă de presă pe acest subiect. „Iată că o dată sîntem şi noi trecuţi printre marile spitale ale ţării. Ce ne deranjează pe noi e faptul că atunci cînd solicităm ajutor de la Minister pentru investiţii, ni se spune că nu sîntem printre spitalele mari, ci un spital mic şi nesemnificativ. Cînd este vorba de dat cu şutul în partea dorsală sîntem spital mare. Ne întrebăm unde era acest ONG cînd ni s-a luat maşina TIM? La fel, cînd nu ni se aprobă un Computer Tomograf? Discreditarea la care este supus spitalul de o bună bucată de vreme naşte semne de întrebare. Se fac eforturi uriaşe să asigurăm servicii de calitate, de cazare şi alimentaţie corespunzătoare“, au precizat mangerul unităţii, Maria Andrici şi directorul medical Oana Onu. Cei doi medici au spus că lunar se analizează aceste chestionare de satisfacţie ale pacienţilor, care sînt avute în vedere şi la vizitele comisiei de acreditare. Dintr-un număr de 1700 pacienţi externaţi în luna ianuarie, 496 au refuzat sub semnătură să răspundă la întrebările din chestionarul de satisfacţie. „Nu este o analiză formală, ci este una necesară atunci cînd întocmim lista de investiţii. Cerem să fim ajutaţi şi de la Minister, şi de la judeţ, pentru că un spital aparţine comunităţii, nu este al managerului sau al directorului medical“, a spus dr. Oana Onu.

Comentarii Facebook
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.